Apua ehkäisy petti ja 5 lapsi tulossa..mies vaatii aborttia,en pysty :(

• Viestiketjun aloittaja niiiiiisk
  • Ensimmäinen viesti
yhteinen päätös
Jaa´a.. Kyllä minusta asiallisesti täytyy kuunnella myös puolison mielipidettä asian suhteen ja punnita myös hänen jaksamistaan lapsiluvun lisääntyessä ja osata asettua myös sille puolelle ja sitten nämä asiat punnittuaan tehdä päätös lapsiluvusta yhdessä.
Mutta tietenkään ketään ei voi aborttiin pakottaa ja mikäli sinä viidennen lapsen haluat ja koet että jaksat hoitaa (ilman että olemassa olevat lapset asiasta "kärsii") niin toki teet päätöksesi sen mukaan, mutta tulee tässä tapauksessa hyväksyä myös sitten miehen oma mahdollinen valintansa perhe-elämän jatkuvuudesta.

egh
Täällä näyttää olevat aika paljon niitä, joilla ehkäsy pettää.... Mikä ehkäisy ap:lla oli?

Mutta joo, kyllä minäkin olen sitä mieltä, että lapsen pitäminen pitää olla yhteinen päätös. Miksi mies haluaisi abortin?

yhteinen päätös
Täällä näyttää olevat aika paljon niitä, joilla ehkäsy pettää.... Mikä ehkäisy ap:lla oli?

Mutta joo, kyllä minäkin olen sitä mieltä, että lapsen pitäminen pitää olla yhteinen päätös. Miksi mies haluaisi abortin?
No suurimmalla osalla varmaan se "jokatoinen päivä muistan ottaa pillerin" tai "ei se haittaa jos vähän paljaalla"

"sipsi"
Jos nyt tulisin raskaaksi niin keskeytykseen menis. Miehen kans molemmat samaa mieltä. Tällä hetkellä ehkäisynä kortsu ja odotetaan aikaa sterilisaatioon.
Sinä tietenki teet loppupeleissä päätöksen, mutta minun mielestä sun kuuluu ottaa miehen mielipide huomioon. Kuitenkin olen myös sitä mieltä ettei mies saa kääntää lapselle selkäänsä jos lapsen pidät. Ristiriitaista, tiedän..

"miw"
Totta kai on monta joilla ehkäisy pettää. Jos oikein käytetyn ehköisypillerin ehkäisyteho on 98% vai mitä se nyt oli, se tarkoittaa 2 ei-toivottua raskautta per sata kuukautiskiertoa, joiden aikana pillereitä käytetty. Pelkästään Suomessa siis melkoisen monta raskautta per kuukausi.

egh
[QUOTE="miw";29040999]Totta kai on monta joilla ehkäisy pettää. Jos oikein käytetyn ehköisypillerin ehkäisyteho on 98% vai mitä se nyt oli, se tarkoittaa 2 ei-toivottua raskautta per sata kuukautiskiertoa, joiden aikana pillereitä käytetty. Pelkästään Suomessa siis melkoisen monta raskautta per kuukausi.[/QUOTE]

Tämä laskentakaava edellytyäisi kuitenkin sitä, että ilman ehkäisyä raskautumisprosenti joka kierrosta olisi 100%. Ja näin ei taita ihan olla.....

• Tykkää
Reactions: erinys
"Vieras"
Abortti on murha.
Ei kukaan edes mies saa vaatia sitä.
Asiat pitää ennakoida. Harrastetaan seksiä- saatetaan tulla raskaaksi.
Sit pidetään jalat ristissä jos ei ole kunnon ehkäsyä eikä haluta lapsia.

Mielestäni jos jompi kumpi puolisoista vastustaa vauvantekoa, sitä ei silloin tehdä.
Minulla menisi parisuhteen tila edelle tuossa kohtaa, suunnittelematon vauva abortoitaisiin.
Ylipäätään myös sillä isällä pitäisi olla valinnanvapaus tuossa tilanteessa kun ehkäisy on pettänyt. Tämä on minun mielipide ja en ala tästä vänkäämään kenenkään kanssa.

