Eniten eineksiä kuluttavat ruuhkavuosiaan elävät lapsiperheet.

.....
Jahas, meillä syödään joskus eineksiä.

Miten tän nyt tämän palstan tyyliin sitten ilmoittaisi. Ehkä niin että mä ainakin rakastan mun lapsiani ja miestäni ja siks meille onkin todella tärkeätä viettää laatuaikaa yhdessä, ihan joka päivä. Meillä ei nähdä väsynyttä äitiä hellan ääressä murahtelemassa lapsille että sormet pois kuumalta levyltä.

Einekset ovat nopeasti pöydässä. Sillä aikaa kun toiset äidit väsäävät ruokansa alusta asti itse ja kiroilee keittiössä meillä sylitellään lapsen kanssa ja kysytään päivän tapahtumat. Miehen kanssa vaihdetaan suukkoja ja hellyys näkyy naapuriin asti.

Kun on syöty hyvinravitut lapset osaavat itse viedä tiskinsä koneeseen ja vanhin tekee läksynsä, joissa autamme koko perhe koiraa myöten. Ennen iltatoimia pelataan vielä jotain kehittävää lautapeliä ja nauru se hersyy. Rakkaus ja riemu tursuavat ikkunoista ja ovista.
Päivän paras :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";29102675]Joo, meilläkin syödään eineksiä. Mulle oli täys yllätys, että karjalanpiirakat on eineksiä.... Näin Hesarin mukaan.[/QUOTE]

Lipsahti liian aikaisin. Mä luen karjalanpiirakat samaan kastiin kuin leivät. Onks leipä kanssa eines.

Hapatettua ruisleipää leipomaanko?

"Sipsukka"
Se olisi kauheaa jos eineksiä ei olisi keksitty. Meidän perhe kyllä kärsisi siitä... nakkeja, maksalaatikkoa, hernekeittoa, karjalanpiirakkaa, valmislihapullia... näitä meillä syödään, mutta ei nyt joka päivä. Pitkän työpäivän jälkeen on ihanan helppoa avata hernekeittopurkki ja tarjota lapsille ruokaa. Minä en mitään hernekeittoa tai maksalaatikkoa rupeaisi itse väsäämään. Voi kauhistus!!

ruotsista
[QUOTE="vieras";29102683]Lipsahti liian aikaisin. Mä luen karjalanpiirakat samaan kastiin kuin leivät. Onks leipä kanssa eines.

Hapatettua ruisleipää leipomaanko?[/QUOTE]

saa hapatettua taikinajuurta leipomoista, suomesta ei saa, taas on ruåttalaiset meitä edellä, siellä tuli myös aikaa sitten ihan neuvolan ohjeistukseen, ettei saisi syöttää lapsille kuin luomu hedelmiä, tavallisten hedelmien myrkky jäämien takia, mitäs suomessa on ohjeistettu??

"vieras"
[QUOTE="Sipsukka";29102684]Se olisi kauheaa jos eineksiä ei olisi keksitty. Meidän perhe kyllä kärsisi siitä... nakkeja, maksalaatikkoa, hernekeittoa, karjalanpiirakkaa, valmislihapullia... näitä meillä syödään, mutta ei nyt joka päivä. Pitkän työpäivän jälkeen on ihanan helppoa avata hernekeittopurkki ja tarjota lapsille ruokaa. Minä en mitään hernekeittoa tai maksalaatikkoa rupeaisi itse väsäämään. Voi kauhistus!![/QUOTE]

Niin ne uusavuttomat poraa, kuin ei valmista saa pöytään, tekisit sinäkin kunnon kotiruokaa ja leipoisit leipää, osaatko edes kokata tai leipoa?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Jahas, meillä syödään joskus eineksiä.

Miten tän nyt tämän palstan tyyliin sitten ilmoittaisi. Ehkä niin että mä ainakin rakastan mun lapsiani ja miestäni ja siks meille onkin todella tärkeätä viettää laatuaikaa yhdessä, ihan joka päivä. Meillä ei nähdä väsynyttä äitiä hellan ääressä murahtelemassa lapsille että sormet pois kuumalta levyltä.

Einekset ovat nopeasti pöydässä. Sillä aikaa kun toiset äidit väsäävät ruokansa alusta asti itse ja kiroilee keittiössä meillä sylitellään lapsen kanssa ja kysytään päivän tapahtumat. Miehen kanssa vaihdetaan suukkoja ja hellyys näkyy naapuriin asti.

