Näitä tapoja en ymmärrä II

Mua raivostuttaa kun ihmiset, etenkin yksi kaverini/työkaverini toimivat näin:
En kuule jotain mitä ne sanoo, esim. lauseesta jää yksi sana epäselväksi joten sanon mitä/anteeks ja sitten se ihminen alkaa selittää sitä asiaa jotenkin alusta asti ja eri sanoin! Kun vaan 1 sana oli epäselvä jostain syystä, mumisi tai joku puhui päälle tai linja oli huono. Eikä tehoa vaikka sanon että kuulin huonosti, voitko toistaa. Silti aletaan selittämään jotenkin erilailla. Siis vaikka sanoisi että toistatko vaan sen keskimmäisen sanan. ARGH! Ja olen sanonut tästä tälle tietylle ihmiselle jo 5 vuotta eikä silti mene perille......

Yök
Alkuperäinen kirjoittaja Yök;29025695:
Sormien nuoleminen esim. lehden sivuja kääntäessä, jai muovipussia avatessa. Kertakaikkiaan yököttävä tapa!
Tässä ei oo niinkään kyse bakteereista, vaan muiden ihmisten huomioon ottamisesta. Sormien nuoleminen on erittäin ruma ja itsekäs tapa.

Juu juu mutta kyllä sen pelkän hönkäisynkin mukana tulee pöpöjä...
No en usko että tässä oli suurimalle osalle ainakaan kyse siitä että suusta niitä pöpöjä tulee siihen pussiin (kuka pelkää omia suubakteerejaan? vaikka onhan se tosin toisille ällöä), vaan että likasista käsistä tulee pöpöjä suuhun, esim. kaupassa...... Mutta tuleehan nyt hönkäisystä huomattavasti vähemmän bakteereja kuin nuolaisusta.

Toopu
[QUOTE="vieras";29027328]Mä huuhtelen sitä rättiä lukuisia kertoja päivässä ja käytän aina pöytiä pyyhkiessa suihkutettavaa Tolua. Lisäksi meillä vaihdetaan rätti usein. Niitä ei siis pestä ja oteta uudelleen käyttöön vaan nakataan roskiin. En millään jaksa uskoa, että ne meidän rätit niin kamalia bakteeripesiä on...

Terv. Sen kodin emäntä jne...[/QUOTE]

Tuossa yksi tapa, jota minä en ymmärrä... Miksi se rätti nakataan roskiin ja ostellaan uusia, miksi sitä ei pestä pesukoneessa, jolloin siitä tulee täysin puhdas taas?

• Tykkää
Reactions: rops
Sitä en ymmärrä että käsin syömisen jälkeen ei voi mennä pesemään niitä käsiä ennen kun alkaa käyttämään esim. kännykkää tai tietokonetta.

Enkä sitä, että tiskit kasataan tiskialtaaseen eikä suoraan astianpesukoneeseen jos sellainen on. Siinä altaassa ei mahdu sitten tekemään enää mitään muuta.

Tämän tavan tajuan, mutta hullulta se näyttää: Katsotaan omaa peilikuvaa jokaisen kiiltän pinnan ohi kulkiessa ja otetaan semmonen "peili-ilme" ja ehkä kohennetaan tukkaa lisäksi.

[QUOTE="vieras";29027328]Mä huuhtelen sitä rättiä lukuisia kertoja päivässä ja käytän aina pöytiä pyyhkiessa suihkutettavaa Tolua. Lisäksi meillä vaihdetaan rätti usein. Niitä ei siis pestä ja oteta uudelleen käyttöön vaan nakataan roskiin. En millään jaksa uskoa, että ne meidän rätit niin kamalia bakteeripesiä on...

Terv. Sen kodin emäntä jne...[/QUOTE]

Tolun tuhlausta ja suihkutellessa suihkeet lentelevät vaikka minne.

vastaus
Isä on pihi ja osti sähkölämmitteiseen omakotitaloon lämpöpumpun että voi sillä lämmittää talvisin. Mutta joku pakkasraja oli että jos on liian kylmä niin sit ei siitä ole hyötyä ja sähköllä mennään. Kesällä sitä ei saa käyttää asunnon viilentämiseen kun se syö ne talvella tulleet säästöt!

