Mieheni ei tee kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";29155084]Tuo on väärin tehty. Asia pitäisi nähdä naisen tapana rakastaa. Miehen tapa rakastaa voi olla joku toinen, sen ei tarvitse olla samanlainen. Miehen pitäisi totta kai auttaa, jos nainen on väsynyt, esimerkiksi. En silti kannata samanlaisuutta, enemmän arvostan erilaisuutta myös suhteessa. Sellainen yhtäkkinen lopettaminen tms. ei ole rakentavaa.[/QUOTE]

"Pitäisi auttaa JOS nainen on väsynyt?" Auttaa? Jos?
Eikö niitä hommia voi jakaa niin ettei kumpikaan pääse painumaan kuorman alla.
Nainen on valtuutettu huolehtimaan ja tekemään KOSKA on nainen?
Mies voi sitten vaikka rakastaa toisella tavalla, millä tavalla? Panemalla? Vaihtamalla kahdesti vuodessa autonrenkaat? Käymällä töissä?

Miehen pitäisi kestää sitä, että nainen on pahalla päällä, nalkuttaa, eikä aina jaksa siivota. Se on sitä naisten erilaista viestintää, jossa ei ole aina takana vihaa, suuttumusta, loukkaamisen halua, tms. Mutta nyky-Suomessa miehestä ja naisesta on yritetty tehdä samanlaisia, ei erilaisia. Jolloin se naisten perinteinen kiukuttelu ja nalkuttelu voidaan tulkita miesten tapaan ja miehen näkökulmasta "vakavana" viestintänä, ja se on väärin. Mutta yhtä lailla nainen voi tulkita sen, että mies ei ajattele kodista samoin kuin hän, siten, että mies tarkoittaa olla loukkaava naista tai kotia kohtaan. Kun ei kyse ole myöskään tästä. Molemmin puolin joustoa tarvitaan, ei niin, että vain toinen aina joustaa. Miehen on autettava naista sopivasti, mutta naisen on myös autettava miestä ja oltava hänen palvelijansa toisinaan. Siitä moni mies tykkää.

Ongelma on "liian" tasa-arvoisessa tavassa olla suhteessa. Se ei mielestäni ole hyvä tapa juuri tällaisista syistä. En myöskään ymmärrä miehiä, jotka väheksyvät naisen erilaisuutta ja heikkoutta. Sekin on vääränlaista tasa-arvoa. Sitä ei saisi vetää överiksi mihinkään päin.

[QUOTE="mies";29155069]Mutta onhan toisten ihmisten palveleminen teille paljon luonnollisempi asia. Mikä nainen se sellainen on, jota ei kiinnosta toisten ihmisten hyvinvointi? Siinä mielestäni puuttuu jotain naiselle tosi tärkeää ja jota me miehet pidämme arvossa ja joka meille tuntuu hyvältä (tästä syystä esim. naishoitsut ovat yleensä kysytympiä kuin naisnyrkkeilijät).

Kautta aikain naiset ovat olleet juuri tässä työssä ja tästä perspektiivistä mukana. Ei menneisyydeltä voi vain livistää. Toki poikkeuksiakin mahtuu mukaan ja hyvä niin. Pointtina, että tuo toisista huolehtivuus -asia kuitenkin on valtavan tärkeä asia monelle miehelle.[/QUOTE]

Et tunne naisia ollenkaan. Naisilla ei ole palvelemisviettiä, jotkut sovinistimiehet vain haluavat niin ajatela. Perinteisesti ajatellaan, että naisilla on hoivaamisviettiä enemmän kuin miehellä. Kuitenkin naishoitajat eivät ole kestävää argumentointia naisen hoivaamisvietistä, miksi naiset yhä enemmän hakeutuvat pehmeille aloille johtuu monesta seikasta. Se on hyväksyttävämpää, sitä tukevat kasvatus ja ympäristön paineet. Tytön, joka haluaa putkimieheksi, on vaikea sinne hakeutua, jos sinne hakee vain poikia. Ennen vanhaan naiset eivät voineet opiskella lääkäreiksi, vaan naisilla oli ainoa vaihtoehto opiskella hoitajaksi tai opettajaksi tms. Nykyään lääkäri-, juristiopiskelijoista yms. yli puolet on naisia tai vähintään puolet. Tuskinpa tällainen koulutus naisten viehättävyyttä karsii, naisnyrkkeilijä Evallekin varmasti löytyy monia ottajia, jos vapaana olisi.

