Kaiken se kestää...miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291518:
Kysytäänkö maistraatissakin tuo "kunnes kuolema erottaa" -juttu?

Minusta on vain hassua, että halutaan ne ihkuraksupoksuhäät, mutta sitten se varsinainen lupaus onkin ihan tyhjänpäiväinen, kun "onhan se nyt vähän naiivia ja vanhanaikaista".

Ei kysytä, tarkkaa sanamuotoa en muista mutta ei mitään tuollaista...

Enkä myöskään nähnyt tarpeelliseksi kertoa häävieraille, mennäänkö me naimisiin käytännön syistä vai mistä :D

[QUOTE="Jenis";29291544]Ei kysytä, tarkkaa sanamuotoa en muista mutta ei mitään tuollaista...

Enkä myöskään nähnyt tarpeelliseksi kertoa häävieraille, mennäänkö me naimisiin käytännön syistä vai mistä :D[/QUOTE]

Ihan vain sillä ajattelin, että he häävieraat yleensä tulee juhlistamaan sitä ikuista rakkautta, eikä paperisodan vähyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291551:
Ihan vain sillä ajattelin, että he häävieraat yleensä tulee juhlistamaan sitä ikuista rakkautta, eikä paperisodan vähyyttä.

No ekalla kerralla pidettii juhlat, miksi ei oltas pidetty? Juhlat jossa on kaverit ovat hauskoja. Tokalla kerralla juhlittii miehen kanssa ihan kaksitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291545:
Ai kauhee. Sinähän olet voinut lupautua vaikka mihin :O

Tuskin kuitenkaan :D

Kuluiden n. 11 vuoden aikana ei ole ollut tarvetta muistaa henkikirjottajan puheita. Mieheni kanssa kuitenkin naimisissa olen ja pidän paljon tärkeämpänä sitä, että ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla liitossamme - sisältö ennen muotoa on aika hyvä ohje moneen muuhunkin asiaan.

• Tykkää
Reactions: krut ja Lispetti
mulla on sikäli asiat hyvin että eka seurasin mummin avioliittoa, joka päättyi siihe että mummi hoiti ms sairaan papan hautaan asti itse(samalla elukat ja yrityksen) lopulta syötettiin pappaa pillillä, se oli tosi rakkautta.

sen lisäksi oon saanu seurata vanhempieni 32vuotista avioliittoa, no viimeset 30vuotta siitä,mut, heillä on joskus ollut 3vuoden kausi kun vaan tappelivat... vähän väliä. siitä ku selvisivät pikku hiljaa,ni olivatki seuraavat 3vuotta kuin vasta rakastuneet taas.

no miehen vanhemma ton eronneet,mies traumatisoitui siitä(kyllä sulkeutuva herkkä lapsi todellas ai traumat ja masentu vuosikymmeneksi).. miehen vanhemmat on yksin ja onnettomia roikkuvat aikuisissa lapsissaan. mun vanhemmat ovat onnellisia yhdessä vaik välil känisevät,sit kulkevat käsi kädessä,heillä on aikuisiin lapsiinkin paljon terveempi suhde ja minä olen saanut oppia että aina onni ei ole läsnä vaan piilossa... mutta jos on toivoa.. aina voi asiat muuttaa paremmaksi.

olen onnellinen että omat vanhempani ovat yhdessä ja että isovanhemmatkin näytti tästä mallia.

rakkaudesta pitää pitää huolta

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291576:
Tämä on muuten taas hauska juttu, että palstalla joka on täynnä ateisteja, kuitenkin ajatellaan parisuhdetta tuon korinttolaiskirjeen kautta.

hyvä pointti

ehkä ateistit on niin viisaita että osaavat noukkia kristinuskosta sen parhaat palat

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291551:

Harvoin itse asiassa tulevat ikuista rakkautta juhlistamaan, kun 50% prosenttia tänäkin vuonna solmituista liitoista päättyvät eroon. Meidän tapauksessa tulivat juhlimaan ihan vain hääjuhlaa - oltiin tossa vaiheessa oltu vuosikausia yhdessä ja lapsiakin jo 3.

[QUOTE="Jenis";29291590]Harvoin itse asiassa tulevat ikuista rakkautta juhlistamaan, kun 50% prosenttia tänäkin vuonna solmituista liitoista päättyvät eroon. Meidän tapauksessa tulivat juhlimaan ihan vain hääjuhlaa - oltiin tossa vaiheessa oltu vuosikausia yhdessä ja lapsiakin jo 3.[/QUOTE]

Ai? Mitäs niissä hääkorteissa lukee? "Onnea paperitöiden vähentymisestä"?

[QUOTE="Jenis";29291599]Missä hääkorteissa? :-O[/QUOTE]

Niissä hääkorteissa, joita vieraat juhlakaluille kantavat? On olemassa myös syntymäpäiväkortteja, ylioppilaskortteja, kortteja valmistuneille ja jopa ajokortin saaneille. Monista ihan tavallisista kaupoista löytyy, kysypäs vaikka seuraavalla kerralla, niin näet ihan omin silmin. Ja googlellakin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29291619:
Tonki lässytyksen voi jättää väliin :D

Niin voi ja kortit myös. Mutta turha väittää, etteikö suurin osa ajattele naimisiinmenon kuitenkin symboloivan ikuista rakkautta. Tai ainakin mahdollisimman pitkää sellaista. Ja tuota korinttolaiskirjettä ja kunnes kuolema erottaa -juttuja on turha ihmetellä, jos niitä ei teidän häissänne edes ollut. Eihän se sitten sinua mihinkään velvoita.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291614:
Niissä hääkorteissa, joita vieraat juhlakaluille kantavat? On olemassa myös syntymäpäiväkortteja, ylioppilaskortteja, kortteja valmistuneille ja jopa ajokortin saaneille. Monista ihan tavallisista kaupoista löytyy, kysypäs vaikka seuraavalla kerralla, niin näet ihan omin silmin. Ja googlellakin löytyy.