Kun on syöty hyvinravitut lapset osaavat itse viedä tiskinsä koneeseen ja vanhin tekee läksynsä, joissa autamme koko perhe koiraa myöten. Ennen iltatoimia pelataan vielä jotain kehittävää lautapeliä ja nauru se hersyy. Rakkaus ja riemu tursuavat ikkunoista ja ovista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29102756]Niin ne uusavuttomat poraa, kuin ei valmista saa pöytään, tekisit sinäkin kunnon kotiruokaa ja leipoisit leipää, osaatko edes kokata tai leipoa?[/QUOTE]

Mitä se haittaa vaikka ihminen olisikin uusavuton, tai mistä yleensä on kyse: mukavuudenhaluinen? Vieläkö me eletään siinä 'kärsi, kärsi niin kirkaimman kruunun saat' maailmassa? Mua ei ainakaan hävetä yhtään myöntää, että mielummin mä otan aurinkoa rannalla kuin raadan keittiössä. Elämä on lyhyt, käytän mieluusti mahdollisimman suuren osan siitä itselle mieluiseen puuhaan ja mahdollisimman pienen osan ikävään puuhaan.

"vierailija"
Kolmasosa suomalaisista syö eineksiä viikoittain.

Analysoidaanpas mitä tuo otsikko tarkoittaa.

Eli joka lapsiperhe ei syö joka päivä joka ateriallaan eineksiä. Ja eineksiksi lasketaan myös esim. pakastevihannekset yms. joten ehkä asia ei olekaan ihan niin huolestuttava kuin annetaan ymmärtää. :)
No tuo "tutkimuksen" tulos onkin ihan ymmärrettävä, jos siinä pakastevihannekset on laskettu eineksiksi. Ne ovat pakastettuja raaka-aineita, ne eivät pakastuksen myötä muutu eineksiksi.

"vieras"
[QUOTE="Jenis";29102784]Onko tää nyt niitä nollatutkimuksia just? Eli kaikista kiireisintä elämänvaihetta elävät ihmiset käyttäisivät eineksiä helpottamaan arjessa - ei kai?![/QUOTE]

Mä en ikinä tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä kun te mistään mitään tietämättömät moukat alatte haukkumaan tutkimuksia nollatutkimuksiksi :headwall:

"Jenis"
[QUOTE="vieras";29102798]Mä en ikinä tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä kun te mistään mitään tietämättömät moukat alatte haukkumaan tutkimuksia nollatutkimuksiksi :headwall:[/QUOTE]

:D Teepä vaikka molemmat :) Tässä on kyse Saarioisten teettämästä nettigallupista, pidätkö sitä jotenkin edustavana tapana tehdä tutkimusta?

"vieras"
[QUOTE="Jenis";29102784]Onko tää nyt niitä nollatutkimuksia just? Eli kaikista kiireisintä elämänvaihetta elävät ihmiset käyttäisivät eineksiä helpottamaan arjessa - ei kai?![/QUOTE]

Olettamukset ovat usein vääriä. Sen takia on parempi perustaa tietonsa oikeasti tutkittuun tietoon. Olisi ollut ihan mahdollista, että eineksiä käyttäisi eniten vaikkapa vanhukset, jotka ovat niin huonokuntoisia, että ruoanlaitto on vaikeaa tai lapsettomat sinkut, jotka eivät viitsi kokata vain itselleen. Tämä tutkimus antoi tietysti myös paljon muuta tietoa, kuin tuon yhden lauseen. Se kertoi mitkä muut ryhmät käyttävät eineksiä ja mitkä ei. Tätä tietoa voi käyttää hyödyksi, kun einesfirmat yrittävät saada useamman ihmisen käyttämään eineksiä. Tutkimuksessa kysyttiin myös miksi eineksiä käytetään tai ei käytetä. Se on kullanarvoista tietoa tuotteita suunnitellessa.

"vierailija"
Miksi nakki on eines? Valmistetaanko jo Vaahteranmäen Eemelissäkin eineksiä, kun tehdään makkaraa juhlia varten? Minusta nakki on lihajaloste, ei todellakaan mikään eines sekään. Samalla logiikalla kinkkuleike tai metwursti on einestä. Niin ja jauheliha muuttuu einekseksi, jos sen pakastaa ennen ruoanlaittoa (vrt. pakastevihannekset).

