Huomen aamulla pitäisi aloittaa venlafaxin (efexor). Kertokaa kokemuksia ko. lääkkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkkeen aloitus pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tutun se sai psykoottiseksi ja entistä masentuneemmaksi.
Hikoili älyttömästi,näki hirveitä painajaisia,seksi ei maistunut eikä onnistunut, muuttui todella agressiiviseksi ja lyhytpinnaiseksi.

Meillä likalla (16v.) kokeiltiin tota, muutaman viikon söi ja sit lääkäri käski lopettaa sen koska ainoa vaikutus oli hirveä väsymys, nukkui melkein koko ajan.

Mulla auttoi ongelmaan pitkällä aikavälillä. Mutta oli hieman hämmentävää kun ei tuntenut lääkityksen aikana oikein mitään, ei pelkoa, katumusta, iloa tms. Seksi luonnistui eikä mitään väsymysongelmaa ollut.

Miulla ei aikanaan vaikuttanut kuinkaan. Ei edes sivuoireita. Monta kuukautta tuota mutustin, ennen kun lääkäri tajus, ettei siitä ole mitään hyötyä.

Hei,
lääke auttoi ainakin minua. Poisti merkittävästi ahdistuneisuutta ja auttoi jaksamaan paremmin. Jaksoin mm. aloittaa opiskelun uudelleen vaikean masennusjakson jälkeen. Lääkkeen syömisen lopettamisesta on nyt pari vuotta. Gradu tehty, olen töissä ja kaikki ok.

Sivuvaikutuksena tuossa minulla oli laajentuneet pupillit ja vaikeus tarkentaa katsetta. Katseeen tarkentaminen onneksi helpottui parin viikon kuluessa. Ikävämpi haittavaikutus minun kannaltani oli ruokahalun katoaminen. En oikein tuntenut lääkettä syödessäni kunnolla nälkää ja yrittäessäni syödä, ruoka alkoi aika nopeasti kuvottaa. Painoni tipahti 54 kg --> 46 kg lääkkeen syömisen aikana. Mutta kyllä ne hyvät puolet silti veivät voiton.

syön jo toista vuotta Venlafaxinia - tällä hetkellä annos 225mg
enkä helpolla aio luopua!
Toimii, ei masenna, olen toimintakykyinen, paino pysyy hallinnassa :)
teen töitä, liikun, jaksan! Tunnetilat normaalit :)

Ensimmäisen viikon kärsin huonosta olosta/kuvotuksesta, mutta en sentään oksentanut. Kerran unohdin ottaa lääkkeen ja illanmittaan tuli huono olo, sen jälkeen en ole unohtanut. Auttaa jaksamaan päivän positiivisella mielellä. Annoksena 75mg aamulla.

Yksi tuttu söi joskus efexoria ja muistan miten hikoili kuin sika, kesät talvet. Kesälläkin joutui pitämään pyyhettä pään päällä/ympärillä ja pyyhe kastui hetkessä. Lisäksi sai ( miespuolinen siis ) mittavat erektio-ongelmat.. Vaihtoikin lääkkeen silloin johki toiseen ja nykyään tämä kaveri on ihan erilainen ihminen..

Mulla se lääkkeenotto piti olla ihan minuuttikauppaa. Siltikin tuli kauheita sähköiskuja päähän, näkyi välähdyksiä silmissä kun päätä käänsi, ja kaikkea muuta paskaa. hirveä lääke. Pakko oli lopettaa, ja lopetus kesti tosi kauan, koska niiden kauheiden lopetusoireiden takia sorruin muutaman kerran ottamaan lääkkeen, kun olo oli niin hirveä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkkeen aloitus pelottaa;29237612:
Monenko aikaan te otatte/otitte ko. lääkkeen?

Aamulla 7-9 maissa, mulla ei ole niin tarkkaa. Jos unohtaa niin ei kannata ottaa kovin myöhään iltapäivällä, koska se voi piristää eikä sit saa nukuttua.

Mulla tulee öisin hikoilukohtauksia, jos päivä on ollut levoton/kiireinen/touhukas.

Mun on pakko määrätä itselle säännöllinen lääkkeen otto aika, muuten en pian muista ottaa ollenkaan. Toivottavasti lääke ei lisää väsymystä, ku muutenki väsyttää kokoajan.

Kauheat oireet tuli. En enää muista tarkalleen, mutta viikon kestin ennen kuin lopetin. Nosti kuumeen ja hirveä kutinakin tuli. Olin ilmeisesti sille allerginen. Toinen SNRI-lääke cymbalta sen sijaan sopii hyvin, mutta on turkasen kallis.

Mä söin venlafaxinia puolisen vuotta ja mulla on siitä vain huonoja kokemuksia:

- sertralinilla kuriin saatu masennus palasi ja lopulta olin todella itsetuhoinen
- ruokahalu katosi ja laihduin, vaikkei varaa olisi
- alapää meni ihan tunnottomaksi enkä pystynyt enää saamaan orgasmia
- näin kummallisia unia, aloitusvaiheessa suorastaan ahdistavia
- lääke ei piristänyt vaan aiheutti ainoastaan sydämentykytyksiä
- lääkkeen lopettaminen oli yhtä helvettiä vieroitusoireiden takia

Yhteistyössä