Sun kysymykseen voi vaan kysyä: Mikä mies se sellainen on, jotka ei kiinnosta toisten ihmisten hyvinvointi? Eipä sellainen taida olla mies ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äippä;29154845:
Minä olen 7 ollut miehen kanssa joka ei ole käynyt töissä tai opiskellut, on saanut muutaman satkun kuussa vuokratuloja niin ei ole viitsinyt hakea töitä tai ilmoittautua työttömäksi. Olen tehnyt 99% kotitöistä ja kantanut ruuat kotiin, hoitanut lapsen ja käynyt töissä. Olen kyllä puhunut, raivonnutkin säännöllisesti sekä nalkuttanut, kolme kertaa olen meinannut lähteä mutta lapsent takia olen suostunut jatkamaan kun mies on sitä anellut. Miksi ei anelisi, ymmärrän, olenhan hänen elämässään kuin enkeli. Nyt on asiat paremmin, ainakin jonkun verran, eli mies tekee kotijuttuja ainakin sen jälkeen kun olen saanut vaihteeksi raivarit. olen juuri sairaslomalla ja mies tiskaa, ja kohta lähtee työharjoittelupaikkaansa jonka aloitti viime kuussa. :-)

Älä sinäkään luovu toivosta. Jos miehesi rakastaa sinua oikeasti eikä vain käytä hyväkseen, hän ennenpitkää repii aivojensa perukoilta sen pienenpienen empatian jyväsen ja alkaa tehdä enemmän. Minunkin mieheni on ollut tuollainen että on jättänyt kaikki silleen- siis vaikka on ollut työttömänä kotona ja minä painanut raskasta fyysistä vuorotyötä...

Jos ei muu auta, ota ero puheeksi, ihan tosissasi. Puhu rauhallisesti ja hermostumatta, katso miestä silmiin ja pyydä häntä katsomaan ja kuuntelemaan niin että ymmärtää. sano että et ole enää onnellinen, haluat tosissasi erota jos hän ei ole valmis ottamaan enempää vastuuta. Et halua yhtä lasta lisää, sinulla on jo lapsia. Haluat aikuisen, vastuullisen miehen kumppaniksesi etkä murrosikäistä poikaa.

Minä olen tosiaan 3 kertaa 7 vuoden aikana joutunut tuon tekemään, ei ole ollut helppoa eikä aina ole vieläkään, mutta paljon on miehellä mennyt jakeluun, ja nyt viimeisen vuoden aikana olen pikkuhiljaa alkanut uskaltaa myöntää itselleni että minähän tässä alan jo olla onnellinen.

Toivon sinulle paljon rakkautta ja kärsivällisyyttä! <3

Vielä, että rakastaminen on kiinni vain ja ainoastaan päättäväisyydestä, kärsivällisyydestä ja tahtomisesta. Naimisiin mennessä (vaikkette olisikaan naimisisissa, pätee silti) sanotaan TAHDON, ajattele sitä. Jos et jaksa enää tahtoa, armahda itseäsi ja lähde. Mutta älä luovuta liian helpolla. Joillakin miehillä on pitkät piuhat. :-)
Ero?

Sukat ja maitotölkki? ERO?

:laugh:

Tällä palstalla näitä täysin höyrypäisiä kirjoituksia lukiessa tajuaa viimeistään sen että tämän päivän hyvinvointiyhteiskunta ja helvetin vahva suomalainen turvaverkko mahdollistavat sen että naisilla on nykyään aivan liikaa aikaa päivät pitkät pyöritellä täysin merkityksettömiä asioita päissään ja päätyä aivan järjettömiin ja suorastaan katastrofaalisiin johtopäätöksiin ja lopputuloksiin.

Ero? Fuck me dead.

[QUOTE="vieras";29155110]Eipä tainnut kyseisessä tapauksessa ollut naisen tapa rakastaa, kun kerran halusi lopettaa. Kotitöiden jakaminen ei ole samanlaisuutta. Kotityöt voi jakaa erilaisesti esim. toinen kokkaa ja hoitaa tiskipuolen, toinen siivoaa ja pesee pyykit. Musta taas kotityöt tulevat siitä, että talo, jossa asutaan likaantuu, päällä olevat vaatteet myös likaantuu, elääkseen tarvitsee ruokaa, eli kotityöt on pakko tehdä. Naisella ei ole kotityögeeniä ja miehen ei ole autettava vaan kannettava yhtäläinen vastuu, jos molemmat osapuolet eivät yksimielisesti toisin sovi.[/QUOTE]

Tämä nainen olikin poikkeus sääntöön. Nainen, joka välittää ympäristöstään, tykkää myös pitää huolta siitä. Miehet eivät läheskään aina ajattele samoin. Tietysti me emme tiedä, auttoiko mies naista koskaan, antoiko tälle kiitosta ja arvostusta koskaan, jne. Nämä ovat tärkeitä naiselle, kuten miehellekin.

