Jos haluatte jotain erikoisempaa iltapalaa, suoraan kaupasta tai nopeasti itse tehtynä, mitä ostatte/teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muakin kiinnostaa.
Meillä se erikoisempi on vaikka vohveleita, amerikkalaisia pannukakkuja, lämpimiä voileipiä tai pitsaa. Ei sen erikoisempia ja usein oon kaupassa miettinytkin, että mitähän sitä..enkä keksi mitään uutta herkkuiltapalaa. No, vaihtelua nuokin sille perussetille, eli teelle ja voileiville ;)

Meillä ei mitään erityistä "herkkuiltapalaa" ole, mutta se olisi jotain muuta kuin kaupan valmista jogurttia ja leipää/riisipiirakkaa... Tänään lapset olivat innoissaan kun tein mansikkarahkaa. Kunnon riisipuuro kanelin ja sokerin kanssa on myös suisikki-iltapala lapsillemme. Uusimpana "villityksenä" on usein ollut (aamupalalla kylläkin) banaanimunakas. Siihen sekoitetaan suhteessa 2 munaa + 1 banaani sauvasekoittimella, voita pannuun ja munakas paistumaan. Varottava polttamasta, kolmosteholla kannen alla paistuu meillä sopivasti.

Anna aikaraja missä ajassa pitäisi saada tehtyä. Toiselle nopeasti on toiselle aivan liian hitaasti.

No esim paahdettua bruschetta-leipää mozzarellalla, tomaatilla ja basilikalla, kylkeen kevyt kylmäsavulohisalaatti katkarapujen kanssa.

Mä teen usein jonkun suolaisen piirakan. Jos on kiire, sulatan kaupan valmista ruistaikinaa ja pistän broileria tai jauhelihaa tai tonnikalaa, purjoa, paprikaa, aurinkokuivattua tomaattia ja juustoraastetta. Pippuria, oreganoa ja basilikaa päälle ja uuniin. Jos ei ole kiire, teen pohjankin omin pikku kätösin

Mä teen usein jonkun suolaisen piirakan. Jos on kiire, sulatan kaupan valmista ruistaikinaa ja pistän broileria tai jauhelihaa tai tonnikalaa, purjoa, paprikaa, aurinkokuivattua tomaattia ja juustoraastetta. Pippuria, oreganoa ja basilikaa päälle ja uuniin. Jos ei ole kiire, teen pohjankin omin pikku kätösin

Ei mitään kermaa tai munamaitoa tai sellaista?

Esimerkiksi muroja tai leipää.

Leipomiset, salaatit, jogurtti, hedelmät ja puuro on sellasia meidän tavallisia iltapaloja ja murot ja leipä taas "herkkua", jota syödään ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään.

Yhteistyössä