Sitten kuitenkin juo tosi usein alkoa ja tarjoaa kuppiloissa kierroksia tuntemattomille :( Omaa perhettä kohtaan aina ollut pihi.

Mutta se mikä töissä ärsyttää niin MIKSI varsinkin MIEHET laittaa HANAN TÄYSILLE valumaan kun menevät vessaan?!?!? Musta se on niin noloa kun siitä ainakin tietää että kakkosta siellä väännetään :D Miksi ei voi tiputtaa vaan paperia pöntön pohjalle ettei kuulu ne molskahduset!?

Kerran yks unohti sen hanan päälle kun tuli vessasta pois ja toinen työkaveri kenellä huone on vessan lähellä niin huusi oikeen kovaa "täällä valuu niagaran putous, kuka jätti hanan päälle"!!! ;D

Professional Griefer
Tuossa yksi tapa, jota minä en ymmärrä... Miksi se rätti nakataan roskiin ja ostellaan uusia, miksi sitä ei pestä pesukoneessa, jolloin siitä tulee täysin puhdas taas?
Ja käyttääkö joku oikeasti niitä lähes kertakäyttöisiä cifonetteja? No toki jokaisen oma asia, mutta aikamoista kulutusta luonnolle ja taloudelle.

Monien erilaisten rättien käyttämisen jälkeen ostin bambulankaa ja vein ystävälle, joka virkkasi niistä meille rättejä. Varmaan pari vuotta ollut käytössä ja säännöllisesti keitetään, ei oo menny mikskään. Kuivuvat myös hyvin nopeasti.

kaatis
Joku kirjoitteli, että kaupan ostosmuovikassit on tarpeeksi isoja roskille, ja että näin tulee vähemmän muovia kaatikselle, kun mahtuu enemmän roskia pussiin. Eikö ole tätä päivää, että roskakaapissa on monta eri pussia jätteiden lajittelun takia - kenellä on tarvetta niin isolle pussille? Eihän ne ämpäritkään ole kovin suuria. Toivottavasti ei ollut kyse oikeasti kaatiksesta. Eihän sinne pitäisi muutenkaan enää mennä paljon jätettä, kun kaikkea voi kierrättää. Ei kai pahvit, paperit, lasit ja metallin mene enää kellään kaatikselle?

En siis ymmärrä kauppamuovipussien ostamista enkä kierrättämättä jättämistä.

määäm
Mä en ymmärrä miten jotkut ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen. Enkä sitä ettei pestä käsiä kun tullaan ulkoo sisälle. Tai että leivottaessa menee sormet suuhun ja sit taikinaan. Lapsia jotka tulee koiran luo kysymättä lupaa. Että kassalla aletaan etsiä vasta lompakkoa. Että naapuria ei tervehditä. Ihmisiä, jotka ei koskaan tarjoa itse mitään, vaikka niille ois itse tarjonnut. Ihmisiä ylipäätään jotka ajattelee vain itseään.

voi näitä ois paljon :)

"Vieras"
"Suomessa muovikasseja käytetään noin 500 miljoonaa kappaletta vuodessa. Muovikassien ostamista perustellaan usein sillä, että niitä tarvitaan roskapusseina. Helposti vaikuttaakin siltä, että on luonnonvarojen tuhlausta ostaa erikseen muovisia roskapusseja. Roskapusseiksi valmistetut muovipussit on valmistettu ohuemmasta muovista ja ovat siksi ekologisempi vaihtoehto. Roskapussejakaan ei tarvita paljon, kun pyritään vähentämään jätteiden määrää. Muovisia ostoskasseja voi joskus tarvita, mutta niitäkin voi käyttää
monta kertaa."

Vihreäpolku.info :: Valitaan ekologisia ja reiluja tuotteita

liirumlaarumm
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025513:
En koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä jotka sulkevat wc:n kannen. Siinä joutuu aina turhaan kumartelemaan ja näpräilemään likaista kantta ennen omien asioidensa toimittamista. Sitten niillä bakteeripesäisillä käsillä pitäis lähmiä se kansi taas kiinni.