Kotitöihin suhtautuminen ei aina ole samanlaista, siksi niitä ei voi jakaa tasan. Vaan kyse on tapauskohtaisuudesta. Neuvottelua toki tarvitaan aina, mutta myös kummankin joustoa. Siivoaminen ei ole niinkään excel-taulukon asia vaan elämänpiirin ja tilanteen mukainen asia. Kummankaan ei tarvitse hoitaa sitä täydellisesti, aivan kuten seksin, ulkonäön tai käytöksen ei tarvitse olla täydellistä. Talo, jossa siivous alkaa klo 12.30 sekunnilleen, kun taulukossa niin seisoo, on jotenkin vähän liian "konemainen" noin yleisesti -- mutta voihan tämäkin jollekin toimia. Tehdään mikä luontevaa on joustaen.

[QUOTE="mies";29155129]Miehen pitäisi kestää sitä, että nainen on pahalla päällä, nalkuttaa, eikä aina jaksa siivota. Se on sitä naisten erilaista viestintää, jossa ei ole aina takana vihaa, suuttumusta, loukkaamisen halua, tms. Mutta nyky-Suomessa miehestä ja naisesta on yritetty tehdä samanlaisia, ei erilaisia. Jolloin se naisten perinteinen kiukuttelu ja nalkuttelu voidaan tulkita miesten tapaan ja miehen näkökulmasta "vakavana" viestintänä, ja se on väärin. Mutta yhtä lailla nainen voi tulkita sen, että mies ei ajattele kodista samoin kuin hän, siten, että mies tarkoittaa olla loukkaava naista tai kotia kohtaan. Kun ei kyse ole myöskään tästä. Molemmin puolin joustoa tarvitaan, ei niin, että vain toinen aina joustaa. Miehen on autettava naista sopivasti, mutta naisen on myös autettava miestä ja oltava hänen palvelijansa toisinaan. Siitä moni mies tykkää.

Ongelma on "liian" tasa-arvoisessa tavassa olla suhteessa. Se ei mielestäni ole hyvä tapa juuri tällaisista syistä. En myöskään ymmärrä miehiä, jotka väheksyvät naisen erilaisuutta ja heikkoutta. Sekin on vääränlaista tasa-arvoa. Sitä ei saisi vetää överiksi mihinkään päin.[/QUOTE]

Sun mielestä siis naiset ovat aina pahalla päällä ja nalkuttaa, miehethän tunnetusti eivät koskaan suutu tai ole pahalla päällä (varsinkaan eräät eivät, koskaan suutuispäissään pahoinpitele naisiaan). Miesten ei pitäisi väheksyä naisen heikkoutta ja naisen pitäisi olla miehen palvelija:D Sä oot provo tai peräkammarin poika, joka ei ole naista nähnytkään ja ei kestä kun naapurit likat eivät aikoinaan huolineet ja jotka opiskelivat korkeakoulututkinnon ja menivät fiksujen miesten kanssa naimisiin.

Mä en viitti enempää vastailla sulle, kun sulla ei ole mitään järkeviä perusteluja, ainoastaan sovinistiseen ajattelumaailmaan perustuvia, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

[QUOTE="vieras";29155179]Sun mielestä siis naiset ovat aina pahalla päällä ja nalkuttaa, miehethän tunnetusti eivät koskaan suutu tai ole pahalla päällä (varsinkaan eräät eivät, koskaan suutuispäissään pahoinpitele naisiaan). Miesten ei pitäisi väheksyä naisen heikkoutta ja naisen pitäisi olla miehen palvelija:D Sä oot provo tai peräkammarin poika, joka ei ole naista nähnytkään ja ei kestä kun naapurit likat eivät aikoinaan huolineet ja jotka opiskelivat korkeakoulututkinnon ja menivät fiksujen miesten kanssa naimisiin.

Mä en viitti enempää vastailla sulle, kun sulla ei ole mitään järkeviä perusteluja, ainoastaan sovinistiseen ajattelumaailmaan perustuvia, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.[/QUOTE]Naisvaltaisella uusfeminismiltä vahvasti haisevalla palstalla miesten millään tavalla eriävät mielipiteet kuitataan aina tällä tyypillisellä provo- tai peräkammarinpoikakortilla kun yritetään pönkittää sitä voimaistunutta asennetta että nainen on aina oikeassa ja jos mies ei alistu täsmälleen naisen tahtoon niin sitä pitää kouluttaa kuin koiraa tai se pitää jättää.

Ei ole mikään ihme että erotilastot ovat mitä ovat ja tämä maa on yksinhuoltajanaisia täynnä.

