Jättäisitkö kumppanisi jos hän tulisi uskoon?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
enmn
joku toi kyllä hyvän pointin esille, sehän tässä nimenomaan onkin että kun sen uskon elämän pääsee näkemään ja kokemaan, mutta vain ne jotka uskoo. Jokainen voi sitä kokeilla... ;) ja olen echon kanssa samassa veneessä, me vaan ilmaistaan ehkä asiat täällä erillätavalla. Siis ollaan erillaisia persoonia :) Hän on minulle sisko niin kuin muutkin uskossa olevat! Ja se onkin aika piristävää se yhteys mikä on uskovien kesken, vaikka olisi eri kulttuurista, niin sama Herra se yhdistää ja sen vaan tuntee sisimmässään :heart:
Edelleen, ainoa jumalallinen kokemukseni oli _psykoosissa_.
Meni luojan kiitos ohi lääkityksellä.
 
joku toi kyllä hyvän pointin esille, sehän tässä nimenomaan onkin että kun sen uskon elämän pääsee näkemään ja kokemaan, mutta vain ne jotka uskoo. Jokainen voi sitä kokeilla... ;) ja olen echon kanssa samassa veneessä, me vaan ilmaistaan ehkä asiat täällä erillätavalla. Siis ollaan erillaisia persoonia :) Hän on minulle sisko niin kuin muutkin uskossa olevat! Ja se onkin aika piristävää se yhteys mikä on uskovien kesken, vaikka olisi eri kulttuurista, niin sama Herra se yhdistää ja sen vaan tuntee sisimmässään :heart:
miten sen muka voi kokeilla. ei tapahdu mitään vaikka kuin väittää itelleen että nyt olen uskossa. :rolleyes:
 
Peyote
Mikäs sanonta se olikaan mustalaisista että sunnuntaina kokoushuoneella, seuraavana päivänä putkassa...en muista.

No, mustalaiset on uskovina erityisporukkaa. Jos olisin poliisi niin en kattois rikoksia sormien läpi mutta uskovaisena katson, tai ymmärrän. Ne on vaan syntyjään semmoisia kuumakalleja että siinä on Jumalalla ihan jo työtäkin. :heart:
Oot rasisti. Mua ärsyttää tollanen, ei ne mustalaiset ole yhtään sen erilaisempia kun me muutkaan. Kun kerran oot uskossa, niin mun mielestä tollasten ennakkoluulojen edistäminen on ainakin melkein syntiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29285294:
oletko ite vastuussa mistään ?
rauhotuppas nyt :D Ihanaa että saan antaa kaikki taakat Jeesuksen harteille, miten mahtavaa se onkaan! Tämmöselle ihmiselle, joka ei jaksa esittää täydellistä päivästä toiseen vaan voi turvata siihen että kaikissa asioissa avitetaan.

Ja siihen, miten voi kokeilla uskon elämää.. Pitää olla tietynlainen mielenlaatu, kun haluaa tulla uskoon mutta uskon että voihan se Jumala ilmestyä sinunkinlaiselle kovapäälle? ;) Voi esim. rukoilla että "Rakas Jeesus, haluan että sinä tulet elämääni ja haluan luovuttaa koko elämäni sinulle. " Lyhyt mutta ytimekäs rukous, mutta se kuullaan varmasti. Olet varmaan kuullut sanonnan, että Kokeile Jeesusta, jos et pidä, niin saatana vetää sinut kyllä takaisin. Että ei se uskossa olo mikään umpikujakaan ole, mistä ei ole poispääsyä, vaan siinä ollaan ihan vapaaehtoisesti. Jumala rakastaa jokaista ja haluaa pelastaa jokaisen, se on varma.
 
"vieras."
Oot rasisti. Mua ärsyttää tollanen, ei ne mustalaiset ole yhtään sen erilaisempia kun me muutkaan. Kun kerran oot uskossa, niin mun mielestä tollasten ennakkoluulojen edistäminen on ainakin melkein syntiä.
Pata kattilaa jne. Itsekään et päästäisi lastasi leikkimään sellaisen kaverin kotiin, jolla on kaksi isää tai äitiä. Vai onko tämä vanhentunutta tietoa?
 
