agdhsr
palavasta talosta..Tulee mieleen se keskustelu jossa monet pelastaisivat talosta mielummin oman lemmikin kuin vieraan ihmisen.
Se on sairasta ja kuvottavaa.
palavasta talosta..Tulee mieleen se keskustelu jossa monet pelastaisivat talosta mielummin oman lemmikin kuin vieraan ihmisen.
Mitä sairasta ja kuvottavaa siinä on jos pelastaa mieluumin uskollisen ystävänsä kuin ventovieraan?Tulee mieleen se keskustelu jossa monet pelastaisivat talosta mielummin oman lemmikin kuin vieraan ihmisen.
Minusta on kuvottavia nuo kenet pelastaisit -leikit. Minulla on kaksi poikaa, enkä todellakaan lähde miettimään, kumman heistä jättäisin liekkeihin.Tulee mieleen se keskustelu jossa monet pelastaisivat talosta mielummin oman lemmikin kuin vieraan ihmisen.
Rasisti. En kehtais.Minusta on kuvottavia nuo kenet pelastaisit -leikit. Minulla on kaksi poikaa, enkä todellakaan lähde miettimään, kumman heistä jättäisin liekkeihin.
Samoin kaikki ihminen on ihminen jeesustelut on ällöjä. Joo, Jammu-setä ja somalit on ihmisiä, ihan kuten minun lapsenikin, mutta en heitä saman arvoisina pidä. En ikimaailmassa huolisi somalimiestä kotiini asumaan, mutta koira meillä kyllä asuu. Eli kyllä mä eläintä enemmän pidän arvossa. Muutenhan ottaisin sen sijaan jonkun mamun elätiksi.
Millä sä niitä mahdollisia lapsia hankit jos valitset aina sen koiran? Sen koiran kanssako?Itse valitsisin koiran. En pelkästään sen takia että juuri tämä nykyinen koira olisi tärkeämpi, vaan myös sen takia että olisi aivan varmasti hyvin katkera siitä ettei koskaan enää tulisi olemaan karvakorvia omassa kodissa.
Mahdolliset lapset eivät koskaan kokisi sitä mitä minä koin pienenä kun oli oma pehmeäturkkinen paras kaveri aina lohduttamassa ja tuomassa iloa, koko perheelle.
Se että moni sanoo orastavaksi suhteeksi, sitä missä ollaan muuttamassa yhteen, on kyllä melkoinen tulkinta. En kyllä tiedä missä vaiheessa sitten seurusteltaisiin vakavasti, jos yhteenmuutto tehdään orastavusvaiheessa. No, jotkut tosiaan menee avioliittoon ennen kuin asuvat yhdessä.Se että joudut miettimään kertoo että ei kannata ottaa riskiä. Kuten moni on sanonut, kyseessä on orastava suhde ja koirasi on uskollinen loppuelämänsä.
Nykyinen mies on ihan "koirahullu" kuin minäkin.Millä sä niitä mahdollisia lapsia hankit jos valitset aina sen koiran? Sen koiran kanssako?
Mä tein näin ja sillä oli tarkoituksensa koska tilalle sain sen jota (lapsellisesti ja naurettavasti pidän minulle sinä yhtenä oikeana). En varmasti yksin jäisi jos tämä tästä loppuisi mutta samanlaista en tule löytämään. Mutta realistisesti ajattelen kyllä että jos tähänkään suhteeseen ei olisi koiria mahtunut niin ohitse olisin tästäkin suhteesta kävellyt... Kaikella on tarkoituksensa ja joskus on onneakin mukana.Moni ihminen ei koskaan löydä sitä intohimoista hienoa harrastusta jota haluaa harrastaa loppuelämänsä. Ihan luonnollista että moni ei myöskään tajua sitä miten vaikealta tuntuu luopua jostain sellaisesta.
Se on varmaan myös monelle vaikea käsittää että luopuu toisesta ihmisestä koska joutuisi luopumaan jostain mikä tuo sisältöä elämäänsä riippumatta siitä onko sitä kumppania tai ei.
Johtunee suurelta osin myös siitä että useilla on taipumus "ostaa" tämä ajatus "ainoasta oikeasta" kun se on aivan naurettava ajatus että olisi vain yksi ja ainoa maailmassa joka sopii sinulle. Paskanmarjat.
Maailmassa on palttiarallaa 7 miljardia ihmistä ja väität että vain yksi on sinulle?
Miten selität sen että moni joka on menettänyt kumppaninsa sairaudelle, onnettomuudelle, mille ikinä, on silti löytänyt itselleen sen aivan ihanan rakkaan ihmisen ja saanut onnensa siltikin.