[QUOTE="vieras";29155152]Et tunne naisia ollenkaan. Naisilla ei ole palvelemisviettiä, jotkut sovinistimiehet vain haluavat niin ajatela. Perinteisesti ajatellaan, että naisilla on hoivaamisviettiä enemmän kuin miehellä. Kuitenkin naishoitajat eivät ole kestävää argumentointia naisen hoivaamisvietistä, miksi naiset yhä enemmän hakeutuvat pehmeille aloille johtuu monesta seikasta. Se on hyväksyttävämpää, sitä tukevat kasvatus ja ympäristön paineet. Tytön, joka haluaa putkimieheksi, on vaikea sinne hakeutua, jos sinne hakee vain poikia. Ennen vanhaan naiset eivät voineet opiskella lääkäreiksi, vaan naisilla oli ainoa vaihtoehto opiskella hoitajaksi tai opettajaksi tms. Nykyään lääkäri-, juristiopiskelijoista yms. yli puolet on naisia tai vähintään puolet. Tuskinpa tällainen koulutus naisten viehättävyyttä karsii, naisnyrkkeilijä Evallekin varmasti löytyy monia ottajia, jos vapaana olisi.[/quote]

Sinulle lasi on puoliksi tyhjä, minulle puoliksi täysi. Eli näet ongelmaksi sen, miten asiat perinteisesti ovat, ja haluat kamppailla sitä vastaan. Mun mielestä se ei ole kovin hedelmällistä, koska se johtaa enemmän ongelmiin kuin myönteisiin ja onnellisiin ratkaisuihin vähän kuten kiukuttelevan murkun tavoitteiden saavuttamattomuus. Logiikallasi esimerkiksi jokainen musliminainen kärsisi, koska perinteet ja paineet ovat niin musertavat. Ei todellisuus näin simppeliä ole.

Oman kokemukseni pohjalta esim. juristinaisia on kosolti sinkkuina juuri siksi että alalla on oltava kova maskuliiniseen tapaan ja työ on iso osa elämää. Toki heillekin ottajia on. Yleisesti miehet kuitenkin suosivat perinteisiä naisia, ja ehkä naisetkin perinteisiä miehiä.

[QUOTE="vieras";29155152]Sun kysymykseen voi vaan kysyä: Mikä mies se sellainen on, jotka ei kiinnosta toisten ihmisten hyvinvointi? Eipä sellainen taida olla mies ollenkaan.[/QUOTE]

Toki se kiinnostaa miestäkin, mutta ei yleensä samalla _tavalla_. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa, ei naistenkaan.

[QUOTE="vieras";29155179]Sun mielestä siis naiset ovat aina pahalla päällä ja nalkuttaa, miehethän tunnetusti eivät koskaan suutu tai ole pahalla päällä (varsinkaan eräät eivät, koskaan suutuispäissään pahoinpitele naisiaan). Miesten ei pitäisi väheksyä naisen heikkoutta ja naisen pitäisi olla miehen palvelija:D Sä oot provo tai peräkammarin poika, joka ei ole naista nähnytkään ja ei kestä kun naapurit likat eivät aikoinaan huolineet ja jotka opiskelivat korkeakoulututkinnon ja menivät fiksujen miesten kanssa naimisiin.

Mä en viitti enempää vastailla sulle, kun sulla ei ole mitään järkeviä perusteluja, ainoastaan sovinistiseen ajattelumaailmaan perustuvia, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.[/QUOTE]

:) No en mä kyllä noinkaan sanonut, vaan, että sukupuolet viestivät _eri tavoilla_ keskenään ja ajattelevat _eri tavoilla_ keskenään jne. Tietenkin samaakin on, muttei kaikki todellakaan samaa ole, hyvä niin, koska kuka nyt itsensä kanssa haluaisi olla?

Minähän juuri sanoin, että naisen pitää joskus palvella miestä, koska rakastaminen on palvelemista. Ei tämän pitäisi olla mikään ongelma. Ja vastaavasti miehen tulee arvostaa naista. Minulle ei ole mikään ongelma esim. olla edes katselematta toisia naisia suhteessa. Rakkaus on halua olla hyvä toiselle erilaisin tavoin, olla yhtä toisen kanssa ja samalla erilainen olento toisen kanssa.

Te naiset muuten usein alatte väittää jotain ihan muuta miehen sanomasta, jos väittely tulee :) Sekin todistaa teidän erilaisista aivoprosesseista. Ehkä olisi silti helpompi vaan olla hiljaa jos ei keksi hyviä vasta-argumentteja.

Ai naisen PITÄÄ joskus palvella? Ihan yhtälailla mieskin voi joskus palvella naista. Se on sitä huomion antamista toiselle oli mies tai nainen.

No joo, siis tuohan tulee spontaanisti, jos rakastaa toista ja arvostaa toista kovasti. Silloin jaksaminen ei edes ole keskeinen ongelma. Kyse on aivan siitä kuinka suhtaudut toiseen.

