Olenko sinusta nössö, kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nössökö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nössökö?

Vieras
On sanonta " Maailma on kova paikka.. ei täällä mitkään vinkulelut pärjää! "

Niin eksä ja sen kaverit haukkuu mua vinkuleluksi/nössöksi, koska olen aivan hajalla kiusaamisen takia ja kun eksäkin rupesi vittumaiseksi sen asian takia ja muhun sattu aivan liikaa, niin rupesin itkemään siitä ja sanomaan asiasta niin tämä haukku mut sitten vinkuleluksi ja nössöksi.

Haukku myös sen takia sellaseksi kun en halunnut alkaa tapella entisen parhaanystäväni kanssa joka harrastaa taistelulajeja. En siis oikeasti uskalla oikeen tapella, tai oo muutenkaan sen tyyppinen et käyttäsin väkivaltaa.

Sit luonteeltani oon myös tosi herkkä/kiltti, ystävällinen.

Mutta sitten mussa on myös se toinen puoli. Se on sellanen et oon ihan puhelias ja jos koen et mua kohtaan on tehty vääryyttä niin sanon kyllä siitä tai jos koen että jotain muuta mulle tärkeetä ihmistä kohtaan on tehty paljon vääryyttä. Eli osaan myös olla suorasukainen/suorasanainen. Ristiriitainen persoona siis.

Et ole nössö, vaan juuri sellainen kuin pitää ollakin. Puolustat itseäsi ja muita silloin kun tarvitsee. Tappeleminen on varsin epäviisasta, jos siihen ei ole oikeaa syytä. Miksi sun olisi pitänyt tapella entisen ystäväsi kanssa? Sua haukkuvat on oikeasti niitä nössöjä, ne vaan yrittää piilottaa sen asian haukkumalla sua.

Et ole nössö, vaan juuri sellainen kuin pitää ollakin. Puolustat itseäsi ja muita silloin kun tarvitsee. Tappeleminen on varsin epäviisasta, jos siihen ei ole oikeaa syytä. Miksi sun olisi pitänyt tapella entisen ystäväsi kanssa? Sua haukkuvat on oikeasti niitä nössöjä, ne vaan yrittää piilottaa sen asian haukkumalla sua.

Sen takia että olisin pystynyt "todistamaan" jotenkin eksälleni etten ole pelkuri.

Mikä ois sit oikee syy esim. tappelemiseen?

Entäs mitä mieltä oot tästä: Kun mua kiusattiin, en myöskään kyenny puolustamaan itteäni. Yritin kyllä joskus ystävällisesti/asiallisesti sanoa, että lopettakaa kiusaaminen. Mutta muuta en kyennyt tekemään. Koitin vaan kestää ja kestää päivästä toiseen... Kunnes kaikki hajosi. En ikinä kertonut opettajille tai kotona asiasta, koska koin sen sillon olevan jotenkin noloa (jälkikäteen huomattu asia missä olin hyvin väärässä, ois just pitäny noin tehdä!.) myöskin ajattelin että ei kotona asioista puhuminen hyödytä mitään kun meillä meni muutenkin jo niin huonosti. Yritin sitten pärjätä niiden asioiden kanssa vaan itsekseen... Niin 'annoin' vaan ihmisten haukkua mua päivästä toiseen ja tehdä mulle vaikka mitä paskaa, tekemättä yhtään mitään. Onko se nössöä?

Sen takia että olisin pystynyt "todistamaan" jotenkin eksälleni etten ole pelkuri.

Mikä ois sit oikee syy esim. tappelemiseen?

