The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Mikähän päivä laitoin entiselle työpaikalle sähköpostia josko saisin työtodistuksen, vaan eipä oo mitään kuulunu. Koskahan kehtais kysellä uudestaan? Maanantain taisin laittaa viestin.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"vieras"
Jaa, jos pk on saanu sen jo aiemmin ja avannut vasta nyt, niin ehkä ne tulee alueittain. Vaikka sepä vasta on typerää, koska kaikilla alueillahan on oma toimistonsa jossa ne lasketaan. Kai?? Hitto, täytyis sivistää itseään ja ottaa selvää. Ehkä kaupunkien verotoimistot tekee oman alueensa asukkaiden verotuspäätökset aakkosjärjestyksessä? Mistä sen saa selville, MITÄ!!!!!?=?????? Uteliaisuuteni on herätetty.



Tsih.
Mun mielestä kaikille pitäis tulla keväällä.
Mutta mites esim työmatkakulut vaikuttais?
Tulisko silloin veropäätös myöhemmin?
 
[QUOTE="vieras";29054102]Mun mielestä kaikille pitäis tulla keväällä.
Mutta mites esim työmatkakulut vaikuttais?
Tulisko silloin veropäätös myöhemmin?[/QUOTE]

mulla tulee aina korjaamista juurikin noiden työmatkojen takia.
 
kahvikirahvi
[QUOTE="vieras";29054102]Mun mielestä kaikille pitäis tulla keväällä.
Mutta mites esim työmatkakulut vaikuttais?
Tulisko silloin veropäätös myöhemmin?[/QUOTE]

Eikös ne eka lähetä veropäätökset, ja sitten pitää ite ilmottaa ne työmatkat, ja sen jälkeen ne lasketaan uudelleen? Mutta pohdin sitä että tehdäänhän ne jotenkin alueittain, että Tampereen verotoimisto laskee paikallisille, Helsingin toimisto taas helsinkiläisille jne. Ja meneekö ne sit aakkostaen :D Jos vielä näihin osaat vastata niin nostan hattuani!
 
Mulla on tuosta kaipauksesta semmoinen teoria ettei siinä kaipaa niinkään sitä mikä oli, vaan sitä mikä olisi voinut olla. Ja semmoiseen kaipaukseenhan ei oo ratkaisua. Mutta ihmismieli on juonikas otus.
Voi olla, että olet oikeassa. Tai ainakin siten, että pitikö asioiden kääntyä sellaisiksi kuin käätyivät.

Vaikka kyllä sitä oikeesti kaipaa aikoja jolloin muksut olivat pieniä ja elämä hymyili. Vaikkakaan muksut eivät pysy pieninä, mut pitikö elämänkin lopettaa hymyileminen.

Olin varautunut vanhenemaan yhdessä. Toteutuu sentään 50%:sti, koska ainakin vanhenen.
 
kahvikirahvi
Ymmärrän kyllä ruutista. Tää palsta, ketju varsinkin on ollu aika ensisijainen viihdyke tylsyyteen pitkän aikaa. Vaan nyt ketju, ja koko palsta on hiljentyny siihen malliin että melkein enemmän keksii kotona tikusta asiaa. Täälläkään ei enää montaa kävijää oo, ja suurimmalla osalla tuntuu irl puskevan päälle hyvää vauhtia.
 
Ymmärrän kyllä ruutista. Tää palsta, ketju varsinkin on ollu aika ensisijainen viihdyke tylsyyteen pitkän aikaa. Vaan nyt ketju, ja koko palsta on hiljentyny siihen malliin että melkein enemmän keksii kotona tikusta asiaa. Täälläkään ei enää montaa kävijää oo, ja suurimmalla osalla tuntuu irl puskevan päälle hyvää vauhtia.
Tottahan tuo on. ja kyllähän tää ketju on vuoden takaa muuttunut tosi hiljaseksi vai joko siitä on kauemminkin aikaa. palsta muutenkin hiljentynyt kun porukkaa kadonnut. Mutta täytyy sanoa et tää ketju on ollu mulle ilo ja piristys varsinkin viime talvena,en tiedä minne oisin purannut omaa pahaa oloa muuten.siksikin on harmi että täällä on hiljentynyt niin.Aina kun jaksa kavereitakaan rasittaa. ja kyllähän toi omakin irl on tässä kokenut vähän muutosta, että ihan kokoaikaa ei ole itsekkään täällä viime aikoina pyörinyt vaikka mielelläni tässä ketjussa käynkin.
 
