[QUOTE="Realisti";29113559]
Mutta oikeasti sun ajatukset ovat melko sairaita ja huomaa ylimielisyyden ja inhon ylipainoisia kohtaan. Tuon olen huomannut jo aiemmistakin ylipainoon liittyvistä keskusteluista.[/QUOTE]
En inhoa mitään ihmisryhmää, vaan valitettavasti työni ja koulutukseni puolesta joudun aitiopaikalta seuraamaan näitä kustannuksia, joita elintapavalinnat yhteiskunnallemme tuottavat. Mulle ja kenelle tahansa alkaa pikkuhiljaa olemaan ihan sama, minkälaisia tunteita ajatus herättää, kun ollaan siinä pisteessä, että rahat eivät yksinkertaisesti riitä tällaisen järjestelmän ylläpitoon. Onkin paradoksaalista, että julkisuudessa ruoditaan sossutukia väärinkäyttäviä ihmisiä ja vaaditaan heille suureen ääneen pakotteita, mutta entäpä ne, jotka hyväksikäyttävät terveydenhuoltojärjestelmäämme? Näin tekevät lihavat ja monet muut ihmisryhmät.
joten mulle on aivan sama, paljonko sun pääsi sisällä kytee ajatuksia siitä, että sinua halveksitaan tai vihataan. Suosittelen, että älä tee mitään johtopäätöksiä minun henkilökohtaisista asenteistani sinua kohtaan, koska emme tunne toisiamme. Suhtautumiseni läskiin on pragmaattinen ja matemaatinen: Se on rumaa, se syntyy oman valinnan seurauksena, siitä pääsee työllä eroon, ja se tulee maksamaan meille kaikille ihan liikaa.
Helppo on aina halveksia niitä, joiden tilanne ei kosketa itseä. No, en halveksi ketään, kerron vaan totuuden siitä, mikä meitä taloudellisesti kuormittaa ja hyvnvointiyhteiskunnan palvelujärjestelmän rapauttaa. Lihavat halveksivat tupakoitsijoita, tupakoitsijat halveksivat sossupummeja, sossupummin halveksivat vankeja joille maksetaan yhteiskunnan piikkiin kaikki jne.
Kysynkin, mikä antaa sinulle oikeuden sairastuttaa itsesi tietoisesti ja sitten kun olet todella sairas, vaatia ilmaista hoitoa? Jos koko maan aikuisväestö toimisi samoin, mitä luulet, kauanko olisi systeemi pystyssä?