Tatua ei huvita tehdä töitä. Eikä opiskella. Tatulle riittää sossun 1100€/kk käteen.

• Viestiketjun aloittaja Tatu on hieno ihminen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti88";29075601]Ensin sanotaan että työkkärin sivut on täynnä näitä vuokratyöpaikkoja, ja sit kuitenkaan niitä ei olekkaan? huvikseenko ne siellä ihmisiä listoille/työhön jatkuvasti hakee?

Ensin pitäisi varmaan katsokaas ottaa se ihan ensimmäinen työkeikka vastaan, jotta ylipäätään vois saada toisen, kolmannen, neljännen, viidennen keikan jne.... Niinkuin sanoin, ei ne vakipaikat muillekkaan taivaasta putoile ;) Pätkistä, ihan yhden päivän töistä ollaan me moni muukin aloitettu. Ja mitä enemmän niitä tekee, sitä enemmän eteen avautuu uusia keikkoja ja työmahdollisuuksia.[/QUOTE]

Mutta tässähän oli kyse tyypistä, joka ei halunnut töitä. Ei hän silloin lähde innokkaana raapimaan kasaan päivän työkeikkoja uraputki silmissä kiiltäen.

En ole vuokratyöpaikkojen suhteen täysin varma, mutta käsitykseni on, että vaikka niitä ilmoitellaan, niin ei se sitä tarkoita, että se yksi hommaan valittu saa kaikki työkeikat. Vuokratyöfirmat roikottavat listoillaan myös ns. joutosakkia, tiedä mistä syystä. Työkeikat menevät niille, jotka ottavat kaikki tarjotut vastaan eivätkä tosiaan kieltäydy töistä edes sairastuessaan. Periaatteessa yhteen ilmoitukseen vastanneista voidaan rekrytoida listalle useampikin, mutta kaikki eivät saa yhtä paljon töitä. Kyllähän vuokrafirmojen listoilla on porukkaa, joilla ei melkein koskaan ole työkeikkoja.

"äiti88"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29075611:
Mutta tässähän oli kyse tyypistä, joka ei halunnut töitä. Ei hän silloin lähde innokkaana raapimaan kasaan päivän työkeikkoja uraputki silmissä kiiltäen.

En ole vuokratyöpaikkojen suhteen täysin varma, mutta käsitykseni on, että vaikka niitä ilmoitellaan, niin ei se sitä tarkoita, että se yksi hommaan valittu saa kaikki työkeikat. Vuokratyöfirmat roikottavat listoillaan myös ns. joutosakkia, tiedä mistä syystä. Työkeikat menevät niille, jotka ottavat kaikki tarjotut vastaan eivätkä tosiaan kieltäydy töistä edes sairastuessaan. Periaatteessa yhteen ilmoitukseen vastanneista voidaan rekrytoida listalle useampikin, mutta kaikki eivät saa yhtä paljon töitä. Kyllähän vuokrafirmojen listoilla on porukkaa, joilla ei melkein koskaan ole työkeikkoja.
Joo, mutta kun kysyttiin että mistä moinen tyyppi ylipäätään töitä voisi saada.

Vuokratyöfirmassa töitä jaellaan monelle, ja useimmiten ne saa tietysti keikkoja eniten, jotka niistä ei kieltäydy. Ihan loogista. Esim. tommoset Tatut vois saada sanktioita (tuen määrä vähenee), jos kieltäytyvät tarjotuista työkeikoista.

ahahahaha
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29075581:
No, käy vaikka kuljeskelemassa hämärillä kujilla sellaisissa maissa, joissa sitä sossua ei edelleenkään ole keksitty, niin palataan sitten asiaan. Ei tosiaan ole mitään mielikuvituksen tuotetta se, että olematon sosiaaliturva synnyttää rikollisuutta - josta kärsivät juuri ne tavalliset, keskiluokkaiset ihmiset. Joilla ei muuten sen jälkeen itselläänkään riitä raha mihinkään, koska pitää ostaa hälytyslaitteita, rakentaa muuria talon ympärille, kuljettaa lapsia kouluun taksilla kun kävely olisi liian vaarallista, varata suojelurahaa jengille, jne.
Ihan vaikka naapurimaamme venäjä jo todistaa tämän.

