Epäselvää
Eli jos jatkossa kht jaetaan vanhempien kesken, vuosi kummallekin, niin miten jatkossa se menee, jos on yh?
Ei se noin yksinkertaisesti mene. En ole työtön, joten tuo ei koske minua - mähän olen nyt perustutkinto-opiskelija jo ennestään. Eikä tuota automaattisesti saa muutenkaan. Minulla on yksi ystävä, joka opiskeli ansiosidonnaisella, mutta toiselta se taas evättiin, vaikka molemmilla sama tilanne: riittävä aika työelämässä, molemmat sillä hetkellä työttömiä, molemmilla selkeät opintosuunnitelmat.Jos oot yli 25v voit opiskella työttömyyskorvauksella kaksi vuotta.
No toivottavasti saisi! Ja jossain vaiheessa kai pitäisi ottaa kantaa yksinhuoltajiin. Ja onhan toki muitakin, joiden kohdalla pitäisi miettiä, miten tuo menee - miten esim. perheet, joissa toinen vanhempi on sairaana (sairaslomalla, työkyvyttömyyseläkkeellä, sairaseläkkeellä, tms)?Eihän siitä ole mitään päätöksiä tehty, eikä esityksessä otettu kantaa yksinhuoltajiin. Käytännössä varmasti yksinhuoltaja saa yksin pitää sen vapaan mikä muuten menee vanhempien jaettavaksi.
Ja höpö höpö. Minä ainakin maksan paljon enemmän veroja kuin päivähoitokustannukset kahdesta lapsesta. Ja täytyy myös muistaa että yhteiskunnalle työtä tekevä ihminen on aina kannattavampi; hän tuottaa työnantajalleen, työnantaja maksaa veroa ja työssäkäyvä yleisesti kuluttaakin enemmän kuin kotonaoleva henkilö.Itseasiassa yhteiskunnalle on paljon halvempaa että tämä lapsi ei mene päivähoitoon, päivähoito on yhteiskunnalle paljon kalliimpaa kuin kotihoidontuen maksaminen. Varsinkin opiskelevan yksinhuoltajan päivähoito jää luultavasti kokonaan yhteiskunnan maksettavaksi.
Joo mut kun tää ihminen onkin opiskelija. Hän opiskelee jotta voisi laillasi tehdä töitä tuottavassa työssäJa höpö höpö. Minä ainakin maksan paljon enemmän veroja kuin päivähoitokustannukset kahdesta lapsesta. Ja täytyy myös muistaa että yhteiskunnalle työtä tekevä ihminen on aina kannattavampi; hän tuottaa työnantajalleen, työnantaja maksaa veroa ja työssäkäyvä yleisesti kuluttaakin enemmän kuin kotonaoleva henkilö.
Hyvä juttu, jos yksinhuoltajat saa pitää sen vapaan kokonaan, mutta se on ihan saatanan väärin, jos meidän muiden on pakko laittaa lapset hoitoon, koska talous ei kestä sitä, että se enemmän tienaava osapuoli jää pois työelämästä.Eihän siitä ole mitään päätöksiä tehty, eikä esityksessä otettu kantaa yksinhuoltajiin. Käytännössä varmasti yksinhuoltaja saa yksin pitää sen vapaan mikä muuten menee vanhempien jaettavaksi.
Ai maksat sitten yli kolme tonnia veroja kuukaudessa...Ja höpö höpö. Minä ainakin maksan paljon enemmän veroja kuin päivähoitokustannukset kahdesta lapsesta. Ja täytyy myös muistaa että yhteiskunnalle työtä tekevä ihminen on aina kannattavampi; hän tuottaa työnantajalleen, työnantaja maksaa veroa ja työssäkäyvä yleisesti kuluttaakin enemmän kuin kotonaoleva henkilö.
Eikä sun kuulu kuin kattaa omat pk kulut verorahoistasi?Ja höpö höpö. Minä ainakin maksan paljon enemmän veroja kuin päivähoitokustannukset kahdesta lapsesta. Ja täytyy myös muistaa että yhteiskunnalle työtä tekevä ihminen on aina kannattavampi; hän tuottaa työnantajalleen, työnantaja maksaa veroa ja työssäkäyvä yleisesti kuluttaakin enemmän kuin kotonaoleva henkilö.
No voi jumaliste. Miltä tuntuu olla pöljä? Miltä tuntuu elää aikuisena yhteiskunnassa jonka rakennetta ja toimintaa ei ymmärrä? Mikä siinä kokonaiskuvassa on niin vaikeaa ymmärtää?Itseasiassa yhteiskunnalle on paljon halvempaa että tämä lapsi ei mene päivähoitoon, päivähoito on yhteiskunnalle paljon kalliimpaa kuin kotihoidontuen maksaminen. Varsinkin opiskelevan yksinhuoltajan päivähoito jää luultavasti kokonaan yhteiskunnan maksettavaksi.
Sinä mainitsit että kotihoito on AINA yhteiskunnalle halvempaa ja näinhän ei todellakaan ole, vaan suurimmassa osassa tapauksista toisinpäin.Joo mut kun tää ihminen onkin opiskelija. Hän opiskelee jotta voisi laillasi tehdä töitä tuottavassa työssä
Kyllä maksan tuon itsekin, mutta pitää ottaa huomioon myös työnanatajani maksamat verot + työni tuottavuus + minun kulutus verrattuna kotiäitiin.Ai maksat sitten yli kolme tonnia veroja kuukaudessa...
Päiväkotihoidon kustannus oli vuonna 2009 noin 72 euroa päivää kohti per lapsi ja nyt jo varmaan enemmänki!
72x20 =1440x2=2880 = lapsesi hoito kustannukset
Mies tienaa enemmän kuin minä. Siksi toisekseen mulla ei ole työpaikkaa mihin palata kun olen ollut kotona kohta neljättä vuotta. Meillä siis kaksi muutakin lasta.Mitä on ne syyt ettei voi jäädä? En keksi muuta kuin tekosyitä.
Totta. Kyllä kaikki voivat jäädä. Mekin voidaan. Ainahan on mahdollisuus mennä sossun ja kelan luukuille, jos omat varat ei enää sen jälkeen riitä, kun mies jää töistä pois. Mikäs sen kätevämpää, kun heittäytyä koko perheen voimin yhteiskunnan varoille. Jos vaikka vielä nuo kaksi isompaa laitettaisiin päivähoitoon, niin saatais niitä yhteiskunnan varoja tuhlattua vielä enemmänkin.Mitä on ne syyt ettei voi jäädä? En keksi muuta kuin tekosyitä.
Meinaat siis että veroja maksaessa kunkin tulee kattaa vain omat välittömät kulut? Et käytä teitä, terveydenhuoltoa, kirjastoa...Kyllä maksan tuon itsekin, mutta pitää ottaa huomioon myös työnanatajani maksamat verot + työni tuottavuus + minun kulutus verrattuna kotiäitiin.