kokemuksia efexor tai venlafaxin nimisestä lääkkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
hiukan mietityttää tämä uusi lääkkeeni kun netistä olen liikaa lukenut vain huonoja kokemuksia tästä.sivuoireet tuntuu olevan aika kamalat kyseisestä valmisteesta ja etenkin lopetuksessa vieroitusoireet.
olis kiva jos joku kertoisi omia kokemuksiaan lääkkeen aloitusvaiheesta ja siitä miten toiminut?
itselläni kyseinen lääke ollut sen kolme päivää,maha mennyt aivan sekaisin, iltasin kamalaa päänsärkyä,kuumia aaltoja tulee vähänväliä.levottomat jalat,näköhäiriöitä ja mikä inhottavinta, pakottava tarve purra hampaita yhteen :/

itse olen käyttänyt efexor 75mg muutama vuosi. enää käytän yhden tabletin aamulla.
olen itsekin lukenut netistä noista lopettamisen vaikeuksista.
pelottaa itseäni, kun sitten joskus lopetan tämän lääkkeen.

puhu lääkärillesi oireistasi !

mulle määrättiin efexoria paniikkihäiriöön/ahdistukseen. yhden nappulan nappasin, ja kun kavereilta kuulin millasia sivuoireita aiheuttaa, luin tietysti vielä netistä lisää. lista oli pitkä...
päätin pärjätä ilman ja mulle se ratkasu oli järkevin. vaadin keskusteluapua enemmän ja sain sitä! älä turhaan tyydy pilleripakettiin, vaan vaadi myös terapiaa!

Minulle määrättiin kyseistä lääkettä Fibromyalgia ja muihin nivelkipuihin. Nyt epäröin kovasti lääkkeen aloitusta. Päivittäisannos 75mg. Uskallanko aloittaa. ?

No ensiksikin niiden käyttö pienten lasten kanssa on aina arvelluttavaa ja toiseksi niiden mainostaminen on laitonta. LAITONTA!

Ikinä et voi tietää, mitä niistä sulle aiheutuu, kun ei niitä kukaan pysty selvittämään. MUTTA luepa siitä yhdestä valmisteesta, mikä teki niiden äitien tyttäristä lapsettomia eivätkä tietenkään saa mitään apua enää äitinsä huolettomasta nappuloiden käytöstä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diethylstilbestrol

Mulla ei käytön kanssa ollut mitään ongelmia, paitsi 2 ekaa vikkoa kuumia aaltoja. Ongelmia tuli sit jos jäi edes yhtenä päivänä ottamatta ja sit kun lopetuksen aika tuli, niin vieroitusoireet oli tosi paskamaisia, ei todellakaan voinu lopettaa kerralla.

Yhteistyössä