Harlekiinikirjojen ja päiväunelmien asiat kannattaa pitää ihan juurikin siellä missä ne ovat, kirjoissa ja päiväunelmissa. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Joten minusta siinä ei ole mitään vikaa että dumppaa ihmissuhteen jos hommalle on joku itselle hyvin merkittävä huono kohta.
Harrastukset, sosiaaliset suhteet eli kaverit,ystävät jne on ihmisen mielenterveydelle tärkeämpiä kuin mahdollinen parisuhde jossa joutuu luopumaan asioista mitkä parhaimmillaan saavat sinut jaksamaan juurikin päivästä toiseen, ei tämä elämä mitään herkkua ole aina.
Ymmärrän myös valinnan toiseen suuntaan, mutta vain siinä tapauksessa kun ne asiat ei ole kauhean merkittäviä sinulle mistä luovut. Olen tavannut aika monta ihmistä joka on ollut pahoilla mielin kun on miehen / naisen takia luopunut jostain hyvin tärkeästä. He yleensä katuvat sitä pitkin elämäänsä. En ole tavannut montaakaan ihmistä joka olisi tavannut vain yhden seurustelukumppanin tai ei yhtään elämänsä aikana.
Tottakai parisuhteen merkitys korostuu mitä pitempään olet sitä ilman, mutta niinhän se on kaiken kanssa, joku asia mikä on sinulle tärkeä on entistä tärkeämpi mitä pitempään joudut olemaan ilman.
Jäitä hattuun, elämä olisi elettävä vaikka ei joka hetki saisi olla jonkun kanssa. Ystävät ja kaverit + harrastukset auttaa kestämään myös silloin kun se parisuhde pettää, hyvin harvoin se on toisinpäin että tarvitsisit kumppania kun joku harrastus / kaveri pettää. Semmoinen van leikataan elämästä ja jatketaan eteenpäin, kun taas suhteeseen jumiitat pahimmillaan vuosiksi jos se on oikein hankala vuoristorata.
Ei se ole lapsellista että arvostaa toista ja ymmärtää hänen arvonsa. Se että ajattelee sen sen hetkisen olevan ainoa oikea maailmassa on hyvin hyvin sinisilmäistä ja lapsellista.Mä tein näin ja sillä oli tarkoituksensa koska tilalle sain sen jota (lapsellisesti ja naurettavasti pidän minulle sinä yhtenä oikeana). En varmasti yksin jäisi jos tämä tästä loppuisi mutta samanlaista en tule löytämään. Mutta realistisesti ajattelen kyllä että jos tähänkään suhteeseen ei olisi koiria mahtunut niin ohitse olisin tästäkin suhteesta kävellyt... Kaikella on tarkoituksensa ja joskus on onneakin mukana.
Ai jestas, tää oli kyllä terävä kommenttiMillä sä niitä mahdollisia lapsia hankit jos valitset aina sen koiran? Sen koiran kanssako?
Katohan vain, hänkö on ihan tehnytkin sen.Astrolabelta ei kannata tässä asiassa mielipidettä kysyä. Hänhän on/ oli valmis "luopumaan" lapsistaankin miehen takia.
Aijoo, sori, taisin lukea ketjun huolimattomasti.Eikö ap nimenomaan ole siinä vaiheessa, että suhde on syventynyt, kun kerran yhteenmuuttoa harkitaan?
Jos et olisi muuttanut, et olisi hyljännyt. Eihän siinä mitään tehdä ratkaisu, kuten teit, muttei se silti muuta tosiseikkaa, että jätit lapsesi.Väitetään että minä olen hylännyt kun muutin Helsinkiin enkä saanut lapsiani mukaan. Yleensäkin äiti kuulemma hylkää lapset jos jättää erossa lapset isälle.
Näin se on. Eikä ole kysymys siitä kumpi on tärkeämpi, ihminen vai koira. Vaan kumman kanssa ap haluaa viettää seuraavat vuodet.Eihän tässä ole kyse eläimen inhimillistämisestä tai siitä, että laittaa eläimen ihmisen edelle. Kyse on siitä onko valmis luopumaan itselle tärkeästä asiasta parisuhteen takia. Se asia nyt sattuu tässä tapauksessa olemaan koira, mutta se voisi aivan hyvin olla vaikka kuntosaliharjoittelu, vapaaehtoistyö tai ystävä.
Minä jouduin luopumaan heistä jo aiemmin. Erossa kun on kyse juuri siitä lapsen osalta. Jompi kumpi tai molemmat joutuvat luopumaan eikä se ole ollenkaan kivaa kenellekään. Kyse on vain siitä että onko muut vaihtoehdot pahempia.Jos et olisi muuttanut, et olisi hyljännyt. Eihän siinä mitään tehdä ratkaisu, kuten teit, muttei se silti muuta tosiseikkaa, että jätit lapsesi.