[QUOTE="äiti88";29075601]Ensin sanotaan että työkkärin sivut on täynnä näitä vuokratyöpaikkoja, ja sit kuitenkaan niitä ei olekkaan? huvikseenko ne siellä ihmisiä listoille/työhön jatkuvasti hakee?

Ensin pitäisi varmaan katsokaas ottaa se ihan ensimmäinen työkeikka vastaan, jotta ylipäätään vois saada toisen, kolmannen, neljännen, viidennen keikan jne.... Niinkuin sanoin, ei ne vakipaikat muillekkaan taivaasta putoile ;) Pätkistä, ihan yhden päivän töistä ollaan me moni muukin aloitettu. Ja mitä enemmän niitä tekee, sitä enemmän eteen avautuu uusia keikkoja ja työmahdollisuuksia.[/QUOTE]

Meikäläinen aloitti työelämänsä muistaakseni vuonna -85. Silloin duunipaikka löytyi marssimalla firman ovesta sisään ja kysymällä - "Onko töitä"? Vastaus kuului: "Milloin voit aloittaa"?
Silloin elämäntapatyöttömiä ei ollut, tai ainakaan heitä ei kutsuttu sillä nimellä. Oli narkkareita ja lasolia kittaavia metsien miehiä.

Vaan kun tänä päivänä niitä töitä ei ole. Niitä ei ole tarjolla halukkaillekaan.

ahahahaha
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29075605:
No mut sähän olet reipas poika, ja kova keksimään ja kova selittämään.
Varo ettet nyt vaan vielä nolaa itteäs ;)

Oletko sukua Vierasmies-nikille.
Missä mä selitin ja mitä? Oon muuten nainen, 30v. :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29075581:
No, käy vaikka kuljeskelemassa hämärillä kujilla sellaisissa maissa, joissa sitä sossua ei edelleenkään ole keksitty, niin palataan sitten asiaan. Ei tosiaan ole mitään mielikuvituksen tuotetta se, että olematon sosiaaliturva synnyttää rikollisuutta - josta kärsivät juuri ne tavalliset, keskiluokkaiset ihmiset. Joilla ei muuten sen jälkeen itselläänkään riitä raha mihinkään, koska pitää ostaa hälytyslaitteita, rakentaa muuria talon ympärille, kuljettaa lapsia kouluun taksilla kun kävely olisi liian vaarallista, varata suojelurahaa jengille, jne.
Hei, me puhutaan nyt Suomesta, eikä mistään neekerimaasta.

"vieras"
Meikäläinen aloitti työelämänsä muistaakseni vuonna -85. Silloin duunipaikka löytyi marssimalla firman ovesta sisään ja kysymällä - "Onko töitä"? Vastaus kuului: "Milloin voit aloittaa"?
Silloin elämäntapatyöttömiä ei ollut, tai ainakaan heitä ei kutsuttu sillä nimellä. Oli narkkareita ja lasolia kittaavia metsien miehiä.

Vaan kun tänä päivänä niitä töitä ei ole. Niitä ei ole tarjolla halukkaillekaan.
Töitähän olisi vaikka kuinka paljon, mutta työehtosopimukset kieltävät maksamasta tatuille kykyjä vastaavaa palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29075650:
kai sä itse tiedät mitä olet selittänyt. Voit vaikka lukea ne, jos et muista.
Muistanko erään ketjun ihan väärin, missä eräs tuskaili omassa ammatissaan sen kanssa, että hommat on menneet sellaisiksi, että niissä ei kysytä oletko hyvä tai teetkö hyvää jälkeä, vaan kuinka halvalla ja nopeasti teet. Ja että aika moni joko vaihtoi alaa tai lähti kortistoon?

Momojklk
En mitenkään raivoisasti inhoa tällaisiä ihmisiä. Eläähän ne meidän verorahoilla, mutta loppujen lopuksi me maksetaan veroa kaikesta muustakin niin paljon, ettei nämä satunnaiset sossupummit meidän talouttamme kaada.