Kunnon emäntä ostaa kokonaisen possun ja tekee ruokaa siitä.

"vieras"
[QUOTE="Jenis";29102814]:D Teepä vaikka molemmat :) Tässä on kyse Saarioisten teettämästä nettigallupista, pidätkö sitä jotenkin edustavana tapana tehdä tutkimusta?[/QUOTE]

Kyselytutkimukset nyt ovat aina mitä ovat ja sillä on tietysti pieni vaikutus, että kysely on tehty netissä. Kyselyn on kuitenkin tehnyt TSN Gallup, joten ihan niin hyvä se tutkimus on kuin kyselytutkimus vaan voi olla. TSN Gallupin nettipaneelissa on paljon ihmisiä ja laidasta laitaan. Voisit yllättyä siitä kuinka valtava määrä ihan varteenotettavia tutkimuksia tehdään tällä tavalla.

"Jenis"
[QUOTE="vieras";29102818]Olettamukset ovat usein vääriä. Sen takia on parempi perustaa tietonsa oikeasti tutkittuun tietoon. Olisi ollut ihan mahdollista, että eineksiä käyttäisi eniten vaikkapa vanhukset, jotka ovat niin huonokuntoisia, että ruoanlaitto on vaikeaa tai lapsettomat sinkut, jotka eivät viitsi kokata vain itselleen. Tämä tutkimus antoi tietysti myös paljon muuta tietoa, kuin tuon yhden lauseen. Se kertoi mitkä muut ryhmät käyttävät eineksiä ja mitkä ei. Tätä tietoa voi käyttää hyödyksi, kun einesfirmat yrittävät saada useamman ihmisen käyttämään eineksiä. Tutkimuksessa kysyttiin myös miksi eineksiä käytetään tai ei käytetä. Se on kullanarvoista tietoa tuotteita suunnitellessa.[/QUOTE]

Ja valmisruokajätin teettämä nettigallup on "oikeasti tutkittua tietoa"? Tuossa jutussa kävi ilmi mm. se, että tutkimuksessa ei edes oltu määritelty, mitä tutkitaan (eli mikä on eines), jolloin ihmiset ovat vetäneet vastauksiinsa mukaan jopa pakastekasvikset.

"vieras"
[QUOTE="Jenis";29102847]Ja valmisruokajätin teettämä nettigallup on "oikeasti tutkittua tietoa"? Tuossa jutussa kävi ilmi mm. se, että tutkimuksessa ei edes oltu määritelty, mitä tutkitaan (eli mikä on eines), jolloin ihmiset ovat vetäneet vastauksiinsa mukaan jopa pakastekasvikset.[/QUOTE]

Tätä tutkimusta ei varmaankaan ole tehty siksi, että sillä koitetaan saada aikaiseksi uusi energiamuoto tai maailmanrauha. Tutkimus on tehty siksi, että einesfirmat saisivat parempaa tietoa siitä miten heidän tuotteitaan käytetään. Siihen tarkoitukseen gallup on oikein hyvä tutkimuskeino.

Miten sinun mielestäsi määritellään tutkittu tieto, jos nettigallupit eivät sitä ole? Kaikki kyselytutkimukset ovat sontaa? Vai ainostaan netissä tehdyt? Jos kyselytutkimukset eivät ole tutkittua tietoa, on kokonaisia tieteenaloja, jotka joutavat melkein kokonaisuudessaan romukoppaan, koska ne eivät perustu tieteelliselle tiedolle.

"Jenis"
[QUOTE="vieras";29102869]Tätä tutkimusta ei varmaankaan ole tehty siksi, että sillä koitetaan saada aikaiseksi uusi energiamuoto tai maailmanrauha. Tutkimus on tehty siksi, että einesfirmat saisivat parempaa tietoa siitä miten heidän tuotteitaan käytetään. Siihen tarkoitukseen gallup on oikein hyvä tutkimuskeino.