• Tykkää
Reactions: erinys ja Tepadj
Blue
Mielestäni jos jompi kumpi puolisoista vastustaa vauvantekoa, sitä ei silloin tehdä.
Minulla menisi parisuhteen tila edelle tuossa kohtaa, suunnittelematon vauva abortoitaisiin.
Ylipäätään myös sillä isällä pitäisi olla valinnanvapaus tuossa tilanteessa kun ehkäisy on pettänyt. Tämä on minun mielipide ja en ala tästä vänkäämään kenenkään kanssa.
Samaa mieltä.

"vieras"
Jos vaihtoehtoina on, että toinen puolisoista on ehdottomasti abortin kannalla ja toinen ehdottomasti sitä vastaan. Silloin on mahdoton saada molempia miellyttävää ratkaisua aikaan. Jolloin täytyy valita toinen vaihtoehto, joka tietenkin on jommastakummasta se väärä valinta. Ja tässä tapauksessa MINUN mielestä "pienempi paha" on pitää lapsi. Kuin abortti, joka todennäköisesti jäisi kaivelemaan mieleen huonolla tavalla hyvin pitkään, todennäköisesti loppuelämäksi. Ja kyllä, se syntynyt lapsikin on "loppuelämän valinta". Mutta kuvittelisin, että useimmilla on helpompi ajan myötä sopeutua siihen päätökseen, ja alun järkytyksen jälkeen jopa rakastua lapseen. Tämä siis VAIN minun mielipide.

pikana
Se on sun mielipitees mutta monet on toisenlaisia. Kaikkien pää ei kestä aborttia ja onko se sitten parempi niiden jo olemassa olevien lasten kannalta. Melko mulkkuja äijiä teillä jos parisuhde kaatuu tuollaiseen, kun kuitenkin molemmat sitä tekopuuhaa on ollut harrastamassa.

Lady Gardenea
Samaa mieltä.

"ani"
Jos on vakaa näkemys abortista, niin se on eri asia mutta ei noin isoa asiaa pitäisi yhden dokumentin perusteella päättää. Hanki asiallista tietoa, keskustele lääkärin/sairaanhoitajan kanssa ja yritä saada aikaan yhteinen päätös miehesi kanssa. Jos abortti on sinulle niin iso henkinen ongelma, niin kyllä toisenkin pitää silloin tulla siihen vastaan koska teillä on jo neljä lasta, jotka äitiä tarvitsevat. Toisaalta jos talous tai puolison kapasiteetti ei kestä viidettä lasta, niin siihenkin pitää suhtautua vakavasti. Laittakaa vaikka paperille asioita puoleen ja vastaan sekä hankkikaa aiheesta mahdollisimman puolueetonta tietoa. Ja mieluiten pian koska jos kuitenkin päädyt aborttiin, niin mitä varhaisemmin sen tekee, sen helpompaa se on. Ajan kanssa mukaan tulevat tunteet, odotukset ja sikiökin on isompi.

"Merri"
Luin vastikään, että abortti voi vaikuttaa ihmiseen 30 vuoden päästäkin vielä. Älä abortoi se on murha. Tämä on mun mielipide. Siinä tapetaan elävä pieni ihminen ja sitä ei voi kukaan kieltää.

Helpointahan se tietysti on niiden mielestä, jotka hokee että pois vaan. Ei tarvi kantaa sitä vastuuta ja vaikeuksia mitä siitä voi tulla. Monille tuntuu olevan kuin ehkäisykeino. Mihin maailma on mennyt.

"Merri"
Tosiasia on vielä, että nykyään jää elämään pienikin keskonen, kun hoidetaan. Abortoitu jätetään sitten vaan kuolemaan, jos on melko isoillakin viikoilla tullut. Karmeaa.