Entäs mitä mieltä oot tästä: Kun mua kiusattiin, en myöskään kyenny puolustamaan itteäni. Yritin kyllä joskus ystävällisesti/asiallisesti sanoa, että lopettakaa kiusaaminen. Mutta muuta en kyennyt tekemään. Koitin vaan kestää ja kestää päivästä toiseen... Kunnes kaikki hajosi. En ikinä kertonut opettajille tai kotona asiasta, koska koin sen sillon olevan jotenkin noloa (jälkikäteen huomattu asia missä olin hyvin väärässä, ois just pitäny noin tehdä!.) myöskin ajattelin että ei kotona asioista puhuminen hyödytä mitään kun meillä meni muutenkin jo niin huonosti. Yritin sitten pärjätä niiden asioiden kanssa vaan itsekseen... Niin 'annoin' vaan ihmisten haukkua mua päivästä toiseen ja tehdä mulle vaikka mitä paskaa, tekemättä yhtään mitään. Onko se nössöä?

Ei nössöä, vaan erittäin typerää.

[QUOTE="haha";29255651]Ei nössöä, vaan erittäin typerää.[/QUOTE]

Niin varmaan on. Typeryytenä koen siinä esim. sen kun en kertonu opettajille tai asiasta kotona, koska niin mä olisin voinu auttaa ite ihteäni. Kaikki se paine tuntu vaan liian kovalta, kun niin moni ihminen oli mun kimpussa ja vaikka millä tavalla. En vaan kestäny sitä, vaan mä hajosin. Ja mulle monesti sanottiin neuvoks " älä välitä " niin koitin myös sen takia olla mahdollisimman kun sitä rankkaa kiusaamista ei ois ollukkaan.

Ääliöt tappelevat. Tossa suhteessa nössöys on fiksua.

Tack! Mun kaveri (nainen) lyö esim kaveriaan (mies) turpaan sen takia kun näille tuli riitaa vaan jostain tai sitten kun se mies ei kerro kaikkia asioitaan aina sille. Sit sanoo ad/hd:n syyks sitä käytöstään ja nauraa sille et "Timo" sai turpaan ja tietääpä nyt kaikki millanen muija hänen omalla miehellään on jne. Joka on siis rikollinen ja ns. sellanen kova tyyppi. Eivät tosin enää seurustele.

No jos nyt oikeasti tunnet jonkun, joka jotain taistelu- tai itsepuolustuslajia harrastaa, tiedät, ettei he ala kenenkään kanssa nyrkein tappelemaan. Salilla treenataan, muualla kävellään pois. Kenkää tulee seuralta, jos edes nyrkit kohottaa salin ulkopuolella. Toki jos ihan raivolla päälle käyt, saattaa hän ottaa sinut näppärään hallintaotteeseen, kunnes rauhotut.

Minuakin ne kiusaajat uhkas monta kertaa hakata tai tehdä vaikka mitä paskaa. Ilmeisesti niillä on just sellanen käsitys musta, että mulle saa tehdä mitä tahansa ja mä en kykene tekee enää mitään...

Niinhän se vähän onkin.

[QUOTE="haha";29255692]No jos nyt oikeasti tunnet jonkun, joka jotain taistelu- tai itsepuolustuslajia harrastaa, tiedät, ettei he ala kenenkään kanssa nyrkein tappelemaan. Salilla treenataan, muualla kävellään pois. Kenkää tulee seuralta, jos edes nyrkit kohottaa salin ulkopuolella. Toki jos ihan raivolla päälle käyt, saattaa hän ottaa sinut näppärään hallintaotteeseen, kunnes rauhotut.[/QUOTE]

No tuota kun tässä on se ongelma että minä en kenenkään kimppuun käy? :D vaan mun kimppuun on uhattu käydä monta kertaa jne.

"Oikea syy" tappelemiselle voisi mielestäni olla esim. jos se toinen hyökkää sun kimppuun. Silloin kannattaa pistää vastaan, jos ei pääse pakoon. Tai suojellakseen rakkaita ihmisiä tai eläimiä.

Käske exääsi tappelemaan itse sitä taistelulajeja harrastavaa vastaan? Vai onko hän liian nössö? Jos tiedät missä seurassa se kova kimma tai kundi harjoittelee, mene kertomaan seuran ohjaajille. Lentää aika äkkiä ulos seurasta.

