Mitäs tehdään kun kotona olo ei huvita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29045827]Eiks sulla oo mitään tavotteita elämässä?[/QUOTE]

Ei enää mulla oli että ennen kuin täytän 40v mulla olisi ammatti ja työ eikä sekään haave toteutunut.

Tässä se vika onkin, sä et edes suutu ja sisuunnu vaikka pahasti sanotaan. Siksi et saa mitään kun olet kuin kynnysmatto.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29045001]no enpä ole saanut työmarkkinatukea enää vuosiin kun mies on yrittäjä viimeksi sain opintotukea.[/QUOTE]

Masennustahan tuo tuollainen on, että mikään ei kiinnosta. Ootko hoidattanut sairauttasi? Terapia ja/ tai lääkkeet voisivat auttaa löytämään elämänhalun ja kiinnostuksen taas.

[QUOTE="noh";29045932]Masennustahan tuo tuollainen on, että mikään ei kiinnosta. Ootko hoidattanut sairauttasi? Terapia ja/ tai lääkkeet voisivat auttaa löytämään elämänhalun ja kiinnostuksen taas.[/QUOTE]

Juu eipä nuo terapiat 30v aikana auttaneet.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29044909]Töitä en ehkä tule saamaan mutta en ole väittänyt etten ole yrittänyt opiskella olen yrittänyt kovastikkin ja olen hakenut työllistämistukitöihin ja harjoitteluihin en vaan ole niihin päässyt. Ja olen kyllä useasti elämäni aikana muuttannut mutta silti en ole työllistynyt.[/QUOTE]
Sitten sun pitää vaan keksiä elämääsi muuta sisältöä kuin työ. Käy jututtamassa eläkeläisiä ja kysy niiltä, miten ne saa aikansa kulumaan.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29045994]Niitä kokeiltiin aikanaan ei mitään apua.[/QUOTE]

Masennuslääkkeitä on useammanlaisia. Ja etenkin jos on aikanaan kokeiltu, niin tässä välissähän ne on jälleen kehittyneet. Otapa asiaksesi ja mene lääkärille. Saat aivan varmasti ne masennuslääkkeet, kunhan huolehdit, ettet kieltäydy niistä.

Anna niille mahdollisuus.

Ja jos ei toimi, niin sitten kokeillaan toista merkkiä.

Miten kauan silloin aikanaan kokeilit?

[QUOTE="noh";29046010]Masennuslääkkeitä on useammanlaisia. Ja etenkin jos on aikanaan kokeiltu, niin tässä välissähän ne on jälleen kehittyneet. Otapa asiaksesi ja mene lääkärille. Saat aivan varmasti ne masennuslääkkeet, kunhan huolehdit, ettet kieltäydy niistä.

Anna niille mahdollisuus.

Ja jos ei toimi, niin sitten kokeillaan toista merkkiä.

Miten kauan silloin aikanaan kokeilit?[/QUOTE]

Vuosia ja montaa erilaista merkkiä.

[QUOTE="noh";29046064]Ja mitä sitten teit?
Miten masennustasi sen jälkeen hoidettiin?[/QUOTE]

Ei mitenkään koska useat eri terapeutit olivat sitä mieltä ettei mikään auta ja ymmärrän sen itsekkin koska ei mikään terapia tai pilleri auta jos en itse pysty hyväksymään sitä etten pysty ikinä itselleni ammattia opiskelemaan enkä pääse töihin. Se pitäisi hyväksyä.

Joudun nyt lähtemään tästä. Mutta kannustaisin sua keskittymään tuon masennuksen hoitoon. Sun pitää ensin löytää itse itsestäsi se motivaatio parantumiseen. Ajattele vaikka perhettäsi, jos et itseäsi varten enää jaksa edes yrittää. Sua ei voi parantaa, jos et itse ole valmis parantumaan.

Sitten kun motivaatio on kasassa (tai vaikka jo sitä ennen, jos saat aikaiseksi), hakeudu uudelleen lääkäriin. Kerro se lääkehistoriasi, jos ei näy heillä. Ja ole avoin lääkärin ehdotuksille, ehkä saat uudet lääkeet, ehkä jonkun muun suosituksen. Mutta ei nekään auta, jos et halua parantua. Sitä halua suhun ei voi kukaan muu istuttaa. Ei kukaan muu voi elää elämääsi puolestasi.

Sitten kun pikku hiljaa tuo masennus alkaa hellittää, edes gramman verran, asiatkin varmaan taas huvittaa. Mutta jos kieltäydyt hoitamasta ongelmaa ja keskityt vaan epäolennaiseen, niin ei varmasti hellitä yhtään. Epäolennaisella meinaan, että kirjoitat kaksplussalle aiheella "mitäs tehdään kun kotona olo ei huvita" ja sitten joka ikiseen vastaukseen vastaat, että ei huvita. Miten se sun oloa parantaa? No ei kyllä tasan mitenkään.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29046097]Ei mitenkään koska useat eri terapeutit olivat sitä mieltä ettei mikään auta ja ymmärrän sen itsekkin koska ei mikään terapia tai pilleri auta jos en itse pysty hyväksymään sitä etten pysty ikinä itselleni ammattia opiskelemaan enkä pääse töihin. Se pitäisi hyväksyä.[/QUOTE]

No nyt en kyllä edes enää usko, että oot vakavissasi syönyt lääkeitä ja käynyt terapiassa! Yksikään terapeutti EI SANO, että mikään ei auta.
Ne voi sanoa, että mikään ei auta niin kauan kun laitat elämäntavoillasi vastaan, tai mikään ei auta niin kauan kun et halua parantua. Mutta terapeutit eivät ikinä totea yksiselitteisesti,että MIKÄÄN EI AUTA.

Joten jospa palaisit sinne terapiaan ja kuuntelisit sen terapeutin neuvoja. Jos terapeutti taas sanoo, että mikään ei auta, ellet xxxx, niin toteutapa se xxxx. Sitten saattaa jo alkaa auttamaankin.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29046097]Ei mitenkään koska useat eri terapeutit olivat sitä mieltä ettei mikään auta ja ymmärrän sen itsekkin koska ei mikään terapia tai pilleri auta jos en itse pysty hyväksymään sitä etten pysty ikinä itselleni ammattia opiskelemaan enkä pääse töihin. Se pitäisi hyväksyä.[/QUOTE]Miksi et pysty, en vaan käsitä tätä??

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29046097]Ei mitenkään koska useat eri terapeutit olivat sitä mieltä ettei mikään auta ja ymmärrän sen itsekkin koska ei mikään terapia tai pilleri auta jos en itse pysty hyväksymään sitä etten pysty ikinä itselleni ammattia opiskelemaan enkä pääse töihin. Se pitäisi hyväksyä.[/QUOTE]

Eikä sun tarttis yksin pystyäkään hyväksymään asiaa. Siinä se terapia vois auttaa, mutta sun pitää antaa sen auttaa. Ja mennä joka kerta paikalle.

Yhteistyössä