HS: Suomalaiset pakenevat mamulähiöiden huume yms ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja white flight
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä osa laittaa lapsensa normaalista lähikoulustaan parempaan mamukouluun? Sellaiseen jossa vanhemmat eivät ole juoppoja yms.

Missähän päin se parempi mamukoulu mahtaisi sijaita? Se että vanhemmat eivät ole juoppoja ei ole mikään tae siitä, että vanhemmat olisivat parempia vanhempia. Useimmissa mamuperheissä lapsia on niin runsaasti ettei vanhemmat oikein edes ole selvillä monta niitä on.. noin hieman karrikoiden. Lapset viettävät päivät pitkän ulkona pihalla, juuri kävelemään opettelevasta isompaan ja hoitavat toinen toisiaan siinä miten hoitavat. Kaikki rikotaan ja varastetaan mikä pihalla irti lähtee. Vanhemmat eivät juurikana osaa lukea saati kirjoittaa. Koulussa meno on todella villiä kun lapsilla ei ole mitään kasvatusta, erilaisia käytös ym. traumaperäisiä häiriöitä niin vanhemmilla kuin lapsilla. Suurin osa koulutunneista menee kieliongelmiin, kun lapset jotka ehkä osaisi puhua suomea eivät halua niin tehdä vaan häsläävät ja muodostavat jengejä. Opettajan ajasta iso osa menee ongelmien hallinnan yrittämiseen, eikä siihen itse opetukseen... jne. jne. t. Lapseni ole mamukoulussa thank God ei enää :wave:

[QUOTE="vieras";29136802]Missähän päin se parempi mamukoulu mahtaisi sijaita? Se että vanhemmat eivät ole juoppoja ei ole mikään tae siitä, että vanhemmat olisivat parempia vanhempia. Useimmissa mamuperheissä lapsia on niin runsaasti ettei vanhemmat oikein edes ole selvillä monta niitä on.. noin hieman karrikoiden. Lapset viettävät päivät pitkän ulkona pihalla, juuri kävelemään opettelevasta isompaan ja hoitavat toinen toisiaan siinä miten hoitavat. Kaikki rikotaan ja varastetaan mikä pihalla irti lähtee. Vanhemmat eivät juurikana osaa lukea saati kirjoittaa. Koulussa meno on todella villiä kun lapsilla ei ole mitään kasvatusta, erilaisia käytös ym. traumaperäisiä häiriöitä niin vanhemmilla kuin lapsilla. Suurin osa koulutunneista menee kieliongelmiin, kun lapset jotka ehkä osaisi puhua suomea eivät halua niin tehdä vaan häsläävät ja muodostavat jengejä. Opettajan ajasta iso osa menee ongelmien hallinnan yrittämiseen, eikä siihen itse opetukseen... jne. jne. t. Lapseni ole mamukoulussa thank God ei enää :wave:[/QUOTE]

Tässä on joitain, mutta muitakin löytyy
Kansainväliset koulut pääkaupunkiseudulla

Hokkanen itse lähti karkuun ja kehottaa nyt nuorisoa ostamaan asuntoja noilta surkeilta alueilta. Tuollainen kehotus on tie tuhoon, sillä noiden asuntojen arvot tippuvat kuin lehmänhännät, kun alueelle muuttaa tarpeeksi mamuja.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Ehkä osa laittaa lapsensa normaalista lähikoulustaan parempaan mamukouluun? Sellaiseen jossa vanhemmat eivät ole juoppoja yms.

Vittu et sä olet sekaisin: ihan varmasti niissä Helsingin kouluissa joissa mamuja on puolet, lasten vanhemmat ovat päihteettömiä kunniakansalaisia.:D

Viherpunikkien suurin ongelma on se, että he eivät näe todellisuutta, vaan takertuvat siihen omaan unelmaansa vaikka se johtaisi tuhoon.

En ole havainnut mitään ongelmia Helsingissä niin maahanmuuttajien kuin kantaväestön ongelmatapauksienkaan osalta, vaikka muutamassa lähiössä ja keskustan eri kolkissa olen asunut.
Lapseni haluan silti yksityiselle puolelle kouluun, mutta siihen syynä ei ole pelkästään lähiökoulujen huono maine.

