Halventavimmat/ärsyttävimmät nimitykset lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"Savosta"
mä juuri käytin palstalla pentu-sanaa.Minulle se herättää söpöjä ja äitimäisiä vaistoja.
pennut on suloisia söpisteltäviä.[/QUOTE

Näin juuri. Itsekin joskus tulee käytettyä pentu-sanaa mutta juuri siinä rakkaudellisessa mielessä. Mielellään sanon että äidin rakkaat pennunrellukat <3 Apinanpoikasiksikin sanon mutta sehän vain tarkoittaa että yhtä apinoita ollaan mekin miehen kanssa, hellittelynimistä siis kysymys.

Minusta ärsyttävimpiä ovat nämä Neiti, Elämäni mies (yh:lla varmaan just noin), kakrut, penikat.

• Tykkää
Reactions: Owl
jjjjjjkkkkk
Samoin Neiti tytöstä, Jätkä pojasta.. Meillä ei käytetä lainkaa ala-arvoisia/ alistavia sanoja kenestäkään. Minusta se on sivistymätöntä ja lapsikin sen tajuaa. Olemme kaikki samanarvoisia ihmisiä :)

HippuTAR
No, mulla ei särähdä korvaan juuri mikään. Kutsun omiani tenaviksi, kakaroiksi, kersoiksi... Ja mulla on kaks likkaa.

Mutta tiedän perheen jossa isä sanoo tyttäriään pikkuhuoriksi. Se jo särähtää korvaan pahemmanlaisesti.

vierass
No, mulla ei särähdä korvaan juuri mikään. Kutsun omiani tenaviksi, kakaroiksi, kersoiksi... Ja mulla on kaks likkaa.

Mutta tiedän perheen jossa isä sanoo tyttäriään pikkuhuoriksi. Se jo särähtää korvaan pahemmanlaisesti.
Täh? Eikai nyt kukaan sano lapsiaan pikkuhuoriksi?? Minkä ikäisiä nää lapset on, vaikka todella loukkaava sana vanhemmastakin/aikuisesta.

mielipiteitä
Ketjussa mainituista minusta ei ole ärsyttävää eikä halventavaa nimittää lapsiaan tai yleensä lapsia pennuiksi, kakaroiksi, kersoiksi, penskoiksi, perillisiksi, pienokaisiksi...

Mutta kauhealta kuulostaa nuo äpärät, sikiöt, pikkuhuorat (voiko olla tottakaan...), apinat, hullut, hirviöt, vahingot...

Siinä ja siinä ovat riiviöt ja lemmenhedelmät.

Ja huomasin jossain vaiheessa, että kun sanon julkisesti lastani äidin vauvaksi tai äidin kullaksi, niin se lapsi ei siitä enää tykkääkään. Nyt 26-vuotias tyttäreni sen taas jo jotenkin sietää, ja minustakin tuntuu ihan hauskalta kun oma äitini, 80-vuotias, tervehtii minua halaamalla ja sanomalla "äidin vauva".

Yhteistyössä