Mitä on vikaa lapsessa tai aikuisessa jos lapsi pelästyy 2-3 siiderin/oluen juontia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasmies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
käyttäytymisen muutokseen voi olla myös syy mielenterveysongelmassa esim.mun kohdalla äidillä joka oli todella väkivaltainen ja syyttää edelleen mun isäpuolta asioista(ip tavan duunari,joka sillon tällön otti viinaa)vaikka ip koskaan mulle mitään tehny,mutsi se hakkas,haukku ja kidutti!!! Tuli vaan mieleen että miten suojella lasta miten?Mielenterveysongelmaisesta vanhemmastaan?Olemalla täysjärkinen vanhempi?Olemalla sitä mieltä ettei koskaan menetä mielenterveyttään? Mitä kertoa lapselle,kuten päihdekeskusteluissa,niin mielenterveysongelmista?Miten lapsi tunnistaa sen?Kunnei ole sitä pulloa näytillä? Miten keskustelette muista päihteistä lapsillenne?Kerrotteko miten humalainen käyttäytyy,miten piripää,miten heroinisti,miten myssypää???Koska ensimmäisenä prioriteettinä ei voi olla hengen haiseminen tai väline(ruiskusta pulloon on mahku piilotukseen)Muuttuva käytös?...humalainen käyttäytyy näin,piripää noin,heroinisti taas näin,myssypää noin ja mieleltään vikanen nuin??? Kertokaa ny perkele MITEN????ja miten se kaikkein salatuin ongelma,eli mielenvikanen äiti tai isä käyttäytyy????Tälläki palstalla 3/4 puhuu avoimesti syövänsä mieleen vaikuttavii lääkkeitä!!!Masennus,paniikkihäiriö etc.ON MIELENSAIRAUKSIA

Ei sitä tarvi juoda itseään pöydän alle. Jo ne pienet merkit: ääni on erilainen, katse muuttuu, joku linnoittautuu sohvalleen eikä viitsi nousta ettei humaltuminen paljastuisi... Lapsi on nähnyt jonkun muun isommin humalassa ja yhdistää vanhempansa yhden lasillisen samaan tilaan, ei osaa erottaa ettei ne jalat yhdestä lähde alta. Mitä pienempi, sen vähemmän tarvitseekaan. Jos lapsi ahdistuu tai on mahdollista että kokee negatiivisena, sitä ei pidä väheksyä. Se on lapsen kokemus ja hänellä on oikeus siihen. Hänellä on oikeus ajan myötä kasvaa kohtuukäyttäjäksi tai vaikka vastoin vanhempien esimerkkiä absolutistiksi.

Mulle turvattomuuden tunne syntyi pettymyksestä. Minua ei oteta vakavasti. Kaikki on niin hauskaa ja mua alkaa vaan vituttamaan enemmän. Sama se mitä sanon menee olankohautuksella ohi korvien. Ja ne aikuiset eivät olleet ongelmakäyttäjiä eikä ole mitään traumoja pohjalla. Onneksi oli se täysin vesiselväkin aikuinen paikalla. Kyllå minäkin myöhemmin osasin jo omasta takaa suhtautua fiksummin alkoholiin, kun ymmärrys muutenkin oli kasvanut ja olin itsenäisempi.

Pienen lapsen ei tarvi kestää sitä ristiriitaa, kyllä sitä vanhempaakin lasta jolle on jo ok, opettaa fiksua alkonkäyttöä.

Awww, kuinka monta kertaa tässä täytyy sanoa, että missään nimessä EI tarvitse alkaa juoda ja käyttää alkoholia kohtuullisesti ja niin edelleen..??? Eikä tarvitse puhua SANALLAKAAN alkoholista. Fine. Minä haluan ainakin opettaa lastani tähän maailmaan ja koen että vanhemmat yleensä haluavat :) Toiset eivät puhu mistään mutta minusta se on sääli lapselle.