Pieni keskonen myös pakenee kohti kohdun seinämää, kun aletaan abortoida. Elävä olento haluaa elää.

Blue
Se on sun mielipitees mutta monet on toisenlaisia. Kaikkien pää ei kestä aborttia ja onko se sitten parempi niiden jo olemassa olevien lasten kannalta. Melko mulkkuja äijiä teillä jos parisuhde kaatuu tuollaiseen, kun kuitenkin molemmat sitä tekopuuhaa on ollut harrastamassa.
Melko tekopyhää sanoa tuollaista nykyaikana kun parisuhteet saattaa kaatua jopa siihen että toisella on vääränlaiset kengät.

Eikä kukaan tainnut sanoa että parisuhde siihen kaatuisi, vaan sitä että tälläisessä tilanteessa pistäisi sen parisuhteen tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi. Koska faktahan on että jos parisuhteessa tekee tieten tahtoen jotain vastoin toisen mielipidettä niin jotain ongelmia/keskusteluja siitä tulee.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"just"
Tää on taas näitä tapauksia, joissa ehkäisy "pettänyt". Tosiasiassa ap on halunnut viidennen lapsen hinnalla millä hyvänsä, jopa mieheltä salaa, ja sitten vetoaa ehkäisyn pettämiseen, kun on jättänyt tarkoituksellisesti pillerit ottamatta tai on poistattanut esim. kierukan mieheltä salaa. Nää on niiiiin nähty.

-75
Jos viides lapsi jo niin ei se silloin talouteen paljoa hetkauta, luulisin. Tietty jos äiti ollut vuosia kotona ja nyt ollut ajatuksena palata töihin ja tulojen kasvaa niin sitten. Ja eiköhän se viisi mene siinä missä neljäkin.
Mä en pystyisi myöskään aborttia tekemään vaikka kierukka pettäisi, mutta luulen että meillä ei mieskään ehdointahdoin vaatisi aborttia, tietää mun kannan siihen. Vaikka ei tässä helppoa aina ole ollut. Mutta jos uusi vauva ei mikään ihan kauhea katastrofi ole niin tottakai pidätte lapsen. Jos ne kaikki 4 aikaisempaa lasta on saman isän, niin tuntuu todella oudolta että mies pakottaisi aborttiin kun viides sisarus tulisi. Neljä tai viisi, onko sillä niin väliä? Tai jos parisuhteessa/perhe-elämässä ongelmia muuten niin sitten... Ja voisiko isä muka olla huomioimatta viidettä lastaa, jos kerran neljän kanssa on ja elää.

pikana
Melko tekopyhää sanoa tuollaista nykyaikana kun parisuhteet saattaa kaatua jopa siihen että toisella on vääränlaiset kengät.

Eikä kukaan tainnut sanoa että parisuhde siihen kaatuisi, vaan sitä että tälläisessä tilanteessa pistäisi sen parisuhteen tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi. Koska faktahan on että jos parisuhteessa tekee tieten tahtoen jotain vastoin toisen mielipidettä niin jotain ongelmia/keskusteluja siitä tulee.
Silläpä kannattaa jo sitten miettiä tarkkaan tuhoaako oman mielenterveytensä toisen takia joka saattaa silti lähteä viereltä kävelemään.

Blue
Silläpä kannattaa jo sitten miettiä tarkkaan tuhoaako oman mielenterveytensä toisen takia joka saattaa silti lähteä viereltä kävelemään.
Ohhoh... Joo, se riski toki on mutta ihan kiva olisi tietää esim. prosenttiluvut siitä kuinka monelta abortin tehneeltä on "mielenterveys tuhoutunut" abortin takia. Ja myös se että jos näin on käynyt niin onko ollut mitään viitteitä moisesta (mielenterveysongelmista) aiemmin, ennen abortin tekoa.

Mutta kyllä, asiat pitää pistää vaakakuppiin, siinä olet oikeassa. :)

Yhteistyössä