iso mami
Minäpä olenkin enemmän kuin vain 15kg ylipainoinen,
en anna sen häiritä.
Otan ohjat käsiini sitten synnytyksen jälkeen
en anna sen häiritä.
Otan ohjat käsiini sitten synnytyksen jälkeen
Kielenkäyttösi on karkeaa ja sivistymätöntä. Annat itsestäsi todella moukkamaisen kuvan. Mikä antaa sinulle oikeuden arvostella muita ihmisiä tällä tavalla? Toisia ihmisiä pitää kunnioittaa, ja jos yritit kommentillasi saada AP:n ymmärtämään tämän, niin metsään meni. Miten voi vaatia kunnioitusta jos ei sitä itse osoita?Alkuperäinen kirjoittaja Läski :D;29053659:Mun iässä laiheliinit alkavat näyttää kuivilta rusinoilta. Pikkuisen pitää olla läskiä luiden päällä, muuten näyttää kireältä kuikelolta.
--- Luulin, että riukuna näytin hyvältäkin .
Toki on iso nainen, mutta ei nyt ihan hirmu ylipainoinen. Naisellakin voi olla melokoiset hartiat...Alkuperäinen kirjoittaja mitenhän ois;29054200:No mietipä
Olisikohan siten, että miehet ovat muutenkin rakenteltaan erilaisia ja isompia, miesten kehonkoostumus on lähtökohtaisesti erilainen kuin naisten. Miehillä on mm. enemmän lihasmassaa.
Bmi 28 nainen on varmasti jo selvästi ylipainoinen, naisella ei vaan voi olla niin rotevaa rakennetta ja niin paljon lihasmassaa, että hän olisi miltei normaalin näköinen noilla mitoilla. Kehonrakentajat erikseen. Mies taas voi laittaa bmi:lla 28 enemmän luontaisen rotevuuden piikkiin, vaikka hänkin jo ylipainoinen on.
No se 10-15 liikakiloa tuntui olevan tulkinnanvaraista. BMI:n mukaan puhuttiin kuitenkin siitä 1-5 kilosta (pitemmillä ehkä vähän enemmästäkin), koska BMI 25-28 oli niin yöks ja oksettavaa. Jos keksii omasta päästään jotain ihannerajoja (ilmeisesti BMI 18 tjtn) niin ei ole kovin järkevää puhua kaiken sen ylittävästä ylipainona. BMI 27 on vielä aaaaaaika kaukana sairaalloisesta lihavuudesta, että ei tarvitse turhaan siellä huolestua ja murheesta kieriä tuntemattomien ihmisten puolesta.Ai, eikö 10-15 kg liikaa ole kunnon lihavuutta? Mun mielestä se on sen verran lihavuutta että siihen kannattaa pikaisesti puuttua ennenkuin menee todella sairaalloisen lihavuuden puolelle.
Mulle ainakin painoindeksin normaaliyläraja on liian korkea. Jos menisi vielä sen yli niin todellakin lihava olisin. Se on aika väljä tuo normaalin painoindeksin haarukka kuitenkin.
Ehkä me ollaan sitten vanhempaa sukupolvea jotka huomataan tää ongelma helpommin kun on sitä vertailukohtaa millaista oli ennen. Nuoremmat ei välttämättä edes tajua mitään kummallista kun ovat tottuneet näkemään lihavuutta ympärillään ja siitä on tullut heille normi.
Verotus nyt oli vain heitto, eihän sellaista oikeasti voi eikä pidäkään tulla. Mutta lihavuudesta pitää puhua enemmän ja olla todellakin huolissaan!
jos mun paino huitelis tällä lihasmassalla tuolla ylärajoilla, ni huhhuh, painaisin saman verran ku viimesillään raskaana ja mulle sentään tuli se 15 kg lisää. ja vaatekoko kuitenkin normaalisti 36/38... että LIIAN hoikka??Jos mun pituunen painaas 15kg vähemmän ku mitä normaalipainon ylärajois niin olis mun mielestä liian hoikka.
Hahhaaa! Tottakai nainenkin voi olla roteva ja omata lihasmassaa. Mulla BMI juurikin 28, ja lihakset näkyy selästä, käsistä, reisistäkin jännittäessä.. vatsassa ei ole makkaroita kuin kumartuessa ja on ihan selkeä vyötärö. En siis todellakaan ole "selvästi ylipainoinen".Alkuperäinen kirjoittaja mitenhän ois;29054200:No mietipä
Olisikohan siten, että miehet ovat muutenkin rakenteltaan erilaisia ja isompia, miesten kehonkoostumus on lähtökohtaisesti erilainen kuin naisten. Miehillä on mm. enemmän lihasmassaa.
Bmi 28 nainen on varmasti jo selvästi ylipainoinen, naisella ei vaan voi olla niin rotevaa rakennetta ja niin paljon lihasmassaa, että hän olisi miltei normaalin näköinen noilla mitoilla. Kehonrakentajat erikseen. Mies taas voi laittaa bmi:lla 28 enemmän luontaisen rotevuuden piikkiin, vaikka hänkin jo ylipainoinen on.