Minkä erikoisen nimen haluaisit antaa lapsellesi (jos uskaltaisit)?

• Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="hmm";29046867]No Urpoa lapset toivoi pikkuveljensä nimeksi... Nimi ois muuten ok, jos ei olis sanontaa: "ooks vähän urpo?"[/QUOTE]

Vähän sama juttu kun tossa Uuno nimessä. Ehkä siks toimii paremmin vaikka koiralla.

Sansaa olen minäkin miehelle ehdottanut. Kuitenkin seuraava poika taitaisi olla Erik Ambrosius ja tyttö Eimi Ambrosia, kumpi sitten tulisikaan. Manda Melian, Ukko Salama, Peik Legolas ja monet muut jäävät käyttämättä. Lorelai (=Rory) olisi ollut ihana myös, sekä Thor ja Tyr kaksosten niminä.

naama
[QUOTE="vieras";29046641]Uuno - ihanan pehmeä kirjainyhdistelmä, tarkoittaa ensimmäistä, mutta valitettavasti myös muuta....

Lumililja - taas pidän lausumisasusta, mutta onhan toi vähän teennäinen ja leimallisesti vaalean, hauraan ja nätit tytön nimi (me ollaan miehen kanssa tummia ja isoja ja rumia, joten tyttökin tod.näk olisi :) (meillä on siis vain poikia)

Aatos - tän olisin antanut, jos ei sukunimi alkaisi S:llä[/QUOTE]

Tiedän yhden InkaLiljan.. kaunis nimi sekin..en kyllä tiedä onko Inka Lilja, Inka-Lilja vaiko Inkalilja..

"mymmeli"
Sansaa olen minäkin miehelle ehdottanut. Kuitenkin seuraava poika taitaisi olla Erik Ambrosius ja tyttö Eimi Ambrosia, kumpi sitten tulisikaan. Manda Melian, Ukko Salama, Peik Legolas ja monet muut jäävät käyttämättä. Lorelai (=Rory) olisi ollut ihana myös, sekä Thor ja Tyr kaksosten niminä.
Toi Eimi on kyllä kiva ja tosiaan me ollaan kans mietitty Eimi/Amy nimeä tytölle, Amy ehkä vielä kivempi ja tunnetumpi, mutta taitaa jäädä kuitenkin se laittamatta, kun on vähän ongelmallinen nimi.

"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="mymmeli";29045698]Oletko iloinen että uskalsit antaa kuopukselle sen nimen vai onko nimestä ollut jotain haittaa?[/QUOTE]

Kuopus ei vielä osaa sanoa omaa mielipidettään, mikä tietenkin on se tärkein.

Mutta olen yllättynyt siitä, kuinka paljon positiivisia kommentteja nimestä on tullut - niiltäkin ihmisiltä, joilta en olisi sellaisia odottanut. Välillä toki vähän rasittaakin small talk nimestä ja sen merkityksistä.

Mun on turha haaveilla antamani mitään erikoista nimeä kun ukko haraa vastaan jo ihan tavallisissakin nimissä. Ei käy kun oli sen niminen luokkakaveri/pikkuserkku/lastenvahti/ystävän sisarus/kummitädin mummo mikälie. Erikoisia nimiä kun mietittiin niin kaikkeen tuli yök yök ja sitä kiusataan ihan varmasti.

"mymmeli"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29047281]Kuopus ei vielä osaa sanoa omaa mielipidettään, mikä tietenkin on se tärkein.

Mutta olen yllättynyt siitä, kuinka paljon positiivisia kommentteja nimestä on tullut - niiltäkin ihmisiltä, joilta en olisi sellaisia odottanut. Välillä toki vähän rasittaakin small talk nimestä ja sen merkityksistä.[/QUOTE]

Semmoista vielä utelen että onko se joku sellainen ulkomaalainen nimi, joka sanotaan eritavalla kuin kirjoitetaan, vai muuten vaan erikoinen? Ja onko nimessä suomenkieleen vieraampia äänteitä niinkuin G:tä tai B:tä? Siks oon utelias kun omallakin lapsella on vähän erikoisempi nimi, niin on kiva kuulla muita vastaavia tapauksia :)

"vieras"
Mun on turha haaveilla antamani mitään erikoista nimeä kun ukko haraa vastaan jo ihan tavallisissakin nimissä. Ei käy kun oli sen niminen luokkakaveri/pikkuserkku/lastenvahti/ystävän sisarus/kummitädin mummo mikälie. Erikoisia nimiä kun mietittiin niin kaikkeen tuli yök yök ja sitä kiusataan ihan varmasti.
Eikös sen nimivalinnan pitäis olla sitten aika helppoo, kun vaihtoehdot vähenee. Mun miehelle taas kelpais mikä nimi vaan ja se tekee valinnasta tosi vaikeen.

Yhteistyössä