Tuo kuvailemasi kiusaamistilanne ei tee susta nössöä. Sun olisi todellakin kannattanut kertoa asiasta opettajille ja vanhemmille, mutta luultavasti ajattelit "kantelun olevan nössöä", eikö vain? Sitähän se ei siis ole, sillä kukaan ei pysty taistelemaan järjestelmällistä kiusaamista vastaan yksin. Vahingosta viisastuu kuitenkin. Tulevaisuudessa en sinuna empisi poliisille soittamisen kanssa, jos joku tulee sinua uhkailemaan. Siinä ei ole mitään nössöä.

[QUOTE="haha";29255710]Ai se taistelulaji-tyyppi vai? Vai mistä repäsit sen, että sen kanssa pitäisi tapella?[/QUOTE]

Siis kun eksä ja se mun entinen parasystävä on myös kavereita keskenään, niin sit tää eksä vaan sano et en varmasti uskaltais tapella sen entisen parhaanystäväni kanssa, kun se harrastaa niitä taistelulajeja. Eikä me oikeen oltu sen entisen parhaanystävän kanssa väleissä.

"Oikea syy" tappelemiselle voisi mielestäni olla esim. jos se toinen hyökkää sun kimppuun. Silloin kannattaa pistää vastaan, jos ei pääse pakoon. Tai suojellakseen rakkaita ihmisiä tai eläimiä.

Käske exääsi tappelemaan itse sitä taistelulajeja harrastavaa vastaan? Vai onko hän liian nössö? Jos tiedät missä seurassa se kova kimma tai kundi harjoittelee, mene kertomaan seuran ohjaajille. Lentää aika äkkiä ulos seurasta.

Tuo kuvailemasi kiusaamistilanne ei tee susta nössöä. Sun olisi todellakin kannattanut kertoa asiasta opettajille ja vanhemmille, mutta luultavasti ajattelit "kantelun olevan nössöä", eikö vain? Sitähän se ei siis ole, sillä kukaan ei pysty taistelemaan järjestelmällistä kiusaamista vastaan yksin. Vahingosta viisastuu kuitenkin. Tulevaisuudessa en sinuna empisi poliisille soittamisen kanssa, jos joku tulee sinua uhkailemaan. Siinä ei ole mitään nössöä.

Juuri niin. Sillon mun ajatusmaailma oli sellanen et ajattelin just sen kantelun olevan nössöä ja noloa. Nyt aattelen vähän toisin, koska itteensähän siinä ois vaan auttanu..

Ja sit mä kai jotenkin aloin itekkin uskoo siihen et mä ansaitsen sen kiusaamisen. Kun sitä ne hoki mulle koko ajan. Kun olin itekkin tehny tyhmyyksiä.

Siis kun eksä ja se mun entinen parasystävä on myös kavereita keskenään, niin sit tää eksä vaan sano et en varmasti uskaltais tapella sen entisen parhaanystäväni kanssa, kun se harrastaa niitä taistelulajeja. Eikä me oikeen oltu sen entisen parhaanystävän kanssa väleissä.

Niin, mutta tajuatko, ettei sinun uskaltamisilla siinä olisi väliä, kun ei se tyyppi voisi kättäänkään sinua kohti kohottaa? Mitä kauemmin jotain taistelu- tai itsepuolustuslajia on harrastanut, sen suurempi on kunnioitus sitä lajia kohtaan.

Nössöä on se, että pidät moisia idiootteja "kavereina". Missä ihmeen white trash -paskasakissa sä pyörit? Etsi hyvä ihminen itsellesi parempaa seuraa, ei tuollaista ihme junttiporukkaa jossa pitää tapella todistaakseen ettei ole nössö (en jaksa edes laskea kuinka monella tavalla tuo logiikka menee pieleen...). Ei normaalit sivistyneet ihmiset kiusaa, yllytä tappelemaan tai hauku ystäväänsä nössöksi, voi luoja sentään!

Yhteistyössä