Kolmatta kuumeilevien syksy 2013

Moikka! Piinaviikkoa elellään... Ovulaation ajankohdasta en nyt ole varma, luulen että ajoittui välille kp 13-16. Silloin oli eniten ovistuntemuksia, ei vahvoja, niin sillä epävarmaa... Eli nyt on dpo 7-10. Testasin aamulla tyylipuhtaan negan, joten toivon että dpo olis vasta tuon 7... :D

Mahan nipistelyä ja repäisykipuja on... Lauantaina (dpo 3-6) tuli paperiin rusehtavaa valkovuotoa... Kävin myös viihteellä, toivottavasti ei haitannut mahdollista kiinnittymistä!

Palelua ja väsymystä löytyy myös jos"oireita" rupee mietiskelemään. Mut fiilis on ei-raskaana. Plaah. Antaahan mennä nyt omalla painollaan. En vaan jaksa uskoa, että raskautuisin yk1.
Esikoista yritettiin 1,5v. Toiseen raskauteen meni 10 kiertoa->meni kesken, km:n jälkeen tärppäsi yllättävän pian, yk4.
 
Jännitystä elämään! Tein taas testin, hups! Kuvittelen ehkä näkeväni siinä jotain viivanpoikasta tai sit se on vaan viivanpaikka... Mut mun mielestä nuissa halpa-testin liuskoissa ei näy viivanpaikkaa? Eilisessä ei ainakaan ollut... ;) dpo 8(-11)

Mites muilla menee?? Onko piinailijoita? :)
 
Maanantai 11.11.2013








Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki.............kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä........lapset


cherise...................kp 1/28..................yk5............31.........-09, -11
kolmas81...............kp 9/31...................yk4.............32...........12/10, 11/12
Marmeli.................kp 10/28-35..............yk6............29...........-04, -05
plussatuulia............kp 10/25-30.............yk4.............28............09 & 12
Tine.......................kp 15/28-38.............yk2..........28...........10/11, 1/13
mammuttisi............kp 19/32.................yk1..........23...........06/08, 04/10
Sleepn...................kp 19/27-29............ yk1...........31.......... 8/07, 9/09
Mussukka82...........kp 22/27-40........... yk1..............31......... 8/06, 3/10
pillipöllö.................kp 26/28-30??..........yk1..........26...........-07, -12
Pink89...................kp 28/28..................yk1............24..........11/10, 1/13
Kolmiliini................kp 28/?...................yk3............30.........-07, -12
Halo......................kp 32/27.................yk1.............34..........-06, -09
Kukki$...................kp 36/32-37............yk2.............23...........1/11, 11/12
Hymypallo..............kp 35/20-30............yk+8v.........35...........-00, -04
Mrs-K.....................kp 53/28(-30)..........yk1............27..........-06, -13
myry80..................kp ?/34...................yk5............33............-04, -07
REIZULI.................kp ?/30...................yk1..............28..........-04, -07



Taustailijat:
Jenny90, Ole luonani aina, hemu2, marsa-, Usvametsän neito, Rahkis, Jumevi, Tintti83, saraheinä, Pimu83, KoiKoi






Plussannneet:
Joulukuu

liiisu...........................yk 5, Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1, Casper77.....................yk 1
Astre...........................yk 2, Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4, Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8, Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1, Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1, dita..............................yk 5
Viola30.........................yk 2, Aminohappo..................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7, Mamimamimami...........yk 3
Huhtikuu
Tafgu..........................yk 1, Kuume84....................yk 5
Klementiini..................yk 1, Linttu.........................yk 3
Catherine....................yk 4, Sanna-M.....................yk 5
EiKahtaIlman3.............yk 5
Toukokuu
Jardin........................yk 2, Viifu..........................yk 1
Vauvahaave...............yk 2
Kesäkuu
Aliila.........................yk12, katrinainen................yk 1
Sydäntähti.................yk 3, sparklingfun...............yk 1
Jonsu123...................yk 1, Cassyput...................yk 1
Heinäkuu
Äitee kahdelle............yk 1, Hätähousu................yk 3
Saraheinä.................yk 1,Anu84......................yk 1
Elokuu
piikru.......................yk 1, Smooth.................?
sweetpearl................yk 1, Äippyli_81…………..yk1
Eltsiira.......................yk3, Mustang79.............yk4
Syyskuu
HyäkkäysVaunu...........yk1, srz......................yk0
OneMore?................yk2
Lokakuu
Orange80................yk2, Alice81............yk1





Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kp 32/32-37 eikä menkkoja näy. Taitaa siis taas olla pidempi kierto.
Mulla on kyllä nyt kolme päivää ollu samanlaisia "oireita", mitä viime raskaudessakin, mutta ne kyllä voi selittyä muullakin.. eli nenän limakalvot on niiiin rutikuivat että ihan koskee ja sama oli viimeksi läpi raskauden. Mutta voihan tää sääki varmaan kuivattaa.. sitten, maha on ollu löysänä sen kolme päivää, viimeksi sitä kesti reippaasti yli puolenvälin. Normaalioloissa mulla on maha aina enemmänkin kovana, krooninen ummetus.
Välillä, varsinkin aamuisin tulee sellasia kuvotusaaltoja.
Siinä kai ne tärkeimmät.
Oottelen silti muutaman päivän vielä ennenkuin testiä alan tekee, jos kuitenki on vaan pidempi kierto.
Mun on jotenkin ehkä helpompi kestää se menkkojen alkaminen, kuin yksi viiva raskaustestissä...
 
hohoo amatööri asialla. Ei osaa edes kiertopäiviä laskea oikein. Mulle vois siis päivittää yhden päivän kiertoon lisää, eli tänään on kp15. :D

on muuten rankkaa tää vauvanteko. on joka lihas kipeenä tuosta yllättäen lisääntyneestä puuhastelusta. :D ja just eilen hoksasin et nyt jos tärppäis niin vauva syntyis heinäkuussa, kun oltiin suunniteltu vauvaa aikaisintaan elo-syyskuulle. hups. :D no mulla on kuitenkin kierto ihan sekasin vielä pillereistä et ihme jos ekasta yrityksestä tulee tärppi.. Tosin en silti pistäis pahakseni vaikka tuliskin. :D

ainiin ja serkku menee juhannuksena naimisiin ja ootan jo nyt et saisin ostaa jokun ihanan äitiysmekon sinne juhliin. :D Minäkö turhamainen...? :D

muoks. lisäsin värit. Tänään perjantaina on kp 16/32
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki! Oletteko syöneet jotain erityisiä vitamiineja raskautumista silmällä pitäen? Itse ostin eilen Multivitan raskaus- ja imetysvitamiineja. Lisäksi otan D-vitamiineja, kun Multivitasta saa vaan 10 mikrogrammaa. Joinakin päivinä otan Omega-kalayöljy- D-kapseleita, jolloin en ota erillistä D-vitamiinia.

Entä oletteko jo hurahtaneet ostamaan vauvatarvikkeita? Onko teillä muilla kolmansista haaveilevilla paljon entisiä tarvikkeita vielä tallessa? Itse olen myynyt lähes kaikki tarvikkeet jo pois, kun säilytystila on aina vähissä : / Tallessa on turvakaukalo (vaikka varmaankin haluaisin uudemman, kun se on siis vuodelta 2006), itkuhälytin ja jonkin verran äitiysvaatteita sekä vauvalelut. Hankintalistalle menee sitten ainakin vaunut ja imetystyyny. Nyt haluaisin myös sellaisen travelsystemin, jossa olisi matkarattaat/ratasosa + siihen kiinnittyvä kaukalo. Olen sen verran hurahtanut, että ostelin jo muutamia ihania pikkuruisia vaatteita kirppikseltä... Olenkohan unohtanut jotain, kun lista tuntuu todella lyhyeltä..? Aiemmilla lapsilla oli hoitopöytä, mutta tässä asunnossa on kodinhoitohuoneeseen mahdollista laittaa hoitopehmusta tason päälle, joten hoitopöytää en nyt tarvitse. Amme + jalat on sukulaisella lainassa, joten ne saa varmaankin sieltä syksyyn mennessä takaisin (sinne on tulossa kolmas helmikuussa :heart: )

