Eikö teidän absolutistien elämä ole tylsää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtuukäyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole. En tarvitse viinaa "nollatakseni" päätäni, bilettäminen ja tanssiminen selvänä on paljon hauskempaa ja helpompaa. En juo alkoholia, koska en tiedä, miksi sitä pitäisi juoda ja se on helvetin pahan makuistakin.

• Tykkää
Reactions: hipsterström
Olin muutaman vuoden juomatta yhtään mitään, en mitenkään erityisestä päätöksestä vaan ei vaan tehnyt mieli. Elämä ei ollut todellakaan tylsää, päinvastoin, tuli tehtyä kaikenlaista uutta ja jännää, eikä ollut tarvetta nollata päätä. Rentoutumiseen on ihan muut konstit kuin alkoholin käyttö. Joskus teininä ajattelin, että absolutisteilla on varmaan tosi tylsä elämä, mutta nykyään tuntuu ihan hölmöltä sellainen ajattelu.

Olin jokusen vuoden juomatta, syystä että alkoholi ei vaan maistunut minulle.
Nykyään on paljon tylsempää ja juon silloin tällöin, ihan vaan siksi, että tekee mieli...

Nollaamiseen en käytä alkoholia.

Miksi tarvitsisin kännin nollatakseni pääni? Miksi haluaisin "nauttia" krapulasta ja pahasta olosta seuraavana päivänä?

Olen menettänyt elämästäni yhden vuoden viinalle, joten sanotaanko näin, että se "ihmeaine" on jo niin nähtyä sontaa. Mieluunin nollaan aivoni vaikkapa pelaamalla pleikkarilla tai ihan vaan vaikka lenkille lähtien.
En kuitenkaan ole absolutisti, mutta en myöskään kännejä vetele enää ikinä.

No en ole ihan abso, mutta melkein. En siis juo koskaan jos en nyt innostu ottamaan ulkomaanmatkalla lasillisen viiniä ruuan kanssa.

Ei vaan ole tullut juotua, eikä mitenkään tylsää ole. Ajatuskin tuntuu jotenkin hassulta. En ees ymmärrä miten alkottomuus tekis elämästä tylsää :D

olen siksi, ettetn tarvitse sitä.
Käytin muutaman vuoden nuorena usein.sitten jossakin vaiheessa kerran kuussa.kun tajusin ettei siinä ollut mitään
järkeä,olin sitten juhlimassa selvinpäin ja aatteeni vahvistui entisestään, kun näin juopuneita ihmisiä.
ihan turha aine.kuluu elämä vain hukkaan, kun pää ei ole selvä.

No juu, ei siihen nollaamiseen viinaa tarvita - siihen on niin paljon muitakin vaihtoehtoja ja terveellisempiäkin. :D Ja joskushan se elämä voi olla tylsää, kun aina ei vaan yksikertaisesti voi ola kivaa, mutta se johtuu muista syistä, kun alkon puutteesta. Paremminkin olen huolissani heistä, joille se alko on ainoa tapa saada sekä pää nollattua, että pidettyä hauskaa tai saada muuta kivaa elämäänsä. Mutta kai sekin on vain ihan opeteltu paha TAPA, kuten tupakki ja josta voi opetella myös pois.

No tavallaan on tylsää, kun kaveripiiri melkein nollautui kun lopetin juomisen,mutta on tämä sen arvoista.
Lopetin siis siksi ettei pysyny juominen enää hanskassa vaan lipsahti parin kolmen päivän ympärivuorokautisiin örvellyskänneihin ja mm oksentelin pitkin kämppää ym ja sen jälkeen parin kolmen päivän krapula ja taas alusta..
Kuitenkin olen 3 lapsen yh ja kaiken kukkuraksi lapset joutuivat näkemään tämän kaiken.

Kun ensin lapsuudessa näet omaa ukkia joka ryyppäsi paljon ja usein. Joudut pelkäämään mummolaan menemistä vain koska et ole varma onko ukki taas ryyppypäällä.

Elät alkoholistin vaimona ja seuraat sivusta kun aikuinen ihminen tuhoaa itsensä ja läheisensä juomalla.

Olet nähnyt elämäsi aikana useita useita henkilöitä, jotka viina on vienyt niin silloin ei itselle enää tule mieleenkään tuo kuningas alkoholi.

Ja juu, en kaipaa mitään saarnaa tai vähättelyä miksi katselen miestä jolla on paha ongelma. Se asia alkaa pikkuhiljaa järjestyä. Mies on kohta menettänyt kaiken toiminnallaan. Minut, lapset, ym...

