Jani Toivola saa lapsen

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29105569]Sijaissynnytys on kiellettyä vuodesta 2007 Suomessa.[/QUOTE]

Totta. Joskaan kysymys ei ole sijaissynnytyksestä, jos käytetään synnyttäjän omia munasoluja. Veikkaan, että tässä on kysymys juuri tästä, koska menisi aika hankalaksi, jos pitäisi löytyä munasolujen luovuttaja ja vielä lainakohtu erikseen.

Blue
Höh! No, sitä mä juurikin tässä olen yrittänyt kysellä. Mikä tekee Jani Toivolasta hyvän isän ennen, kun hän edes on isä alkuunkaan? Minä en tiedä, kun en tunne henilökohtaisesti Toivolaa. En ole koskaan tavannut. Loistojuttu toki, jos tuleva lapsi on saamassa erityisen hyvän isän itselleen. Perustelut tälle vaan MUN MIELESTÄ hiukan ontuvat.

No niin, mielipideasioita siis ovat. Miksi sulla sitten on niin kova tarve osoittaa että en voi sanoa mielipidettäni, siis sitä että Toivolasta tulee mielestäni hyvä isä?

Sinä olet sitä mieltä että sitä ei voi tietää etukäteen, minä taas olen sitä mieltä että joissain tapauksissa sen voi nähdä (samoin kun senkin että jostain ei tule hyvää isää).

Annetaanko siis olla ja ollaan iloisia että meillä kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseemme ilman että sitä kukaan yrittää mitätöidä. :)

"pöh"
Mun mielestä se on surullista, jos vauvan ja äidin symbioosi rikotaan tahallaan. Pitäis mennä niin, että lapsi on äidillään, ja isä on siinä mukana koko ajan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Vaikka myöhemmin lapsi siirtyiski isänsä hoiviin pääsääntöisesti ni äidinki pitäis pysyä kuvioissa.

"jokin"
Totta. Joskaan kysymys ei ole sijaissynnytyksestä, jos käytetään synnyttäjän omia munasoluja. Veikkaan, että tässä on kysymys juuri tästä, koska menisi aika hankalaksi, jos pitäisi löytyä munasolujen luovuttaja ja vielä lainakohtu erikseen.
..Ja vielä lääkäri joka suostuu toimenpiteen tekemään laittomasti (Suomessa). Toki ulkomailla toimiminen on helpompaa, mutten usko että tässä olisi kyse siitä. Eiköhän äitikin ole kuvioissa tiiviisti.

hehkuttaja
No niin, mielipideasioita siis ovat. Miksi sulla sitten on niin kova tarve osoittaa että en voi sanoa mielipidettäni, siis sitä että Toivolasta tulee mielestäni hyvä isä?

Sinä olet sitä mieltä että sitä ei voi tietää etukäteen, minä taas olen sitä mieltä että joissain tapauksissa sen voi nähdä (samoin kun senkin että jostain ei tule hyvää isää).

Annetaanko siis olla ja ollaan iloisia että meillä kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseemme ilman että sitä kukaan yrittää mitätöidä. :)
Ollaan ollaan iloisia. :) En ole yrittänyt mitätöidä mitään vaan pyytänyt perustelemaan. Joskus eriävän mielipiteen omaava henkilö voi saada minun mielipiteeni muuttumaan, jos hyvin osaa perustella. Nyt ei käynyt niin, mutta mukava oli kanssasi "vääntää" hyvässä hengessä. :)

[QUOTE="vieras";29105684]Keinoja on monia, kai muumimuki-menetelmä on tuttu?

Jos ei siis ihan noin niin kuin livenä nappaa.[/QUOTE]

en tunne omakohtaisesti kuin yhden menetelmän ja muumimukia siinä ei muistaakseni tarvittu

Blue
Ollaan ollaan iloisia. :) En ole yrittänyt mitätöidä mitään vaan pyytänyt perustelemaan. Joskus eriävän mielipiteen omaava henkilö voi saada minun mielipiteeni muuttumaan, jos hyvin osaa perustella. Nyt ei käynyt niin, mutta mukava oli kanssasi "vääntää" hyvässä hengessä. :)
Mielipideasioissa harvemmin mielipiteet muuttuu. Varsinkaan tälläisessa tapauksessa. Uskon että tiedät sen itsekin. :) Perustelin mielipiteeni monta kertaa ja siitä huolimatta jatkoit vääntämistä. Asia oltaisiin voitu jättää sikseen jo monta kertaa jos mitätöinnin yrityksestä ei ollut kyse...

hehkuttaja
Mielipideasioissa harvemmin mielipiteet muuttuu. Varsinkaan tälläisessa tapauksessa. Uskon että tiedät sen itsekin. :) Perustelin mielipiteeni monta kertaa ja siitä huolimatta jatkoit vääntämistä. Asia oltaisiin voitu jättää sikseen jo monta kertaa jos mitätöinnin yrityksestä ei ollut kyse...
Eli se on mitätöintiä, jos minä taasen asetan vastaväitteen ja perustelen oman näkemykseni eri tavalla. Selvä. Jääköön tämä keskustelun nyt sitten näin, kun et pystynyt päättämään sitä hyvässä hengessä vaan piti tehdä minusta joku pahis.

