Kuinka moni pesee paskavaipat normaaalin pyykin seassa?? Ei kannattaisi

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
IL sivuilla oli, että vain pieni osa bakteereista kuolee (14%) kun pyykit pestään 40 asteessa. Ihan ne tavallisetkin pyykit jää täyteen bakteereja pesun jälkeen, hyi yök yök mitä kaikkea sinne jää jos paskavaipat pestään vielä samassa.

En kyllä pesis paskavaippoja joissa on ulostebakteereita normaalin pyykin seassa. Pyykkejä ei voi pestä niin korkeassa lämpötilassa että bakteerit kuolevat.

Täältä vain lukenut, että moni pesee samassa koneessa, koska kyllähän ne puhtaaksi siellä tulee :snotty:
 
Mulla ei vaippoja ole pestävänä mutta pesen esim. koirien kurapyyhkeet ( kun ulkona on kuraista niin kuivataan/pyykitään tassut sisälle tultaessa ) ihan normipyykin seassa. Ja asteita 60.. en 40 asteessa mitään yleensä pesekään..
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29080913:
Outo ajatusm että pesisi vaipat 40 asteessa. Tulisiko sellainen edes mieleen jollekulle...60 vähintään. Pestäänhän siinä lämpötilassa lakanat ja pyyhketkin.
Kuoleeko kakkabakteerit 60 asteessa? Jos 40 asteessa kuolee vain 14% bakteereista, mikähän mahtaa olla prosentti 60 asteessa :X
 
"vieras"
Entäs osumaa saaneet vaatteet? 60 astetta vaikka pesuohje 40? (Toki hyvälaatuisen vaatteen pesulämpö on 60, mutta liian paljon lastenvaatteissakin on noita 40 lapullisia.)
 
Professional Griefer
Kuoleeko kakkabakteerit 60 asteessa? Jos 40 asteessa kuolee vain 14% bakteereista, mikähän mahtaa olla prosentti 60 asteessa :X
7-8 minuuttia 60 asteessa riittää tuhoamaan ainakin suurimman osan mikrobeista, 95 ne tuhoutuu viimeistään ja siksi pitää välillä pestä siinäkin asteessa. Korjatkaa toki joku, jos olen väärässä, mutta näin ainakin koulutuksissa on opetettu siivoustekstiilien pesua.

Silti vähän puistattaa ajatus, että pestään kakkivaipat samassa kun käyttövaatteet, vaikka eihän niitä pökäleitä sinne koneeseen tungeta.
 
"Entinen Ksantippa S."
No jos 40-asteinen on normaalia pyykkiä, niin enpä pese normaalissa pyykissä juuri mitään vauvanvaatteita. Ehkä jonkun vanupuvun.

Kaikki menevät sinne epänormaaliin 60 asteeseen, pyyhkeet, harsot, bodyt, potkarit, kestovaipat, joita en tosiaan nykyään jaksa juuri käyttää. Pökäleitä en pyykkikoneeseen pistä enkä sitä muillekaan suosittele.
 
"vieras"
En ymmärrä miten jaksat TAAS vängätä tästä aiheesta ja miten toisten pyykinpesu sinua niin liikuttaa.

Niin, en tiedä ketään kestovaippoja pesevää, joka pesisi vaipat 40 asteessa. Aina vähintään 60 astetta. Yleensä (niin kuin tässäkin tapauksessa) kestovaippojen pesua kommentoivat juuri ne, joilla ei ole aiheesta mitään käsitystä.
 
ok
[QUOTE="Tuikku";29081176]Minä en pese paskavaippoja. Kierrän siistiksi paketiksi, teipeillä kiinni, pieneen muovipussiin ja roskikseen. Semmonen ekoimmeinen minä olen![/QUOTE]

Etkö sä kippaa paskoja pönttöön ensin? :O Miksi jotkut haluaa paskaa roskiin haisemaan, en tajua.
 
"vieras"
IL sivuilla oli, että vain pieni osa bakteereista kuolee (14%) kun pyykit pestään 40 asteessa. Ihan ne tavallisetkin pyykit jää täyteen bakteereja pesun jälkeen, hyi yök yök mitä kaikkea sinne jää jos paskavaipat pestään vielä samassa.

En kyllä pesis paskavaippoja joissa on ulostebakteereita normaalin pyykin seassa. Pyykkejä ei voi pestä niin korkeassa lämpötilassa että bakteerit kuolevat.

Täältä vain lukenut, että moni pesee samassa koneessa, koska kyllähän ne puhtaaksi siellä tulee :snotty:
Oletko sä vähän yksinkertainen?
 
Kuoleeko kakkabakteerit 60 asteessa? Jos 40 asteessa kuolee vain 14% bakteereista, mikähän mahtaa olla prosentti 60 asteessa :X
Kyllä niitä kakkabakteereita löytyy ihan pikkuhousuita ja kalsareista.Ei ainakaan meillä ne ole kertakäyttöisiä jos vauhtiraidat sattuvat olemaan.Samoin en ole pientenvaatteita ikinä heittänyt pois jos vaippa falskannut.Ihan ne on pesty uutta käyttöä varten...
 
Peyote
No jaa... Porukkahan täällä kertoo, etteivät pese pyllyään kakkaamisen jälkeen, joten ei heitä haittaa ollenkaan kakkabakteerit muutenkaan.


Itseäni inhottaa ajatus kestovaipoista, enkä pesis niitä 40 asteessa muiden pyykkien joukossa ainakaan. Onneks ei oo enää vauvojakaan eikä tarvitte tollasten kanssa touhuta.

Mut suosittelen sitä pepun pesua kakkaamisen jälkeen, vähentää kakkabakteereja varmasti jonkin verran.
 
Peyote
Niii joo että ihan kuuraamaan. Mä ajattelin, että tässä viitattiin vaan sellaseen käsisuihkulla pesasuun. En ookkaan ajatellu ihan noin pitkälle.
Jaa... Mä pesen aina takaluukun saippualla, tuntuu muuten inhottavalta. Kysyin sitä gynekologilta, joka oli sitä mieltä, että niin voi ihan vallan mainiosti tehdä, ellei laita saippuaa etupuolelle. Ja onhan niitä intiimisaippuoita, jos tavallinen on liika tujua.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"äiti88"
Kestovaippoja kukaan tuskin pesee 40 asteessa... toivon ainakin niin.

Ja joku perseen pesu joka kakkikerran jälkeen on niin täyspäiväisen turhaa, puhumattakaan että alkaa pytyllä jollain saippualla vielä hinkkaamaan! mun korviin se vasta ällöltä kuulostaakin. Eiköhän se peffa pysy ihan tarpeeksi puhtaana, kun käy kerran päivässä suihkussa ja samalla pesee. Bakteeritonta siitä nyt ei koskaan saa, vaikka kuinka hinkuttais. Peppureikä on peppureikä. Ellei nyt sitten kärsi maailmanlopun ripulista kroonisesti, jolloin ymmärrän että pitää pestä.....
 

Yhteistyössä