Vähän hirvittää että tuleeko tälläkin kertaan heti raskausdiabetes. Molemmat aiemmat raskaudet olen ollut tiukalla ruokavaliolla ja insuliinihoidossa melko varhaisista viikoista alkaen. Sokeria virtsassa heti ekassa neuvolassa. Lapset ovat kuitenkin olleet selvästi alle 4 kg, vaikka käynnistetty molemmat vasta viikolla 40+5. Kummallakaan ei ollut myöskään mitään oireita ja omatkin sokerit tasaantui synnytysten jälkeen. Joten eiköhän siitä selvitä, vaikka tälläkin kertaa tulis sama homma. Se on vaan aika rasittavaa touhua se mittaaminen, pistäminen, syöminen, mittaaminen, blaaaaah. Varsinkin aamut oli hankalia, kun sokerit pompsahteli, vaikka söi vaan yhden palan täysruisleipää ja kananmunan, oli pistänyt insuliinit yli puolituntia aiemmin yms. Sokerit 12 tai 15 mittausaikaan 30 min ruokailusta. Sitten 1,5 h ruokailun jälkeen: sokerit alle 4 ja kamala olo. "Kivaa pikkuhaastetta" aamuihin työmatkoineen ja lasten kuljetuksineen :whistle: Onko muilla ollut ongelmia sokereiden ja etenkin hoitotasapainon kanssa? No joo, tää on niin mun tyyppistä alkaa huolestua jostain tuollaisesta ennenkuin on edes raskaana...

Tänään olis muuten vähän pakko kellistää ukko, on jäänyt jo 3 iltaa väliin ja nyt olis otolliset päivät, jos kierto on vaan suht normaali.

Plussatuulia kaikille!
 
Mussukka, mulla ei oo ollu sokereiden kanssa ongelmia, mutta hankalaa mulla raskauksista tekee ennenaikaisuuden uhka. Se vähän mietityttää että kuinka pystyy itse lepäämään kahden pienen lapsen kans, kun sitten joskus on raskaana... Mulla alkaa supistukset ja kohdunkaulan lyheneminen vähän turhan aikaisin. Ekassa raskaudessa sairaslomalle ja vuodelepoon rv23. Kahteen otteeseen pötköttelin sairaalassa ja sain kortisonipiikit kypsyttämään vauvan keuhkoja. Tyttö syntyi 38+5. Toisesta jäin saikulle rv16, kotona enemmän ja vähemmän vaakatasossa. Sain taas kortisonit ja toinen tyttö syntyi 37+1.
Pelottaa, että pysyykö vauva täysiaikaiseksi masussa seuraavalla kerralla?
 
Tervetuloa uusille :)

Mä taistelen vastaan etten yhtään lisää vauvatavaraa hommaisi ;) Meillä on nimittäin jemmattuna lähes kaikki. Ainoastaan vaunut ja rattaat ehdin myydä pois. Huvittavinta oli se että muutama viikko kauppojen jälkeen mies muutti mielensä kolmannesta... No, olin silti ajatellut hankkivani uudet jos joskus vielä vaunuja työnnellä saisin. Eikä kyllä ole koskaan raskauden aikana ollut mitään terveydellisiä ongelmia *koputtaa puuta*. Siinäkin suhteessa olen ollut onnekas, toivotaan että jatkuukin niin :)

Täällä ei tätiä vielä näy mutta sen verran on tuntemuksia että arvelen olevan matkallaan. Tulis vaan nyt asap niin ei tarttis odotella.
 