Kärjistäen "voi v---- taas pitää siivota!" vs. "onpa kiva siivota, kun miehelleni tulee hyvä olla siitä ja on viihtyisämpää". Mutta tietenkin, jos mies ei anna arvostusta naiselle, niin se helposti luisuu tuohon ekaan. Eli kyllä miehen pitää kovasti rakastaa ja autellakin välillä, jotta tuo kakkosasenne säilyy. Tässä taas kannattaa valita sellainen kumppani, joka näin tekee, jolla on kauhea halu rakastaa just sua. Olen kuitenkin huomannut, että naisten kumppanivalinta ei läheskään aina ole kovin viisasta, jolloin naisen ei saisi myöskään valittaa omista valinnoista vaan päinvastoin kannettava vastuu siitä suhteesta, jonka itse valitsi.

[QUOTE="mies";29155308]No joo, siis tuohan tulee spontaanisti, jos rakastaa toista ja arvostaa toista kovasti. Silloin jaksaminen ei edes ole keskeinen ongelma. Kyse on aivan siitä kuinka suhtaudut toiseen.

Kärjistäen "voi v---- taas pitää siivota!" vs. "onpa kiva siivota, kun miehelleni tulee hyvä olla siitä ja on viihtyisämpää". Mutta tietenkin, jos mies ei anna arvostusta naiselle, niin se helposti luisuu tuohon ekaan. Eli kyllä miehen pitää kovasti rakastaa ja autellakin välillä, jotta tuo kakkosasenne säilyy. Tässä taas kannattaa valita sellainen kumppani, joka näin tekee, jolla on kauhea halu rakastaa just sua. Olen kuitenkin huomannut, että naisten kumppanivalinta ei läheskään aina ole kovin viisasta, jolloin naisen ei saisi myöskään valittaa omista valinnoista vaan päinvastoin kannettava vastuu siitä suhteesta, jonka itse valitsi.[/QUOTE]
En ole ihan samaa mieltä. Mä haluan sellaisen miehen joka tekee hommia yhtä paljon kuin nainen. Sellainen puoliso mulla on aikaisemminkin ollut.

[QUOTE="kkk";29154330]Kuule, jätä tästä lähtien miehesi, aikuisen ihmisen astiat, maitopurkit ja sukat juuri siihen paikkaan kun hän ne jättää. Siivoat vain omat ja lastesi jäljet. Et myöskään pyöritä pyykkikoneessa enää miehesi vaatteita ja odottele tyynen rauhallisesti, koska miehesi alkaa puhumaan että puhtaat sukat ja t-paidat on loppu.

Muista olla valittamatta ja ole täysin välinpitämätön niitä maitopurkkeja tai sukkia kohtaan. Voithan potkaista ne sukat seinänviereen päiväksi, mutta ripottele ne iltapäivällä taas keskilattialle. Sama juttu astioiden kanssa. Eli siirrä niitä päiväksi vähän syrjemmälle tai nimen omaan miehesi istuinpaikalle keittiönpäydällä, josta hän ne sitten löytää iltapäivällä, kun tulee päivälliselle.

Aika hyvin tehoaa myös se, että pistät eristysteipit vessan ovelle ja kirjoitat siihen "käyttökiellossa, koska vessaa ei ole pesty viikkoon".

Ja jos niitä astioita tai maitopurkkeja alkaa kerääntymään siihen keittiöön, niin nimeät ne päivän aikana post it -lapuilla. "Juhan jättämä. Juha siivoaa, kun tulee kotiin" Tuskin se miehesi niitä laputettuja astioita jaksaa viikkotolkulla katsoa, joten oppiipahan.

Ja tosiaan, älä pyykkää hetkeen hänen vaatteita ja odottele, että puhtaat loppuvat kaapista...[/QUOTE]

Kuulostaa täysin mun avioeron alkuvaiheelta :D Joka asia meni niin riitelyksi. Mies teki pitkää päivää töissä ja minä hoidin kahta taaperoa kotona. Mua suututti se ettei mies ollut koskaan apuna ja miestä se että minä vaadin tekemään "kahta duunia" kun oli ansiotyö ja kotityöt.

Mä aloin jättämään post-it lappuja kun sana ei enää tehonnut. Sanoin että minä siivoan, mutta siivoan vaatteet roskiin -> en pyykkikoriin. Riita meni siihen pisteeseen, että mies tuli kotiinsa aina valmiin ruoan kanssa tai oli syönyt jo töissä. Siivooja tuli soittamaan ovikelloa ihan pokerinaamalla, että hänet oli ostettu tekemään siivous jne. Samalla mies jätti laskuja maksamatta tahallansa ja sanoi minulle että minä saan hoitaa kuulemma oman osuuteni, kun noihinkin laskuihin varattu raha on maksettu siivoojalle.

Sitten loppuvaiheessa jääkaapissakin oli omat hyllyt molempien ruoille. Mies passasi lapsia ostamalla tietenkin kaikkia herkkuja ja minä sain sen "tylsän äidin" roolin. Puolisen vuotta tuota jaksettiin ennen eroa.

