mikäs merkki tekee autoa jossa ohjauspyörä vaikuttaa takarenkaisiin.Ei ole jokatilanteessa. Vain akselin molempien renkaiden pitää olla samanlaiset.
Auto ohjautuu takapäästä joten sinne paremmat renkaat.
Ja toki tuo on laiton peli, talvikuukausina, tai kun keli vaatii, on käytettävä talvirenkaita (kitka tai nasta tai kitkanasta).
Pistäppä jotain perusteluita.Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29179973:toivokaa ettei kukaan ota tosissaan noita paremmat renkaat taakse neuvoja.
Virallisestihan neuvotaan nimenomaan laittamaan paremmat renkaat taakse. Todellisuudessa mies ja kyvykäs nainenkin pystyy hallitsemaan peräluisun paremmin kuin eturenkaiden luisun.Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29179973:toivokaa ettei kukaan ota tosissaan noita paremmat renkaat taakse neuvoja.
Ei ole. Kuvitellaanpa tilannetta, että etupää lähtee luistamaan mutkassa. Mitään ei voi tehdä vaan auto luisuu metikköön. Peräpään luisu taasen jopa helpottaa auton tiellä pysymistä tiukassa kaarteessa. Rallikuskitkin painavat kaasua jotta saavat perän luistamaan mutkassa.Toi on kyllä ihan täyttä paskaa.
Laiton on tuo yhdistelmä jossa edessä on nastarenkaat ja takana kesärenkaat.Ei ole jokatilanteessa. Vain akselin molempien renkaiden pitää olla samanlaiset.
Auto ohjautuu takapäästä joten sinne paremmat renkaat.
Ja toki tuo on laiton peli, talvikuukausina, tai kun keli vaatii, on käytettävä talvirenkaita (kitka tai nasta tai kitkanasta).
17 §
Liukuesteiden käyttö auton ja siihen kytketyn hinattavan ajoneuvon renkaissa
3. Käytettäessä nastarenkaita henkilö- tai pakettiautossa (M1- ja N1- luokka) tai kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O1-ja O2-luokka) taikka erikoisautossa on nastarenkaat, paripyörien toisia pyöriä lukuun ottamatta, asennettava ajoneuvon kaikkiin pyöriin. Ajoneuvon eri renkaissa saavat nastamäärät poiketa enintään 25 prosenttia ajoneuvon sen renkaan nastamäärästä, jossa nastoja on eniten.
Lähde: FINLEX ® - Tieliikennelaki 4.12.1992/1257
Tämä on kyllä varsinainen mutu palsta. Kunnon perusteluita ei saa pyytämälläkään mutta toisaalta veikkaan ettei Ruutiukkokaan lukenut noita aikasemmin linkkaamiani juttuja.auto jossa on absit ja epsit hyötyy selvästi siitä että on paremmat renkaat edessä
varsinkin jos on etuveto niinkuin useimmat on
Ei se kuitenkaan fysiikan lakeja pysty kumoamaan. Jos mutkaan ajettuna kitkaa ei ole riittävästi, niin ei siinä ole enää mitään tehtävissä.se eps osaa oikaista alkavat sivuluisut