Peyote
[QUOTE="vieras.";29285354]Pata kattilaa jne. Itsekään et päästäisi lastasi leikkimään sellaisen kaverin kotiin, jolla on kaksi isää tai äitiä. Vai onko tämä vanhentunutta tietoa?[/QUOTE]

Mistäs sä tollasta oot päähäs saanut? Enhän mä edes tiedä mimmosia vanhempia suurimmalla osalla mun lasten kavereilla on.

Ja ei oikeen oo myöskään verrattavissa tuo seksuaalinen suuntaus ihmisen etniseen taustaan.
 
rauhotuppas nyt :D Ihanaa että saan antaa kaikki taakat Jeesuksen harteille, miten mahtavaa se onkaan! Tämmöselle ihmiselle, joka ei jaksa esittää täydellistä päivästä toiseen vaan voi turvata siihen että kaikissa asioissa avitetaan.

Ja siihen, miten voi kokeilla uskon elämää.. Pitää olla tietynlainen mielenlaatu, kun haluaa tulla uskoon mutta uskon että voihan se Jumala ilmestyä sinunkinlaiselle kovapäälle? ;) Voi esim. rukoilla että "Rakas Jeesus, haluan että sinä tulet elämääni ja haluan luovuttaa koko elämäni sinulle. " Lyhyt mutta ytimekäs rukous, mutta se kuullaan varmasti. Olet varmaan kuullut sanonnan, että Kokeile Jeesusta, jos et pidä, niin saatana vetää sinut kyllä takaisin. Että ei se uskossa olo mikään umpikujakaan ole, mistä ei ole poispääsyä, vaan siinä ollaan ihan vapaaehtoisesti. Jumala rakastaa jokaista ja haluaa pelastaa jokaisen, se on varma.
sä nimenomaan esität, mun ei tarvii esittää kellekkään mitään.

jos mun mielenlaatu muuttuu noin radikaalisti niin osaan hakeutua hoitoon.

pyytämällä ei uskoon tule, siihen tarvitaan jonkilainen mielenhäiriö.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Oot rasisti. Mua ärsyttää tollanen, ei ne mustalaiset ole yhtään sen erilaisempia kun me muutkaan. Kun kerran oot uskossa, niin mun mielestä tollasten ennakkoluulojen edistäminen on ainakin melkein syntiä.
Ei ne oo ennakkoluuloja, vaan olen lapsuuskaupunkini helluntaiseurakunnan mustalaisten kanssa pyörinyt seuroissa ja tunnen jonkin verran heidän kuvioitaan siellä. Voihan tietty olla just tuo nimenomainen srk jotenkin erityisesti rämäpääromaneja täynnä, mutta se oli tiedossa että uskovilla mustalaisilla vuorottelee tavallista enemmän se sellissä/seurakuntatalolla vierailu.
Mutta mun mielestä uskovaiset valkolaisetkin siellä vaan ajattelivat että "no jaa, ehkä nuo ovat vähän Jumalan erityisporukkaa" ja ajattelivat heistä ihan positiivisesti.

Voihan olla että sä olet törmännyt vain mustalaisiin jotka rötöstelee saman verran kuin valkolaisväestö.

Missäs se tilasto oli missä näkyi että romanit tekevät enemmän rikoksia...en jaksa kaivaa mutta semmoinen on olemassa. Seassa on kuule monia jotka on aloittaneet nuorena siellä seuriksella.
 
Peyote
Kiva jos romaneita kohdellaan seurakunnissakin tolleen paskamaisesti, että ajatellaan niiden olevan vaan jotain kuumakalleja ja erityistapauksia.

Seurakunnan pitäisi olla PERHE, eikä paikka, jossa systemaattisesti halveksutaan jotain tiettyä ryhmää, naureskellaan ja paapotaan. Huh huh.
 
"vieras."
Mistäs sä tollasta oot päähäs saanut? Enhän mä edes tiedä mimmosia vanhempia suurimmalla osalla mun lasten kavereilla on.

Ja ei oikeen oo myöskään verrattavissa tuo seksuaalinen suuntaus ihmisen etniseen taustaan.
Jossain keskustelussa kerran tuli ilmi, että et päästäisi lastasi sateenkaariperheen kotiin leikkimään. Olisko ollut joku fiksu "Päästäisitkö lastasi romaniperheeseen leikkimään"-ketju tms.

Molemmat on synnynnnäisiä ominaisuuksia ja yhtä harmittomia, joten siinä suhteessa on verrattavissa.
 
Peyote
Ei ihme, jos oikeaa kasvua ei tapahdukaan. Ihan samalla tavalla, kuin jos lapsesta ajatellaan, (muka hyvällä) että toi nyt vaan on erityistapaus ja vähän tommonen että mokaa kumminkin, annetaan sen mellastaa, niin ei siitä koskaan tulekaan aikuinen.

Tunnen sen verran romaneja että nään punasta tälläsesta naurettavasta ja ala-arvoisesta "romanit on vähän erikoistapauksia"-puheesta. Toi on nimenomaan rasismia, eikä sellanen kuulu seurakuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29285367:
sä nimenomaan esität, mun ei tarvii esittää kellekkään mitään.

jos mun mielenlaatu muuttuu noin radikaalisti niin osaan hakeutua hoitoon.

pyytämällä ei uskoon tule, siihen tarvitaan jonkilainen mielenhäiriö.
en minä esitä mitään, olen oma itseni. Mua ärsyttää se miten ihmiset elelee esim. huviloissaan ja kuvittelevat että kaikki on täydellistä ja mukavaa silloin, kun on saanut kaiken maalisen haluamansa. Sisältä nämä ihmiset ovat loppujen lopuksi tosi yksinäisiä ja etsivät jotain, eivät ymmärrä että heiltä puuttuu se tärkein.

Oletko ollut sellasessa elämäntilanteessa että et ole voinut sitä enää hallita mitenkään, että olet menettänyt kaiken toivosi ja omat neuvot on loppu?
 
Peyote
[QUOTE="vieras.";29285377]Jossain keskustelussa kerran tuli ilmi, että et päästäisi lastasi sateenkaariperheen kotiin leikkimään. Olisko ollut joku fiksu "Päästäisitkö lastasi romaniperheeseen leikkimään"-ketju tms.

Molemmat on synnynnnäisiä ominaisuuksia ja yhtä harmittomia, joten siinä suhteessa on verrattavissa.[/QUOTE]

Taidatpa muistaa väärin. No, en mene vannomaan, mutta nykyisellään en ajattelisi ainakaan niin kuin väität.
 
"vieras."
Ei ihme, jos oikeaa kasvua ei tapahdukaan. Ihan samalla tavalla, kuin jos lapsesta ajatellaan, (muka hyvällä) että toi nyt vaan on erityistapaus ja vähän tommonen että mokaa kumminkin, annetaan sen mellastaa, niin ei siitä koskaan tulekaan aikuinen.

Tunnen sen verran romaneja että nään punasta tälläsesta naurettavasta ja ala-arvoisesta "romanit on vähän erikoistapauksia"-puheesta. Toi on nimenomaan rasismia, eikä sellanen kuulu seurakuntaan.
Kuinka tervetullut minä avoimesti lesbona olisin sinun seurakuntaasi tyttöystäväni kanssa perheenä? Kutsuisitko kotiisi ja haluaisitko ystävystyä kanssamme?
 
en minä esitä mitään, olen oma itseni. Mua ärsyttää se miten ihmiset elelee esim. huviloissaan ja kuvittelevat että kaikki on täydellistä ja mukavaa silloin, kun on saanut kaiken maalisen haluamansa. Sisältä nämä ihmiset ovat loppujen lopuksi tosi yksinäisiä ja etsivät jotain, eivät ymmärrä että heiltä puuttuu se tärkein.

Oletko ollut sellasessa elämäntilanteessa että et ole voinut sitä enää hallita mitenkään, että olet menettänyt kaiken toivosi ja omat neuvot on loppu?
mä elelen just niin kun parhaaksi näen (en huvilassa). kaikki ei ole täydellistä, mutta en mä sitä haekkaan, ainakaan jumalista. kun sieltä se täydellisyys ei tule. eikä minulta puutu mitään.
huonoista elämäntilanteista noustaan kyllä omin voimin tai ei enää ollenkaan. se on elämän eikä jumalan käsi joka ohjaa.
 

Yhteistyössä