Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

jo riittää
Ihme palikka vastaajia kun hokevat samaa asiaa jonka on kirjoittanut jo 30 muuta :D
Jep. Vastauksista päätellen Chef ei taida olla ainoa, joka erehtyy purkamaan pahaa oloaan toisiin ihmisiin.
Eiköhän se tullut jo selväksi, että tuollainen jonotussysteemi on kaikkien muiden mielestä järjetön, mutta Chefillä on nyt varmaan muutakin tekemistä kuin tulla tänne tunnustamaan virheensä aggressiivisten mammojen mieliksi. Mutta jatkakaa jankuttamista, jos se helpottaa ;)

hopsista
Alkuperäinen kirjoittaja jo riittää;29011847:
Jep. Vastauksista päätellen Chef ei taida olla ainoa, joka erehtyy purkamaan pahaa oloaan toisiin ihmisiin.
Eiköhän se tullut jo selväksi, että tuollainen jonotussysteemi on kaikkien muiden mielestä järjetön, mutta Chefillä on nyt varmaan muutakin tekemistä kuin tulla tänne tunnustamaan virheensä aggressiivisten mammojen mieliksi. Mutta jatkakaa jankuttamista, jos se helpottaa ;)
Joo joo Chef, määki sua.

"Vieras"
En jaksanut kahlata tätä ketjua läpi,mutta tajuaako tämä ap että ei nyt ihan ollut aiheellista kilahtaa ... Hyvät voinnit vauvalle ja toivottavasti kaikki on jo hyvin.
No ei, edelleen vänkäsi viimeisimmässä viestissään, että rouva oli väärässä ja hän oikeassa.

Eiköhän täällä juuri sen takia jatkettu juttua koko ajan. Jos ap olisi tajunnut virheensä ja myöntänyt olevansa väärässä, niin eiköhän ketju olisi tyrehtynyt ajat sitten.

no onko
[QUOTE="Vieras";29021040]No ei, edelleen vänkäsi viimeisimmässä viestissään, että rouva oli väärässä ja hän oikeassa.

Eiköhän täällä juuri sen takia jatkettu juttua koko ajan. Jos ap olisi tajunnut virheensä ja myöntänyt olevansa väärässä, niin eiköhän ketju olisi tyrehtynyt ajat sitten.[/QUOTE]

Jaa ihme juttu sitten.

"vieras"
Mutku ei sen etuilijan kakara ollu ees oikeesti kipee, miksköhän seki akka kiikutti sitä lekuriin kerta se pentu pysyi omilla jaloillaan kumminki käveleen. Jos on oikeesti kipee ei kykene kävelemään!

"vieras"
Toissa viikolla etsiskelin Itiksen parkkihallista parkkipaikkaa. Meitä oli letkallinen autoja jotka kiersimme hallin pari krt ympäri paikkaa odotellen. Varmaan minua ennen olevat olivat olleet siellä kauemmin kuin minä. Sitten juuri edestäni lähti auto, edelläni olevat ja siis ehkä pidempään jonottaneet olivat menneet jo ohi. Laitoin samantien vilkun päälle ja kurvasin ruutuun. Olisiko minun siis pitänyt jäädä odottamaan, kunnes minua mahd. kauemmin jonottanut tulee ottamaan paikan, eikä vain kurvata siihen? Siis tätäkö ap tarkoittaa? Siis mitä HELVETTIÄ!!! :-D

[QUOTE="vieras";29021365]Toissa viikolla etsiskelin Itiksen parkkihallista parkkipaikkaa. Meitä oli letkallinen autoja jotka kiersimme hallin pari krt ympäri paikkaa odotellen. Varmaan minua ennen olevat olivat olleet siellä kauemmin kuin minä. Sitten juuri edestäni lähti auto, edelläni olevat ja siis ehkä pidempään jonottaneet olivat menneet jo ohi. Laitoin samantien vilkun päälle ja kurvasin ruutuun. Olisiko minun siis pitänyt jäädä odottamaan, kunnes minua mahd. kauemmin jonottanut tulee ottamaan paikan, eikä vain kurvata siihen? Siis tätäkö ap tarkoittaa? Siis mitä HELVETTIÄ!!! :-D[/QUOTE]

Parkkihalleihin pitää saada jonotusnumerot ja omat jonotuskaistat =) Auto numero 47 ruutuun 28 kuulutukset myös.Toisi hei lisää työpaikkoja....

"Rainbow"
”Unohdin laittaa vilkun päälle”.

”Tässä parkkihallissa on kuule sellainen jonotussysteemi. Etkös muka ole siitä kuullut? Minä olin täällä jonottamassa ennen sinua”... ym, ym.

Kyllä häiriköillä selityksiä piisaa. Sitten paikalle vielä porhaltaa joku Äiti Teresa sotkemaan koko homman lopullisesti ilmoittamalla häirikölle, että ”ei minua haittaa, jos haluat purkaa ongelmasi niskaani, vaikka syytön niihin olenkin. Saat minun paikkani, kun kerta tarvitset sitä minua enemmän”. Ihmeellisin keskusteluketju pitkään aikaan.