Itse ehkä enemmän säälin noita Tatuja. Minulla on pitkiä työttömyysjaksoja elämässäni, ja ole kokenut kotona olon äärimmäisen lamauttavana, masentavana ja nolona asiana. En TODELLAKAAN haluaisi elää niin tietoisesti, ja Tatu tekee aivan uskomattoman typerän ratkaisun kun edes opiskele. Ei tuota tilannetta niin vaan lopeteta, vaikka joskus ehkä haluaisikin tehdä niin...

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";29075653]Töitähän olisi vaikka kuinka paljon, mutta työehtosopimukset kieltävät maksamasta tatuille kykyjä vastaavaa palkkaa.[/QUOTE]

Niin. Se on kieltämättä ilkeää, että työstä pitää ihan palkkaakin maksaa. Onneksi asia on yhteiskunnan toimesta korjattu. Voit pyörittää monia toimintoja ottamalla harjoittelijoita. Yhteiskunta maksaa niiden "liksat", eikä sinun tartte koskaan palkata ketään.

• Tykkää
Reactions: musta kahvi ja Data
"vieras"
[QUOTE="vieras";29075035]Entä kielitaidoton somali joka saa 2000 tekemättä mitään.[/QUOTE]

Ompa vähän. Monet maahanmuuttajat saavat 3000-5000 euroa ja ison kämpän. Normisuomalainen saa tyytyä sossun 400 euroon.

Muistanko erään ketjun ihan väärin, missä eräs tuskaili omassa ammatissaan sen kanssa, että hommat on menneet sellaisiksi, että niissä ei kysytä oletko hyvä tai teetkö hyvää jälkeä, vaan kuinka halvalla ja nopeasti teet. Ja että aika moni joko vaihtoi alaa tai lähti kortistoon?
Tässä ketjussa #64 ja siitä taaksepäin - tämä provosoijanikki Pinille. Sellaista olin tähän ketjuun kommentoimassa. Tämän ketjun aiheesta en ole vielä sanonut mitään. Tuolla alussa on jo provosointia, ihan tahallista. Tatu-juttuakaan en ole vielä lehdestä lukenut.

Tämä ei ole ketjun aihetta mutta tässä on ihan tämänpäiväinen ketju työelämäaiheesta. Voit lukea sitä, jos kiinnostaa. Suomi on hyvä maa, ja Suomeen on saatu kaikessa hiljaisuudessa lanseerattua monen tason orjatyötä. Nämä jutut on se kuuma peruna. Ne olisi saatava julkisuuteen.

Kaikkihan varmaan muistavat marjanpoimijat? Ei ollut mitään vaikeuksia saada niitä asioita julkisuuteen. Ne jutut olivat jo Ruotsin puolella julkisuudessa vuosi sitten.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2302178-olen-tehnyt-pitkaan-sijaisuuksia-terveydenhuoltoalalla-nyt-loppui-kun-tuli-espanjasta-tyontekijoita/

ja se slogan - tähän sopisi vaikkapa - orjuus kannattaa aina työnantajalle -

"vieras"
"Olen aina ollut sellainen hippi luonne ja flegmaattinen persoona, että mieluummin olen vapaa tekemään oikeasti mitä haluan, kuin että tekisin töitä ja saisin vähän enemmän rahaa, Tatu selittää lehdessä elämäntapaansa."

Näissä tapauksissa pistää aina vihaksi vaan tuo "olen niin erilainen" -asenne. Ollaan niin kovin erilaisia ja vapaampia kun hupsankeikkaa ei tykätäkään tuosta hirveästä oravanpyörästä, että pitää tehdä työtä saadakseen katon päänsä päälle ja ruokaa lautaselle. Joopa joo....

Kun se raha tulee siltä oravanpyörältä, kasvottomalta systeemiltä jolla sitä rahaa vaan oon, ja sitä on ok huijata. Kumma tosiaan etteivät kaikki muut ole tätä huomanneet? On ne ihmiset tyhmiä!

Vai olisko joillakuilla jonkinlaista moraalintuntoa jäljellä? Itse elän melkoisen yksinkertaisesti ja pystyisin hyvinkin nauttimaan hyvin vähällä elämisestä eikä tylsää tulisi. Satun vaan tiedostamaan, että se systeemi on tehty niitä varten jotka eivät oikeasti saa työtä johon pystyisivät vaikka eivät hakemisesta luovutakaan, tai niille jotka ylipäätään eivät pysty työtä tekemään. Systeeminhuijaajat vievät leipää kaikkien muiden, sekä työn tekijöiden että työttömien, pöydältä.