Ehkä kannattaa sopia ennen asioiden noin pahaa kärjistymistä, ihan näin vinkkinä.

En ole ihan samaa mieltä. Mä haluan sellaisen miehen joka tekee hommia yhtä paljon kuin nainen. Sellainen puoliso mulla on aikaisemminkin ollut.

Ymmärrän kantasi, mutta yritin tuossa aiemmin kertoa, miksi yleisesti on parempi tehdä asiat tilanteen mukaan kuin suunnitellusti. Eihän esim. rakastaminenkaan tai sen osoittaminen ole suunniteltu asia vaan "hulluttelua" ja "leikkiä" jossa on säännöt.

Esim. itse kun olen salilla käynyt (nyt en kun on töitä...) niin en mä tarkkaan ole hakannut kiveen, kuinka paljon teen ja mitä teen. Toki yleisiä juttuja olen huomioinut, esim. "tänään penkkiä" tai "maastavetopäivä". Mut se käytännön toteutus on aina vähän erilainen. Tietenkin jollekin sopii se kiveenhakattu mallikin. Jotenkin en vaan yhdistä etenkään naista sellaisesta tykkääväksi :)

Toisaaltaan... miksi sukat pitää ylipäätään jättää lattialle, kun niiden paikka ei ole siinä?

Miksi joku polttaa tupakkaa? Miksi joku laittaa juuston kinkun alle, ja joku toinen päälle? Miksi joku tykkää juosta ja joku toinen maata sohvalla?

Ihmiset ovat erilaisia. Toisiaan kunnioittavat ihmiset hyväksyvät kumppanin sellaisena kuin se on.

Minun mielestäni auto pitää imuroida vähintää kaksi kertaa kuukaudessa. Vaimoni mielestä se on turhaa. En tietenkään pakota vaimoani tekemään sitä, vaan teen sen itse. En kuitenkaan pidä vaimoani tämän takia likaisena sikana, vaan hyväksyn hänen näkemyksensä ja tapansa.

[QUOTE="mies";29155048]Kyseessä kuitenkin lienee enemmän kulttuuriasia. Naiset kasvatetaan tosi siisteiksi, miehet kasvatetaan enemmän joustaviksi siinä asiassa.

Pitäisi osata neuvotella eikä sanella. Ihanne on, että kumpikin tekee niin kuin luontevalta tuntuu. Jos naisesta on luontevin siivota koko ajan, siivotkoon, jos miehestä on luontevin olla rennommin, olkoon. Ja sama toisinpäin. Kompromisseja pitää tehdä _kummankin_, niin sen siivousintoilijan KUIN sen rennommin olevan. Ei vain toisen, emmehän toki elä enää viktoriaanista aikaa, jossa koti on naisen valtakuntaa... Emmehän?[/QUOTE]

Ai. Mulla on kolme veljeä, joista jokainen on huomattavasti siistimpi kuin minä.

Kysyt, että emmehän me elä viktoriaanista aikaa, jossa koti on naisen valtakuntaa ja seuraavassa lauseessa toteat naisten olevan luontaisesti palvelualttiimpia kuin miesten. Ja seuraavaksi sä varmaan kerrot miesten olevan huomattavasti loogisempia kuin naisten? :)

Rakkauden pinkit silmälasit olisi hyvä ottaa pois jo ennenkuin lyö hynttyyt yhteen. Näin huomaa ajoissa, että jätkähän elää paskan keskellä. Ei ne miehet miksikään kodinhengettäriksi muutu, vaikka saman katon alle muuttaisivatkin.

Ei tuossa auta muu kuin jättää miehen sotkut siivoamatta. Tai kiipata miehen tavarat, jotka on väärillä paikoillaan, roskikseen.

[QUOTE="mies";29155518]Miksi joku polttaa tupakkaa? Miksi joku laittaa juuston kinkun alle, ja joku toinen päälle? Miksi joku tykkää juosta ja joku toinen maata sohvalla?

Ihmiset ovat erilaisia. Toisiaan kunnioittavat ihmiset hyväksyvät kumppanin sellaisena kuin se on.

Minun mielestäni auto pitää imuroida vähintää kaksi kertaa kuukaudessa. Vaimoni mielestä se on turhaa. En tietenkään pakota vaimoani tekemään sitä, vaan teen sen itse. En kuitenkaan pidä vaimoani tämän takia likaisena sikana, vaan hyväksyn hänen näkemyksensä ja tapansa.[/QUOTE]

Ja miksei vaimosi voi säilyttää avonaisia maalipurkkeja sinun autossasi?
Jotenkin huvittavaa, että mielestäsi toisen näkemyksiä ja tapoja tulee hyväksyä vain siihen asti, kun se on sinusta sopivaa.
Oletko sinä siis mielestäsi se, jonka kuluu asettaa rajat parisuhteessa ja toinen osapuoli saa toteuttaa itseään niiden rajojen sisällä?
Sinä, likainen sika :)

Ai. Mulla on kolme veljeä, joista jokainen on huomattavasti siistimpi kuin minä.