Parkkihalliin parkkeeraamisessa ei ole kuin yksi sääntö, joka on tässä ketjussa mainittu useampaan otteeseen: se, joka osuu vapautuvan ruudun kohdalle ensimmäisenä ja jää odottamaan poistuvaa autoa vilkku päällä, saa sen paikan. Minäkin tiedän tämän, vaikka en edes omista ajokorttia (tämän ketjun luettuani en varmaan tule koskaan omistamaankaan). Niin monta kertaa olen kuitenkin ollut auton kyydissä, että tiedän tasan tarkkaan, kuinka hermojaraastavaa hommaa parkkipaikan etsiminen on. Siihen ei todellakaan kaivata enää mitään häiriköitä eikä varsinkaan mitään kaiken maailman äititeresoja viereen ulisemaan. Painukaa siis parkkihalleista helvettiin, jos ei yhden yksinkertaisen säännön noudattaminen onnistu.

"vieras"
Sitäpaitsi jos se nainen olis ottanut autonsapois siitä parkkiruudusta ja antanut sen paikan, Chef olis siitä huolimatta raivonnu ja huutanu sille. "No niin saatanan paska, tajusithan sä idiootti lähtee siitä!" Jne.

"vieras"
Se nainenhan on voinut pörrätä tyksin edustalla kauemmin kuin chef. Mistä sitä voi tietää kuka on tullut etsimään paikkaa ensin ja on enemmän oikeutettu siihen. Ja oli kyllä asiatonta sanoa, ettei tämä 10v olis voinut olla sairaampi kuin sinun vauvasi, koska pystyi kävelemään. On myös asiatonta lapsen kuullen antaa ymmärtää, että sinun vauvasi tarpeet menevät tämän edelle, kun ei tosiaan tiedä mikä tällä lapsella on.

"Huh"
Ei liity varsinaiseen aiheeseen, mutta tuli mieleen, kun jotkut tässä ketjussa kirjoittavat että heitä ei ollenkaan haittaisi tulla ventovieraan haukkumaksi silloin kun elämässä on isompia murheita...

Äitini kuoli noin viisi vuotta sitten. Olin töissä seuraavana päivänä, ja tein todella hölmön huolimattomuusmokan. Eräs yhteistyökumppanimme tuli ja haukkui minut siitä hyvästä. Otin haukut vastaan enkä puolustautunut mitenkään. Edelleen tapaan tuon yhteistyökumppanin noin kerran kuussa. Joka kerta minulle tulee hänen näkemisestään fyysinen pahoinvointi, yökötys, tärinä ja kylmä hiki.

Ei mulla muuta.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";29021365]Toissa viikolla etsiskelin Itiksen parkkihallista parkkipaikkaa. Meitä oli letkallinen autoja jotka kiersimme hallin pari krt ympäri paikkaa odotellen. Varmaan minua ennen olevat olivat olleet siellä kauemmin kuin minä. Sitten juuri edestäni lähti auto, edelläni olevat ja siis ehkä pidempään jonottaneet olivat menneet jo ohi. Laitoin samantien vilkun päälle ja kurvasin ruutuun. Olisiko minun siis pitänyt jäädä odottamaan, kunnes minua mahd. kauemmin jonottanut tulee ottamaan paikan, eikä vain kurvata siihen? Siis tätäkö ap tarkoittaa? Siis mitä HELVETTIÄ!!! :-D[/QUOTE]

Kyllä olisi! Sinun olisi pitänyt nousta autosta, huudella, että oliko joku ennen sinua jonottomassa ja jos olisi tällainen autoilija löytynyt, päästää se vapaaseen paikkaan.

Paitsi koska kaikki istuvat autossaan eikä kukaan olisi kuullut huutoasi, olisit voinut vain suoralta kädeltä todeta, että "joku varmaan on jonottanut kauemmin kuin minä" ja ajaa paikan ohi. Tätä olisit voinu jatkaa loppupäivän :D

vieraina
[QUOTE="Huh";29027484]Ei liity varsinaiseen aiheeseen, mutta tuli mieleen, kun jotkut tässä ketjussa kirjoittavat että heitä ei ollenkaan haittaisi tulla ventovieraan haukkumaksi silloin kun elämässä on isompia murheita...

Äitini kuoli noin viisi vuotta sitten. Olin töissä seuraavana päivänä, ja tein todella hölmön huolimattomuusmokan. Eräs yhteistyökumppanimme tuli ja haukkui minut siitä hyvästä. Otin haukut vastaan enkä puolustautunut mitenkään. Edelleen tapaan tuon yhteistyökumppanin noin kerran kuussa. Joka kerta minulle tulee hänen näkemisestään fyysinen pahoinvointi, yökötys, tärinä ja kylmä hiki.

Ei mulla muuta.[/QUOTE]

Mä olen sairaalassa saanut huudot eräältä äidiltä, joka koki että hänellä oli niin suuri hätä, että on oikeus huutaa muille, koska meillä muilla ei ole niin suuri hätä kuin hänellä, ja koko maailma pyörii hänen ympärillään.

