Apua ehkäisy petti ja 5 lapsi tulossa..mies vaatii aborttia,en pysty :(

• Viestiketjun aloittaja niiiiiisk
  • Ensimmäinen viesti
Voi miten kurja tilanne jos mies tosissaan noin vahvasti tuota mieltä. Kamala sanoa, mutta itse en pystyisi aborttiin, eikä miehen mielipide luultavasti vaikuttaisi asiaan. Tunnen pariskunnan, jolle kävi juuri noin. Ehkäisy petti ja viides oli tulossa, mies ei halunnut ja vaati aborttia. Nainen ei siihen suostunut ja nyt heillä on ihana 2 kk vauva ja mies on ihan myyty <3 toivon teille samaa! Tsemppiä!

Mielestäni jos jompi kumpi puolisoista vastustaa vauvantekoa, sitä ei silloin tehdä.
Minulla menisi parisuhteen tila edelle tuossa kohtaa, suunnittelematon vauva abortoitaisiin.
Ylipäätään myös sillä isällä pitäisi olla valinnanvapaus tuossa tilanteessa kun ehkäisy on pettänyt. Tämä on minun mielipide ja en ala tästä vänkäämään kenenkään kanssa.
Missäs on sitten naisen valinnanvapaus?

• Tykkää
Reactions: Onnellinen yh -82
älä tee sitä
Tein abortin silloisen mieheni painostuksesta 2001, laskin kauan aikaa minkäikäinen lapsi olisi,
kaverillani oli samanikäinen tyttö ja kiinnyin häneen ajatellen aina, että minulla olisi myös.
Surin asiaa kauan ja tunsin suurta syyllisyyttä.
Eniten vihastutti se oma tyhmyys (abortista en omannut tietoa)sekä se, että annoin pelon vaikuttaa valintaani.
Olinhan halunnut lasta jo vuosia!
Kehotankin sinua katsomaan kuvia abortoiduista vauvoista ja miettimään reaalisesti mitä sinä haluat kantaa?Vauvaa vai syyllisyyttä.
Minulla kesti syyllisyys viime vuoteen asti, kun itkin terapiassa ja sain ikään kuin rauhan.

Blue
Naisen valinnanvapaus on joko tehdä miehen pyynnön mukaan tai sitten tehdä päinvastaisesti ja jäädä odottamaan miehen ratkaisua. Ja kuten tässä esim. Vaimo-Rakas sanoi niin hän valitsisi parisuhteen jo heti alkuun.

Se nyt vaan on niin että ketään ei voi pakottaa tekemään mitään vasten tahtoa. Ei tietenkään naistakaan, mutta seuraukset siitä on kannettava.

"mitvit"
[QUOTE="Merri";29041584]Tosiasia on vielä, että nykyään jää elämään pienikin keskonen, kun hoidetaan. Abortoitu jätetään sitten vaan kuolemaan, jos on melko isoillakin viikoilla tullut. Karmeaa.

Pieni keskonen myös pakenee kohti kohdun seinämää, kun aletaan abortoida. Elävä olento haluaa elää.[/QUOTE]

Siis kuinka sekaisin sä oot? Eihän nyt kukaan mitään pikkukeskosia ala abortoimaan, ellei se ole jo valmiiksi kuollut kohtuun tms. Ja silloinkin se vauva ihan synnytetään eikä varsinaisesti abortoida. Huhhuh, hulluja nää hihhulit.

Hiippari
Se on ikävä kyllä AINA naisen päätettävissä.. Oletko AP valmis kantamaan huolta sitten esim.vuoroviikoin kaikista viidestä? Elarit toki saat ym yhteiskunnan säälituet.
Olisitko valmis ns.vapauttamaan miehen kuopuksen yöheräilyistä jne. Jos sillä mieli heltyis, kun toteisit kantavas päävastuun tästä uusimmasta eikä sitten vedota raskaushormoniryöppyihin ja kilahdella, vaan pidetään turpa tukos vaikka kuinka kiukuttais. En tiedä ketään jonka mies ei olis ollut kovilla raskausaikana. Jos olisin mies, niin sitäkin jos kammoaisin ajatuksena. Siinä voi suhde olla lujilla jos oikein paha masuraivo-iskee :D

Tai mies hyväksyy lopulta sen viidennen hampaat irvessä tai mieli muuttuu. 50-50 miten käy. Molempia oon nähnyt.. jotkut on saanut sitten ne vapaat vkonloput kun väkisin on lapsi pidetty ja samalla lisää stressiä.