Kysyt, että emmehän me elä viktoriaanista aikaa, jossa koti on naisen valtakuntaa ja seuraavassa lauseessa toteat naisten olevan luontaisesti palvelualttiimpia kuin miesten. Ja seuraavaksi sä varmaan kerrot miesten olevan huomattavasti loogisempia kuin naisten? :)

Niin, poikkeuksia löytyy. Mutta edelleen se trendi on, että naisen areenaa on se, että homma pysyy kasassa. Tää näkyy tosi monessa asiassa :D

Tarkoitin tuolla viktoriaanisuudella sitä, että kodin pitäisi olla sitä, mitä nainen toivoo sen olevan. En sitä, etteikö naisen tästä huolimatta olisi yleisempää olla kodista ja lähimmäisistä kiinnostuneita, enkä myöskään, ettei mies saisi olla näitä.

Musta Suomessa on pikkuisen liiallisesti valtaa naisilla mm. siltä osin, että siitä tulee myös sellaisia konflikteja, joita ei muuten tulisi, mutta joista ei puhuta mitään. Esimerkkinä tuo miehen arvostelu siitä, ettei hän ajattele samoin kodista kuin nainen. Nainen ei tässä mallissa lähesty miestä kunnioituksella, pitäen mielessä miehen erilaisena olentona. Miehen sen enempää kuin naisen ei saa tehdä toista mielensä mukaiseksi.

[QUOTE="mies";29155364]Ymmärrän kantasi, mutta yritin tuossa aiemmin kertoa, miksi yleisesti on parempi tehdä asiat tilanteen mukaan kuin suunnitellusti. Eihän esim. rakastaminenkaan tai sen osoittaminen ole suunniteltu asia vaan "hulluttelua" ja "leikkiä" jossa on säännöt.

Esim. itse kun olen salilla käynyt (nyt en kun on töitä...) niin en mä tarkkaan ole hakannut kiveen, kuinka paljon teen ja mitä teen. Toki yleisiä juttuja olen huomioinut, esim. "tänään penkkiä" tai "maastavetopäivä". Mut se käytännön toteutus on aina vähän erilainen. Tietenkin jollekin sopii se kiveenhakattu mallikin. Jotenkin en vaan yhdistä etenkään naista sellaisesta tykkääväksi :)[/QUOTE]

Älä unohda jalkoja! :xmas:

[QUOTE="mies";29155308]No joo, siis tuohan tulee spontaanisti, jos rakastaa toista ja arvostaa toista kovasti. Silloin jaksaminen ei edes ole keskeinen ongelma. Kyse on aivan siitä kuinka suhtaudut toiseen.

Kärjistäen "voi v---- taas pitää siivota!" vs. "onpa kiva siivota, kun miehelleni tulee hyvä olla siitä ja on viihtyisämpää". Mutta tietenkin, jos mies ei anna arvostusta naiselle, niin se helposti luisuu tuohon ekaan. Eli kyllä miehen pitää kovasti rakastaa ja autellakin välillä, jotta tuo kakkosasenne säilyy. Tässä taas kannattaa valita sellainen kumppani, joka näin tekee, jolla on kauhea halu rakastaa just sua. Olen kuitenkin huomannut, että naisten kumppanivalinta ei läheskään aina ole kovin viisasta, jolloin naisen ei saisi myöskään valittaa omista valinnoista vaan päinvastoin kannettava vastuu siitä suhteesta, jonka itse valitsi.[/QUOTE]
Tai sitten nainen voi valita kumppanikseen miehen eikä lasta. Lapset auttelee äitiä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";29155698]Tai sitten nainen voi valita kumppanikseen miehen eikä lasta. Lapset auttelee äitiä.[/QUOTE]

Miten niin? Onpa sulla politisoitu ja kireänutturainen lähestyminen näihin hommiin. Naistahan on kiva autella. Ja on kivaa jos nainen auttelee minua :) Mä en ymmärrä just tällaista naisten hirveetä itsenäisyyden ja oman vallan korostusta. Keskityttäisiin olennaiseen, eli siihen että rakkautta on, ei siihen, millaista se on. Ns. relataan. Kyllä Suomessakin relaamisen taito on menneisyydessä osattu, naisillakin.