Missä kohtaa mä puhuin puhumisesta? Mä puhuin ettei meillä juoda alkoholia. Juominen ei ole synonyymi puhumiselle. Meillä annetaan huumevalistustakin, vaikka emme ole ikinä huumeita maistaneet. Vaikka alkoholia ei käytetä, päihdevalistusta voi antaa. Lasta ei vain tarvitse opettaa juomaan alkoholia.

käyttäytymisen muutokseen voi olla myös syy mielenterveysongelmassa esim.mun kohdalla äidillä joka oli todella väkivaltainen ja syyttää edelleen mun isäpuolta asioista(ip tavan duunari,joka sillon tällön otti viinaa)vaikka ip koskaan mulle mitään tehny,mutsi se hakkas,haukku ja kidutti!!! Tuli vaan mieleen että miten suojella lasta miten?Mielenterveysongelmaisesta vanhemmastaan?Olemalla täysjärkinen vanhempi?Olemalla sitä mieltä ettei koskaan menetä mielenterveyttään? Mitä kertoa lapselle,kuten päihdekeskusteluissa,niin mielenterveysongelmista?Miten lapsi tunnistaa sen?Kunnei ole sitä pulloa näytillä? Miten keskustelette muista päihteistä lapsillenne?Kerrotteko miten humalainen käyttäytyy,miten piripää,miten heroinisti,miten myssypää???Koska ensimmäisenä prioriteettinä ei voi olla hengen haiseminen tai väline(ruiskusta pulloon on mahku piilotukseen)Muuttuva käytös?...humalainen käyttäytyy näin,piripää noin,heroinisti taas näin,myssypää noin ja mieleltään vikanen nuin??? Kertokaa ny perkele MITEN????ja miten se kaikkein salatuin ongelma,eli mielenvikanen äiti tai isä käyttäytyy????Tälläki palstalla 3/4 puhuu avoimesti syövänsä mieleen vaikuttavii lääkkeitä!!!Masennus,paniikkihäiriö etc.ON MIELENSAIRAUKSIA

Mielenkiintoinen viesti mutta "mielenvikaiset" ihmiset keillä on lääkitys ja hoito kunnossa voivat elää normaalia elämää. Poikaystäväni opiskelee lääkiksessä ja olen lukenut hänen tenttikirjojaan ja materiaalejaan. Psyykkiset sairaudet eivät tee ihmisestä väkivaltaista tai "sekoa". Usein he ovat ujoja ja sisäänpäin suuntautuneita eivätkä tee pahaa kellekään.

[QUOTE="eee";29064974]Miksi täysi absolutismi olisi parasta? Esimerkiksi punaviinillä on todettu olevan ihan terveyshyötyjä. Lisäksi alkoholijuomat kuuluvat tietyllä tapaa kulttuuriin ja esimerkiksi tiettyihin juhlatilanteisiin, kuten kuohuviinimaljan kohotus. En ymmärrä, miksi olisi parasta, että tällaisista juomista kieltäydyttäisiin täysin.[/QUOTE]

Miksi alkoholin käyttäminen olisi parasta? Jos tarkoitat punaviinin antioksidantteja, ne saa muualtakin kyen muun muassa tummasta suklaasta tai marjoista. Punaviiniä ei tarvi terveyden takiakaan litkiä. Tuskinpa kukaan sitä vain terveysvaikutusten takia juo. Juhlatilaisuuksissa on tapana varata alkoholitonta maljajuomaa, todella epäkohteliasta jos näin ei ole tehty. Alkoholia ei siis tarvitse juoda juhlamaljojen takiakaan. En ymmärrä miksi pitäisi juoda jotain sellaista mistä ei ole mitään hyötyä.

• Tykkää
Reactions: mars bébé
[QUOTE="vieras";29064991]Missä kohtaa mä puhuin puhumisesta? Mä puhuin ettei meillä juoda alkoholia. Juominen ei ole synonyymi puhumiselle. Meillä annetaan huumevalistustakin, vaikka emme ole ikinä huumeita maistaneet. Vaikka alkoholia ei käytetä, päihdevalistusta voi antaa. Lasta ei vain tarvitse opettaa juomaan alkoholia.[/QUOTE]

On jokaisen perheen oma asia mitä asioita ja tapoja haluaa opettaa lapselleen. Tee kuten haluat, niin minäkin :) Aika monesti on sanottu ettei tarvitse juoda tai edes puhua mutta se on hyvä jos voi omalta osaltaan näyttää hyvää esimerkkiä ja myös puhua. Monia pointteja on tullut esille ja hyötyjä siitä ettei ole alko kielteinen absolutisti tai ongelmakäyttäjä.