Jos taloudellinen tilanne on enempi kuin ok niin kait siinä se iltatähti menis. Meillä minä olen enempi vastaan.. ja abortti olisi yöunien arvoista, vaipparallista puhumattakaan. Mut mielipiteensä kullakin.. Ymmärrän kyllä niitä, joilla on isommat lapset jo ja ei hirvee hinku enää olla 24//7 lapsessa kiinni. :)

"Merri"
[QUOTE="mitvit";29041815]Siis kuinka sekaisin sä oot? Eihän nyt kukaan mitään pikkukeskosia ala abortoimaan, ellei se ole jo valmiiksi kuollut kohtuun tms. Ja silloinkin se vauva ihan synnytetään eikä varsinaisesti abortoida. Huhhuh, hulluja nää hihhulit.[/QUOTE]

No synnytetään, synnytetään sitten, mutta kuolemaan se jätetään. Olen lukenut kätilön kertomana ja hänkin oli kovin järkyttynyt.

Mulle jokainen elämä on arvokas. Jos mä olen sillä hihhuli, niin olkoon sitten niin.

"juu"
[QUOTE="Vieras";29043072]Kuvia abortoiduista sikiöistä...en usko kuvien aitouteen. Eikä Suomes saa myöhäistä aborttia ilman hyvin vakavia perusteluja.[/QUOTE]

kuules nyt, niitä abortoidaan ihan liukuhihnalta, jotenka ei ole mikään vaikeus napsia muutamaa kuvaa.
kyllä se ihan oikeaaq elämää on.onhan se helpompaa olla uskomatta, että maailmassa on pahuutta.
Mutta kuplassa elät.
ja suomessa voi vedota sosiaalisiin syihin vielä myöhemmässä vaiheessa.
Muistaisin lukeneeni tutkimustulokset ja olin järkyttynyt.

"hmmm"
No köyhyydessä tuossa jo eletään tuolla lapsiluvulla ellei sitten molemmat ole hyvätuloisia (kuten palstalla kaikki väittäväsät olevansa) joten eiköhän se viideskin mene.

Kuten sanottu, valitsisin mieluummin meidän nykyisen elämän ja parisuhteen tilan kuin alkaisin tähän vauvaa tekemään vasten miehen tahtoa, kun en tosiaan itsekään olisi kyseisessä tilanteessa (ehkäisyä käyttäessä) vauvaa suunnitellut ja halunnut.
Nainenhan saa vapaasti valita pitävänsä vauvan mutta se on sitten jo toinen tarina mitä se suhteelle ja perhe-elämälle tekee jos sitä vauvaa ei alunperin ole edes toivottu.

Mielestäni jos jompi kumpi puolisoista vastustaa vauvantekoa, sitä ei silloin tehdä.
Minulla menisi parisuhteen tila edelle tuossa kohtaa, suunnittelematon vauva abortoitaisiin.
Ylipäätään myös sillä isällä pitäisi olla valinnanvapaus tuossa tilanteessa kun ehkäisy on pettänyt. Tämä on minun mielipide ja en ala tästä vänkäämään kenenkään kanssa.
Helpointa sopia pelisäännöt jo suhteen alussa. Jos meille tulisi yllärivauva, saa hän tulla. Yhdessä päätetty jo ennen mitään todellista tilannetta. Näin ollen molemmat tietävät homman nimen ja voivat päättää haluavatko olla näillä ehdoilla suhteessa.

Helpointa sopia pelisäännöt jo suhteen alussa. Jos meille tulisi yllärivauva, saa hän tulla. Yhdessä päätetty jo ennen mitään todellista tilannetta. Näin ollen molemmat tietävät homman nimen ja voivat päättää haluavatko olla näillä ehdoilla suhteessa.
Tottakai. Meille on selvä ettei vauvarallia aloiteta enää alusta. Mutta jos kuvitellaan että mulla alkais siinä hermo pettää abortin edessä niin sovitun mukaisesti edettäisiin, parisuhde tärkeämpi. Tai siis sen laatu.

miten tässä kävi? tietääkö kukaan? toivottavasti nainen ei tehnyt miehensä painostuksesta aborttia. itse en tekisi - lapsi tärkeämpi, mutta tosiaan se olisi miehelle jo selvä ja olisin jo seksielämän aloitettuamme tehnyt ihan selväksi, että jos yllärivauva saa alkunsa, se myös syntyy, oli lapsia ennestään 0, 1 tai 10. itse laittaisin tosin putket poikki neljännen jälkeen.

Yhteistyössä