Mies kehuskelee kinkkurahoilla, veronpalautuksilla ja ylityökorvauksilla :(

• Viestiketjun aloittaja äiti kotihoidontuella
  • Ensimmäinen viesti
äiti kotihoidontuella
Siinäpä se tiivistetysti tuli. Mun menee koko kotihoidontuki lainan maksuun, penniäkään ei jää käteen. Kiva, kun mies elää leveästi :( Ostelee itselleen kaikkea kivaa.

M32
[QUOTE="mami";29309315]Sekö oikeuttaa leveilyyn ja puolison alistamiseen taloudellisin keinoin?[/QUOTE]Kerrotko vielä, millä tavalla aloittajan puoliso alistaa häntä taloudellisesti? Puheden tulkitseminen kehuskeluksi on puolestaan aloittajan omaa tulkintaa. Mieshän ostaa tuossa omilla rahoillaan asioita itselleen.

M32
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kotihoidontuella;29309316:
yhdessä sovittiin, että lapsi jää kotihoitoon. Luulin, että mies osallistuu taloudenhoitoon enemmän :(
Miksi luulotella, kun järjestelyt voi sopia myös kunnolla? Älä nyt tee itsestäsi uhria.

kyllä sitten,
Kerrotko vielä, millä tavalla aloittajan puoliso alistaa häntä taloudellisesti? Puheden tulkitseminen kehuskeluksi on puolestaan aloittajan omaa tulkintaa. Mieshän ostaa tuossa omilla rahoillaan asioita itselleen.
sovittu, että lapsi on kotihoidossa, niin pitää olla YHTEISET RAHAT. Eihän siinä ole juurikaan tuloja sillä vanhemmalla, joka hoitaa lasta kotona. Työssäkäyvän puolison pitää ottaa isompi vastuu taloudesta,

hjks
Istuitteko ap alas ja keskustelitte ihan kunnolla ja paperille ylös laittaen miten hoidatte talouden ja käytännön jutut kun olet kotihoidontuella?

Me tehtiin suunnitelma paperille niillä tiedoilla mitä tuloja meillä on ja minkä verran on säästöjä. Kummallekin on nyt selvää miten homma toimii. Kyllä meilläkin mies nauttii omalla työllään tienaamista rahoistaan ja miksipä ei saisi? Minulle jää vähemmän sitä "nautiskelu rahaa", mutta sehän on selvää.. On minulla säästöjä, mutta en halua tuhlata niitä ihan mihin sattuu.

Keskustelu, keskustelu ja keskustelu. Siinä ap neuvoni sinulle.

KAUHEAA
Taas on pillunomistaja kokenut suurta vääryyttä kun mies ja yhteiskunta tarjoavat elatuksen ja katon pään päälle mutteivät kaikkea sitä kivaa mitä sattuu tekemään mieli! Ja mies vielä KEHTAA itse ansaitsemiaan rahoja käyttää muuhunkin kuin pillunomistajan mukavuuksiin!

Tämä on huutava vääryys! Kyllä NAISEN pitää saada AINA riittävästi fyrkkaa käyttöön omiin kivoihin juttuihin vaikkei töissä kävisikään!

Ei vaan voi käsittää millaisissa parisuhteissa ihmiset elää ja tekee lapsia. Jos ja kun ne lapset on yhdessä hankittu ja niiden kotihoidosta yhdessä sovittu niin kyllä ne perheen tulot silloin on yhteisiä. Mä en ikinä lähtisi tekemään lapsia parisuhteeseen, jossa on kahta eri elintasoa.

Silloin kun ei vielä lapsia ole, niin puolisot voi hyvin olla tulojensa mukaan eriarvoisessa asemassa, mutta kun perustetaan perhe, niin silloin ei ole enää missään määrin reilua, että toinen leveilee ja toinen kituuttaa. Jos enemmän tienaava osapuoli ei ole halukas jakamaan tulojaan sen kotona olevan kanssa, niin silloin on parempi olla lapsia tekemättä tai suoraan kertoa puolisolleen, että haluaa lapsista huolimatta olla itsekäs mulkero, joka ostelee asioita vaan itselleen, jolloin se puoliso voi haluta tehdä lapsensa jonkun toisen kanssa.

Oman puolisoni kanssa keskusteltiin jonkun verran perheen taloudesta ennen lasten hankkimista, mutta koska aiemminkin oli ollut tilanteita joissa jompikumpi tienasi vähemmän opiskelujen takia, niin molemmilla oli jo tiedossa, että kummallekin on selvää, että molemmilla on siitä huolimatta sama elintaso. Meillä on omat tilit ja sikäli myös omat rahat, mutta kun tuloni ovat äitiyslomien ja kotihoidon takia olleet pienemmät on mies maksanut paljon enemmän perheen yhteisistä menoista. Kummallakin on ollut yhtäläiset mahdollisuudet ostaa 'jotain kivaa' ja yli jääneet rahat menevät ilman erillistä sopimista rakennusrahastoon.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos

Yhteistyössä