Synnytyksen jälkeinen masennus,perheessä muitakin pieniä lapsia,isän käytävä duunissa että perheellä leipää...äiti istuu sohvannurkassa aamusta iltaan lasittunein katsein...lapset ahdistuvat,miksi äiti käyttäytyy noin!?Mikäli äiti ymmärtää tilansa pyytää apua mieheltään,joka auttaa avun hakemisessa,mikäli äiti ei ymmärrä tilaansa...seurauksena yhden päivän lööppi ip-lehdessä:perhesurmasta!=(

Lähinnä tarkoitan sitä että jos asiasta tehdään ongelma vaikkei fiksuilla ja sivistyneillä ihmisillä sen käyttö ole ongelma, niin totta kai se on ristiriitaista sille lapselle ja nuorelle. Hän kohtaa ulkomaailman ja suomalaisen kulttuurin.

Joku sanoi edellisessä keskustelussa hyvin, että alkoholistien lapsista tulee alkoholisteja tai absolutisteja ja kohtuukäyttäjien lapsista kohtuukäyttäjiä. Toki hieman kärjistetty! Mutta tuossa on hyvä pointti! Kotoa kaikki lähtee.
No voi luoja, että on traumaattista absolutistien lapsille kohdata ulkomaailma :laugh:. Kaikenlaista sitäedes tulee mieleen. Alkoholistien lapsista voi tulla ihan mitä vaan alkoholisteista absolutisteihin, samoin kuin kohtuukäyttäjien lapsistakin voi tulla myös hirveitä alkoholisteja. Tutkittu totuus vaan on, että mitä enemmän alkoholia perheessä käytetään, myös kohtuullisesti, niin sitä enemmän lapset juovat ja vanhempien absolutismi suojaa parhaiten lasta alkoholin haitoilta myöhemmässä elämässä. Eikö sitä vaan voi luottaa tutkittuun tietoon, eikä kaikenlaisiin sanontoihin. On naurettavaa itsensä pettämistä, jos kuvittelee nauttimansa alkoholin jotenkin auttavan lapsen kehittymistä ja sosiaalistumista ympäristöönsä :D.

• Tykkää
Voisko joku sanoa miksi taaperoikäiselle tai vaikka pikkukoululaiselle vielä pitäisi opettaa alkoholinkäytön saloja? Se aika koittaisi myöhemmin kun lapsi on oikeasti tarpeeksi kypsä käsittelemään asiaa. Pienet näkee ja kokee asiat hieman eri näkökulmasta kuin me.

Harvemmin tuon ikäisiä vielä edes kiinnostaa alkoholi (vaikka mistäpä sen nyt tietää miksi yhä nuoremmat ja pienemmät tupakoi, kiskoo kaljaa ja puhuu seksistä, tuputtavatko vanhemmat liian varhain lapsille kaikkea tuota tietoa yhteiskunnan ohella?)

Eikö parempi lopputulos saavuteta sillä kun lapsi varmasti ymmärtää, eikä pelkää jos ja kun vanhemmat ottavat enemmän kuin sen punkkulasillisen pihviaterian äärellä?

Juokaa te jotka juotta, mutta turhaan te moralisoitte heitä jotka eivät juo ja perustelevat sen järkisyin. Elämänvalintoja joiden kanssa on parasta olla sinut niin ei pääse tällaiset keskustelut ihon alle.

Perhe elää tavallaan. Vanhemmat opettavat tapojaan. Tahtomattaankin.

Jos perheessä urheillaan, lapset oppivat urheilemaan. Jos perheessä käydään taidenäyttelyssä, lapset oppivat, että kulttuuri on jees. Jos perheessä juodaan kohtuullisesti alkoholia, lapset oppivat sen jne jne.

Jos sohvaperunaäiti sanoo, että pitäisi urheilla, ei se auta. Jos alkisäiti sanoo, että älä juo liikaa, ei se auta. Jne jne.

Niin yksinkertaista se on.

