"...ja sitten kehun kyllä ilman lääkkeitä synnyttäneet äidit, että hieno juttu, harvoin sattuu tällaista."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaan nikkaan juu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kätilöt on naama norsunvitulla heti kun synnyttäjä haluaa kivunlievitystä... kätilöt pyrkii siihen että mitään puudutuksia ei annettaisi enää kenellekään.

Mua tympi, kun kätilö ei toisessa synnytyksessä tuntunut olevan halukas helpottamaan mun oloa niin, että olisin jaksanut kipua paremmin. Spinaalin kyllä sain heti kun pyysin. Käyrille vaan makaamaan huonoon asentoon, vaikka olisin halunnut istua jumppapallolla, kävellä tai liikkua, kun se teki kivusta siedettävämpää.

[QUOTE="vieras";29082657]saman kuvan sain. mitähän kyseiset ihmiset sitten sektioäideistä ajattelevat[/QUOTE]

Meinasin vetää sektiot vielä tohon mukaan koska oletettavasti näiden haastateltavien mielestä sektiosynnyttäjiä ei edes lasketa synnyttäjiksi.

Ja nää on niitä ihmisiä jotka auttaa meidän jenna-juhanit ja kirsi-keijot maailmaan. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29082798:
Mä marssin nyt takaisin synnärille kun ne ei muistanut minua kehua, prkl.

Mut eiks se ois kätilöiden tehtävä kehua kaikkia äitejä? Kaikki sen lapsen saa ulos, mikä on se pointtikin, joten miksi jotkut äidit ovat näemmä enempi kiitoksen arvoisia? Todella moukkamaista mielestäni.

Kyllähän se niin on että luomusynnyttäjät vaan ovat niitä aitoja synnyttäjiä. Katsos kun me kestämme kipua kunnolla ja olemme valmiita kärsimään lapsemme eteen. Kiitos niille joille se kuuluu!

En tiedä, mutta mulle on 2 synnytyksessä melkein väkisin tyrkytetty epiduraalia tai spinaalia. Ensimmäisessä sinnittelinkin liian pitkään ilman, synnytys ei edennyt ja meni voimat siinä sinnitellessä. olisinpa uskonut kätilöitä ja ottanut sen pirun epiduraalin, ei ehkä olisi tarvinnut päätyä imukuppisynnytykseen.

Toisessa synnytyksessä suostuin kätilön ehdotukseen ja otin spinaalin. Synnytys sujui kuin tanssi ja vaikka vauva oli 4,5kg, oli ponnistusvaihe täysin kivuton ja helppo.

Kolmas synnytys eteni niin vauhdilla, että en ehtinyt mitään kivunlievitystä pyytämään tai saamaan. Hyvin meni sekin ja ponnistusvaihe oli yllättävän helppo ja "kivuton", tai toki sattui mutta vain pienen hetken.

Mutta siis oma kokemukseni on, että kätilöt eivät kyllä pihtaile kivunlievitystä.

Sen ymmärrän kyllä että kätilöitä vituttaa kun epiduraalia pyydetään heti ovelta. Kaikki ei tunnu tajuavan että synnytyksen pitäis olla kunnolla käynnissä että sen voi antaa, muuten supistukset lopahtaa siihen.
Itellä ei oo kyllä ku positiivista sanottavaa kätilöistä, aina oon saanu kivunlievitystä kun oon sitä tarttenu.

No, kätilökin voi olla, vaikka olisi itse ihan lapseton. Tai kätilöksi voi lukea, vaikka olisi ikävä ihminen. Ei siihen kai mitään myötätuntoa vaadita, että ihminen on kätilö.

Sanokoot mitä sanoo, mutta olipa aika tökerö.

voi jumankauta.. eipä mua sektiosta kukaan kiitelly enkä sitä odottanutkaan, mut mieluummin se kuin et oisin nyt kuollu. Lääkäri kävi vielä osastolla juttelemassa ja pahoittelemassa, että tilanne meni kuten meni.. mut joo, ehkä tossa puhutaan ns. normisynntyksistä, joissa ei riskejä komplikaatioista.

[QUOTE="Vieras";29082871]Sen ymmärrän kyllä että kätilöitä vituttaa kun epiduraalia pyydetään heti ovelta. Kaikki ei tunnu tajuavan että synnytyksen pitäis olla kunnolla käynnissä että sen voi antaa, muuten supistukset lopahtaa siihen.
Itellä ei oo kyllä ku positiivista sanottavaa kätilöistä, aina oon saanu kivunlievitystä kun oon sitä tarttenu.[/QUOTE]

Jos mulle ei ois alettu laittaan tippaa epiduraalin saamista varten heti kun sitä ovella pyysin, en olisi sitä ehtinyt saada ollenkaan, että sikäli. Synnytin 3 tuntia siitä, kun kotona heräsin koviin supistuksiin aamulla ja lähdimme samantien synnärille. Mutta ihan miten vaan.

[QUOTE="vieras";29082657]saman kuvan sain. mitähän kyseiset ihmiset sitten sektioäideistä ajattelevat[/QUOTE]

No minäkään en kyllä kovin korkealle nosta sektioäitejä tilanteessa, jossa se sektio valitaan sen helppouden takia. Kun ei vaan huvita yrittää alateitse.

[QUOTE="vieras";29082899]No minäkään en kyllä kovin korkealle nosta sektioäitejä tilanteessa, jossa se sektio valitaan sen helppouden takia. Kun ei vaan huvita yrittää alateitse.[/QUOTE]

Saako sen nykyään valita kummalla tavalla lapsensa maailmaan saattaa`?

Missä nuo kätilöt oli kun minä synnytin? En olisi halunnut epiduraalia, mutta kätilö taivutteli minut lopulta siihen sillä, ettei tarjonnut tilalle oikein muutakaan. Ja ponnistaa piti puoli-istuen, tottakai, kun se oli kaikkein paras tapa (kätilölle juu, mulle ei)

Ei kipulääkkeitä ottavia väheksyä saa, mutta siinä olen samaa mieltä, että tyhmää lähteä synnyttämään ottamatta mistään mitään selvää. Tulla synnyttämään "suoraan kadulta" kuten yksi kätilö asian ilmaisi kun olin tutustumassa synnytysosastoon.
Koska niin paljon pystyy tekemään itsekin oloaan helpottaakseen. Minusta niistä tavoista kannattaa ottaa selvää vaikka olisi suunnitellut ottavansa kaikki mahdolliset mömmöt mitä sairaala tarjoaa. On sitten jotain mitä tehdä jos puudutteet viivästyy, automatkalla jne.

[QUOTE="vieras";29082940]Itsellenikin se oli yllätys, mutta täältä palstalta olen sen lukenut että "riittää kun VAADIT SITÄ SEKTIOTA!!!!". Että ilmeisesti se on sitten jollakin riittänyt. En arvosta tuollaisia tippaakaan.[/QUOTE]

Onko se sitten jotenkin hienompaa synnyttää alateitse tuskia kärsien kuin helposti sektiolla?

Yhteistyössä