En edes osannut sanoa mitään. Oma lapseni oli silloin teholla.

Mutta jokaisella kerralla sen naisen nähdessäni ajattelen, että tuo ihminen on kylmä ja epäempaattinen. Vaikka ei hän varmaan sitä olekaan, ainakaan kokonaan. Sillä hetkellä mun maailmani oli muutenkin pienen henkosen päässä täydellisestä romahtamisesta.

Jos tilanne tosiaan olisi ollut tämä, niin eikö sitä ihminen yleensä silloin selittäisi tilanteen? Siis pahoittelisi sitä, ettei huomannut ja kertoisi sen jälkeen, että nyt on kyllä niin kiire, ettei ehdi tilannetta enää korjaamaan?!

Hänellä kuitenkin olisi ollut aikaa tilanne selittää, koska hän lunasti parkkilipunkin ja oli koko tuon ajan puhe-etäisyyden päässä musta.

Mä olisin ymmärtänyt häntä paljon paremmin, jos olisimme käyneet tälllaisen keskustelun, mutta emme käyneet. Vaikka nimenomaan aloitin itse kertoen, että olin täällä ensin odottamassa paikkaa...hänellä oli siis mahdollisuus tässä kohtaa ilmoittaa, ettei minua huomannut, jos tilanne olisi tämä ollut.

Ei selittele. En ainakaan minä rupee tuntemattomille selittelemään.

Ja sitten kysymys (johon varmaan tulee vastaus myöhemmin tässä ketjussa) mutta MISTÄ sen naisen olis pitäny tajuta että sinä olit jonottamassa jotain parkkipaikkaa? Jos hän ei ollu edes turkulainen eikä tiedä tämmösestä käytännöstä (hupsan, minäki olen turkulainen ja käyn paljon TYKSissä mutta tämmönen "varausjonotyssysteemi" oli kyllä mullekin ihan täysin uus asia)? Minä oisin varmaan vetäny myös ekaan mahdolliseen parkkipaikkaan oman autoni ja viitanu kintaalla semmoselle joka tulee pää punasena huutamaan että "sä veit mun paikan!".

Toivottavasti vauvan tilanne selkiytyy ja pääsette eroon TYKSissä juoksemisesta.

"vieras"
Jos mä olen siellä hallissa ja Tyksin ympäristössä pyörinyt aktiivisesti paikkaa etsien, niin takuulla koen ansainneeni vapautuvan paikan, ennemmin kuin joku, joka mukavuuttaan on pysytellyt paikoillaan. Sitä paitsi en voi varmasti tietää jonottaako tämä henkilö parkkipaikalle (varsinkaan kun tällainen jonotussysteemi on aivan vieras) vai odottaako hän ehkä jotakuta kyytiinsä tms. Ja mä saattaisin olla vihainen, jos mulle ruvettais rähjäämään asiasta ja vielä vihjailemaan, että mun lapseni asia on tämän toisen asiaa vähäpätöisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;29027812:
MISTÄ sen naisen olis pitäny tajuta että sinä olit jonottamassa jotain parkkipaikkaa? Jos hän ei ollu edes turkulainen eikä tiedä tämmösestä käytännöstä (hupsan, minäki olen turkulainen ja käyn paljon TYKSissä mutta tämmönen "varausjonotyssysteemi" oli kyllä mullekin ihan täysin uus asia)?
Ei kai siihen tarvitse olla turkulainen, kyse on ihan normaaleista hyvistä käyttäytymissäännöistä. Se kuka jonottaa ekana, menee ekana. Näinnhän sitä toimitaan kaupoissa, pankeissa jne jne. Toki isoilla parkkipaikoilla ei voi tietää kuka oli eka ja joskus paikka vapautuu niin, ettei ensin jonottanut sinne pääse. Mutta ei tainnut tässä nyt olla siitä kyse.

"Huh"
Ei kai siihen tarvitse olla turkulainen, kyse on ihan normaaleista hyvistä käyttäytymissäännöistä. Se kuka jonottaa ekana, menee ekana. Näinnhän sitä toimitaan kaupoissa, pankeissa jne jne. Toki isoilla parkkipaikoilla ei voi tietää kuka oli eka ja joskus paikka vapautuu niin, ettei ensin jonottanut sinne pääse. Mutta ei tainnut tässä nyt olla siitä kyse.
Kohteliaisuus on tärkeä ja kaunis asia elämässä. Moottoriajoneuvolla kuitenkin menee ensin se, jolla on etuajo-oikeus, ei se, joka on kauimmin odottanut.

[QUOTE="Huh";29028042]Kohteliaisuus on tärkeä ja kaunis asia elämässä. Moottoriajoneuvolla kuitenkin menee ensin se, jolla on etuajo-oikeus, ei se, joka on kauimmin odottanut.[/QUOTE]

No mites laki määrittelee etuajo-oikeuden parkkipaikalla, kun kyse on on parkkipaikkan odottamisesta?

Yhteistyössä