On jokaisen perheen oma asia mitä asioita ja tapoja haluaa opettaa lapselleen. Tee kuten haluat, niin minäkin :) Aika monesti on sanottu ettei tarvitse juoda tai edes puhua mutta se on hyvä jos voi omalta osaltaan näyttää hyvää esimerkkiä ja myös puhua. Monia pointteja on tullut esille ja hyötyjä siitä ettei ole alko kielteinen absolutisti tai ongelmakäyttäjä.

Mä oon samaa mieltä sun kanssa, että on hyvää osata puhua lasten kanssa olipa kyseessä päihteet tai ihan muu asia. Halusin tuoda tähän keskusteluun sen näkökulman, että kielteinen absolutismiperhe, jollaisia mun vanhemmat olivat, voi rohkaista lapsia absolutismiin. Vaikka mä en raivoraitis olekaan, en ole ikinä kännännyt. Mulle se on aina ollut luonnollista ja omasta halustani olen niin toiminut, hämmennyksekseni juomattomuuteni on ollut monelle ihmiselle ongelma. Mua on yritetty pakolla juottaa opiskelubileissä ym. Vaikka itselläni on ollut hauskaa raittiina, ilmeisesti kaikki muut eivät hyväksy absolutismia. Oman kokemukseni kautta ajattelen, että vanhemmat voivat myös antaa lapselle sen vaihtoehdon ja hyvän itsetunnon, että voi olla juomattakin, vaikka se onkin Suomessa poikkeuksellista.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="vieras";29065027]No voi luoja, että on traumaattista absolutistien lapsille kohdata ulkomaailma :laugh:. Kaikenlaista sitäedes tulee mieleen. Alkoholistien lapsista voi tulla ihan mitä vaan alkoholisteista absolutisteihin, samoin kuin kohtuukäyttäjien lapsistakin voi tulla myös hirveitä alkoholisteja. Tutkittu totuus vaan on, että mitä enemmän alkoholia perheessä käytetään, myös kohtuullisesti, niin sitä enemmän lapset juovat ja vanhempien absolutismi suojaa parhaiten lasta alkoholin haitoilta myöhemmässä elämässä. Eikö sitä vaan voi luottaa tutkittuun tietoon, eikä kaikenlaisiin sanontoihin. On naurettavaa itsensä pettämistä, jos kuvittelee nauttimansa alkoholin jotenkin auttavan lapsen kehittymistä ja sosiaalistumista ympäristöönsä :D.[/QUOTE]
Mitä pahaa tapahtuukaan suomalaisessa kulttuurissa eläville kasvissyöjäperheiden lapsille? :( Entä, jos vanhemmat eivät pidä jääkiekosta ja murtomaahiihdosta? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;29065032:
Juokaa te jotka juotta, mutta turhaan te moralisoitte heitä jotka eivät juo ja perustelevat sen järkisyin. Elämänvalintoja joiden kanssa on parasta olla sinut niin ei pääse tällaiset keskustelut ihon alle.
Aamen. Kaivakaa se peikko sieltä omasta perseestä vaivaamasta.

[QUOTE="vieras";29065027]No voi luoja, että on traumaattista absolutistien lapsille kohdata ulkomaailma :laugh:. Kaikenlaista sitäedes tulee mieleen. Alkoholistien lapsista voi tulla ihan mitä vaan alkoholisteista absolutisteihin, samoin kuin kohtuukäyttäjien lapsistakin voi tulla myös hirveitä alkoholisteja. Tutkittu totuus vaan on, että mitä enemmän alkoholia perheessä käytetään, myös kohtuullisesti, niin sitä enemmän lapset juovat ja vanhempien absolutismi suojaa parhaiten lasta alkoholin haitoilta myöhemmässä elämässä. Eikö sitä vaan voi luottaa tutkittuun tietoon, eikä kaikenlaisiin sanontoihin. On naurettavaa itsensä pettämistä, jos kuvittelee nauttimansa alkoholin jotenkin auttavan lapsen kehittymistä ja sosiaalistumista ympäristöönsä :D.[/QUOTE]

Se on sinun mielipide :) Minusta on parempi koittaa kasvattaa lapsi mahdollisimman hyvin ja niin ettei tälle tule fiilistä "Mitä ne vanhemmat on tuosta jauhaneet kun muut tekee sitä kokoajan ja ilman ongelmia!!" Ja teini-ikään kuuluu kaikenlaiset kokeilut ja uhoaminen jotka erittäin luonnollisesti nousta vahvemmin absolutistien lapselle kun hän on saanut kasvatuksen, että se on pahasta. Ja voit arvata mitä siitä seuraa.

