Tupakointi...ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperin umpisolmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

samperin umpisolmu

Vieras
En kaipaa huutoa,tuuppimista tai muutakaan..

Olen tupakoinut "pienen ikäni" ja nyt raskaus sitten yllätti minut.Kun mun ei pitänyt tulla raskaaksi,väitti lääkärisetä...syitä en lähe viruttelemaan.

Olen onnistunut vähentämään tupakointiani reilusta askillisesta per päivä,siihen että nyt palaa "vain" 3-6 per päivä. Aikomus on lopettaa tyystin,neuvolassa sanoivat,että vähennät ensin,ja lopetat sitten.Kehaisikin jopa,että mä oon hyvään suuntaan päässyt tuon paheeni kanssa.

Heikko itseluottamus mulla on pyrkimykseni suhteen,jotenkin en vaan usko / luota siihen,että se loppuisi kokonaan..

Onko nyt joku sellainen paikalla,joka olisi polttanut koko raskausajan?Vaikuttiko miten lapseen?

Lopetat vain seinään. Syö vaikka purkkaa, porkkanaa tai persiljaa. Ajattele vauvaa, jokainen tupakka aiheuttaa vauvalle vaikeuksia. Lapsen vaikutus voi näkyä vasta aikuisikäisenä.

Sain alle 3kg pienipainoisen adhd-korvakierre-allergikko-kusipään, joka on iästä riippumatta ihan vitun rasittava. Ota sä hei se hoitoosi nyt raskausaikana. Vittu hei tee abortti.

täällä yks joka poltti koko raskauden esikoista odotellessa (tiedän!! olin nuori ja tyhmä)..

ei ole vaikuttanut lapseen, ihan normaalisti kasvaa ja terve on.. nyt 5v =)

Mä lopetin kun olin viikoilla 5. Tiukkaa teki, mutta onnistuin.

Lueppa tämä: http://media.wix.com/ugd/74fa87_2010cc5496521431188f905b7234a829.pdf

Tsemppiä, ajattele vauvaa!

Minä, ei onnistunut kokonaan lopettaminen ja meilläkin lapsi tuli ehkäisyn ja jälkiehkäisyn läpi. Vähensin kuitenkin huomattavasti ja suosittelen lopettamista kokonaan, niin minäkin nyt tekisin jos raskaaksi tulisin uudelleen. Lapsi on ihan normaali.

Voi helvetti! Lapsi kärsii jokaisesta tupakasta, jonka äiti kessuttelee. Ihan sama miten muut lapset on siitä selvinneet, aloittajan lapsi kärsii joka kerta ja tupakoiva äiti on kansakunnan pohjasakkaa. Lopeta, heti.

Suurinosa tupakoivien äitien lapsista selviytyy ilman ongelmia jatkossa - osa ei. Mutta mieti, haluatko kiduttaa lastasi kohdussa, vaikka siitä ei pysyviä vaurioita aiheutuisikaan. Et varmaan haluaisi, että itseasi tai muita läheisiäsi kidutettaisiin julmasti, vaikka siitä ei pysyviä ongelmia aiheutuisi.

Itse tupakoin ennen raskautta kauan, onnistuin lopettamaan sitkeydellä ja työterveyshuollon tukihenkilön kanssa viikoittain juttelemalla. Kannattaa ottaa yhteyttä kyllä johonkin ammattilaiseen jos neuvolasta ei saa tarpeeksi tukea. Tee kaikkesi, jotta pystyisit lopettamaan. Vieroitusoireet kestävät alle viikon ja sitten helpottaa.

täällä yks joka poltti koko raskauden esikoista odotellessa (tiedän!! olin nuori ja tyhmä)..

ei ole vaikuttanut lapseen, ihan normaalisti kasvaa ja terve on.. nyt 5v =)

Sama täällä, nyt viisvuotias tyttö, terveempi ku kukaan muu tuntemani ikäisensä, fiksukin on eikä yhtää ole kasvusta jäljessä. Enhän toki suosittele tupakointia missään nimessä mut eipä siitä kantsi hurjaa pulttia ottaa.

Ja minä kuules poltin sellaiset jopa 30-40 tupakkaa joka päivä. Tosin sain tietää viikolla 37 vasta olevani raskaana :D

Samaan syssyyn voisin kyllä mainita et kännit tuli myöskin vedettyä joka toinen viikonloppu ainakin, kun en tiennyt olevani raskaana. Että ilmeisesti mul kävi tuuri. Lapsen älyllinen kehitys on jopa ikäänsä edellä, joten äärimmäisen fiksu ja terve tyttö !!

Sama täällä, nyt viisvuotias tyttö, terveempi ku kukaan muu tuntemani ikäisensä, fiksukin on eikä yhtää ole kasvusta jäljessä. Enhän toki suosittele tupakointia missään nimessä mut eipä siitä kantsi hurjaa pulttia ottaa.

Ja minä kuules poltin sellaiset jopa 30-40 tupakkaa joka päivä. Tosin sain tietää viikolla 37 vasta olevani raskaana :D

Samaan syssyyn voisin kyllä mainita et kännit tuli myöskin vedettyä joka toinen viikonloppu ainakin, kun en tiennyt olevani raskaana. Että ilmeisesti mul kävi tuuri. Lapsen älyllinen kehitys on jopa ikäänsä edellä, joten äärimmäisen fiksu ja terve tyttö !!

Tän on pakko olla provo. :( Ymmärrän ettet ole voinut lopettaa kun et tiennyt olevasi raskaana, mutta luulisi että olet häpeissäsi, suruissasi ja pahoillasi kun olet kiduttanut lastasi kohdussa etkä puhuisi asiasta noin positiivisesti.

Ihan mielenkiinnosta vain kysyisin, että miten ei tiedä olevansa raskaana? Eikö iso raskausmaha näy? Jos on niin paljon jo ennestään omaa mahaa, mutta silti luulisi vatsan kasvavan...? en tiiä... entä pahoinvoinnit yms.

Se on hyvä, että olet edes yrittämässä lopettaa ja vähennät! Pisteet siitä! :) Oma äitini poltti koko raskauden ajan odottaessaan minua ja neljää sisarustani myöhemmin. Ei meille koskaan mitään jälkiseurauksia ole tullut, mitä nyt pienikokoisia olemme, mutta luulen tämän enemmänkin johtuvan geeneistä. Tietenkin olen hieman pettynyt, ettei äitini edes vähentänyt polttamista odottaessaan meitä.

Yhteistyössä