meillä ei ole tallessa mitään vauvatarvikkeita. Tai no vauvalelut löytyy ja hiusharja, jonka senkin saa sit uuden äitiyspakkauksessa. :) oon ihan innoissani kun pääsen itse hankkimaan kaikki, edellisille saatiin lähes kaikki käytettynä tai lahjoina vaunuista vauvan sukkiin asti. toki saa olla kiitollinen et apua löytyi ja saatiin (17-vuotiaana ei hirveesti ollu vara ostella vauvatarvikkeita) mut onhan se ihan eri juttu päästä nyt itse valitsemaan ja hypistelemään kaikkea. edes sinne kirpputorille, kun ei oo ehkä kuitenkaan kaikkea vara uutena ostaa. :)

mie oon juonut beroccaa aamuisin ja vaihan sen sitten plussan jälkeen ehkä multivita mamaan. tossa beroccassakin on foolihappoa, mikä on vauvan kannalta alkuraskaudessa ehkä se kaikista tärkein. Eikä berocca oo vaarallista raskauden aikana, joten ei haittaa vaikkei heti hoksaiskaan olevansa raskaana (tätä tuskin kyllä tapahtuu :D)

eilen laiteltiin kaverin kanssa viestiä ja niilläkin on yritys päällä. on aika ihanaa kun on joku (muu kuin mies) joka kulkee koko matkan mukana! :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on tallessa molempien lasten kaikki tarvikkeet. On turvakaukaloa, 2x rattaat (yhdistelmät ja tuplat), hoitopöytä, leluja ja vaatteita hirvee kasa ymym. Mitään ei olla heitetty pois ja mä oonki sanonu että kohta tarvii oman huoneen noille pieniks menneille vaatteille ym tavaroille :D alkaa tilat loppua...

Tänään kp 35/32-37 eikä edelleenkään minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Hirveesti himottas testiä tehä, mutta taidan kuitenkin ootella sen pari päivää vielä. Jos ei sitten menkkoja näy nii testaan kyllä heti.
Flunssaa meinaa pukata, on tosi tötterö olo ollu ja aamulla oksetti ja yökötti hirveesti. meni kyllä ohi sit kun söi..
Mielessä kävi myös että jos onkin aamupahoinvointia, mutta en uskalla ajatella sitä vielä sen enempää... :D
 
kukki$ voisi hyvin olla marraskuun eka, muita ei taida olla tyrkyllä plussanneisiin? Eikä piinailijoitakaan taida hirmuisesti olla ellei sitten Mrs-K, Hymypallo ja Pillipöllö ilmesty kertoilemaan miten menee.

Oma N. Eilen tehty pakollinen ja henkisesti tyhjentävä varmistustesti joka siis niin nega kuin voi nega olla. Tämä oli kyllä odotettuakin. Tätiä vaan ei kuulu eikä näy joten kp venynee sinne 34:ään. Seuraavan kerran jännäilläänkin sitten joulukuussa. Yritän olla tikuttamatta ja laskematta kiertopäiviä liiallisen ahdistuksen välttämiseski. Tuossa noita eri kuumeiluketjuja selanneena pistää väkisinkin mieleen ajatus, että kuinka moni raskautuisi liiemmin yrittämättä mutta homma alkaa mättää kun liikaa yritetään....

Takaraivossa kolkuttelee kuitenkin ajatus, että äkkiä pitäis raskautua koska elämäntilanne olis just optimaalinen just nyt mutta ei välttämättä enää puolen vuoden päästä. Mulla siis työsuhde päättymässä ja kesäksi toivoisin olevani kotona kun esikoinen lomailee koulusta ekaa kertaa.