[QUOTE="vieras";29137044]Miksi valitsit nuo koulut esimerkeiksi, miksi et valinnut Kontulan kouluja?[/QUOTE]

Nyt oli puhe hyvistä kouluista, siksi. Ei mamujen puute tai heidän läsnäolonsa tee hyvää koulua. On parempi laittaa lapsensa sellaiselle luokalle joiden vanhemmat ovat keskimääräistä paremmin koulutettuja taikka muuten kiinnostuneita koulutuksesta.

En ole havainnut mitään ongelmia Helsingissä niin maahanmuuttajien kuin kantaväestön ongelmatapauksienkaan osalta, vaikka muutamassa lähiössä ja keskustan eri kolkissa olen asunut.
Lapseni haluan silti yksityiselle puolelle kouluun, mutta siihen syynä ei ole pelkästään lähiökoulujen huono maine.

No kyllä riippuu aika paljon mikä "lähiökoulu" on kyseessä. Eivätkö yksityiset muuten ole lähiökouluja? Millä tavalla sana lähiö on negatiivinen? Lähiöthän ovat Helsingissä lähtökohtaisesti kaikkein parhaita asuinalueita ja sitten muutama Suomen mittakaavassa slummi. Sanaa lähiö on kyllä nykypäivänä alettu käyttää väärin. Osa ihmisistä ilmeisesti luulee, että lähiössä asuminen olisi jotenkin alaluokkaista?
Englanninkielisissä ei tunnu olevan huono maine myöskään tai ruotsinkielisissä. Aika karsea yleistys vaikka olen samaa mieltä siitä, että huonoissa lähiöissä en uskaltaisi välttämättä lastani niihin kouluihin päästääkään.

Me asuimme ennen ns. mamulähiössä, mutta muutimme pois ihan niiden ihanien kantaväestön ongelmakimppujen takia. Suurin haitta ns. mamunaapureista oli ajoittainen paha haju rappiksessa ( polttivat suitsukeita) ja se, että olivat välillä hieman kovaäänisiä. Jos tosiaan vertaan niihin suomalaisiin naapureigin, jotka kusivat ja oksensivat rappikseen ja parvekkeelta alas, ahdistelivat kännissä, jättivät neuloja sinne sun tänne, mm. leikkipaikalle, hakkasivat toisiaan ja uhkailivat muita, tappelivat ja huusivat, niin mielummin ottaisin pelkkiä mamuja naapureihini. Kun kuukauden sisäällä kuudennen kerran naapuri hakkasi vaimonsa, joka kirkui kuin syötävä koko toimituksen ajan, kiersi koko talon soittelemassa ovikelloa ja uhkasi tappaa kaikki, kun joku sika oli kehdannut poliisille soittaa, jotenkin päätimme että tämä sai olla tässä. Lapsieni ei tuollaisia eläimiä tarvitse katsella onneksi enää.,

[QUOTE="kuukka";29136728]onko suvela sellainen lähiö?[/

Oli rauhallinen yhtiö ja remontoimme koko asunnon johon menikin paljon rahaa. Myimme, koska emme todellakaan halunneet siellä asua lasten kanssa. Tekee pahaa edes ajatella sitä aikaa. Asunnon osti mamu perhe. Nyt asutaan siellä missä halutaankin ja olemme suomi-mamu perhe. Eli, ei ne kaikki suomi-mamu perheetkään halua asua alueella missä on vain mamuja.

Nyt oli puhe hyvistä kouluista, siksi. Ei mamujen puute tai heidän läsnäolonsa tee hyvää koulua. On parempi laittaa lapsensa sellaiselle luokalle joiden vanhemmat ovat keskimääräistä paremmin koulutettuja taikka muuten kiinnostuneita koulutuksesta.

Tässä ketjussa oli kylläkin puhe mamuista, eikä vanhempien koulutustasosta ja kiinnostuksesta koulutukseen...

[QUOTE="vieras";29136519]Ensin suomalaiset jäävät vähemmistöksi lähiöissä, sitten kaupungeissa ja lopuksi koko Suomessa...[/QUOTE]

Relaa nyt jo. On perjantai ja viikonloppu alkamassa. Oletko koskaan kokeillut meditaatiota tai joogaa? Voisi vähän rauhoittaa tuota sinun vainoharhaista mieltäsi?

Voisit nähdä jotain muutakin kuin pieniä vihreitä miehiä.

Niin ja tietysti sen mustan jöötin, jota sinä rakastat niin hirrrveästi. =)

[QUOTE="äitee";29137095]Me asuimme ennen ns. mamulähiössä, mutta muutimme pois ihan niiden ihanien kantaväestön ongelmakimppujen takia. Suurin haitta ns. mamunaapureista oli ajoittainen paha haju rappiksessa ( polttivat suitsukeita) ja se, että olivat välillä hieman kovaäänisiä. Jos tosiaan vertaan niihin suomalaisiin naapureigin, jotka kusivat ja oksensivat rappikseen ja parvekkeelta alas, ahdistelivat kännissä, jättivät neuloja sinne sun tänne, mm. leikkipaikalle, hakkasivat toisiaan ja uhkailivat muita, tappelivat ja huusivat, niin mielummin ottaisin pelkkiä mamuja naapureihini. Kun kuukauden sisäällä kuudennen kerran naapuri hakkasi vaimonsa, joka kirkui kuin syötävä koko toimituksen ajan, kiersi koko talon soittelemassa ovikelloa ja uhkasi tappaa kaikki, kun joku sika oli kehdannut poliisille soittaa, jotenkin päätimme että tämä sai olla tässä. Lapsieni ei tuollaisia eläimiä tarvitse katsella onneksi enää.,[/QUOTE]

Mamuthan eivät tietenkään hakkaa vaimojansa, harrasta katuraiskauksia tai tee muitakaan rikoksia, vaikka tilastot osoittavat muuta.

[QUOTE="vieras";29137137]Relaa nyt jo. On perjantai ja viikonloppu alkamassa. Oletko koskaan kokeillut meditaatiota tai joogaa? Voisi vähän rauhoittaa tuota sinun vainoharhaista mieltäsi?

Voisit nähdä jotain muutakin kuin pieniä vihreitä miehiä.

Niin ja tietysti sen mustan jöötin, jota sinä rakastat niin hirrrveästi. =)[/QUOTE]

Jospa sinä menisit tuopille ja sieltä hakisit lämmikkeeksi tippurin tms. Täällä on puhuttu pienistä kaluista jospa kokeilisit itsekkin sitä mustaa ;)

Itse käyn Malmilla ruokaostoksilla ja ei se nyt niin hirvittävän kamalaa ole, ettei muka lasten kanssa voisi käydä.

Hyi yäk. Karmiva paikka! Ei siitä pitkä aika ole kun sinne lasten kanssa eksyttiin. Ala-malmin puolelta yritettiin sisään. Ovien edessä makasi juopunut tyyppi pissit housussa. Heti sisälle päästyämme oli sellainen väenpaljous sankareita (vähän iäkkäämpää nuorisoa) edessä että sai puikkelehtia jos halusi päästä ohi. Kaupassa sisälläkin kaikenlaista ihmeen laitapuolenkulkijaa ravaa siksakkia alkon edessä. Osalla oli lirahtanut pissin lisäks pa*katkin, hajusta päätellen:O

Ylä-malmintori on todella siivoton. Kustu on pitkin nurkkia, siellä ihan oikeasti HAISEE!

En haluais asua malmilla, koska ainoa mahdollisuus päästä ostoksille on tuo saastapesäke asema+edustat!

[QUOTE="vieras";29137142]Mamuthan eivät tietenkään hakkaa vaimojansa, harrasta katuraiskauksia tai tee muitakaan rikoksia, vaikka tilastot osoittavat muuta.[/QUOTE]

Kuinkahan moni suomalainen nainen kuolee suomalaisen puolisonsa pahoinpitelemänä ?

Kumma juttu, kun kukaan muu ei ole vielä sanonut tätä. No minäpä aloitan: me emme halua perheeni kanssa asua lähiössä tai kerrostalossa, jossa on liikaa sellaisia maahanmuuttajia joiden tavat on liian erilaisia kuin meidän. Alaoven edessä parveileva nuorisojoukko ei ihan totta ole mukava juttu, ainakaan vaaleahiuksiselle hoikalle naiselle. Minä PELKÄÄN heitä. Ovat agressiivisia ja luotaantyöntäviä.

Tietyt kansalaisuudet kasaavat myös ongelmia, rikoksiakin vaikka tässä sanotaan että ainoat ongelmat olisivat huumausainerikollisuus ja alkoholismi. Mihin unohtui ryöstelyt, pahoinpitelyt ym.?

[QUOTE="hjklö";29137077]No kyllä riippuu aika paljon mikä "lähiökoulu" on kyseessä. Eivätkö yksityiset muuten ole lähiökouluja? Millä tavalla sana lähiö on negatiivinen? Lähiöthän ovat Helsingissä lähtökohtaisesti kaikkein parhaita asuinalueita ja sitten muutama Suomen mittakaavassa slummi. Sanaa lähiö on kyllä nykypäivänä alettu käyttää väärin. Osa ihmisistä ilmeisesti luulee, että lähiössä asuminen olisi jotenkin alaluokkaista?
Englanninkielisissä ei tunnu olevan huono maine myöskään tai ruotsinkielisissä. Aika karsea yleistys vaikka olen samaa mieltä siitä, että huonoissa lähiöissä en uskaltaisi välttämättä lastani niihin kouluihin päästääkään.[/QUOTE]

Ei juuri se yksityinen, minne omani laitan. :)

Mikä yleistys? Ja mikä "millä tavalla sana lähiö on negatiivinen"?
Enkö nimenomaan kirjoittanut, ettei ole moitteen sanaa Helsingin lähiöistä tai niistä keskustan kolkista, joissa olen asunut? Eikä tosin niistäkään, joissa olen vieraillut muuten.

Mä muistan kauhistelleeni ensimmäisiä kertoja Malmin asemalla käydessäni, mutta en mä nykyisin pidä Malmin aseman seutuakaan mitenkään erityisen iljettävänä, saati vaarallisena.

Inhottavin asema missä olen käynyt, taitaa olla Myyrmäki.

Kumma juttu, kun kukaan muu ei ole vielä sanonut tätä. No minäpä aloitan: me emme halua perheeni kanssa asua lähiössä tai kerrostalossa, jossa on liikaa sellaisia maahanmuuttajia joiden tavat on liian erilaisia kuin meidän. Alaoven edessä parveileva nuorisojoukko ei ihan totta ole mukava juttu, ainakaan vaaleahiuksiselle hoikalle naiselle. Minä PELKÄÄN heitä. Ovat agressiivisia ja luotaantyöntäviä.

Tietyt kansalaisuudet kasaavat myös ongelmia, rikoksiakin vaikka tässä sanotaan että ainoat ongelmat olisivat huumausainerikollisuus ja alkoholismi. Mihin unohtui ryöstelyt, pahoinpitelyt ym.?

Sinulla on nähtävästi toiseuden pelkoa ja ennakkoluuloja. Kunhan lähemmin tutustut tähän rikoksia tehtailevaan mamulaumaan huomaat heidän olevan aivan tavallisia rikollisia, tosin paljon ahkerampia.

Ehkä mäkin oon sitten tottunut Malmiin. Itse käyn Ylä-Malmilla nopsaan ruokakaupassa ja tarvittaessa apteekissa. Kevään siellä kyllä huomaa tulleen ihan muustakin, kuin leskenlehdistä.

En ole vielä Helsingissä törmännyt vilkkaaseen paikkaan missä ei esim. juoppoja olisi. Toisaalla vaan enemmän ja toisaalla vähemmän.

[QUOTE="vieras";29137129]Tässä ketjussa oli kylläkin puhe mamuista, eikä vanhempien koulutustasosta ja kiinnostuksesta koulutukseen...[/QUOTE]

Millä tavalla en sitten puhunut mamuista?

Yhteistyössä