Halventavimmat/ärsyttävimmät nimitykset lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"joku vaan"
Mun mies ei tykkää, että mä sanon meiän lasta joskus kakaraksi.;) Joskus suutuspäissäni tulee huudettua, Että nyt kakara hiljaa!;):(

Onko muita nimityksiä, mitkä eivät ole lapsesta puhuttaessa niin mairittelevia?

No ei ne pentu, kakara ja apina kovin kauniita varmasti ole, mutta en ole häiriintynyt niistä jos ne sanotaan "positiivisella äänensävyllä" ja itsekin olen apinaa ja kakaraa pari kertaa sanonut. Sanojasta se riippuu todella paljon.

[QUOTE="wieras";29271553]Pentu, kakru ja tytöstä likka ei kuulosta kovin kivalta.[/QUOTE]

Toi likka on ihan yleinen sanonta täälläTampereella ja ei mitenkään halventavassa mielessä mut joo mun mielestä ehkä noi pentu ja kakara.

Blue
Mun mielestä muiden lapsia ei saa sanoa kuin lapsiksi, varmuuden vuoksi.

Omiani sanon monilla nimillä mutta mun mielestä pentu ja kakara on sellaisia sanoja mitä en halua käyttää.

Kyllähän jo pelkällä äänensävyllä saa lapsi- sanastakin vaikka miten ilkeän kuuloisen, jos se on tarkoituksena.

Itelleni pentu- sana on kuitenkin semmoinen, mikä sävähdyttää negatiivisesti vaikka kuinka sen yrittäisi naamioida hyväntahtoiseksi

Ken guru
Mun mielestä muiden lapsia ei saa sanoa kuin lapsiksi, varmuuden vuoksi.

Omiani sanon monilla nimillä mutta mun mielestä pentu ja kakara on sellaisia sanoja mitä en halua käyttää.
Mä taas olen joskus (tosin erittäin harvoin) sanonut hyvällä, että tulkaas kakarat...kun on ollut kyse jostain positiivisesta asiasta, esim. jos ollaan oltu lähdössä vaikka uimaan. Mutta en nyt muista tarkkaa asiayhteyttä.

Pystynköhän ees kirjoittamaan inhokkeja, noh, kokeillaan.

Pentu, penikka...PTHYI, yääg! *kakii*
Ei ihmislapsesta voi sanoa noin.:D

Tosin tiedän että ovat kaiketi murresanojakin, tai ainakin tuolla ylempänä nimitetään herkästi lapsia noin.:)

Ken guru
Kyllähän jo pelkällä äänensävyllä saa lapsi- sanastakin vaikka miten ilkeän kuuloisen, jos se on tarkoituksena.

Itelleni pentu- sana on kuitenkin semmoinen, mikä sävähdyttää negatiivisesti vaikka kuinka sen yrittäisi naamioida hyväntahtoiseksi

Mulla sama juttu tuon pennun kanssa. Penikasta ja äpärästä nyt puhumattakaan. Niitä en milloinkaan käyttäisi kenenkään lapsista.

Ihmeissään
Äpärä. Tuota sanaa joku käyttää toistuvasti Scarletin tytöstä. En käsitä tuollaista. Jos inhoaa Scarletia niin sitten inhoaa, mutta miksi pitää hänen lastaan haukkua? Äpärä kun on suurimman osan mielestä haukkumasana ja se pitäisi nykyaikana ihmisten tietää.

Muita rumia sanoja ovat kakara, pentu, kersa.

Yhteistyössä