En siis juo, koska ei löydy siihen mielenkiintoa.

Kun ensin lapsuudessa näet omaa ukkia joka ryyppäsi paljon ja usein. Joudut pelkäämään mummolaan menemistä vain koska et ole varma onko ukki taas ryyppypäällä.

Elät alkoholistin vaimona ja seuraat sivusta kun aikuinen ihminen tuhoaa itsensä ja läheisensä juomalla.

Olet nähnyt elämäsi aikana useita useita henkilöitä, jotka viina on vienyt niin silloin ei itselle enää tule mieleenkään tuo kuningas alkoholi.

Ja juu, en kaipaa mitään saarnaa tai vähättelyä miksi katselen miestä jolla on paha ongelma. Se asia alkaa pikkuhiljaa järjestyä. Mies on kohta menettänyt kaiken toiminnallaan. Minut, lapset, ym...

En siis juo, koska ei löydy siihen mielenkiintoa.

Peesi.

Ei ole tylsää.Osaan nollata pääni ja rentoutua ilman alkoholia.Syy miksi olen absolutisti on se, että isäni oli alkoholisti ja kärsin lapsena siitä todella paljon; siitäkin huolimatta että äitini ei ottanut pisaraakaan ja piti hyvän huolen meistä.

On ymmärrettävää, ettei ota alkoholia jos on lapsuudessaan/nuoruudessaan joutunut sivusta seuraamaan jotain ongelmakäyttäjiä.
Meidän perheeseen kuului alkoholi silloin kun oltiin sisarusteni kanssa lapsia, vanhemmat ja heidän ystävänsä ottivat ruualla viiniä ja esim saunan jälkeen oluen tai pari eikä me koskaan kärsitty siitä mitenkään.
Nyt kun mullakin on omia lapsia niin oon huomannu että tää sama perinnne jatkuu tässäkin sukupolvesssa. kyllä me miehen kanssa saunakaljat nautitaan ja esim sunnuntaisin kun tehdään vähän hienompaa ruokaa niin juodaan lasit viiniä. :) ja noin about kerran 1-2 kk:ssa lapset menee isovanhemmille yökylään ja silloin saatetaan ottaa enemmänkin, ja lähteä jopa ihan baariin. Ei ole kummallakaan mitään alkoholiongelmaa ja tää on meille tosi hyvä systeemi! :)

• Tykkää
Reactions: Äiti35
suomessa absolutistit joutuvat selittelemään juomattomuuttaan, mutta tavallisesti joka viikonloppu dokaavat, eivät joudu selittelemään juomisiaan, vaikka lapsia olisikin?:D

Miksi absolutismiin pitää olla joku syy, uskonto, alkoholismi, alkoholisti vanhemmat jne..

Mä en ole absolutisti, mutta mitään lärvejä en koskaan vedä. En halua olla seuraavana päivänä kankkusessa. Otan yhden tai enintään kaksi lasillista. Mä ole joutunut saattamaan hautaan useita sukulaisia ennenaikaisesti alkoholin takia. Yksi eno esimerkiksi sammui pakkasella ulos ja kuoli. Muutama sukulainen on kuollut maksakirroosiin ja oma isoveljeni on dokannut nuoresta lähtien koko ajan. On sellainen vapiseva ihmisraunio, joka nukkuu olohuoneessa, koska ei eknää pysty yläkerran makkariin menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtuukäyttäjä;29088397:
Eikö olisi kiva joskus nollata päänsä ja rentoutua kunnolla? miksi olet absolutisti?

Jotenkin sun nimimerkki ei istu tähän aloitukseen...

Ja asiaan. Ensiksi, ei kaikki nollaa itseään alkoholilla. Toiset nollaavat elokuvalla, kirjalla, sienestämällä, kuntosalilla, kaverin kanssa juttelemalla... tapoja on monia. Toiseksi, miksi absolutistin elämä lisi tylsää? Tai lähtökohtaisesti tylsää. Tai miksi elämä olisi tylsää ilman alkoholin pisaraakaan? Ei alkoholi ainakaan mun elämääni sitä suurinta sisältöä ja iloa tuo vaikka sitä silloin tällöin otankin. Kyllä mun elämääni ilon ja sisällön tuo ihan muut asiat. Kuten vaikka perhe, työ ja läheiset ihmiset.

Yhteistyössä