Tuttavapariskunta inttää olevansa pieniin päin, mutta rouva on ihan selkeesti jo viimeisimmillään raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kuulu, mutta näkyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29147434]Sinä vaikutat ihmiseltä, jolta en ikinä, missään tilanteessa tulisi pyytämään mitään apua, saati että ylipäänsä edes kertoisin avuntarpeestani sinulle.[/QUOTE]

Niin, tuskin sulla on vauvamaha/-mahattomuus epäilyä, muuten ei ylitä minun uutiskynnystäni :D

Niin, tuskin sulla on vauvamaha/-mahattomuus epäilyä, muuten ei ylitä minun uutiskynnystäni :D

Ole huoleti, kaltaisesi ihminen ei koskaan pääse minua niin lähelle että voisi epäillä tai olla epäilemättä yhtään mitään minun asioistani.

Minua eivät koskaan ole toisten raskaudet tai raskaana olemattomuudet kiinnostaneet niin paljon että olisin niitä alkanut kaivella koska nehän ovat jokaisen yksityisasioita eikä tapoihini kuulu repostella sellaisia yhtään missään, etenkään keskustelupalstalla.

Ap, mitä ajattelit sitten tehdä, jos saisitkin jostain tiedon, että pariskunta on raskaana eikä ole tietoisia siitä tai tajunneet sitä? Niin, onko kannatusta huolehtia nyt siitä että onko lapsi tulossa vai ei/ ovatko ymmärtäneet odottavansa vauvaa vai ei? Et kuitenkaan voi paljoa asiaan vaikuttaa, oli miten päin tahansa, tuskin haluavat neuvoja tai muutosta elämäntapoihinsa? Muutenhan jotain muutosta olisi jo näkyvissä. Toki jos olet hyväkin tuttu heidän kanssa ja todella olisit auttamassa, niin asiasta olisit jo keskustellut pariskunnan kanssa sekä kysellyt muutenkin elämästä ja sen mahdollisesta haasteellisuudesta heidän kohdallaan.

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Minä itse asiassa tunnen 3 naista, jotka kaikki ovat ihan selvästi raskaana. Ei enää selvempää vauvamahaa voi olla, vatsa lähtee ylhäältä kaarevasti ja on sellanen tasasen pyöreä, noin 35 viikolla ja siitä ylös päin.
Mutta. Kun eivät vaan ole raskaana. Tai sitten ovat olleet raskaana liki pari vuotta itse kukin.
Moni muukin on noista kysynyt, että eivätkö todellakaan odota. Yksi ystäväni äskettäin taas samaa päivitteli noista yhdestä, että miten voi olla, ettei odota. Mutta ei niin ei. Toisilla ne kilot vaan kasaantuu eri lailla.

Jotkut vakavat sairaudet turvottavat mahaa ja se on kuin raskaana olevalla. Myöskin vähemmän vakavat. Kasvain mahassa, cushingin syndrooma, munasarjakasvain, maksansairaudet jne. Itselläni on voimakas "raskausmaha", mutta kyllä se on läskiä ja johtuu johtuu osin jostain mahavaivasta jota vasta tutkitaan.

Vitun näsäviisasta sakkia liikkeellä.. mä käsitin sen näin: tää pari jankuttaa ettei ole saamassa vauvaa vaikka sitä heiltä on esim. kysytty pariin otteeseen ja joka kerta sanonut että ei ei, MUTTA selkeästi aloittajan yms mielestä he ovat jo kohta siinä vaiheessa että vauva syntyy :D.. mut hei ei sitä voi tietää, jos on lihonnu, munki mahaa on luultu kunnon raskausvattaks, ihmiset ne on outoja.. vaikka lihoomisesta oli kyse ja turpoan helposti syödessä hiilareita!

Käyn salilla ja ryhmäliikuntatunneilla useamman kerran viikossa ja siellä on usein mukana yksi nainen, jolla on juurikin "selkeä vauvavatsa", sellainen iso kiinteä pallo muuten suht hoikkavartisella ihmisellä. Olen odotellut, että koska jää jumpilta pois ja vauva syntyy, mutta niin vaan odottelen ja odottelen, taitaa jo kohta 3. vuosi ihmettelyä olla takana...

[QUOTE="vieras";29149237]Käyn salilla ja ryhmäliikuntatunneilla useamman kerran viikossa ja siellä on usein mukana yksi nainen, jolla on juurikin "selkeä vauvavatsa", sellainen iso kiinteä pallo muuten suht hoikkavartisella ihmisellä. Olen odotellut, että koska jää jumpilta pois ja vauva syntyy, mutta niin vaan odottelen ja odottelen, taitaa jo kohta 3. vuosi ihmettelyä olla takana...[/QUOTE]

:laugh:

Joku voisi nyt kertoa mulle että miksi tämä ketju nyt kääntyy siihen että aloittajaa aletaan mollata, kiusata, hyökätään porukalla päälle?

Tässä ketjussa näkyy täysin selkeä draamankaari, joka kertoo palstan sairaasta nykypuolesta!

Ketju on jo kösitelty aihe selvitetty ja sitten se alkaa.... Haaskalinnut, nälkäiset pahanoloiset hyökkäävät ja loppu on peruspalstahistoriaa.

Nyt kannattaisi jokaisen ketjuun loppupuolella osallistuneen ottaa peili käteensä ja katsoa sinne, lukea ällöttävä oma kirjoituksensa ja pohtia minuutti miksi kokee tarpeelliseksi kirjoittaa tuollaista nettiin!

NIIN asiaa. Sairasta sakkia liikenteessä. Eipä silti, että asian puiminen täällä tilannetta edistäisi. Varsinkin, jos raskaus on jo loppupuolella, eiköhän se selviä pariskunnalle tuotapikaa ;)

Kyllähän näitä yllärisynnytys-tilanteita on tasaiseen tahtiin terveydenhuollossa, eivät vaan yleensä ylitä uutiskynnystä ellei synnytyspaikka tms ole epätavallinen. Ja on sattunut myös ns. normaalin oloisille pariskunnille. Toivottavasti ap:n tuttavan tilanteessa ei tästä ole kyse, vaan asialle on jokin muu looginen selitys.

No ei helkkari, jos joku olisi musta huolestunut sillä tavalla kuin ap ystävästään, niin todellakin toivoisin että tulisi mieluummin täältä kyselemään mahdollisia syitä isolle mahalle kuin esimerkiksi päivittelisi asioita tuntitolkulla yhteisten tuttavien kanssa. Tämä on anonyymi palsta, en todellakaan käsitä täällä avautumista paskanjauhamiseksi sillä tavalla kuin irl ihmiset jauhaa toisistaan. Puolet varmaan näistäkin vastaajista jatkaa huomenna jostain tuttavasta jauhantaa ihan siellä oikeassa elämässä, oikeilla nimillä, aiheuttaen vain harmia.

Mä muuten ymmärrän tuon että ap epäilee että joku kieltää väistämättömän tosiasian. Yksi kaveri oli rellesti puoli vuotta menemään ryypäten ja tupakoiden, vaikka kaikki raskauden merkit olivat. Olivat olleet ilman ehkäisyä, menkat eivät tulleet puoleen vuoteen, ja lihoi, mutta mitenkään ei tullut mieleen että voisi olla raskaana. Tämä oli todella läheinen ystäväni, siitä tiedän. Kyllä olin huolissani, ja suoraan aiheesta sanoinkin että taitaa olla raskaana kun yks päivä avautui että menkat ei ole puoleen vuoteen tullu. Syntymättömän lapsen puolesta on aivan normaalia ja ok olla huolissaan, jos tuleva äiti vetää joka toinen päivä kännit tai käyttää esim mielialalääkkeitä. Se on jokaisen asia.

Mutta ehkä ap tässä on kyseessä nyt esimerkiksi sitä mielialalääkkeiden aheuttamaa turvotusta. Ethän voi oikein mitään tehdäkkään asialle, joten anna olla. Jos vihjailujen jälkeenkään eivät hoksaa, niin sitten kyseessä on joko totaalisen toivottomat tapaukset, tai mahan pyöreydelle on olemassa muu syy.

Yhteistyössä