Eli ihan ilman paineita ei ainakaan täällä selvitä :p
 
pakko päivittää oireita. varmaan kyl kuvittelen kaiken mut silti. :D

-eilen illalla eli kp18 jatkuva nälkä vaikka mitä söi ja nukkumaan käydessä oli tosi levoton olo.
-tänään aamulla kp19 venytellessä repäisykipua oikealla puolella. menkkamaista jomottelua 2-3h joka vois olla myös oviskipua mahdollisesti..? koskaan en oo kyl oviskipuja tuntenut mut edellisen synnytyksen jälkeen onkin ollu koko ajan ehkäsypillerit käytössä...

päivitän tähän kaikki mahdolliset oireet mitä sattuu tulemaan tässä kierrossa. on kyl jännän varma fiilis tärpistä vaika on vasta yk1 ja pilleritkin on vasta lopetettu enkä voi tietää että ovuloinko edes tässä kierrossa. :D no loppukuusta varmaan tiputaan sit korkealta ja kovaa.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Tässä teidän juttuja olen lueskellut taustoilla ja tuosta vauvatarvikkeista, onneksi on tän viimesimmän jäljiltä tallessa kaikki tärkeimmät. Vaatteitakin tullut hankittua niin paljon että varmasti on käyttökelpoisia myös mahdolliselle tulokkaalle. Yhdistelmät mulla on esikoisen syntymän ajalta ja aivan moitteettomassa kunnossa. Ei ehkä modernimmasta päästä mutta ei haittaa. Cosatto yo matkikset ostettiin kuopukselle ja ne on ollet kyllä käytössä kovasti. Myös turvakaukalo ja telakka on viimesyksyltä. Näillä mennään ja kaiken muun saa hankittua sitten tarvittaessa :)

Kuopus alkanut vihdoin nukkumaan yöt!! Yhden kerran viimeyönä kävin antamassa tutin ja vettä :) aika jännää vaikka on hänkin flunssassa niin nyt nukuttaa :D toissayönä 10h putkeen! Meillä on pesuhuone remontti ja mulla karsee flunssa niin ollu ajatukset vähän muualla kuin tässä vauvahuumassa..

Siitäpä sitten, nyt kp53-28(-30).. Huhhei!! Eli jos tilanne on se että ehkäisypiikin jäljiltä sitä tyhjennys vuotoa ei samalle kiertoa tullut niin menkat pitäisi alkaa nyt tällä viikolla. Ens viikon maanantaina testaan jos ei kuulu! Harmittaa vaan että yks kierto mennyt sitten ns hukkaan mutta ei voi mitään :(
Täällä on kyllä humputeltu makkarissa hyvinki ahkerasti,eikä sinänsä vauvanteko mielessä ;)

Tämä alkaa keitteleen hunajateetä että saisi tuon kurkun auki :|

Kovasti tuuuuulia kaikille!

Muokkailin kirjoitusvirheitä vähemmäksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Tine joo arvaa vaan eikö hirveesti himottas testata, mutta pakko kai malttaa vielä huomiseen oottaa. :stick:
Edelleen yököttää ja heikottaa, mutta aina hetkeksi helpottaa kun syö. Yöllä en saanu oikein nukuttua tämän olon takia, ravasin pissalla ym + jännittää ihan hurjasti mitä se testi näyttää :D vai kerkiikö menkat alkaa...
On jotenkin niiin sellanen olo, että tämä on SITÄ, mutta kuitenkin pelottaa että tämä flunssa vaan jotenkin aiheuttaa nää oireet. Mä en kestä!
Mut jos ei menkat oo alkanu, niin huomenna heti aamusta testin teen!

ps. ihanaa kun kakkavaipan ajattelukin saa yökkimään ja aamulla täällä oli kaksi sellaista, kun esikoinen oli yövaippaan tavarat vääntäny.. Siinä sai hetken kasailla itteesä ettei oksenna sinne vaippaan.... :x
 
Eilen oli oviskipua (kai) mut se tuntu samalla puolella, kun viime kierrossakin. :O
Oviskipuahan voi olla ilman varsinaista ovilaatiota mut voiko ovistesti näyttää ovulaation jos ei ovuloi? Mietin pitäskö mun tilata niitä.

Vitamiineista Ei tuu syötyä. Pitäs oikeesti alkaa syömään.

mammuttisi Eiköhän se tärppi oo teillä käynyt. :popcorn: ;)
 
Ei kyllä mie alan olla vahvasti siitä mieltä että tää on vasta ovis. paikansin kivun enemmän oikealle puolelle ja se kesti vain 2-3h. ajoituskin sopis ovikseen jos kerta ennen kuopusta oli kierto sen 30-34pv. Tänään siis varmistellaan. :)
 
Cheriselle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :( Tsempitykset jatkoon!