Vielä erosta puheenolleen, tuolla pyörii eroketju, jossa pohditaan, että tiukka rahatilanne ja lapsen ensimmäinen vuosi on pahimmat. Kahden lapsen vauvavuosista selvittiin kepeästi ja muista perusongelmista ja tiukka rahatilannekin selätettiin ja kolme-neljä vuotta sitten tuntui, että välillä oli rahaakin niin, ettei paskalle taipunut. Josta päästäänkin seuraavaan aiheeseen - esim. vuonna 2007 tienasin 135000 euroa pääomatuloja ja mitä siitä on jäänyt - ei mitään ja vitusti velkaa. Ihminen on tyhmä!
 
kahvikirahvi
Tottahan tuo on. ja kyllähän tää ketju on vuoden takaa muuttunut tosi hiljaseksi vai joko siitä on kauemminkin aikaa. palsta muutenkin hiljentynyt kun porukkaa kadonnut. Mutta täytyy sanoa et tää ketju on ollu mulle ilo ja piristys varsinkin viime talvena,en tiedä minne oisin purannut omaa pahaa oloa muuten.siksikin on harmi että täällä on hiljentynyt niin.Aina kun jaksa kavereitakaan rasittaa. ja kyllähän toi omakin irl on tässä kokenut vähän muutosta, että ihan kokoaikaa ei ole itsekkään täällä viime aikoina pyörinyt vaikka mielelläni tässä ketjussa käynkin.
Mulla sama. Itse asiassa koko viime talvi oli kaiken kaikkiaan ihan perseestä. En varmaan talven aikana nauranukkaan millekään muulle kun ketjun/palstan jutuille. Nykyään on aika seesteistä eikä ihan perseestä, mut koulu vie ison osan ajasta ja eipä täällä enää kauheesti oo missä notkua.

Koska muuten tuut ihaileen mun kaupungin yöelämää? Odotan edelleen!
 
kahvikirahvi
Vielä erosta puheenolleen, tuolla pyörii eroketju, jossa pohditaan, että tiukka rahatilanne ja lapsen ensimmäinen vuosi on pahimmat. Kahden lapsen vauvavuosista selvittiin kepeästi ja muista perusongelmista ja tiukka rahatilannekin selätettiin ja kolme-neljä vuotta sitten tuntui, että välillä oli rahaakin niin, ettei paskalle taipunut. Josta päästäänkin seuraavaan aiheeseen - esim. vuonna 2007 tienasin 135000 euroa pääomatuloja ja mitä siitä on jäänyt - ei mitään ja vitusti velkaa. Ihminen on tyhmä!
Mä en osannut kommentoida sitä ketjua mitenkään, ei oo oikein mitään sanottavaa kun pp on ollu siitoksestaan asti niin helppo tapaus, että valehtelisin jos väittäisin että lapsen saaminen olis rasittanu parisuhdetta millään tavalla. Ero (nykyään asumusero) johtui ainoastaan meidän välisistä asioista, eikä pp liittynyt siihen millään tavalla.
Mutta jos syvälliseksi heittäydytään, niin vaikka tasan tarkkaan tiedän että eroon johtaneet syyt olivat itsestäni riippumattomia, niin aika ajoin sitä eksyy pohtimaan mitä ite olis voinut tehdä erillä tavalla että asiat olis menneet paremmin. Ja vaikka tietää että mitään ei olis voinut tehdä, niin silti sitä tulee mietittyä ja jossiteltua.



Ai kamala mitä mä suollan jo puolikkaan lonkeron jälkeen, korkki kiinni!
 
Mulla sama. Itse asiassa koko viime talvi oli kaiken kaikkiaan ihan perseestä. En varmaan talven aikana nauranukkaan millekään muulle kun ketjun/palstan jutuille. Nykyään on aika seesteistä eikä ihan perseestä, mut koulu vie ison osan ajasta ja eipä täällä enää kauheesti oo missä notkua.

Koska muuten tuut ihaileen mun kaupungin yöelämää? Odotan edelleen!
Palsta on kyllä kuollut ja olen täällä kolmisen vuotta roikkunut - silloin kun aloitin palstailun oli paljon ja koko ajan ketjuja, joissa oli porukkaa. Mummeliisaa varsinkin olen jäänyt kaipaamaan.

Mä elin viime talven jossain huuruissa - koko ajan tien päällä menossa paikasta toiseen ja ei minkäänlaisille tunteille valtaa. En voi sanoa, että oli perseestä, mutta jotenkin... usvaista? :D
 
Mulla sama. Itse asiassa koko viime talvi oli kaiken kaikkiaan ihan perseestä. En varmaan talven aikana nauranukkaan millekään muulle kun ketjun/palstan jutuille. Nykyään on aika seesteistä eikä ihan perseestä, mut koulu vie ison osan ajasta ja eipä täällä enää kauheesti oo missä notkua.

