"MIMI"
Heips, olen 27-vuotias naimisissa oleva nainen. Asumme omakotitalossa mieheni kanssa ja parisuhteessa on kaikki hyvin. Eilen tein positiivisen raskaustestin, odottelemme ultraan pääsyä. Olemme puhuneet lasten hankkimisesta ja molemmat haluamme lapsia. Nyt kuitenkin mietimme onko tilanteessamme ainoa vaihtoehto abortti. Mieheni on lomautettu, eikä töiden jatkumisesta ole tietoakaan. Asumme pienellä paikkakunnalla ja töitä ei ole. Kela vaan pyörittelee papareita, emmekä ole saaneet tai ole saamassakaan penniäkään sieltä, elämme siis minun tuloilla. Rahat ovat niin tiukassa, ettei ne riitä edes ruokaan: saatamme syödä pelkkää makaroonia tai puuroa. Tämä tilanne vituttaa, muttei sille oikein voi mitään.
Miten ihmeessä voisin saattaa tähän tilanteeseen lapsen, kun ei sille ole tarjota ruokaa eikä varaa ole ostaa tarvittavia asioita (rattaat, pinnasänky, vaatteet...). Puhumattakaan siitä, että saisin itse raskausaikana tarvittavat vitamiinit tai myöhemmin äitiysvaatteet hankittua. Nyt ultan 30 maksukin hirvittää, se reippaasti yli puolet viikottaisesta budjetista ja pitäisi ostaa ruuat ja bensat, jotta pääsee töihin. (Tähän lisään, ettemme asu mitenkään kalliisti -palkkani on vaan huono. Lyhennämme vähemmän, mitä maksoimme vuokraa). Rakaus tuli yllätyksenä ja pelkään, ettei meillä ole kauaa aikaa pohtia mitä teemme..
Miten ihmeessä voisin saattaa tähän tilanteeseen lapsen, kun ei sille ole tarjota ruokaa eikä varaa ole ostaa tarvittavia asioita (rattaat, pinnasänky, vaatteet...). Puhumattakaan siitä, että saisin itse raskausaikana tarvittavat vitamiinit tai myöhemmin äitiysvaatteet hankittua. Nyt ultan 30 maksukin hirvittää, se reippaasti yli puolet viikottaisesta budjetista ja pitäisi ostaa ruuat ja bensat, jotta pääsee töihin. (Tähän lisään, ettemme asu mitenkään kalliisti -palkkani on vaan huono. Lyhennämme vähemmän, mitä maksoimme vuokraa). Rakaus tuli yllätyksenä ja pelkään, ettei meillä ole kauaa aikaa pohtia mitä teemme..