Kuten sanoin se juttu oli kärjistetty että toisista tulee automaattisesti alkoholisteja/absolutisteja/kohtuukäyttäjiä.

Happygirlille(sun syntymävuosiko?) jos sun poikaystäväs on lääkiksessä ekoja vuosiaan(vai vasta hakenu)niin tekeekö se susta lääkärin??WTF?Lue toi sun edellinen viesti uudemman kerran ja huolella ja jos jossain oppikirjassa nykyään noin opetetaan haluan oppikirjan nimen,kustantajan sekä sivunumeron!!!!!Onnistuuko? lisäksi pyytäisin lukemaan mielipiteesi mt-potilaista tai kuten mää sanon mielenvikanen,uudestaan ja huomaamaan oman yleistyksesi ko.potilaita kohtaan tai voit mennä lähimmälle psyk.klinkalle kopioidun txt kanssa ja kysyä mitä mieltä itse potilaat/asiakkaat ovat moisesta kommentistasi???? T: vanhanainen,perushoitaja,mielenterveyskriisipäihdetyöntekijä,luennoitsija yliopistossa vaaan;)

Pitääkö aina olla tiukkapipoinen kaikesta. Pari siideriä/olutta illan mittaan tuskin saa aikuista sellaiseen tilaan, että lapsi huomaa humalatilan ja järkyttyy siitä.

ups...unohtu....niin miälenvikasil kuten mää sanon eli mielenterveysongelmaisilla joilla lääkkeet näihin ns.lieviin tapauksiin niin juu...kyl ne tehoo...............niin kauan kun se miekkari MUISTAA tai HALUU ottaa ne lääkkeensä!!!....tää alkaa olla harvinaisen kyllästyttävää vääntää ihmiselle rautalangasta,jonka kundikaveri lääkiksessä ja hää itte vilkassu oppikirjoja!!!!!!!!!!!!

Happygirlille(sun syntymävuosiko?) jos sun poikaystäväs on lääkiksessä ekoja vuosiaan(vai vasta hakenu)niin tekeekö se susta lääkärin??WTF?Lue toi sun edellinen viesti uudemman kerran ja huolella ja jos jossain oppikirjassa nykyään noin opetetaan haluan oppikirjan nimen,kustantajan sekä sivunumeron!!!!!Onnistuuko? lisäksi pyytäisin lukemaan mielipiteesi mt-potilaista tai kuten mää sanon mielenvikanen,uudestaan ja huomaamaan oman yleistyksesi ko.potilaita kohtaan tai voit mennä lähimmälle psyk.klinkalle kopioidun txt kanssa ja kysyä mitä mieltä itse potilaat/asiakkaat ovat moisesta kommentistasi???? T: vanhanainen,perushoitaja,mielenterveyskriisipäihdetyöntekijä,luennoitsija yliopistossa vaaan;)

Ei vaan on ihan sisällä ja hänellä on ollut psykiatrian kursseja :) Olen myös lukenut aiheesta ja kohdannut työelämässä jonkin verran ihmisiä keillä on psyykkisiä sairauksia. Uskon että niin meistä kaikki. Ei nuo asiat ole tabuja enää.

Kysyit että miten meidän mielestä mt-ongelmista voi kertoa lapsille? Mielestäni voi kertoa aivan rehellisesti että x:llä on sairaus johon hän saa tukea ja apua.

Se on sinun mielipide :) Minusta on parempi koittaa kasvattaa lapsi mahdollisimman hyvin ja niin ettei tälle tule fiilistä "Mitä ne vanhemmat on tuosta jauhaneet kun muut tekee sitä kokoajan ja ilman ongelmia!!" Ja teini-ikään kuuluu kaikenlaiset kokeilut ja uhoaminen jotka erittäin luonnollisesti nousta vahvemmin absolutistien lapselle kun hän on saanut kasvatuksen, että se on pahasta. Ja voit arvata mitä siitä seuraa.