En siivoojana kauan työskennelleenä koskaan ole tajunnut tätä. Sitten kun mennään siivoamaan vessaa, taas joutuu siivooja näpräämään bakteerista kantta, sen sijaan että saisi puhtailla käsillä samantien levittää pesuaineet ja ottaa puhtaan liinan käteen.

Tiedoksi: Mitä enemmän näpräilette ympäriinsä niillä ulosteisilla/virtsaisilla käsillä, sitä enemmän levitätte bakteereja ympäristöön. Lisäksi jos kaikki sulkisivat kansia vessoista, mieti mitä tekee siivojan selälle kun joutuu kumartelemaan kansia auki joka kerta jotta pääsisi siivoamaan.

Enemmän kiinnittäisin huomiota näihin sikailijoihin jotka jättää jarrujälkiä pönttöihin. Se vessaharja on sitä varten ettei niitä jätöksiä tarvii jättää siihen posliiniin kiinni!!!!
No luulisi siivoojan ymmärtävän, että kansi on siinä ihan hygienian vuoksi. Kun vedät vessan kansi auki, ne kaikki pöpöt roiskuu pitkin seiniä ja sun vaatteita. Ihanaa, eikö. Tästä oli ihan joku tutkimus tehty, että kuinka monen metrin päähän sitä pissa- ja kakkavettä pirskottelee kun vessan vetää. Mikäli edelleen haluat vetää vessan kansi auki, niin tarkista ainakin, että hammasharjasi on mahdollisimman kaukana pöntöstä. ;)

liirumlaarumm
Miksi kaikki ei palauta ostoskärryjä niille tarkoitetuille paikoille? Itse oon kaupassa töissä, ja niitä kärryjä on jokaikinen päivä siellä kassojen luona irrallaan, kun on niin hirveen vaikeaa viedä niitä takaisin.

Miksi pikaruokaloissa jätetään ne tarjottimet täynnä roskia sinne pöytiin, vaikka vieressä ois se roskis mihin ne vois kiikuttaa?

Lisää asiakkaiden toilailuja kaupassa :D : Miksi pakastealtaisiin tungetaan sinne kuulumatonta tavaraa? Limsatölkkejä ja jauhelihapaketteja..

Tää ei ole kenenkään tapa, mutta miksi kaikissa lomakkeissa on liian vähän kirjoitustilaa niissä palkeissa/riveillä, varsinkin semmoisissa missä tarvitaan sitä tilaa? Mulla ei ole jättimäinen käsiala mut silti tekee tiukkaa.
Joku "nimi"-palkki on 1 mm pituinen. :kieh: Mun koko nimi kun nyt ei ole joku Ida Ek tai joku muu megalyhyt.

"Vieras"
Minä olen aina ihmetellyt, kun naiset mäkättävät että miehet jättävät pöntön renkaan ylös. Mutta naisilla mukamas on täysi oikeus jättää se alas, kansi kuitenkin auki. Miksi muka maailman vessa-asioitten pitäisi mennä naisten ehdoilla? Jokainen pankoon kannen kiinni, niin ollaan tasa-arvoisia (ja näyttää siivommalta).
Ei vaan pidetään rengas alhaalla mutta kansi ylhäällä. Näin vältytään mahdollisimman monilta kannen nostoilta/laskuilta, koska sekä mies että nainen käy suuremmalla hädällä rengas alhalla, kansi ylhäällä. Jotkut miehet käy pienemmälläkin asialla rengas alhaalla, kansi ylhäällä, nainen oletetusti aina. Joten reiluksi vähemmistöksi jää sekä kansi että rengas ylhäällä -asento, joten miehen tehtäväksi jää tuolloin laskea renkaan takaisin alas ;) Kansi voi olla aina ylhäällä, koska kukaan ei käytä vessanpönttöä sillä moodilla (toivottavasti) :D

palveluohjaaja
Iso kansainvälinen firma :) Eli se johon palkataan ketä tahansa...