• Tykkää
Reactions: Porho
"Pin"
[QUOTE="vieras";29075715]"Olen aina ollut sellainen hippi luonne ja flegmaattinen persoona, että mieluummin olen vapaa tekemään oikeasti mitä haluan, kuin että tekisin töitä ja saisin vähän enemmän rahaa, Tatu selittää lehdessä elämäntapaansa."

Näissä tapauksissa pistää aina vihaksi vaan tuo "olen niin erilainen" -asenne. Ollaan niin kovin erilaisia ja vapaampia kun hupsankeikkaa ei tykätäkään tuosta hirveästä oravanpyörästä, että pitää tehdä työtä saadakseen katon päänsä päälle ja ruokaa lautaselle. Joopa joo....

Kun se raha tulee siltä oravanpyörältä, kasvottomalta systeemiltä jolla sitä rahaa vaan oon, ja sitä on ok huijata. Kumma tosiaan etteivät kaikki muut ole tätä huomanneet? On ne ihmiset tyhmiä!

Vai olisko joillakuilla jonkinlaista moraalintuntoa jäljellä? Itse elän melkoisen yksinkertaisesti ja pystyisin hyvinkin nauttimaan hyvin vähällä elämisestä eikä tylsää tulisi. Satun vaan tiedostamaan, että se systeemi on tehty niitä varten jotka eivät oikeasti saa työtä johon pystyisivät vaikka eivät hakemisesta luovutakaan, tai niille jotka ylipäätään eivät pysty työtä tekemään. Systeeminhuijaajat vievät leipää kaikkien muiden, sekä työn tekijöiden että työttömien, pöydältä.[/QUOTE]Peesi.

Sitten voisi tietenkin mainita sen 70 % palkanalennuksen, joka tehtiin AV-kääntäjille eli TV-ohjelmien tekstittäjille. Siitäkin täällä pyöri ketju hiljattain. Tuo palkanalennus vietti juuri vuosipäiväänsä, eli se tehtiin viime vuonna tähän aikaan.

En tiedä liittyykö tämän Tatu-ketjun aiheeseen, mutta sivuaa aihetta läheltä, nämä työehtojen heikennykset kaikenkaikkiaan. Se koskee meitä jokaista kuitenkin. Sopivasti eilen oli myös kelan tukien huijauksesta otsikkoja, laitan tähän linkin vaikka tämäkään ei Tatua käsittele. Luen kyllä Tatu-ketjun paremmin kun ehdin.

Kelalle ropisee ilmoituksia tukien väärinkäytöstä – naapurit ja ex-kumppanit ilmiantajina | Yle Uutiset | yle.fi

Ei Tatun kaltaiset ole pahoja, vaan tukien huijaajat ja verojen kiertäjät ovat.

Tatu ei mene töihin koska ei hänellä on mukavaa nytkin. Eli hänen mielensä on kääntänyt toivottoman tilanteen edukseen. Hän on ilmeisesti ollut köyhä koko elämänsä eikä edes näe että voisi parantaa tilannettaan. Kuinka moni olisi tyytyväinen tuohon 400 euroon kuussa? Sillä et saa kuin välttämättömät, harrastuksina tv, tietokoneet ja muut melkein ilmaiset harrastukset.

Kuinka moni haluaisi että toimeentulotukien asukkaiden elämä olisi koko ajan pelkkää selviytymistä ja tuskaa? Joku aina sopeutuisi tilanteeseen silti.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29075296:
Ei se toimeentulotuen suuruus kannusta jäämään kotiin. En ole lukenut juttua (koska se ei jostain syystä aukea), mutta ilmeisesti Tatu on joku, jota ei kiinnosta ja joka ei halua mennä töihin. Hän ei menisi töihin, vaikka tuki olisi paljon pienempikin.

