Mitä jos ei olisikaan ravintolassa varaa maksaa sapuskaansa?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29200445:
Jos maailman jokainen ihminen tarkistaisi aina ennen ravintolaan menoa, että rahat on mukana, niin tällaista hypoteettista kysymystä ei varmaankaan tarvitsisi esittää, eikö? Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn, koska olen 100% varma, että jollain joskus ihan vilpittömästi ei olekaan fyrkkaa maksaa. Itselle ei ole koskaan käynyt niin, siksi kysyn.
No kyllä minä ainakin tarkistan, että lompakko on mukana, jos kerran aion mennä ravintolaan syömään.

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";29200622]No kyllä minä ainakin tarkistan, että lompakko on mukana, jos kerran aion mennä ravintolaan syömään.[/QUOTE]

Niin ajatella. Näin helppoa se on. Juuri tämän takia en ole kuullut kenenkään koskaan unohtaneen lompakkoaan tai avaimiaan mihinkään. Eiku..

[QUOTE="vieras";29200632]Tosin korot voivat olla aika suuret...[/QUOTE]

Korkeat korot edesauttavat luontovisan toimivuutta.:rolleyes:

Tästä luin jonkun aikaa sitten, kun toimittaja testasi tätä. Poliisi sanoi, että jos ei ole ollutkaan aikomusta maksaa niin siitä tulee petossyyte, mutta jos on jäänyt lompakko kotiin eikä kukaan tule auttamaan niin ravintola ottaa siinä takkiinsa jos asiakas ei tulekkaan myöhemmin maksamaan laskuaan.

Yhteistyössä