Koska muuten tuut ihaileen mun kaupungin yöelämää? Odotan edelleen!
tää on ollut henkireikä kyllä,saanut välillä nauraa ihan täpöllä ja kun on ollut ihan itku olo eli aika useinkin niin saanut purkaa tänne. mutta onpa toi mieliala kohentunut vähän muutenkin toivottavasti pysyykin niin.

tarvii saada lomaa vaikka jossain välissä niin ehkä sitten.
 
Mä en osannut kommentoida sitä ketjua mitenkään, ei oo oikein mitään sanottavaa kun pp on ollu siitoksestaan asti niin helppo tapaus, että valehtelisin jos väittäisin että lapsen saaminen olis rasittanu parisuhdetta millään tavalla. Ero (nykyään asumusero) johtui ainoastaan meidän välisistä asioista, eikä pp liittynyt siihen millään tavalla.
Mutta jos syvälliseksi heittäydytään, niin vaikka tasan tarkkaan tiedän että eroon johtaneet syyt olivat itsestäni riippumattomia, niin aika ajoin sitä eksyy pohtimaan mitä ite olis voinut tehdä erillä tavalla että asiat olis menneet paremmin. Ja vaikka tietää että mitään ei olis voinut tehdä, niin silti sitä tulee mietittyä ja jossiteltua.



Ai kamala mitä mä suollan jo puolikkaan lonkeron jälkeen, korkki kiinni!
Meillä oli koliikkia sun muuta, mutta hyvin selvittiin silloin avoparina. Kyllä tuota jossittelua tulee harrastettua, vaikka se on ihan turhaa - mulla exä hairahti vieraaseen sänkyyn ja lensi ulos. En vaan enää oikein jaksa ajatella, mitä olisin voinut tehdä toisin.
Aika jännä, että oltiin yhdessä 1994-maaliskuu 2012 avoparina ja AVIOparina maaliskuu 2012-lokakuu 2012 - mutta voipahan ainakin sanoa, että naimisissa on tullut oltua! Ja exä käyttää vieläkin yhdysnimeä, vaikka ero on jo kesällä astunut voimaan - en tajua mitä järkeä siinäkin on.

Mutta mitäs näistä.

Ainakaan valokuvia katselemalla ei mihinkään fiilikseen pusukuvia lukuunottamatta pääse, tai ne vähät kuvat, mitä en ole hävittänyt. Ja 70% kuvista molemmilla palaa tupakat. :D
 
Palsta on kyllä kuollut ja olen täällä kolmisen vuotta roikkunut - silloin kun aloitin palstailun oli paljon ja koko ajan ketjuja, joissa oli porukkaa. Mummeliisaa varsinkin olen jäänyt kaipaamaan.

Mä elin viime talven jossain huuruissa - koko ajan tien päällä menossa paikasta toiseen ja ei minkäänlaisille tunteille valtaa. En voi sanoa, että oli perseestä, mutta jotenkin... usvaista? :D
mä en muista kauanko olen palstalla ollut,useamman vuoden kyllä. mustuinkohan tässä ketjussa? vuosia kyllä ollut harmaana ja silloin kyllä täällä oli ihan eri meininki,itekin useessa aloituksessa keskustelin.

viime talvi on näköjään ollu tavalla tai toisella huuruinen monelle (eli meille kolmelle:D ) mun huuruisuus johtui tuhansista kyyneleistä. nyt kun mietin niin kyllä kai silläkin joku tarkoitus oli...vielä en ihan ole päässyt selville että mikä se oli mutta ainakin tutustuin ihanaan ihmiseen,se nyt ainakin oli yksi asia joka ei mielestä koskaan poistu.kaunis muisto:heart: niin se mieli vaan muuttuu,silloin tuntui pahalta nyt muistelen kaiholla ja lämmöllä.
 
Viimeksi muokattu:
kahvikirahvi
tää on ollut henkireikä kyllä,saanut välillä nauraa ihan täpöllä ja kun on ollut ihan itku olo eli aika useinkin niin saanut purkaa tänne. mutta onpa toi mieliala kohentunut vähän muutenkin toivottavasti pysyykin niin.

tarvii saada lomaa vaikka jossain välissä niin ehkä sitten.
Entä jos hyppäät joku perjantai junaan ja sunnuntaina paluukyytiin? Vai haluatko heti jäädä pidemmäksi aikaa :p
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä