Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Blue
[QUOTE="Vieras";29183975]Aika yksipuolinen on kai se vahva rakkaus josta Vierasmies puhuu, jos toinen osa puoli pettää... En jäisi suhteeseen, ei se olisi ehjä perhe enään niille lapsillekaan[/QUOTE]

Vahva nimenomaan, sanotaan vaan että "hupsistasaatana, sitä sattuu, ei haittaa" ja jatketaan normaalisti eteenpäin... Niin ne normaalit ihmiset tekee. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Vierasmies
Vähemmällä tuskailulla pääsee elämässä kun ajattelee elävänsä ihmisen kanssa eikä minkään ylimaallisen virheettömän otuksen kanssa joka öisin pelastaa ihmishenkiä ja teidän unissanne lennättää teitä valkoisella yksisarvisella kohti Eedeniä :LOL:

ihan vaan vinkiks niin ei maailman romahtele tuon tuosta. :D

Just se, kun mun mies on mun mielestä maailman luotettavin. Jos tuo pettää niin sitten maapallo suistuu kiertoradaltaan, junan vessa ei enää toimikaan ja Kaksplussalla osataan lukea kaikki toisen kirjoittamat vastaukset ajatuksella ja huolella. ;)

Vierasmies
Niinhän mä sanoin?

Vahva nimenomaan, sanotaan vaan että "hupsistasaatana, sitä sattuu, ei haittaa" ja jatketaan normaalisti eteenpäin... Niin ne normaalit ihmiset tekee. :rolleyes:

Oikeesti jos tarkemmin ajattelee niin sanonta "en vaan pystyisi jatkamaan ... plaa plaa", kertoo jo sanoiltaankin sen että ei PYSTY, ei kykene, ei ole voimaa ja kaikkea mitä vaaditaan.

Ylipäätään, miksi olettaa ihmiseltä virheettömyyttä? On iso asia se pettäminen, mutta niin on kai se perheki ja suhdekin? Hukkuuko esim. 20v onni johonkin 3 tunnin erehdykseen?

Ken guru
Niinhän mä sanoin?

Oikeesti jos tarkemmin ajattelee niin sanonta "en vaan pystyisi jatkamaan ... plaa plaa", kertoo jo sanoiltaankin sen että ei PYSTY, ei kykene, ei ole voimaa ja kaikkea mitä vaaditaan.

Ylipäätään, miksi olettaa ihmiseltä virheettömyyttä? On iso asia se pettäminen, mutta niin on kai se perheki ja suhdekin? Hukkuuko esim. 20v onni johonkin 3 tunnin erehdykseen?
Hukkuu.

Ymmärräs nyt että on eri tavoilla tuntevia ihmisiä. Ja erilaisia asioita arvottavia.

Vähemmällä tuskailulla pääsee elämässä kun ajattelee elävänsä ihmisen kanssa eikä minkään ylimaallisen virheettömän otuksen kanssa joka öisin pelastaa ihmishenkiä ja teidän unissanne lennättää teitä valkoisella yksisarvisella kohti Eedeniä :LOL:

ihan vaan vinkiks niin ei maailman romahtele tuon tuosta. :D
Joo mutta on tässä sekin, että olen ennen tuota miestä pärjännyt hyvin sinkkunakin. Mulle on olemassa vain vaihtoehdot a) sinkkuus b) erittäin luotettava ja hyvä mies. Joten pärjäisin oikein hyvin miehen pettämisen jälkeenkin yksin, ainut että surisin sitä että lapset surisivat eroa -no, näkisivät isäänsä usein eron jälkeenkin.

Petturimiehille en uhraa elämästäni minuuttiakaan, on täällä muutakin riesaa ihan tarpeeksi kestettäväksi. :)

Muoks, kyllä mä sitä miestä ikävöisin eron jälkeen pitkään, mutta en ottaisi takas...

Viimeksi muokattu:
Blue
Niinhän mä sanoin?

Niinhän sä sanoit (Eteenpäin sanoi mummo lumessa, taisi olla sun sanat, en jaksa tarkistaa).

Jep, kukaan ei ole virheetön. Se on minun virheeni etten minä pystyisi antamaan tuota anteeksi. Yritä siis sinäkin ymmärtää että kukaan ei ole virheetön. Mun miehelläni ei ole mitään ongelmaa tämän asian kanssa. Miksi siis sinulla, täysin vieraalla ihmisellä on? Koskettaako tämä sinua jotenkin henkilökohtaisesti tämä minun parisuhteeni?

En oleta keneltäkään virheettömyyttä ja vahinkojakin sattuu. En jaksa kuitenkaan uskoa että mieheni mulkku vahingossa jonkun toisen sisään luiskahtaisi, tai että kaikki tapahtui niin äkkiä etten ehtinyt ajatella-selitystä. Kukaan tuskin viiden minuutin sisällä päätyy kenenkään sänkyyn. Tämä yhdistettynä siihen että mieheni tietää mitä ajattelen asiasta niin oletan että tätä virhettä kovin helposti tapahtuu. Ei se 20v onni mihinkään huku, meidän parisuhde siihen päättyisi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Vierasmies
Ei olekaan virheetön, kyse on siitä miten paljon on halukas yrittämään. Vai ajatteleeko mahdollisesti minä minä, en mun tartte mitään kun mua petettiin. Toinen pettää ja tekee virheen ja vastine siihen on silmänkään värähtämättä "en haluu yrittää kun en pysty".??
Rakkaus ei kuole, mutta parisuhde heitetään _tietoisesti_ pois kun ei vaivauduta yrittämään.

Eikä se yritys ehkä vaatisi muutakuin ajatuksen, että hei, virheitä saattuu. Joskus pahempia, joskus pienempiä. Ja sitten puntaroida onko mennyt elämä ja perhe niin halpaa että se heitetään roskakoriin kerta virheestä?

Jep, kukaan ei ole virheetön. Se on minun virheeni etten minä pystyisi antamaan tuota anteeksi. Yritä siis sinäkin ymmärtää että kukaan ei ole virheetön. Mun miehelläni ei ole mitään ongelmaa tämän asian kanssa. Miksi siis sinulla, täysin vieraalla ihmisellä on? Koskettaako tämä sinua jotenkin henkilökohtaisesti tämä minun parisuhteeni?

En oleta keneltäkään virheettömyyttä ja vahinkojakin sattuu. En jaksa kuitenkaan uskoa että mieheni mulkku vahingossa jonkun toisen sisään luiskahtaisi, tai että kaikki tapahtui niin äkkiä etten ehtinyt ajatella-selitystä. Kukaan tuskin viiden minuutin sisällä päätyy kenenkään sänkyyn. Tämä yhdistettynä siihen että mieheni tietää mitä ajattelen asiasta niin oletan että tätä virhettä kovin helposti tapahtuu. Ei se 20v onni mihinkään huku, meidän parisuhde siihen päättyisi.

Peyote
Ei olekaan virheetön, kyse on siitä miten paljon on halukas yrittämään. Vai ajatteleeko mahdollisesti minä minä, en mun tartte mitään kun mua petettiin. Toinen pettää ja tekee virheen ja vastine siihen on silmänkään värähtämättä "en haluu yrittää kun en pysty".??
Rakkaus ei kuole, mutta parisuhde heitetään _tietoisesti_ pois kun ei vaivauduta yrittämään.

Eikä se yritys ehkä vaatisi muutakuin ajatuksen, että hei, virheitä saattuu. Joskus pahempia, joskus pienempiä. Ja sitten puntaroida onko mennyt elämä ja perhe niin halpaa että se heitetään roskakoriin kerta virheestä?
se pettäjähän sen roskiin heittää kun lähtee pettämään.

....
Jos olisi salasuhde niin tuhoaisin (tai mies tietysti olisi se joka tuhoaisi).
Jos se olisi joku hölmö hairahdus kännissä, josta hän vielä heti kertoisi minulle, niin oletettavasti antaisin anteeksi. Riippuen tietysti siitä kuka se on jonka kanssa pettää (random vai joku hänelle/meille läheinen henkilö ym).

"vieras"
toi sun jankkaus on naurettavaa ja on ärsyttävää, ettet hyväksy sitä, ettei kaikki anna anteeksi tuollaista, vaan sanot, että se on itsekästä ja näin syyllistät petettyjä.
No sä vaan näet asian noin. Ja sä itse et ole valmis hyväksymään minkäänlaista spekulointia siitä, että anteeksikin voisi antaa ja jatkaa elämää hieman viisaampana ja onnellisena siitä että kykeni nielemään pettymyksen ja jatkamaan ja vielä rakastamaan.
Kerran pettävä on aina ihan lopullisesti pilalla ja mätä ja koska itse on virheetön niin jatkaa ei voi?
Virheettömälläkin ihmisellä on mahdollisuus kehittää itseään, ja oikeastihan vasta tositilanteessa voi tietää mitkä ne tuntemukset ovat. Pahempaakin voi avioliitossa sattua kuin se että kumppani kerran inhimillisesti erehtyy. Ja aina vaan sit erotaan?

Ja jos aletaan laskemaan että virheitä ei saa koskaan tulla, koska ihminen on taipuvainen muihinkin virheisiin kuin pettämiseen, niin ei mikään ihme että niitä tulee yhä enemmän ja erot vaan lisääntyy.

meillä
Meillä mies on pettänyt kerran, erittäin kovassa humalassa. Tuli kotiin ja kertoi heti mitä oli tapahtunut, siis jo silloin yöllä. Oli erittäin pahoillaan... Ei mennyt perhe rikki, mutta luottamus toki kärsi ja paljon... jos on selvin päin, luotan häneen täysin, mut humalatilassa en.

Blue
[QUOTE="vieras";29184257]No sä vaan näet asian noin. Ja sä itse et ole valmis hyväksymään minkäänlaista spekulointia siitä, että anteeksikin voisi antaa ja jatkaa elämää hieman viisaampana ja onnellisena siitä että kykeni nielemään pettymyksen ja jatkamaan ja vielä rakastamaan.
Kerran pettävä on aina ihan lopullisesti pilalla ja mätä ja koska itse on virheetön niin jatkaa ei voi?
Virheettömälläkin ihmisellä on mahdollisuus kehittää itseään, ja oikeastihan vasta tositilanteessa voi tietää mitkä ne tuntemukset ovat. Pahempaakin voi avioliitossa sattua kuin se että kumppani kerran inhimillisesti erehtyy. Ja aina vaan sit erotaan?

Ja jos aletaan laskemaan että virheitä ei saa koskaan tulla, koska ihminen on taipuvainen muihinkin virheisiin kuin pettämiseen, niin ei mikään ihme että niitä tulee yhä enemmän ja erot vaan lisääntyy.[/QUOTE]

Kukaan ei ole sanonut missään vaiheessa että virheitä ei saa tulla.Jokaisella ihmiselä on se joku virhe (tai virheitä) mitä ei voi antaa puolisolleen anteeksi mulle (ja mun miehelle) se on pettäminen.

Siitä huolimatta, vaikka kuinka paasaatte että virheitä sattuu ja pitää vaan jatkaa, ollaan osattu olla tekemättä sitä virhettä johon meidän parisuhde kaatuisi vaikka pennuista asti ollaan tässä yhdessä takuttu ja tunattu, virheitä tehty ja rakastettu niin perkeleesti.

Täysin sama vaikka kuinka pidätte luusereina tai tietoisina luovuttajina. Me tiedetään miten homma toimii ja toimitaan sen mukaan. Jotain ollaan kuitenki tehty oikein kun tässä vielä pyöritään. Onko teillä arvostelijat asiat yhtä hyvin? Lapsuudenrakkauden kanssa vielä samojen lakanoiden välissä rakastaen (kolme yhteistä lasta osoituksena siitä) ja tarkoituksena elää loppuelämä yhdessä, pettämättä.

Niinpä niin. Jotain kertoo se että pitää toisten valintaa arvostella kovaan ääneen vaikka eihän se mitenkään kuulu kenellekään muulle kuin ko ihmisille. Vaikka ei ymmärrä voi ymmärtää sen että toisille se sopii. Eri asia olisi jos mulla olisi tähän mennessä ollut viisi pettävää äijää ja silti tässä "uhoisin" että mua ei petetä. Sitten ehkä ymmärtäisin tämän arvost.... eikun neuvomisen.

Hienoa että teissä asuu niin iso ihminen että voitte antaa anteeksi pettämisen. Toivottavasti teidän parisuhteet eivät ole missään vaiheessa kaatuneet sitten mihinkään muihinkaan pikkujuttuihin (erilleen kasvamiseen, riitoihin, kyllästymiseen tms) koska kaikestahan selviää kunhan antaa anteeksi ja jatkaa eteenpäin.

Minä olen vajavainen mutta onneksi olen löytänyt yhtä vajavaisen ihmisen rinnalleni jonka kanssa voidaan yhdessä jatkaa tätä katastrofaalista parisuhdetta eteenpäin.

"Lilli"
Kyllä tuhoutuisi. Itse olen ollut 15 vuotta uskollinen, samaten kuin mieheni. Jos mieheni lipsuisi tästä, en kyllä itsekään viitsisi yrittää jatkaa yhteiseloa. Meidän valintamme on yksiavioisuus, muiden voi olla joku muu. Jos lähdetään lipsumisen tielle, niin kyllä itsekin keksin paljon lipsuiltavaa, eli löytäisin muuta parisuhteen tilalle. Elämä on valintoja täynnä.

kyllä
Luottamus tuhoutuisi täysin, jo siitä yhdestä kerrasta. Jos ei ole luottamusta, ei voi olla parisuhdetta, etenkään kun mies on reissuhommissa.
Sitä paitsi on harvinaista että saan itse tarpeeksi seksiä, niin se että menisi nussimaan jotakuta toista olisi kyllä lopullinen piste parisuhteelle.

"Daa"
Kyllä loppuisi. Kumpikaan ei hyväksy pettämistä. Sovimme jo suhteen alussa, että liitto loppuu kerrasta jos jompikumpi pettää tai käyttää väkivaltaa. Humala ei ole mikään selitys, eikä oikein mikään muukaan. Yhdessä oltu jo pitkään ja luottamus molemminpuolin vankka.

säpäle harmaana
Raamatun kanta on kaiketi tässä: Matteus 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

Eli edes väkivalta ole riittävä syy, mutta pettäminen olisi. Eikä eronneen kanssa saisi edes mennä naimisiin. Onneksi Raamattu ei ole minulle auktoriteetti.
Tästä tulee kyllä väistämättä mieleen, miten paljon nykyinen pettämisasenne on peräisin tuolta raamatusta. Kaikenlainen muu käytös voidaan antaa kertaluontoisena anteeksi, mutta pettämistä ei. Aika jännä juttu, että tämä raamatullinen arvo elää näin vahvasti nykypäivän "ateistisessa" maailmassa.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29185410:
Tästä tulee kyllä väistämättä mieleen, miten paljon nykyinen pettämisasenne on peräisin tuolta raamatusta. Kaikenlainen muu käytös voidaan antaa kertaluontoisena anteeksi, mutta pettämistä ei. Aika jännä juttu, että tämä raamatullinen arvo elää näin vahvasti nykypäivän "ateistisessa" maailmassa.
No siis tuossa raamatunkohdassahan puhutaan miehille, koska ei silloin naisella ollut mitenkään käytännössä mahdollista erota. Siis tossahan Jeesus kertoo asiaan oman kantansa avioliittoasiaan ja puhui siis miehille. Väkivalta luultavasti siihen aikaan tuli lähinnä miehen puolelta, joten siitä olis ollut turha sanoa, kun vaan miehet pystyi erota.

Hylättyjä naisia ei siihen aikaan varmaan hirveesti arvostettu, kun nehän oli hylättyjä ja kun ei ole toimeentuloa, niin miten nainen voisi sitten elättää itsensä muuten kuin olemalla toisten nurkissa ja tekemällä jotain tosi kakkahommaa ja ehkä huoraamalla. Ja hylätyksi saatto joutua, jos vaikka teki pahaa ruokaa tai ei ollu enää tarpeeksi nätti. Sitä se Jeesus tuossa kritisoi.

Kun nää miehet oli olevinaan niin pyhiä, vaikka ne hylkäsi vaimojansa ja otti uusia, siitä Jeesus mun käsittääkseni puhuu. "Saattaa hänet tekemään huorin" viittaa just siihen, ettei ollut niin helppoo elellä kun mies jätti ja joutu ehkä huoraamaankin. Samalla se teki jättäjästä osasyyllisen sen jätetyn tilanteeseen. Näin mä asian käsitän, enkä suoraviivaisesti sillätavalla, ettei ikinä koskaan saisi erota.

Yhteistyössä