En ihan ymmärrä naisia, jotka tekevät lisää lapsia vaikka ovat aivan uuvuksissa jo olemassaolevien kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaaaaaaaa

Vieras
Tuttavallani ja miehellään on useampia lapsia, joista osa yläkoululaisia ja alle kouluikäisiä on neljä. Nyt ilmoitti olevansa jälleen pieniin päin. No eihän siinä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta äidin jaksaminen on kortilla jo nyt ja on siitä itse avoimesti puhunutkin. Vahinkolapsi ei ole kyseessä tässä tapauksessa. Mikä mahtaa saada naisen raskautumaan, vaikka tietää kuinka rankkaa on hoitaa montaa pientä samaan aikaan? Minulla on kolme lasta itselläni ja he ovat tulleet parin kolmen vuoden eroilla, olihan se haastavaa, mutta kyllä järki sanoi kolmen jälkeen että ei voimavarat riitä enää. Ei olisi tullut mieleen tehdä vielä yhtä.

Samaa mietin itsekin. Onko se sairautta, hulluutta, itsetuhoisuutta, muiden armoille tahallaan jättäytymistä, kostoa omalle äidille (joka jätti perheen tytön ollessa teini) vai armotonta läheisyyden kaipuuta (jos syliä ei ole saanut itse pienenä tarpeeksi), läheisriippuvuutta, hormoniputkea (josta ei pääse pois.. hormoninarkkari??).. Se on vain niin säälittävää sivusta seurattavaa .. Säälittää se itsetuhoinen mamma, lapset ja mies (joka yrittää elättää koko suurperheen) :-( Olen niin huolestunut.

Mutta jos on lähisukua niin sitä pakostakin ajattelee, miten he jakselevat.. säälittäis esim. laittaa lapsia huostaanottoon.. miettisin kyllä voisinko elättää osan heistä .. Luottaako suurperheelliset tähän, että jos voimat loppuu, kyllä joku sukulaisista tulee apuun :-/ :-) Se on heittäytymistä toisten armoille, johon itse en kykene !

Niin siis tässä tuttavaperheessä ei ole kyse uskonnollisista syistä. Joskus vaan mietin, että miten nämä isot perheet elättää itsensä? Eihän yhden ihmisen palkka, joka ei tässä tapauksessa ole suurensuuri vaan ihan kaupankassan palkka, ja kotihoidontuki voi kattaa kaikkia kuluja. No siis saa tietenkin lapsilisääkin mutta silti..

En mäkään, ja mua lisäksi suututtaa se. Omat vanhemmat teki enemmän lapsia, kuin jaksoivat hoitaa ja meidän lasten niskaanhan se sitten kaatui. Kyllä perheen aikuisten pitäisi kantaa vastuu.

Mun tutulla on 4 lasta ja sanoi suoraan että kohta pitää taas hankkia vauva että voi olla kotona 3 vuotta lisää ja rahaa tulee eikä työkkäri pakota mihinkään, ammattia ei ole ja opiskelu ei kuulemma onnistu kun lapset vie kaiken ajan ja energian... kuinkahan monta lasta vielä saa :/

Tosi surullista että ihmiset pakenee työelämää tekemällä lapsia. Tosi rakkaudella hankittuja varmaan... Eikä kauheen pitkälle ole ajateltu muutenkaan, koska eläke ei kauheesti kerry kotona ollessa. Sitte eläkeikäsenä itketään että tämänkö verran kotiäitiä arvostetaan...

Joillain se on vaan semmonen käsittämätön vauvankaipuu, mikä vie järjenhippeet, ne viimeisetkin... Itse taistelen juurikin tuota samaa vastaan. Haluan, haluan ja haluan, mutta tiedän, etten jaksaisi. Onneksi mies ei enää halua!!! En osaa asiaa selittää, hulluutta se on.

Yhteistyössä