Vinkkejä talvirenkaiden vaihtoon

[QUOTE="Anne";29106237]En tiedä autoista millä olet ajanut, mutta mulla ei ole ikinä sattunut niin että yllättäen olisi lähtenyt perä alta ja samantien olisi ollut poikittain, kyllä sen on aina tuntenut ratissa milloin lähtee ja pieni kaasu silloin niin on ollut taas kaikki kondiksessa.
Mutta silloin kun puskee niin se on siinä, penkka pölähtää niin että pahaa tekee.[/QUOTE]

Huomaat olevasi hengissä. Ihan hyvä, että keula on lähtenyt ensiksi, jolloin olet selvinnyt penkan pölähdyksellä.

Ettei homma ny olis ihan mutuilua tai mun mielipidettäni, niin tossa Michelinin testi.
Talvista, yllättävää tilannetta vastaa kohta "vesiliirto".

Liikenneturva

Minulla on tapana kaikista suosituksista huolimatta pitää paremmat renkaat edessä. Tykkään että auto lähtee liikkeelle (etuveto) ja myös pysähtyy tarvittaessa. Lopusta pitää huolen ennakointi ja oikea tilannenopeus. Koskaan, ei siis koskaan ole sen enempää etu-, kuin takavetoisellakaan lähtenyt perä täysin puskista alta.

En myöskään ymmärrä narinaa etuvetoisen "puskemisesta". Ainakin minun autoni kulkee sinne mihin ohjaan sitä.

"Anne"
Huomaat olevasi hengissä. Ihan hyvä, että keula on lähtenyt ensiksi, jolloin olet selvinnyt penkan pölähdyksellä.

Ettei homma ny olis ihan mutuilua tai mun mielipidettäni, niin tossa Michelinin testi.
Talvista, yllättävää tilannetta vastaa kohta "vesiliirto".

Liikenneturva
Puhutaan siis eri vetotapaisten autojen ajokokemuksista. Takatuupparissa paremmat oli edessä, ikinä ei ollut mitään tilanteita kun oli niin helppo hallita kyseistä autoa. Etuvetoisessa varmaankin takana ja jos jotain on käydäkseen niin jotain sitten käy, onneksi ei ole kovissa vauhdeissa lähtenyt puskemaan, kaupunkinopeuksissa vain.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29106306:
Minulla on tapana kaikista suosituksista huolimatta pitää paremmat renkaat edessä. Tykkään että auto lähtee liikkeelle (etuveto) ja myös pysähtyy tarvittaessa. Lopusta pitää huolen ennakointi ja oikea tilannenopeus. Koskaan, ei siis koskaan ole sen enempää etu-, kuin takavetoisellakaan lähtenyt perä täysin puskista alta.

En myöskään ymmärrä narinaa etuvetoisen "puskemisesta". Ainakin minun autoni kulkee sinne mihin ohjaan sitä.
Eipä puske täälläkään, tosin johtuisiko se siitä, että sitä autoa osaa ajaa?

"Anne"
[QUOTE="vieras";29106368]Eipä puske täälläkään, tosin johtuisiko se siitä, että sitä autoa osaa ajaa?[/QUOTE]

Toivon että mulla se perustaito riittää, ettei puske tuolla maantiellä ajaessa. Tasaiset nopeudet, varsinkin mutkassa jne. Puskenut on mm. alamäessä mutkassa reilusti alle kaupunkinopeutta ajaessa enkä valitettavasti tiennyt mitä olisi siinä hötäkässä tehnyt. Ensimmäisiä kertoja kun etuvetoisella ajoin. Ei ole onneksi montaa kertaa mitään tällaistakaan tapahtunut ja aina niin hidas vauhti ettei ole mitään käynyt.

säätön
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29105386:
ja liittyy aiheeseen miten ?
Tuunattujen bemareiden vanteissa on usein soviterangas josta hän puhui... Itselläni on ollut aluvanteet jokaisessa 20 autossa, eikä yhdessäkään ole ollut soviterenkaita. Tietenkään nuo eivät ole olleet mitään joka autoon soviterankaan avulla sopivia halpisvanteita.

Yhteistyössä