Kuten sanoin se juttu oli kärjistetty että toisista tulee automaattisesti alkoholisteja/absolutisteja/kohtuukäyttäjiä.
Ei vieläkään mitän järkeä. 50-luvulla olisi pitänyt opettaa lapsia polttamaan tupakkaa, koska se oli maan tapa. Eikö lapsia pitäisi opettaa siihen, että tehdään aikuiset voivat tehdä itsenäisiä järkipäätöksiä ja omasta vakaumuksesta tai tavasta voi pitää kiinni ympäristöstä huolimatta?

Ja kun vieläkään absolutistiperheiden lapsien kohtalot eivät nouse tutkimuksista, vaan näiden ekstrauhoaminen on vaan oma kehitelmäsi. Onhan muissakin asioissa nuorilla niin, että tiukkojen rajojen puitteissa irtiotot pysyvät kohtuuden rajoissa, jos kasvatus ei ole kuritusta ja alistusta ja rajattomampien perheiden vesat päätyvät herkemmin pahempiin juttuihin.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";29065069]Ei vieläkään mitän järkeä. 50-luvulla olisi pitänyt opettaa lapsia polttamaan tupakkaa, koska se oli maan tapa. Eikö lapsia pitäisi opettaa siihen, että tehdään aikuiset voivat tehdä itsenäisiä järkipäätöksiä ja omasta vakaumuksesta tai tavasta voi pitää kiinni ympäristöstä huolimatta?

Ja kun vieläkään absolutistiperheiden lapsien kohtalot eivät nouse tutkimuksista, vaan näiden ekstrauhoaminen on vaan oma kehitelmäsi. Onhan muissakin asioissa nuorilla niin, että tiukkojen rajojen puitteissa irtiotot pysyvät kohtuuden rajoissa, jos kasvatus ei ole kuritusta ja alistusta ja rajattomampien perheiden vesat päätyvät herkemmin pahempiin juttuihin.[/QUOTE]

Voi ja pitääkin. Jokainen kasvattaa lapsensa oman arvomaailmansa mukaisesti, itse pidän tärkeänä että omat lapset saavat sivistyneen ja hyvän mallin kotoa. Joku toinen ei pidä sitä tärkeänä ja se on OK. Kaikilla on omat mielipiteensä, minusta on paras paras on opettaa lapset kohtuukäyttöön eikä ON-OFF (joko ryypätään tai kieltäydytään täysin)

Itse en ole bilettäjä, en rentoudu menemällä baariin ja ryyppäämällä. Voin laskie näillä käsilläni (10 sormea) 38 vuotisen taipaleeni selkeät HUMALAkerrat jolloin olen ollut esimerkiksi 1,00 promillessa.
Mutta viinistä pidän, tapanani on ottaa kaksi lasia viiniä hyvän pihvin tai lampaan kera, joita valmistamme joinakin sunnuntaina pitkin vuotta. Toinen viinilasi menee ruuan kera ja toinen menee ruuan sulattajana, jälkiruokana.
Meidän 4v tyttö sanoo "äitin oma" ja osoittaa lasiani, hymyilee ja menee ruuan jälkeen leikkimään onnellisena. Höpöttelee minulle, laulaa ja pomppii tapaansa, tulee halailemaan ja tekee kaikkea aivan normaalisti vailla paniikkikohtauksia ja pelkotiloja. Vaikka minä hirviä olen mennyt dokaamaan kaksi lasillista punkkua ja aiheutan elinikäiset traumat lapselleni.
Pitäisiköhän minun opettaa hänelle että juoma on mehua "äitin mehu" ja hyshys. Ei kannata leikkiä normaalisti vaan ala itkemään, sillä äitis tekee syntiä ja sinun kuuluu pelätä minua pelottavaa epänormaalia hirviötä jonka käytös on muuttunut niin radikaalisti että johan niuvanniemessäkin ihmeteltäisiin kuuluisinko heidän hoteisiinsa. Ja kaikki maailman lapset pelästyisivät minua henkihieveriin ja lobotmiahan heille olisi tehtävä aikuisena jotta moisesta traumasta pääsisivät.
Ja minun pitäisi tuntea äärimmäistä syyllisyyttä ja katumusta siitä että aiheutan lapselleni näin kovan elämän ja koettelemukset. Ja että miksen juo Irma mummon tekemää vaapukkamehua sillä siinä on täysin samat flavonoidit ja hyödyt kuin punaviinissä. Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden kaikki synnit anteeksiannettu????

