Huomen aamulla pitäisi aloittaa venlafaxin (efexor). Kertokaa kokemuksia ko. lääkkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkkeen aloitus pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloittaminen oli rankkaa, koska teki muutaman päivän pahaa aika paljon eikä oikein mitään saanut syötyä, mutta yli vuoden tätä olen nyt syönyt. Muuten ok mutta mua tää väsyttää. Otan sen takia lääkkeen illalla, mutta väsymys on kyllä aika 24h tyyppistä. Mulla ei ole minuuttipeliä sen ottamisen kanssa, mutta jos monta tuntia myöhästyy niin sen huomaa kyllä, alkaa tulla niitä sähköiskuja. :)

Monien masennuslääkkeiden kokeilujen jälkeen löydettiin minulle sopiva lääke, Efexor. Se toimi itsellä jo ihan parin ekan päivän jälkeen. Aloitekyky parani, ahdistuneisuus hävisi ja yhtäkkiä minulla oli pitkän ajan suunnitelmia ja tein jopa aikatauluja missä onnistuin pysymään. Olin pirteä, ei tehnyt mieli mitään päihteitä, pystyin siivoamaan ja toimittamaan ikäviä arjen askareita sen kummemmin edes miettimättä. Mieliala parani ja olo tuntui "normaalilta", juuri sellaiselta kun ajattelin, että pitäisikin tuntua. Tunnepuoli oli myös normaali. Vuosien jälkeen minulla diagnosoitiin adhd, ja ilmeisesti vanha masennusdiagnoosi olikin siihen liittyvä ahdistuneisuushäiriö, ja huono parisuhde syventi ahdistuneisuutta entisestään.

Mitä olen muilta kuullut Efexor kokemuksia, niin ne vaihtelevat laidasta laitaan. Itsellä erittäin positiivinen kokemus, mutta useimmiten kuulee negatiivista. Aivokemiat vaihtelee ihmisillä. Joten ei auta muuta kun kokeilla, sillä se selviää :)

Lykkyä tykö!

[QUOTE="adhd";29242225]Monien masennuslääkkeiden kokeilujen jälkeen löydettiin minulle sopiva lääke, Efexor. Se toimi itsellä jo ihan parin ekan päivän jälkeen. Aloitekyky parani, ahdistuneisuus hävisi ja yhtäkkiä minulla oli pitkän ajan suunnitelmia ja tein jopa aikatauluja missä onnistuin pysymään. Olin pirteä, ei tehnyt mieli mitään päihteitä, pystyin siivoamaan ja toimittamaan ikäviä arjen askareita sen kummemmin edes miettimättä. Mieliala parani ja olo tuntui "normaalilta", juuri sellaiselta kun ajattelin, että pitäisikin tuntua. Tunnepuoli oli myös normaali. Vuosien jälkeen minulla diagnosoitiin adhd, ja ilmeisesti vanha masennusdiagnoosi olikin siihen liittyvä ahdistuneisuushäiriö, ja huono parisuhde syventi ahdistuneisuutta entisestään.

Mitä olen muilta kuullut Efexor kokemuksia, niin ne vaihtelevat laidasta laitaan. Itsellä erittäin positiivinen kokemus, mutta useimmiten kuulee negatiivista. Aivokemiat vaihtelee ihmisillä. Joten ei auta muuta kun kokeilla, sillä se selviää :)

Lykkyä tykö![/QUOTE]

Kiitos! :)

Jännä vaikutus oli kyllä ne lautasen kokoset pupillit, jotka sai mut kyllä näyttämään jotain vähän laittomampaa vetäneeltä. Mutta cymbaltasta ei tullu mitään alotusoireita, mikä oli kyllä iso helpotus sen jonku kymmenen lääkäekokeiluhelvetin jälkeen. Oon ilmeisen herkkä psyykelääkkeille.

Ainakaan vielä ei tunnu mitään sivuvaikutuksia. Jätän joka päivä vähän enempi lääkettä kapseliin. Jospa em. tavalla säästyisin pahimmilta sivuvaikutuksilta. :)

Itsellä ei ollut apua kyseisestä lääkkeestä, aluksi tuli sivuoireita jotka sitten katosi kuin tottui, lääkkeen lopettaminen pitää lopettaa annosta pienentämällä muutaman kuukauden ajan, kyllä huomaa pahoinvointina jos tiputtaa annosta kerralla liikaa.

[QUOTE="eee";29244071]Itsellä ei ollut apua kyseisestä lääkkeestä, aluksi tuli sivuoireita jotka sitten katosi kuin tottui, lääkkeen lopettaminen pitää lopettaa annosta pienentämällä muutaman kuukauden ajan, kyllä huomaa pahoinvointina jos tiputtaa annosta kerralla liikaa.[/QUOTE]

Harmi kun ei auttanut. Tuskin mullakaan auttaa, kun ei tähänkään asti oo mikään lääke auttanut. Opamox on ainoa josta on vähän apua, mutta niitä otan yleensä vaan paniikkikohtauksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkkeen aloitus pelottaa;29244278:
Harmi kun ei auttanut. Tuskin mullakaan auttaa, kun ei tähänkään asti oo mikään lääke auttanut. Opamox on ainoa josta on vähän apua, mutta niitä otan yleensä vaan paniikkikohtauksiin.