Ensin pönttöön täytyy levittää pesuaineet ja annetaan niiden vaikuttaa. Sitten pyöräytetään pöntön sisus harjalla.
Tämän jälkeen suljetaan kansi, pyyhitään kannen päällinen ja lopuksi vetonuppi, ennenkuin siirrytään seuraavaan pintaan eli kannen sisäosaan ja istuinosaan. Liinalla ei missään nimessä aloiteta vetonupista, koska se on kaikkein likaisin osa.
Kai tiedät että se kannen päällinen on puhtaampi, vetonuppi likaisempi.
Eli opetat väärin.
Ööö.. Siihen siivousliinaan laitetaan desinfioivaa ainetta ja se on taiteltuna useampaan saan (joissain liinoissa on taitteluohjekin ja pesujärjestyksen ohje), joten en sillä samalla kohdalla hinkkaa jokaista paikkaa.
Ja juu, töihin otetaan lähes kuka tahansa suomea edes hiukan taitava henkilö, mutta palveluohjaajaksi pääsee vain koulutuksen kautta. Että näin!

"Anne"
Ja käyttääkö joku oikeasti niitä lähes kertakäyttöisiä cifonetteja? No toki jokaisen oma asia, mutta aikamoista kulutusta luonnolle ja taloudelle.

Monien erilaisten rättien käyttämisen jälkeen ostin bambulankaa ja vein ystävälle, joka virkkasi niistä meille rättejä. Varmaan pari vuotta ollut käytössä ja säännöllisesti keitetään, ei oo menny mikskään. Kuivuvat myös hyvin nopeasti.
Mitä lähes kertakäyttöisiä. Monia monia kertoja kestävät kyllä. Suunnilleen joka toinen päivä heitän pyykkiin ja yksi paketti kestää niin kauan etten ole ihan varma, tarvitseeko kerta vuoteenkaan ostaa uutta?

eijuuvaarinhousut
[QUOTE="vieras";29025549]Miksi joka kauppareissulla pitää ostaa useita kauppakasseja? Miksi ei osta kangaskassia ja ota sitä aina kauppaan mennessä mukaan ja ei aina tarvitsisi muovi/paperikasseja. Meillä on aina mukana kangaskassit, koska joutuisimme aina ostamaan kolme-neljä kassia.[/QUOTE]

Koska kangaskassin pohja kastuu, kun sen laskee maahan auton viereen ovea avatessa.

Meillä tuo pöntön kansiongelma on ratkaistu siten, ettei pöntössä ole kantta ollenkaan! On muuten hyvä vanha kierrätyspönttö, saatiin uudenveroisena parilla kympillä. :)

Meillä on vauva, ja vessassa roskis, johon on kätevä laittaa vaipat. Mutta monet vauvaperheet meillä kyläillessään kiikuttavat käytetyn vaipan sieltä vessasta keittiön roskikseen. Useampi tuttuni toimii näin. Eikä se mitenkään haittaa (kakkavaipoille pyytävät pussin ja vievät huomaavaisesti mennessään ulkoroskikseen, eli niitä ei tule keittiöön haisemaan) mutta en vain käsitä mikseivät käytä vessan roskista. Enkä kehtaa kysyäkään, kun pelkään että kokevat sen arvosteluksi että olen kovinkin tyytymätön että keittiön roskista on käytetty:) Voisiko joku siis valaista, mikä ajatus tässä on takana?
Saattaa olla tapoja erilaisia. Meillä voi kotona jättää vessan roskiin, mut esim siskolla kakkavaipat pannaan suoraan ulos pussissa ja muut keittiön roskiin.

ex-hakattu
Niin vaan jos siinä käy ku vanhassa vitsissä, jossa vaimo meni silmät mustana lääkäriin valittamaan miehensä väkivaltaisuutta.
Lääkäri sanoi ohjeeksi, että vaimon pitää joka ilta kahden viikon ajan ottaa suuntäydeltä teetä ja pitää sitä suussaan, kunnes menee nukkumaan.
Vaimo teki työtä käskettyä ja palasi kahden viikon jälkeen takaisin lääkärille ilman yhtään mustelmaa.
Lääkäri tuumasi vaimolle, että huomaatko mikä vaikutus sillä on kun pidät turpasi kiinni?

Sori, ihan piiiikkusen meni asian vierestä :D
Sori, mutta mä en näe tuossa mitään hauskaa. Kyllä mun exät on aina saaneet sen riidan ja syyn lyödä kaivettua vaikka kiven silmästä, ei siihen ole tarvinnut kuin katsoa herraa väärällä tavalla... :(

Yhteistyössä