The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Tästä päivästä tulee kiva,mää lähen tästä jonkun ajan päästä hakemaan "laina"lapsen hoitoon:heart: ja illalla sitten pitäisi olla pientä illanistumista parin lonkun kera.
Meikä saa tänään tehdä mulle ja lempiystävälle kulhollisen boolia, ja sit muutama sidukka siihen kaveriksi niin nom nom. Nyt ryystän aamukahvia, ja terveelliseen aamupalaani kuului pähkinä-vaahterasiirappijäätelöä ja mustikkapiirakkaa :p
 
Meikä saa tänään tehdä mulle ja lempiystävälle kulhollisen boolia, ja sit muutama sidukka siihen kaveriksi niin nom nom. Nyt ryystän aamukahvia, ja terveelliseen aamupalaani kuului pähkinä-vaahterasiirappijäätelöä ja mustikkapiirakkaa :p
Namiiiii:p mulla oli vaan kookosteetä ja ruisleipa lauantaimakkaralla ja kurkulla. Täytyis kai kohta lähtee hakureissulle kun se karvakorva on varmaan jo jalat ristissä siellä odottamassa että pääsee pissille,on aamutuimaan käynyt kyllä muttei lenkillä.
 
kahvikirahvi
Namiiiii:p mulla oli vaan kookosteetä ja ruisleipa lauantaimakkaralla ja kurkulla. Täytyis kai kohta lähtee hakureissulle kun se karvakorva on varmaan jo jalat ristissä siellä odottamassa että pääsee pissille,on aamutuimaan käynyt kyllä muttei lenkillä.
Mun tarttis raahautua suihkuun, sit vois siivota ja tehä pojille ruokaa. Ajattelin tehä jauhelihakiusausta, noi kuulemma tykkää.

Voi vitsi noi karvapallit on kyllä vieny mun sydämen, ne on niin söpöjä ja ihania :heart: Aamulla kun heräsin niin ne oli taas tullu viereen nukkumaan :heart: :heart: En kestä.
 
No nyt on "laina"lapsi hellässä huomassani,käytiin lenkillä samalla ja nyt se mutustaa luuta tossa mun vieressä. Lelun unohin ottaa mukaan mutta kaivetaan tuolta kaapista se exän sukka ja retuutetaan sitten sitä:D
 
kahvikirahvi
:wave:
Just sain aamukahvit hörpittyä ja sämpylätaikina olis nousemassa. Arvostelukyvytön perheeni jostain syystä tykkää noista mun tekeleistäni.
Mulla olis tossa odottamassa ainekset jauhelihakiusaukseen, kun tuli eilen siitä ketjusta mieleen et jälkeläinen ei oo aikoihin saanut kotona liharuokaa, josko nyt olis korkea aika. Onneks sen lihakiintiö yleensä täytetään tarhassa, mutta kai se kotonakin täytyy välillä :)
 
Mulla olis tossa odottamassa ainekset jauhelihakiusaukseen, kun tuli eilen siitä ketjusta mieleen et jälkeläinen ei oo aikoihin saanut kotona liharuokaa, josko nyt olis korkea aika. Onneks sen lihakiintiö yleensä täytetään tarhassa, mutta kai se kotonakin täytyy välillä :)
Hyvä kun muistutit. pitää pian ottaa paisti tuohon lämpenemään ennen uuniin laittoa.
 
Mää ostin tuolle karvanokalle nameja,sellsii keksejä ja nyt vasta huomasin että niitä saa antaa vaan yks per päivä joten toi laatikko kestää sitten aikas kauan:xmas:....kuitenkaan joka päivä ooo hoidossa.
 
Suikaloin perunaa, kesäkurpitsaa, kelta- ja punasipulia, sit heitän sekaan reilusti maustettua sekä paistettua jauhelihaa, nakkaan päälle ruokakertman ja lykkään uuniin.
Kuulostaa hyvältä tosin sipulin jättäisin itse pois...juu,u tiedän että se antaa makua mutta kun ei vaan maistu mulle. Vois tehdä itsekin mutta ei ole kesäkurpitsaa kaapissa ja jauhelihaa on vaan 400 grammaa.Kauppaankaan en tänään pääse.
 
kahvikirahvi
Kuulostaa hyvältä tosin sipulin jättäisin itse pois...juu,u tiedän että se antaa makua mutta kun ei vaan maistu mulle. Vois tehdä itsekin mutta ei ole kesäkurpitsaa kaapissa ja jauhelihaa on vaan 400 grammaa.Kauppaankaan en tänään pääse.
Mä laitoin 400g jauhelihaa, puolikkaan pienestä kurpitsasta, yhden ison sipulin ja punaset oli tosi pieniä. Pottujakin tais olla vaan 5, mutta kyllä niistä yhdessä tulee aika iso määrä ruokaa ja vuoka täyteen. Ja folio päälle ettei pinta pala kun perunoiden kypsyminen kestää.

Eihän sinne pakko oo sipulia laittaa jos ei tykkää. Syötkö sä muuten muissakaan ruuissa sipulia?
 
kahvikirahvi
Vilautan nyt ihan nopeesti, mut voitte kuvitella miten kiva näky tää on kesken suihkun shamppoot päässä :kieh:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä laitoin 400g jauhelihaa, puolikkaan pienestä kurpitsasta, yhden ison sipulin ja punaset oli tosi pieniä. Pottujakin tais olla vaan 5, mutta kyllä niistä yhdessä tulee aika iso määrä ruokaa ja vuoka täyteen. Ja folio päälle ettei pinta pala kun perunoiden kypsyminen kestää.

Eihän sinne pakko oo sipulia laittaa jos ei tykkää. Syötkö sä muuten muissakaan ruuissa sipulia?
En ite laita sipulia ruokiin mutta en mä kylässäkään nyt niitä kauheesti nouki pois ellei satu olemaan isoina paloina niin et ne on helppo jättää sivuun mut en mä muuten ronki niitä pois. ossain mausteseoksissa se tietysti menee. Joskus sillon kun exän kanssa oltiin niin kyllä mä silloin laitoin mutta aina isoina paloina niin se söi sipulit ja silti ruokaan tuli se sipulin mku. Lihapullatkin tein aina kahella tavalla,sipulilla ja ilman ei tarvii arvata kumpi söi kummat.

Täytyykin joskus tehdä jotain tollasta.
 
kahvikirahvi
En ite laita sipulia ruokiin mutta en mä kylässäkään nyt niitä kauheesti nouki pois ellei satu olemaan isoina paloina niin et ne on helppo jättää sivuun mut en mä muuten ronki niitä pois. ossain mausteseoksissa se tietysti menee. Joskus sillon kun exän kanssa oltiin niin kyllä mä silloin laitoin mutta aina isoina paloina niin se söi sipulit ja silti ruokaan tuli se sipulin mku. Lihapullatkin tein aina kahella tavalla,sipulilla ja ilman ei tarvii arvata kumpi söi kummat.

Täytyykin joskus tehdä jotain tollasta.
Tu maistelemaan, sitä kyllä piisaa kun en ite syö :p Mää syön tänään sen lopun epäilyttävän näköisen linsseillä höystetyn ruskeakastikkeen.. :D Varmaan keitän gnoccheja kaveriksi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä