Mä en oikeastaan ymmärrä ajatusta, että mun pitäisi jotenkin erityisesti kasvattaa sukupuolineutraaleja ihmisiä. Sehän ei ihmisellä ole kovinkaan mahdollista. Suurin osa (lähes kaikki) syntyvät joko tytöksi tai pojaksi. Ihmisen biologia vaan on semmoista, että toinen sukupuoli kykenee tulemaan raskaaksi, mutta siihen tarvitaan se toinenkin sukupuoli. Aina, oletpa sitten homo, hetero, lesbo, bi tai transsukupuolinen. Jos sä olet lesbo, sä olet nainen. Jos olet homo, sä olet mies. Jos olet bi sä olet mies tai nainen samoin kun transsukupuolinen on mies tai nainen, mutta kokee olevansa enempi se toinen sukupuoli kuin oikeasti on. Hetero taas on nainen tai mies.
Lapsi taas syntyessään on poika tai tyttö. Seksuaalisuus taas sitten kehittyy aikanaan jokaiselle. Ei ole olemassa sukupuoli neutraalia ihmistä, vaikka se sukupuoli piilotettaisiin ja nimi olisi neutraali ja se puetaan neutraalisti ja lelut saa itse valita. Ihmislapsi on silti aina tyttö tai poika. Ja sillä on aina biologisesti vanhempinaan mies tai nainen. Toinen asia on sitten kasvaa erilaisessa perheessä jossa on vaikkapa kaksi äitiä. Nämäkin äidit ovat kuitenkin naisia. Perhe voi olla erilainen, mutta sen lapsen alkuun paneminen vaatii miehen ja naisen.
Lapsen voi kyllä kasvattaa ilman, että tarvii tehdä selkeitä miehen ja naisen rooleja, pojan ja tytön leluja, lapsi voi valita harrastuksensa, lelunsa, vaatteensa, tarransa ym. itse välittämättä siitä onko ne tyttöjen tai poikien. Siitäkään huolimatta lapsen sukupuoli ei ole neutraali kuin äärimmäisen harvoissa tapauksissa (mahtaakohan oikea termi olla näissä tapauksissa olla intersukupuolinen, en muista) Kyllä se pippeli tai pimppi on jokaisella (= Oikeampi termi taitaisi tähänkin asiaan olla roolineutraali
Miksi ihmeessä kaikesta pitää aina tehdä jotain hienoa ja erilaista? Ihan tavallisista asioista kuitenkin kyse.
Tyttö on tyttö ja poika on poika vaikka se tyttö tykkäisi leikkiä autoilla ja poika kulkea hameessa ja laittaa ruokaa. Silti lapsella on sukupuoli.