Miten sinun mielestäsi määritellään tutkittu tieto, jos nettigallupit eivät sitä ole? Kaikki kyselytutkimukset ovat sontaa? Vai ainostaan netissä tehdyt? Jos kyselytutkimukset eivät ole tutkittua tietoa, on kokonaisia tieteenaloja, jotka joutavat melkein kokonaisuudessaan romukoppaan, koska ne eivät perustu tieteelliselle tiedolle.[/QUOTE]

No, aloitetaanpa vaikka siitä, että tutkimuksessa olisi hyvä aluksi määritellä, mitä tutkitaan :D Mulla ei ole mitään kyselytutkimuksia vastaan, jos niissä noudatetaan tutkimuksen tekemisen perussääntöjä vaikkapa otannasta ja sen sellaisesta. Tutkimuksen tilaajalla on myös merkitystä - lääkefirman tekemä, hutaisten suoritettu kyselytutkimus siitä, auttaako Finrexin flunssaan, on eri asia kuin riippumattoman tahon tekemä. Noin pääsääntöisesti.

"vieras"
[QUOTE="Jenis";29102889]No, aloitetaanpa vaikka siitä, että tutkimuksessa olisi hyvä aluksi määritellä, mitä tutkitaan :D Mulla ei ole mitään kyselytutkimuksia vastaan, jos niissä noudatetaan tutkimuksen tekemisen perussääntöjä vaikkapa otannasta ja sen sellaisesta. Tutkimuksen tilaajalla on myös merkitystä - lääkefirman tekemä, hutaisten suoritettu kyselytutkimus siitä, auttaako Finrexin flunssaan, on eri asia kuin riippumattoman tahon tekemä. Noin pääsääntöisesti.[/QUOTE]

Mä en ole itse tutkimusta nähnyt, joten en tiedä onko se hyvin vai huonosti tehty. Otannan nyt luulisi olevan kunnossa kun on TSN Gallupin tekemä. Mä vähän luulen, että tämän ei olekaan tarkoitus olla mikään maailmaa mullistava tutkimus vaan se on tarkoitettu ihan vain Saarioisen omiin tuotesuunnittelu- ja markkinointisuunnitelmiin. Ja toki sillä saa kivasti myös julkisuutta.

Ensimmäisestä viestistäsi sai kyllä sellaisen kuvan, että tutkimus on mielestäsi nollatutkimus tutkimustuloksen vuoksi, ei tutkimuksen tekotavan vuoksi. Mutta niinhän se tällä palstalla menee, että lisätietoa ripotellaan pikkuhiljaa kun muut osoittavat kuinka tyhmältä aikaisempi viesti kuulosti.

Minä näen valmisruoka-asian eniten rahakysymyksenä. Itse olen aina ollut tarkka rahankäyttäjä, joten se on suurin syy, miksi teen ruuan itse.

Eikä todellakaan ole kotoa opittu asia. Oma äitini ei nykyään juurikaan laita ruokaa, vaan syövät miesystävänsä kanssa pääasiassa kaupan valmiita. Heillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa yhtä paljon kuin meillä, vaikka meillä on 6 henkinen perhe.

Nakki on eines, kun se on teollisesti valmistettu. Kotona omin kätösin valmistetut nakit eivät ole eineksiä.

Eineksen määrittelee kait valmistustapa ja se millaisena se kaupassa myydään. Korjatkaa, jos olen väärässä.

"Jenis"
[QUOTE="vieras";29102909]Mä en ole itse tutkimusta nähnyt, joten en tiedä onko se hyvin vai huonosti tehty. Otannan nyt luulisi olevan kunnossa kun on TSN Gallupin tekemä. Mä vähän luulen, että tämän ei olekaan tarkoitus olla mikään maailmaa mullistava tutkimus vaan se on tarkoitettu ihan vain Saarioisen omiin tuotesuunnittelu- ja markkinointisuunnitelmiin. Ja toki sillä saa kivasti myös julkisuutta.

Ensimmäisestä viestistäsi sai kyllä sellaisen kuvan, että tutkimus on mielestäsi nollatutkimus tutkimustuloksen vuoksi, ei tutkimuksen tekotavan vuoksi. Mutta niinhän se tällä palstalla menee, että lisätietoa ripotellaan pikkuhiljaa kun muut osoittavat kuinka tyhmältä aikaisempi viesti kuulosti.[/QUOTE]

:D Sovitaan niin - tuliko parempi mieli?

Harmi kun en tajunnut ladata heti ekan viestin yhteen virkkeeseen ihan kaikkia asioita, joita nollatutkimukseen mielestäni kuuluu, täytyypä muistaa olla tarkempi seuraavalla kerralla ;)

Yhteistyössä