Blue
Eli se on mitätöintiä, jos minä taasen asetan vastaväitteen ja perustelen oman näkemykseni eri tavalla. Selvä. Jääköön tämä keskustelun nyt sitten näin, kun et pystynyt päättämään sitä hyvässä hengessä vaan piti tehdä minusta joku pahis.
Mun mielestä tässä nyt oli tämmöstä turhaa hehkuttamista jostain henkilöstä, jota tuskin tällä palstalla kirjottelevat henkilökohtaisesti tuntevat.

Juu, jätetään vaan. :)

hehkuttaja
Mun mielestä tässä nyt oli tämmöstä turhaa hehkuttamista jostain henkilöstä, jota tuskin tällä palstalla kirjottelevat henkilökohtaisesti tuntevat.

Juu, jätetään vaan. :)
Minä ihmettelin hehkuttamista, koska sitä väitettä ei oltu perusteltu. Jos se on toisen mielipiteen mitätöintiä, niin olkoon. Luulin, että keskustelupalstalla voi keskustella, mutta ilmeisesti pitää antaa asian vaan olla, jos on sun kanssa eri meiltä.

"vieras"
Onko teille perhe oikeasti vain ihan mitä tahansa? Nakkikastike johon laitetaan suolakurkkua, koska se on makuasia?
Juuri sitähän perhe on. Jonkun perheeseen voi kuulua myös isovanhemmat tai tädit ja sedät. Toisen perheeseen kuuluu omat lapset ja puolison lapset ja yhteiset lapset. Joidenkin perheeseen kuuluu jopa läheiset ihmiset.

Miksi ihmeessä perheen pitäisi olla vain yksi kovin tiukasti määritelty asia? Mitä haittaa siitä kenellekään on, jos toisen perheet ovat erilaisia? Eikö se ole vain hyvä asia, että ihmiset rakastavat toisiaan ja ovat läheisiä usean ihmisen kanssa?

• Tykkää
Reactions: Zucchini
"vieras"
[QUOTE="pöh";29105691]Mun mielestä se on surullista, jos vauvan ja äidin symbioosi rikotaan tahallaan. Pitäis mennä niin, että lapsi on äidillään, ja isä on siinä mukana koko ajan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Vaikka myöhemmin lapsi siirtyiski isänsä hoiviin pääsääntöisesti ni äidinki pitäis pysyä kuvioissa.[/QUOTE]

Ja mehän ei yhtään tiedetä miten tässä tapauksessa tulee tapahtumaan. Äiti voi hyvinkin pysyä lapsen elämässä.

"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="vieras";29105738]Ai tästä olikin jo 9 sivua juttua...
No, joka tapauksessa luonnotonta.[/QUOTE]

Tällä palstalla tyrmätään homoparien adoptio-oikeus sillä perusteella, etteivät he pysty saamaan biologisia lapsia. Mutta sitten kun joku sellaisen saa, ei sekään kelpaa...

minustakin tämä lähivanhemmuus on vielä pitkässä kuusessa, katotaampa mitä mieltä äiti on sitten kun on lapsen punnertanut maailmaan

siinä vaiheessa kun tuppaa olemaan hormoonit kohillaan
Ehdotin Datalle, että kantaisin loput meidän alkiot homopareille lapsiksi niin mies torppasi idean sanoen, etten kuitenkaan voisi antaa lasta poies. Että Datakin kai hormoneja epäilee.

"vieras"
Onko kenenkään muun mielestä todella surullista, että homous on edelleen niin iso juttu? Sen lisäksi, että täällä kauhistellaan sitä, että homo saa lapsen, täällä keskutellaan siitä tykkääkö toiset Janista vain siksi, että hän on homo ja eivätkö toiset tykkää vain siksi, että hän on homo. Eikö olis ihanaa kun sillä ei olis yhtään mitään väliä vaan homotkin olisivat ihmisiä siinä missä muutkin?

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Yhteistyössä