Blue
Mä joudun ihan kohta lähtemään... :'(opcorn:
Mä joudun ihan kohta lähtemään... :'(opcorn:
Just se, kun mun mies on mun mielestä maailman luotettavin. Jos tuo pettää niin sitten maapallo suistuu kiertoradaltaan, junan vessa ei enää toimikaan ja Kaksplussalla osataan lukea kaikki toisen kirjoittamat vastaukset ajatuksella ja huolella.
Vahva nimenomaan, sanotaan vaan että "hupsistasaatana, sitä sattuu, ei haittaa" ja jatketaan normaalisti eteenpäin... Niin ne normaalit ihmiset tekee.
Hukkuu.Niinhän mä sanoin?
Oikeesti jos tarkemmin ajattelee niin sanonta "en vaan pystyisi jatkamaan ... plaa plaa", kertoo jo sanoiltaankin sen että ei PYSTY, ei kykene, ei ole voimaa ja kaikkea mitä vaaditaan.
Ylipäätään, miksi olettaa ihmiseltä virheettömyyttä? On iso asia se pettäminen, mutta niin on kai se perheki ja suhdekin? Hukkuuko esim. 20v onni johonkin 3 tunnin erehdykseen?
Joo mutta on tässä sekin, että olen ennen tuota miestä pärjännyt hyvin sinkkunakin. Mulle on olemassa vain vaihtoehdot a) sinkkuus b) erittäin luotettava ja hyvä mies. Joten pärjäisin oikein hyvin miehen pettämisen jälkeenkin yksin, ainut että surisin sitä että lapset surisivat eroa -no, näkisivät isäänsä usein eron jälkeenkin.Vähemmällä tuskailulla pääsee elämässä kun ajattelee elävänsä ihmisen kanssa eikä minkään ylimaallisen virheettömän otuksen kanssa joka öisin pelastaa ihmishenkiä ja teidän unissanne lennättää teitä valkoisella yksisarvisella kohti Eedeniä
ihan vaan vinkiks niin ei maailman romahtele tuon tuosta.
Niinhän sä sanoit (Eteenpäin sanoi mummo lumessa, taisi olla sun sanat, en jaksa tarkistaa).Niinhän mä sanoin?
Oikeesti jos tarkemmin ajattelee niin sanonta "en vaan pystyisi jatkamaan ... plaa plaa", kertoo jo sanoiltaankin sen että ei PYSTY, ei kykene, ei ole voimaa ja kaikkea mitä vaaditaan.
Ylipäätään, miksi olettaa ihmiseltä virheettömyyttä? On iso asia se pettäminen, mutta niin on kai se perheki ja suhdekin? Hukkuuko esim. 20v onni johonkin 3 tunnin erehdykseen?
Niinhän sä sanoit (Eteenpäin sanoi mummo lumessa, taisi olla sun sanat, en jaksa tarkistaa).
Ei saa.Mä joudun ihan kohta lähtemään... :'(
Jep, kukaan ei ole virheetön. Se on minun virheeni etten minä pystyisi antamaan tuota anteeksi. Yritä siis sinäkin ymmärtää että kukaan ei ole virheetön. Mun miehelläni ei ole mitään ongelmaa tämän asian kanssa. Miksi siis sinulla, täysin vieraalla ihmisellä on? Koskettaako tämä sinua jotenkin henkilökohtaisesti tämä minun parisuhteeni?
En oleta keneltäkään virheettömyyttä ja vahinkojakin sattuu. En jaksa kuitenkaan uskoa että mieheni mulkku vahingossa jonkun toisen sisään luiskahtaisi, tai että kaikki tapahtui niin äkkiä etten ehtinyt ajatella-selitystä. Kukaan tuskin viiden minuutin sisällä päätyy kenenkään sänkyyn. Tämä yhdistettynä siihen että mieheni tietää mitä ajattelen asiasta niin oletan että tätä virhettä kovin helposti tapahtuu. Ei se 20v onni mihinkään huku, meidän parisuhde siihen päättyisi.
se pettäjähän sen roskiin heittää kun lähtee pettämään.Ei olekaan virheetön, kyse on siitä miten paljon on halukas yrittämään. Vai ajatteleeko mahdollisesti minä minä, en mun tartte mitään kun mua petettiin. Toinen pettää ja tekee virheen ja vastine siihen on silmänkään värähtämättä "en haluu yrittää kun en pysty".??
Rakkaus ei kuole, mutta parisuhde heitetään _tietoisesti_ pois kun ei vaivauduta yrittämään.
Eikä se yritys ehkä vaatisi muutakuin ajatuksen, että hei, virheitä saattuu. Joskus pahempia, joskus pienempiä. Ja sitten puntaroida onko mennyt elämä ja perhe niin halpaa että se heitetään roskakoriin kerta virheestä?
se pettäjähän sen roskiin heittää kun lähtee pettämään.
toi sun jankkaus on naurettavaa ja on ärsyttävää, ettet hyväksy sitä, ettei kaikki anna anteeksi tuollaista, vaan sanot, että se on itsekästä ja näin syyllistät petettyjä.Joko sulta unohtui pari tuntia sitten käyty keskustelu siitä, että aikakonetta ei ole? Pallo on petetyllä ja sillä voi tehdä jotain.
No sä vaan näet asian noin. Ja sä itse et ole valmis hyväksymään minkäänlaista spekulointia siitä, että anteeksikin voisi antaa ja jatkaa elämää hieman viisaampana ja onnellisena siitä että kykeni nielemään pettymyksen ja jatkamaan ja vielä rakastamaan.toi sun jankkaus on naurettavaa ja on ärsyttävää, ettet hyväksy sitä, ettei kaikki anna anteeksi tuollaista, vaan sanot, että se on itsekästä ja näin syyllistät petettyjä.
Tästä tulee kyllä väistämättä mieleen, miten paljon nykyinen pettämisasenne on peräisin tuolta raamatusta. Kaikenlainen muu käytös voidaan antaa kertaluontoisena anteeksi, mutta pettämistä ei. Aika jännä juttu, että tämä raamatullinen arvo elää näin vahvasti nykypäivän "ateistisessa" maailmassa.Raamatun kanta on kaiketi tässä: Matteus 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
Eli edes väkivalta ole riittävä syy, mutta pettäminen olisi. Eikä eronneen kanssa saisi edes mennä naimisiin. Onneksi Raamattu ei ole minulle auktoriteetti.
No siis tuossa raamatunkohdassahan puhutaan miehille, koska ei silloin naisella ollut mitenkään käytännössä mahdollista erota. Siis tossahan Jeesus kertoo asiaan oman kantansa avioliittoasiaan ja puhui siis miehille. Väkivalta luultavasti siihen aikaan tuli lähinnä miehen puolelta, joten siitä olis ollut turha sanoa, kun vaan miehet pystyi erota.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29185410:Tästä tulee kyllä väistämättä mieleen, miten paljon nykyinen pettämisasenne on peräisin tuolta raamatusta. Kaikenlainen muu käytös voidaan antaa kertaluontoisena anteeksi, mutta pettämistä ei. Aika jännä juttu, että tämä raamatullinen arvo elää näin vahvasti nykypäivän "ateistisessa" maailmassa.