Ok, sulla on hyvin kaavamainen kuva näistä asioista selvästi. Meillä oli erilaiset, omannäköiset juhlat, joita varten kenenkään ei tarvinnut poiketa korttikaupassa :)

[QUOTE="Jenis";29291646]Ok, sulla on hyvin kaavamainen kuva näistä asioista selvästi. Meillä oli erilaiset, omannäköiset juhlat, joita varten kenenkään ei tarvinnut poiketa korttikaupassa :)[/QUOTE]

Niin _teillä_. Mutta älä nyt tule väittämään, ettet ole koskaan kenellekään yhtään hääkorttia ostanut tai ole muuten tietoinen mitä niissä lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291654:
Niin _teillä_. Mutta älä nyt tule väittämään, ettet ole koskaan kenellekään yhtään hääkorttia ostanut tai ole muuten tietoinen mitä niissä lukee.

Enhän mä niin ole väittänytkään, mutta kyse oli tuossa meidän häistä. Toisin kuin eräät, en tee tässä mitään tilastollista analyysiä vaan puhuin ihan vaan omista kokemuksistani, omasta hääjuhlastani ja siitä, mitä/miten siellä juhlittiin.

Kaipa siinä kortissa lukee, mitä siihen kirjoitetaan. Vai onko niissä nykyään tekstitkin valmiina? Ihanan romanttista ;)

Takaisin aiheeseen;
olen huomannut että osa kansalaisista ovat sellaisia ettei mitään, minkäänlaisia vastoinkäymisiä kestetä. Heti kun pikkuisen on sukset ristissä tai joku kolaus tulee, laitetaan lusikat jakoon ja niitä muksujakin kun alkaa olla kolmelle miehelle niin siinä on kivat kuviot sitten selviteltävänä.
Elämästä on liian naiivi kuva ja ollaan putkinäköisiä, ei nähdä asioita monelta kantilta. Virheitä tai vikoja ei sallita, kumppani vain vaihtoon saman tien vaikka olisi kuinka mitätön asia kysymyksessä.
Mun mielestä on tärkeää että rakkaus ei ole napista painamalla loppuvaa, sen pitää olla kokonaisvaltainen tunne.
Meilläkin on omat kriisimme ollut ja minusta on pelkästään upea tunne se että sydämessä vahvin tunne on se rakkaus kaiken vitutuksen ja vihankin keskellä. Se jumalaton TAHTO joka kumpuaa suoraan sydämestä, että ehei, me selvitetään surut ja murheet ja pettymykset ja ollaan yhdessä tiimi, kaksikko jota ei noin vain nujerreta. Pitää pystyä näkemään vaivaa suhteen eteen, myös välillä joustamaan, luopumaan lapsellisen jyrkistä periaatteista jotka eivät tositilanteessa suuta halkaise. ;) Kun spekuloida aina voi kun ei ole tilanteita kokenut, mutta tosipaikan tullen sitä huomaa ettei se oma itsetunto niin huono olekaan tai että en mä näin yksniitinen olekaan. Vaan huomaa että vitsit mulla ja sulla on sydämessä myös kykyä antaa anteeksi ja ymmärtää! Se se vasta hienoa on! Kertakäyttösuhteissa sellaisia tunteita ei edes päästä kokemaan.
Se on ihan mahtava tunne kun isonkin ristiriidan jälkeen, kun on ensin väännetty ja käännetty joka kivi ympäri ongelmaa puidessa ja tunnettu ne kaikki mahdolliset negatiivisetkin tunteet ja taas vielä puhuttu ja sitten huomaakin että just tämä kainalo on se mihin minä sovin ja just tämä ihminen tässä kuolis vaikka mun puolesta ja meidän lämpö ja rakkaus ei sammu pikkuvioista.

Ei vaan että avioliittoa tulee vältellä kuin ruttoa, jos tahtoo pysyä onnellisena koko ajan. Avioliitto on vedonlyöntiä onnen suhteen; korkeilla panoksilla voi tulla täyspotti tai sitte menettää kaiken.

OT; miksi moni on valmis antamaan YSTÄVÄLLEEN anteeksi lähes mitä tahansa, mutta ei ELÄMÄNKUMPPANILLEEN?

Tai sitten on sellaiset, kuin minä, jotka eivät anna ikinä anteeksi kenellekkään, kun ylitetään tietty raja.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29291491:
Ei vaan tarkoitan sitä, että parisuhteessa voi olla ilman avioliittoakin. Jos jo naimisiin mennessä ajattelee, että "ihan tyhmää tuollainen "kunnes kuolema erottaa" -juttu", niin sen voi jättää myös tekemättä.

Avioliitossa on tiettyjä juridisia oikeuksia, joten sitä ei välttämättä kannata jättää tekemättä.

Yhteistyössä