Ruokahaaste vk 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

päätön

Tunnettu jäsen
22.07.2009
41 526
4 864
113
Ruokahaaste vk. 44

Ruokahaasteen aiheena viikolla 45 on maksa.

Ruokahaasteen säännöt:
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo 20 ja kestää TUNNIN
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen/aiheen

vk. 37. omena
vk. 38. juurekset
vk. 39. liha
vk. 40. kala
vk. 41. broileri
vk. 42. kaali
vk. 43. pataruoka
vk. 44. halloween

Maksa *oksentaa*. Eipä tarvii kytätä äänestystä.

Et ole tainnut ikinä syödä hyvin tehtyä maksaruokaa.

Sisäfileestä saa vaikka tumpelokin tehtyä jotenkuten syötävää ruokaa mutta vaatii kunnon kokkia että saa esim mahalaukusta tehtyä todella herkullista ruokaa. Siihen nähden maksa on todella laadukas raaka-aine. Älkääkä jeesustelko maksan mausta jossette ole ikinä syöneet hyvin tehtyä maksaruokaa.

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="Vieras";29174329]Et sä edes osaisi valmistaa maksaa. Ei sulla mitään kokin koulutusta ole.[/QUOTE]Ei ole minullakaan ja osaan silti tehdä maksasta vaikka ja mitä.
=)

En oo varma tiedänkö edes miltä maksa maistuu. Tai sitten oon syönyt niin taidokkaasti tehtyä maksaruokaa, että oon ajatellut sitä vaan hyväksi lihaksi :D

Jää jokatapauksessa multa väliin tääkin, kun meillä ei tollasia laiteta eikä maksamakkaraakaan käytetä..

Alkuperäinen kirjoittaja maksamään;29174381:
maksalaatikkoa,jauhemaksapihviä?voi elämän kevät mitä urpoja!
Älä muuta sano! Muusin kanssa jauhemaksapihvejä (itsetehtyjä) ja puolukkahilloa. Samoin itsetehty maksalaatikko puolukkahillon ja voisulan kanssa. AAAAAAAAAAAh....

voin hyvin kuvitella jos wieruus kävisi ravintolassa syömässä ja joku seurueesta tilaisi tonnikalaa niin wieruus olisi ihan ihmeissään miten joku viitsii tilata 30e tölkkikalaa itselleen.

Täytyy tunnustaa etten oo maksaa syöny aikoihin. Ku olin pieni niin äiti teki usein maksakastiketta, lopulta se lopetti sen ku ei meistä kakaroista kukaan tykänny siitä. Pakko oli silti syödä mutta veli tulisillon kumpparit jalas syömään ja pudotteli maksanpalat niihin :laugh:. Maksalaatikkoa (einestä) oon syöny mutta senkin syönti loppu siihen ku näin ku anoppi teki moista itte. Se mössö oli niin karseen näköstä :x.

Täytyy tunnustaa etten oo maksaa syöny aikoihin. Ku olin pieni niin äiti teki usein maksakastiketta, lopulta se lopetti sen ku ei meistä kakaroista kukaan tykänny siitä. Pakko oli silti syödä mutta veli tulisillon kumpparit jalas syömään ja pudotteli maksanpalat niihin :laugh:. Maksalaatikkoa (einestä) oon syöny mutta senkin syönti loppu siihen ku näin ku anoppi teki moista itte. Se mössö oli niin karseen näköstä :x.
Itse tehty maksalaatikko on namia! Se maksa tosin tuoksahtaa jauhettaesssa hieman etovalle, mutta siihenkin tottuu kun useammin tekee. Lopputulos palkitsee.
=)

Yhteistyössä