Ja mitä tulee noihin tuttaviisi, niin heillähän olisi opiskelijoina oikeus myös toimeentulotukeen, mikäli rahaa on niin vähän, ettei "ole varaa" elää opiskelijana. Vai tarkoitiko tuttusi, että se toimeentulotuki on niin pieni, ettei ole varaa jättäytyä sen varaan? Kuinkas se nyt on ahkeralle opiskelijalle niin pieni, mutta työhaluttomalle Tatulle suurensuuri..?

En muuten tajua tuota kauhistelua, ettei etuuskäsittelijä tapaa tuenhakijaa. Mitä hyötyö siitä olisi - etuuskäsittelijä on etuuskäsittelijä, ei sosiaalityöntekijä. Sitten taas sosiaalityöntekijällä olisi muutakin työsarkaa kuin tehdä noita liukuhihnahommia eli toimeentulotuen myöntämisiä. Tatun kohdalla tilanne ei muuttuisi miksikään, vaikka hän kävisi sossussa höpöttelemässä jotain niitä näitä. Tietenkään hän ei siellä sanoisi suoraan, ettei edes halua töitä, vaan esittäisi varmaan ahkeraa ja innostunutta, joskin työnsaannissa aina kakkossijalle jäänyttä huono-onnista.
No kyllä se sen verran auttais, että Tatun olisi jollain lailla rytmitettävä elämää, kun on jotain aikatauluun sidottua (sossu käynti). Sekä fiksu sossu käyttäisi Tatun ajan siihen, että Tatun olisi pohdittava syitä, miksei ole työllistynyt sitten sossu voi kysymyksillään jo ajaa Tatun siihen tilanteeseen, jossa on jotain otettava vastaan..

147
Joka kurssilta todistus kouraan, että on siellä on ollut. JOs ei ole todistusta, niin tuet pois!
Muutenkin aivan perseestä, että jotkut loiset vaan makaa himassa tekemättä mitään!!!!!
Miehenkin äiti valittaa kuinka tuet on niin huonoja.
NE asuu Viisiössä, josta maksaa iytse vuokraa 150 euroa!!!! Perheessä 4 henkilöä.
Kukaan ei käy töissä. Yksi niistä neljäst on 17v.
Toinen lapsista on jo täysikänen. Röökiä on varaa kuitenkin vetää. Ne kaikki NELJÄ polttaa..
Kaikki saa rahansa sossusta yms....
Vituttaa tollanen meno!
Itse olen käyny töissä 17vuotiaasta asti. Senttiäkään en oo asumistukea saanu yms..

-
Ei Tatun kaltaiset ole pahoja, vaan tukien huijaajat ja verojen kiertäjät ovat.

Tatu ei mene töihin koska ei hänellä on mukavaa nytkin. Eli hänen mielensä on kääntänyt toivottoman tilanteen edukseen. Hän on ilmeisesti ollut köyhä koko elämänsä eikä edes näe että voisi parantaa tilannettaan. Kuinka moni olisi tyytyväinen tuohon 400 euroon kuussa? Sillä et saa kuin välttämättömät, harrastuksina tv, tietokoneet ja muut melkein ilmaiset harrastukset.

Kuinka moni haluaisi että toimeentulotukien asukkaiden elämä olisi koko ajan pelkkää selviytymistä ja tuskaa? Joku aina sopeutuisi tilanteeseen silti.
Kyllä mä näen Tatun ihan samanlaisena kusettajana ja huijaajana, kuin verokiertäjät tai tukienhuijaajat. Mun mielestä on itsekeskeistä repiä elämisensä rahat toisten selkänahoista ilman pienintäkään häivähdystä häpeää, vaikka olisi täysin kykeneväinen tekemään töitä.
Kusetusta, kusetusta, kusetusta... ja täysin laillisesti ilman seurauksia.
Sellaisena mä Tatua pidän.

