Miten kotihoidontuki jatkossa, jos on yh?

• Viestiketjun aloittaja Epäselvää
  • Ensimmäinen viesti
Epäselvää
Hmm, itse asiassa olen opiskelija ja tällä hetkellä (hoitaessani 1-vuotiasta lastani kotihoidontuella) suoritan opintojani samalla. Mikäli kotihoidontuki tippuu pois, täytyy miettiä uudestaan, pystynkö enää opiskelemaan. Ja minua siis kiinnostaisi, miten tämä yksinhuoltajien osalta menee jatkossa oikeasti, ei niinkään palstalaisten asenteet - ja sitä paitsi samalla lailla ne parisuhteessa ja miehen rahoilla elävät ovat sitä kotihoidontukea nostaneet, jos ovat kotona olleet.

Epäselvää
Jos oot yli 25v voit opiskella työttömyyskorvauksella kaksi vuotta.
Ei se noin yksinkertaisesti mene. En ole työtön, joten tuo ei koske minua - mähän olen nyt perustutkinto-opiskelija jo ennestään. Eikä tuota automaattisesti saa muutenkaan. Minulla on yksi ystävä, joka opiskeli ansiosidonnaisella, mutta toiselta se taas evättiin, vaikka molemmilla sama tilanne: riittävä aika työelämässä, molemmat sillä hetkellä työttömiä, molemmilla selkeät opintosuunnitelmat.

Epäselvää
Eihän siitä ole mitään päätöksiä tehty, eikä esityksessä otettu kantaa yksinhuoltajiin. Käytännössä varmasti yksinhuoltaja saa yksin pitää sen vapaan mikä muuten menee vanhempien jaettavaksi.
No toivottavasti saisi! Ja jossain vaiheessa kai pitäisi ottaa kantaa yksinhuoltajiin. Ja onhan toki muitakin, joiden kohdalla pitäisi miettiä, miten tuo menee - miten esim. perheet, joissa toinen vanhempi on sairaana (sairaslomalla, työkyvyttömyyseläkkeellä, sairaseläkkeellä, tms)?

[QUOTE="huoh";29223676]Siten että menet töihin niinkuin muutkin vastuulliset aikuiset ihmiset ja lakkaat räpistelemästä yhteiskunnan turvaverkossa.[/QUOTE]

Itseasiassa yhteiskunnalle on paljon halvempaa että tämä lapsi ei mene päivähoitoon, päivähoito on yhteiskunnalle paljon kalliimpaa kuin kotihoidontuen maksaminen. Varsinkin opiskelevan yksinhuoltajan päivähoito jää luultavasti kokonaan yhteiskunnan maksettavaksi.

vvvv