Mä todella uskon, että juttuja liian kontrolloiva ja hallintaa tahtova nainen aikaansaa valitettavasti myös miehen pettämisherkkyyden kasvua. Se voisi olla toinen miinuspuoli tasa-arvossa ja siinäkin nainen siirtyy ikään kuin kuskin paikalle liian kärkkäästi. Hän haluaa tavallaan kumota miehen hallinnan - jota todellisuudessa ei useinkaan edes ole olemassa, niin kiltit miehet meillä kansainvälisesti on. Toki jotkut miehet Suomessakin on kumppaneina viisaampia valintoja kuin toiset, vaikka tunne olisikin eri.

[QUOTE="mies";29155760]Miten niin? Onpa sulla politisoitu ja kireänutturainen lähestyminen näihin hommiin. Naistahan on kiva autella. Ja on kivaa jos nainen auttelee minua :) Mä en ymmärrä just tällaista naisten hirveetä itsenäisyyden ja oman vallan korostusta. Keskityttäisiin olennaiseen, eli siihen että rakkautta on, ei siihen, millaista se on. Ns. relataan. Kyllä Suomessakin relaamisen taito on menneisyydessä osattu, naisillakin.

Mä todella uskon, että juttuja liian kontrolloiva ja hallintaa tahtova nainen aikaansaa valitettavasti myös miehen pettämisherkkyyden kasvua. Se voisi olla toinen miinuspuoli tasa-arvossa ja siinäkin nainen siirtyy ikään kuin kuskin paikalle liian kärkkäästi. Hän haluaa tavallaan kumota miehen hallinnan - jota todellisuudessa ei useinkaan edes ole olemassa, niin kiltit miehet meillä kansainvälisesti on. Toki jotkut miehet Suomessakin on kumppaneina viisaampia valintoja kuin toiset, vaikka tunne olisikin eri.[/QUOTE]
Kenenkään ei tarvitse autella minua meikkieni järjestämisessä tai rintsikoitteni kaarituen korjaamisessa. Joten minäkään en auttele ketään likaisten sukkien keräämisessä tai maitotölkin laittamisessa takaisin kaappiin. Kun jokainen huolehtii omat sotkunsa ihan itse omin pikku kätösin ja oman osuutensa yhteisistä hommista, ei kenenkään tarvitse autella. Kaikille jää yhtä paljon vapaa-aikaa ja yhtä paljon voimia sen vapaa-ajan käyttämiseen parhaalla mahdollisella tavalla. Helppoa, yksinkertaista, tasapuolista. Normaali aikuinen mies selviytyy kotitöistä oikein hyvin, ei ne kotityöt mitään ydinfysiikkaa ole.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";29155821]Kenenkään ei tarvitse autella minua meikkieni järjestämisessä tai rintsikoitteni kaarituen korjaamisessa. Joten minäkään en auttele ketään likaisten sukkien keräämisessä tai maitotölkin laittamisessa takaisin kaappiin. Kun jokainen huolehtii omat sotkunsa ihan itse omin pikku kätösin ja oman osuutensa yhteisistä hommista, ei kenenkään tarvitse autella. Kaikille jää yhtä paljon vapaa-aikaa ja yhtä paljon voimia sen vapaa-ajan käyttämiseen parhaalla mahdollisella tavalla. Helppoa, yksinkertaista, tasapuolista. Normaali aikuinen mies selviytyy kotitöistä oikein hyvin, ei ne kotityöt mitään ydinfysiikkaa ole.[/QUOTE]

Totta kai kaikkien jotain pitää tehdä, mutta omalla laillaan. Mutta yksilönvapaus suhteen sisällä, eli että jokainen hoitakoon oman ruutunsa, ei taas kanna. Suhde on ennen kaikkea _jakamista_, omaa tahtoa olla _toisen_ kanssa, olla _toisen_ elämässä, palvella ja auttaa _toista_, jne. Jos tää linkki jää heikoksi, suhde ei voi hyvin. Minä en esimerkiksi edes tapaa ihmistä, josta ei tule tunnetta, että voisin haluta hänen kanssaan tällaisia asioita. Oli hän mitä tahansa.

Naiset ovat juuri olleet hyviä tässä jakamisessa, antamisessa, auttamisessa, avautumisessa, jne. En tiedä onko se hyvä asia, mutta niin nyt kuitenkin maailma on pyörinyt. Vain "pseudofeministi" haluaa kääntää tämän ympäri. Valitettavasti pelkään, että ihmissuhdevaikeuksia tulee sellaisella tiellä riittämään. Se muistuttaa ajattelun tasolta lähinnä murrosikäisen kiukkua. Vähän sama kuin mies alkaisi pitsinnyplääjäksi siksi koska ennen miehet sotivat. Ajattelu on absurdia ja kaukana kypsyydestä, realismista tai järkevästä päättelystä, siten kuin miehet, ja väittääkseni myös naiset, pystyvät ymmärtämään.

Yhteistyössä