minun tarina
Taas näitä provo otsikoita on kateuksissaan revitty.
Jumalauta,jos ihminen tyytyy elämään 400 eurolla kuussa niin antaa olla,menee niitä verorahoja turhempaankin.
Mä en vieläkään käsitä miksi näistä höyrytään,kun niitä töitä ei kaikille ole.
Eriasia olisi,jos olisi työvoimapula.
Itse sain ensimmäisen työpaikan vain marssimalla pk:n ovesta sisään ja sillä tiellä olin toistakymmentä vuotta kunnes sitten tuli nämä tukityöllistetyt ja sain kenkää.
Tässä 40 v iässä minun on turha edes enää kuvitella pääseväni minkäänlaiseen uraputkeen,koska nuoria tekijöitä on pilvin pimein tarjolla.
Minun kohtaloni on tehdä pätkätöitä siellä täällä siihen asti että pääsen eläkkeelle,jos tälläinen eläke systeemi on edes olemassa sitten aikanaan.
Kenenkään on turha tulla jeesustelemaan,että saa töitä jos haluaa.Voin vastata että ei saa,ainakaan tälläinen keski ikäinen.

• Tykkää
-
Taas näitä provo otsikoita on kateuksissaan revitty.
Jumalauta,jos ihminen tyytyy elämään 400 eurolla kuussa niin antaa olla,menee niitä verorahoja turhempaankin.
Mä en vieläkään käsitä miksi näistä höyrytään,kun niitä töitä ei kaikille ole.
Eriasia olisi,jos olisi työvoimapula.
Itse sain ensimmäisen työpaikan vain marssimalla pk:n ovesta sisään ja sillä tiellä olin toistakymmentä vuotta kunnes sitten tuli nämä tukityöllistetyt ja sain kenkää.
Tässä 40 v iässä minun on turha edes enää kuvitella pääseväni minkäänlaiseen uraputkeen,koska nuoria tekijöitä on pilvin pimein tarjolla.
Minun kohtaloni on tehdä pätkätöitä siellä täällä siihen asti että pääsen eläkkeelle,jos tälläinen eläke systeemi on edes olemassa sitten aikanaan.
Kenenkään on turha tulla jeesustelemaan,että saa töitä jos haluaa.Voin vastata että ei saa,ainakaan tälläinen keski ikäinen.
Joo. Tä on just tätä kateutta.
Kaikki on myös Johanna Tukiaisen mielestä kateellisia sille.

Mä en tajua mistä tä "kateus" kortti revitään aina. Eiköhän se helvetti ole ihan oikeus ja kohtuus, että veronmaksajat saa ärähtää, kun Tatu makaa himassa niiden rahoilla. Sinäkin teet niitä pätkätöitä ja teet parhaasi elättääksesi itse itsesi työllä jota teet ja Tatut päättää, ettei niitä huvita ja jäävät makaamaan kotiin. Ymmärrätkö sinä, että sinun pätkätöidesi veroilla maksetaan Tatujen elämisiä???

Mun mielestä se ei ole ok.

ahahahaha
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013100817582181_uu.shtml

Tässä versiossa puhutaan että kuukauden yhteenlasketut tulot ois 1050e, että sekin alkuperäinen linkattu uutinen oli liioittelua...

hihii
Faktat ovat Nämä: Kaikille ei ole töitä.

Suomessa on työttömiä puoli miljoonaa. Paljonko tekee heidän lisäkseen töitä harjoittelijoina ja orjina ja tukityöllistettyinä? Tai opisekelee koska työpaikka oli vaakalaudalla.

Jos joku sen sijaan että hautoo masennusta ja itsemurhaa, on sopeutunut tilanteeseen, antaa röyhkeämpien ja itsekkäämpien ja ahneempien tapella verisesti vähäisistä resursseista ja vähäisistä oikeista töistä, ja pärjää ok 400 eurolla kuussa, niin miksi siitä revitään pahansuovat ja ilkeät otsikot?

Jos tatu sanoo, että haluaisi töihin, mutta ei pääse, niin sittenko tilanne on ok?
Kun sillä ei ole välitä mitä hän kommentoi. Tilanne on että palkallilsia töitä ei ole. Työtä kyllä on, orjatyötä.

Miksi ihminen AINA on paha niille heikoimmille. Sätitään työttömiä, yksinhuoltajia, mielenterveysongelmaisia? Miksi?
Miksi te tarvitsette oman olemassaolonne hyväksi kokemiseen sen, että on joku, jota haukkua ja sättiäkK?

Oikeasti varkaat ja roistot ovat ihan jossain muualla, eivätkä hekään töitä tee, vaan elävät sillä että joku muu jossain muualla tekee.

Yhteistyössä