"Henriikka"
Jotenkin tämä tarina on tässä jo muuttanut sen verran muotoaan, että ei kai tämä ole totta...
Kukaan ei voi antaa täyttä vastausta, mutta ehkä tunnet ja koet asiat niin kuin normaali nainen kokee halutessaan suojella orastavaa elämää sisällään. Se on vaan luonnon säätämä systeemi, koska muutenhan lapsia ei maailmaan syntyisikään. Asiaa on hankala selittää mieskaverillesi, sillä mieskaverillasi ei ole vielä halua tai tahtoa ryhtyä isäksi. Ihmettelen vain eikö mieskaverisi ymmärrä omaa vastuutaan? Ei raskaaksi ihan yksinkään voi tulla.Tiedän, että kaikilla on omat mielipiteensä asiaan. Mutta lähinnä kysyin neuvoja onko kenelläkään ideaa millä saisin miehen ymmärtämään miksi tein mitä tein?
Menin ihan sekaisin tuosta tän päiväisestä, nyt vatsaan sattuu todella ja ihmeellistä vuotoakin.. Toivottavasti ei mene kesken ku oon tosi voimakkaasti asioihin reagoiva ihminen
Alussa sä jo rakastit niitä lapsiasi, mutta nyt kyse olikin vain lääkärikammosta. Just. No ihan kiva oikeastaan, että tää olikin vaan provo.mutta kun en mä halua pitää... pelkään vaan sitä toimenpidettä ja niitä jälkituntemuksia. Tiedän tietyissä asioissa olevani vahva ihminen mutta tällaiset, mistä ei ole kokemusta, ne pelottaa...
Miksi sä et sais kiintyä niihin? Koska aiot tehdä abortin, koska mies niin haluaa? Voi vittua mua ottaa päähän tuollaset kynnysmatot. Onnea vaan, tulet pilaamaan oman elämäsi sen lisäksi, että et anna lapsillesi edes mahdollisuuttaa elämään. Kaikki vaan yhden kusipäämiehen takia. Saisit hävetä.Täytyy kyllä nyt sanoa, että tunteet heittelee ihan laidasta laitaan suunnilleen minuutin välein kokoajan.. oon niin sekaisin tästä kaikesta. En tiiä miten musta tällainen itkupilli hermoilija on nyt edes tullu...
Kyllä musta tuntuu että ne lapset on osa mua ja rakastan niitä, mutta samalla tiedän että aika lapsille ei ole oikea. Ja yritän ajatella mahdollisimman vähän positiivista niistä, etten kokoajan vaan kiinny lisää
Mikä tässä on edes se ongelma? Mietitkö sä edelleen sitä teetkö abortin miehen takia? Et voi olla tosissas? Ootko sä 16-vuotias? Itse asiassa tuo on loukkaus 16-vuotiaita kohtaan, suurin osa niistäkin on tuota fiksumpia.Luuletko auttavasi tässä tilanteessa jotenkin?
Hienoa, että sait sanottua mitä halusit, ei siinä mitään, mutta voin kertoa, että tähän muutenkin todella paskaan oloon puheesti eivät todellakaan auttaneet..
Eikä niiden varmasti kuulunutkaan, niiden tarkoitus oli varmasti herätellä mua, mutta kun se ei nyt auta tähän pahaan oloon.
Pahinta on, että aikaa päätöksiin ei tosiaankaan ole kovin kauaa.. Pelkään että valitsen väärin.
Ja pikkuhiljaa ymmärtäväisyyteni ja huolestuneisuuteni miestä kohtaan alkaa muuttua joksikin negatiiviseksi..
Vanhemmiltasi, ystäviltä, neuvolasta, terveyskeskuksesta, sosiaalitoimistosta, diakonilta, seurakunnalta.mistä sitä tukea haen? Pelkään niin paljon tässä haavoittuvaisena torjtuksi tulemista, etten tiedä keltä uskallan sitä edes yrittää pyytää
Ei miehen elämä olisi riekaleina. Ei hänen elämän tarvitse edes muuttua millään tavalla. Sinä voit olla tunnustamatta isyyttä tai hakematta elatusmaksuja ja hän voi olla tapaamatta lapsia. Hän voi jatkaa elämäänsä kuin lapsia ei olisi olemassakaan. Pilaatko sinä sitten mielummin oman elämäsi kuin miehen elämän?Juurikin sitä mietin... En mä halua, että kenenkään miehen elämä on lopullisesti riekaleina mun itsekkäiden päätösten takia jo ennen ku mies täyttää edes 25v.
Täytyy kyllä sanoa että odotin ystävyydeltämme enemmän. Luulin että voimme olla ystäviä vaikeuksista huolimatta. Ja luulin että olisin myös miehelle tärkeä ystävä (joo te ette ole sitä kuvaa hänestä saaneet mutta minä olen) mutta toisin kävi. En olisi voinut uskoa että kaikki luhistuu samalla hetkellä, mutta niin kävi.Alkuperäinen kirjoittaja hyvävitsi;29060955:En usko että tää on totta.
Mutta jos olisi - toivoisin että joko pystyisit tekemään itsenäisiä päätöksiä pitääksesi vauvat, tai että raskautesi menisi itsestään kesken, mikä tietty on aika epätodennäköistä. Sillä miehellä sinä et tule tekemään ikinä yhtään mitään tämän jälkeen, teet niin tai näin. Niinsanottu ystävyytenne tulee olemaan täysin varmasti ohi, pidätpä lapset tai abortoitpa heidät. Usko tätä.
Itse monta vuotta lasta yrittäneenä tuntuu todella pahalta tuollainen, että joku jolle raskaus onnistuu jopa tuplina, on valmis heittämään kaiken kirjaimellisesti roskiin :/. Vaikka eihän se minulta ole pois, mutta silti.