Mä varmaan olen sitten niitä harvoja naisia, jotka vaatii että on "eri rahat". Menot laitetaan puoliksi (toki huomioon ottaen toisen taloudellinen tilanne) ja loppu on sitä "omaa rahaa". Näin molemmat saalaittaa rahaa siihen mikä itsestä tuntuu tärkeältä. Ei tarvitse tapella.
Mä olen muutamissa suhteissa ollut, joissa yhdessä mies kontroloi kaikkia rahoja ja toisessa yritti, mutta yrityksen asteeksi jäi. Jos mä käyn töissä ja yhteisiä lapsia on, niin todellakin saan myös päättää itse mihin laitan rahaa, eikä niin, että vain toinen osapuoli suhteessa määrää mihin talouden tulot ohjataan.
Meillä tämä ainakin on toiminut. Tosin, mies on joskus oman leväperäisen rahankäyttönsä takia (vaikka on suuremmat tulot) jäänyt esim. reissuilta pois, koska en todellakaan lähde kustantamaan hänen osuuttaansa pienemmistä rahoista siksi, että tuhlailee rahojaan muihin juttuihin
Jopa passin hankkiminen on ollut ylivoimaista vaikkei se paljoa maksa
ja jso meillä olisi yhteiset tulot, niin voi hyvää päivää..ei tulis muuta kuin sanomista. Tällä tavalla napinaa tulee huomattavasti vähemmän. Poikkeus tila otetaan toi käyttööns illoin, jos vaikka käy niin, että karenssia pukkaa firman konkurssin ym. takia (jota tässä suhteesssa on tapahtunut) ja toisella on ollut hetkenaikaa tilanne, ettei tuloja ole ollut. Silloin on "yhteiset" rahat, eli toine ottaa vetovastuun taloudesta ja antaa myös toiselle osapuolelle käyttörahaa, niin että sitä on tasapuolisesti (jos siis mitään ylimääräistä menojen jälkeen jää).