Minulla auttaa sertralin.

Itselläni Venlafaxin auttoi vaikeaan masennukseen todella hyvin, olo oli todella energinen ja sai tehtyä helposti sellaiset asiat mitä ei masentuneena jaksanut tehdä (töihin menenminen, kotityöt jne.) Ainut huono puoli on ollut ns. vieroitusoireet jos lääkkeen unohtaa ottaa. Itse unohdin ottaa kerran viikonloppureissulle lääkkeet mukaan ja olo oli tosi kipeä! Omituinen huimaus oli varmaan pahin oireista, mutta lisäksi menee maha lähes aina sekaisin ja jonkunasteista pahoinvointia on myös, olo tasaantuu vasta kun on taas syönyt lääkkeitä pari päivää. Mulle määrättiin univaikeuksien takia myös tuon lisäksi Ketipinor, mutta nykyään otan sitä todella harvoin jos ei uni illalla tule, joten tuo ei minulla ainakaan unettomuutta aiheuta. Ennen lääkkeen aloitusta unettomuutta oli lähes joka yö, joten olen miettinyt voisiko tuo Venlafaxin vaikuttaa sitä kautta että nyt kun päivisin jaksan tehdä & puuhailla enemmän ja jopa harrastaa liikuntaa niin unikin varmasti tulee sen takia paremmin! :)

Eli ei minulla ainakaan ole mitään sellaisia sivuoireita aiheuttanut että en suostuisi lääkettä enää käyttämään tai haluaisin sen vaihtaa! Olen myös muita lääkkeitä joutunut kokeilemaan ja tuo oli ensimmäinen joka todella tuntui auttavan! (Annostuksena minulla siis on 3x75g ja diagnoosina vakava masennus)

Itselläni Venlafaxin auttoi vaikeaan masennukseen todella hyvin, olo oli todella energinen ja sai tehtyä helposti sellaiset asiat mitä ei masentuneena jaksanut tehdä (töihin menenminen, kotityöt jne.) Ainut huono puoli on ollut ns. vieroitusoireet jos lääkkeen unohtaa ottaa. Itse unohdin ottaa kerran viikonloppureissulle lääkkeet mukaan ja olo oli tosi kipeä! Omituinen huimaus oli varmaan pahin oireista, mutta lisäksi menee maha lähes aina sekaisin ja jonkunasteista pahoinvointia on myös, olo tasaantuu vasta kun on taas syönyt lääkkeitä pari päivää. Mulle määrättiin univaikeuksien takia myös tuon lisäksi Ketipinor, mutta nykyään otan sitä todella harvoin jos ei uni illalla tule, joten tuo ei minulla ainakaan unettomuutta aiheuta. Ennen lääkkeen aloitusta unettomuutta oli lähes joka yö, joten olen miettinyt voisiko tuo Venlafaxin vaikuttaa sitä kautta että nyt kun päivisin jaksan tehdä & puuhailla enemmän ja jopa harrastaa liikuntaa niin unikin varmasti tulee sen takia paremmin! :)

Eli ei minulla ainakaan ole mitään sellaisia sivuoireita aiheuttanut että en suostuisi lääkettä enää käyttämään tai haluaisin sen vaihtaa! Olen myös muita lääkkeitä joutunut kokeilemaan ja tuo oli ensimmäinen joka todella tuntui auttavan! (Annostuksena minulla siis on 3x75g ja diagnoosina vakava masennus)

Ja Hups! Annostuksena siis tietenkin mg ei g! :D

jos vaikka lukisit pakkaus selosteen ja sitä ennen olisit kysynyt lääkäriltä

Tiedätkö kuule,että ei se pakkauksen seloste kaikkea kerro,tai siis kertoo joo mahdolliset sivuoireet sun muut,mutta kun ne on ihan hirveen yksilöllisiä,joku saa jotain,joku ei mitään...

On ihan kiva kuulla muilta ihmisltä,jotka on käyttäneet samaa lääkettä,vähän kokemuksia you know??

Mikähän ihme älynväläys tuo sinunkin vastaus oikeen oli???

Kun tässä nimenomaa haettiin muiden IHMISTEN kokemuksia

huh huh

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkkeen aloitus pelottaa;29244278:

Masennusta en kärsinyt joten siitä en voi sanoa auttaako mutta paniikkihäiriöihin ei auttanut.

Tiedätkö kuule,että ei se pakkauksen seloste kaikkea kerro,tai siis kertoo joo mahdolliset sivuoireet sun muut,mutta kun ne on ihan hirveen yksilöllisiä,joku saa jotain,joku ei mitään...

On ihan kiva kuulla muilta ihmisltä,jotka on käyttäneet samaa lääkettä,vähän kokemuksia you know??

Mikähän ihme älynväläys tuo sinunkin vastaus oikeen oli???

Kun tässä nimenomaa haettiin muiden IHMISTEN kokemuksia

huh huh

Näinpä!

[QUOTE="eee";29247506]Masennusta en kärsinyt joten siitä en voi sanoa auttaako mutta paniikkihäiriöihin ei auttanut.[/QUOTE]

Toivottavasti edes lieventää masennusta ja paniikkikohtauksia.

Yhteistyössä