Kukkik$en testin tulosta täytyy kyllä aamusta tulla heti kurkkimaan ja ilmeisesti myös Pink89 testailee uudelleen huomenna?

Mammuttisi ja Tine: Tärppionnea ovispäiville ja Mrs-K:lle kierron tasaantumista toivottelen.

Täällä möllötellään kotona kipeän lapsen kanssa. Loppuviikosta pitäis olla lähdössä työreissuun muutamaksi yöksi ja laskujen mukaan täti kurvailee paikalle juuri siiheksi. Ratkiriemukasta....
 
Viimeksi muokattu:
Testasin tänään negan, joten huomiselle tiedossa kp1. Ei oikeestaan ees harmita kun on tässä vähän juttuja tekeillä työrintamalla (haen uutta paikkaa)... Nimittäin tiedän, että en töissä pystyisi olemaan edes puoliväliin raskautta. Toivon, että pääsisin tammikuulla aloittamaan. Ehkä me ruetaan tjottailemaan ainakin sinne saakka. Saa aktiivinen yritys jäädä tähän yhteen kiertoon...
 
Epäselvää on! Tänään testasin ja kai siinä jotain viivan tyyppistä näkyy, mut väristä en oo varma. No, tänään dpo 11. Huomenna jatkuu testailut...

Tänään on vihlonut rintoja. Ja eilen illalla huomasin et rinnat kipeenä kun mies pari kertaa puristi... Saas nähdä!
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs-K
Heippa taas..

Vitamiineista...b-vitamiinia purkista on menny, väsymyksen ehkäisyyn. Ja tietty d-vitamiinia ainakun muistan, joskus kalsiumlisää. Pariviikkoa sitten ostin jotain raskausplus-multivitaa, siitä saa omegatkin. Joskus lasiin veden kans menee aamulla semmonen monivitamiini poretabletti, liekkö turhaa kun eikö se ole niin että parhaimman tehon saa niistä yksittäisistä vitamiiniannoksista. Noh, mene ja tiedä :)

Edellisissä raskauksissa, tai edellisessä, ei ollut pahoinvointia ollenkaan. Ekassa vaan alkuun ja aika pahana mutta vaan ihan pari viikkoa. Nyt muka niitä raskausoireita kehitellyt pahoinvointi mukaanlukien ja ihan naurattaa nämä kuvitelmat :)

Pink89tee ihmeessä uus testi!! Ja ketäs muita täällä nyt olikaan jännän vaiheilla.. ihan kyllä täytyy pitää peukut pystyssä :)

Pikkukakkonen kuulostaa loppuvan kohtapuolin niin täytyy munkin poistua iltapuuhiin muksujen kanssa. Hitto että hankalaa järjestää tolle pienelle potilaalle höyryhengitystä et saa nenän auki, kun kylppäri on räjäytetty. Pyyhkeitä märkänä patterille yöksi jne. Tuun sitten kertomaan napajutut kunhan viikonloppu koettaa ja pitäisi ne menkat jo vihdoin tulla. Mitään oloja ei oo ollu eikä sitä tippasua...ehkä olen jonninmoisen oviksen spotannu, en tiedä.
 
Testasin tänään negan, joten huomiselle tiedossa kp1. Ei oikeestaan ees harmita kun on tässä vähän juttuja tekeillä työrintamalla (haen uutta paikkaa)... Nimittäin tiedän, että en töissä pystyisi olemaan edes puoliväliin raskautta. Toivon, että pääsisin tammikuulla aloittamaan. Ehkä me ruetaan tjottailemaan ainakin sinne saakka. Saa aktiivinen yritys jäädä tähän yhteen kiertoon...
Anteeksi, jäi tämä viestisi väliin ihan kokonaan :( tsemppihalit!
 

Yhteistyössä