että ihan kursseja=)=) OK! nyt on pakko sanoo,että sulla on sisälukutaidossa hieman puutteita.....!!Ristus ku vituttaa toistaa noinkin hyvin koulutetulle...lääkispoitzukaverin tytsylle............ Kultapieäni oot samanikänen kuin mun toisiks vanhin lapsi......kerrottuas ettei NYKYÄÄN mt-ongelmat ole tabu!WAU:Ei ne ollu -80-luvullakaan!!!;) etkä poloinen ymmärtäny kysymykseni miten kertoo mielenterveysongelmasta EHKÄVÄSSÄ toimenpiteessä....kuten alkohoolin ennaltaehkäsevät toim.pit.,huumeidenvastaset valistukset niin JUMALAUTA mun kysymys oli RETORINEN!!!!Ymmärrätkö?MITEN KERTOO LAPSELLE ENNALTAEHKÄSEVÄSTI MT-ongelmista,miten huomata oireet,mistä hakee apuu jos mutsi kilahtaa!!!!Käsitätkö?Eli en kysynyt miten kertoa lapselle mt-ongelmista!!!RISTUS........................hhuooohhh....

Minulla on sukua Ranskassa ja Espanjassa. Tullut aikuisiällä vietettyä useampi vuosi molemmissa maissa. Siellä alkoholi kuuluu ruokakulttuuriin ja muutenkin perhe- ym tilaisuuksiin aperitiivien tms muodossa. Ikinä kyllä en ole tavannut tällaista ongelmaa alkoholinkäytön suhteen.... Vaikka alkoholia juodaan jopa enemmän kuin Suomessa, kuten täällä on jo sanottu, sillä on ihan erilainen merkitys noissa maissa.

Alkoholinkulutus EU:n jäsen- ja hakijamaissa sekä Norjassa ja Sveitsissä 2011

100 % alkoholina laskettu kulutus, litraa henkeä kohden

1. Tsekin tasavalta 16,61
2. Romania 16,30
3. Slovenia 15,31
4. Slovakia 14,59
5. Unkari 14,15
6. Viro 14,05
7. Puola 13,60
8. Portugali 13,43
9. Espanja 13,07
10. Liettua ja Montenegro 13,02
12. Itävalta 13,00
13. Bulgaria 11,45
14. Irlanti ja Saksa 12,87
16. Tanska 12,80
17. Kroatia ja Luxemburg 12,76
19. Ranska 12,70
20. Britannia 12,52
Euroopan keskiarvo 12,45
21. Suomi 12,27
22. Belgia 12,00
23. Sveitsi 10,76
24. Kreikka 10,55
25. Alankomaat 9,73
26. Italia 9,59
27. Kypros 9,53
28. Ruotsi 8,85
29. Norja 8,30
30. Malta 8,01
31. Islanti 7,93
32. Makedonia 6,84
33. Turkki 3,64
(Latvian tiedot puuttuvat)

Helpoinhan tuo on ottaa joku verrokki ja oma itse, juottaa 3 sidukkaa ja videokuvata sit tapahtumat. Outoa selitellä, ettei alko vaikuta mitenkään.

Miksi ottasin videokuvaa siitä kun istun sohvalla. ja tuijotan tv-ruutua?
Mitenkä luulet että se 3 tölkkiä saa mut kiemurtelemaan siinä sohvalla? Luuletko että alan siinä heittämään jotain kuperkeikkaa tai ratsastaa selkänojalla? Mitä helvettiä.. Jos jonkun käytös menee holtittomaksi 3sta sidusta/oluesta niin ei kyllä kannata koskea niihin ollenkaan.

Yhteistyössä