Kerro 3 tavallisinta arkiruokaa jota syötte perheessänne

• Viestiketjun aloittaja Kaikkea sitä pitääki..
  • Ensimmäinen viesti
Hernekeitto
Lihapullat tai lihamureke + täysjyvämakaroni
Kanakeitto, jossa seassa ainakin bataattia ja fiiliksen mukaan muita kasviksia+ chilituorejuustoa

Kaikkia teen aina ison satsin ja pakastan osan, niin ei tarvii läheskään joka päivä kokkailla :D

Lohi eri muodoissaan (uunilohi ilman kermaa ja joskus kerma-herkkusienikastikkeessa, pannulla paistettuna teriyakissa yms, paistettuna salaatin päällä) ja sen yleisimmät lisukkeet eli basmatiriisi, tuorepasta tai runsas salaatti.

Tomaatti ja naudanjauheliha: keittona, pastakastikkeena, uunivuokana.... mukana aina joko porkkanaa, kesäkurpitsaa tai herkkusieniä. Lisukkeena bataattia, juureksia, pastaa tai riisiä.

Pestopasta :ashamed:

Possun kokolihapihvit tai suikaleet + rehuja (kurkku, tomaatti, salaatti, avokado, paprika, höyrytettyä parsakaalta, kenties kasvispataa, porkkanaa tai kukkakaalta)
Naudanjauhelihapihvit + rehuja
Lohta + rehuja

Keitetyt perunat, jauhelihakastike ja salaattia aikuisille, esikoiselle babyporkkanoita & kurkkua ja kuopukselle kurkkua

Kanasuikaleita, wokkivihanneksia (joo, ihan pakasteesta ovat, olen laiska ihminen), riisiä. Lisäkkeet kts. yllä

Paistetut perunat, jauhelihamureke, höyrytettyä parsakaalia (sekin pakastimesta). Lisäkkeet samat kuin edellisessä.

"vieras"
1.uunilohi ja keitetyt perunat ja porkkanat
2.makaronilaatikko, tästä yritän tehdä aina vähä eri variaatioita
3.kanakastike ja riisi vaikka wokkivihanneksil ja ananaspaloilla

Kolmea yleisintä en osaa nimetä, mutta meillä on usein jääkaapissa / pakastimessa
jauhelihaa, broileria ja lohta. Niistä sitten tehdään aika yksitoikkoisillakin variaatoilla ruokia vaihtelevien lisukkeitten kera.

Tälläkin viikolla syötiin jonain päivänä spagettia ja jauhelihakastiketta, toisena lohimedaljonkeja höyrytttyjen (pakaste:ashamed:) vihannesten kera ja huomenna varmaan syödään broileria, jota mies parhaillaan marinoi.

Pyrin myös tekemään ainakin yhtenä päivänä kasvisruoan, joka useimmiten on simppelisti kasvissosekeittoa. Viimeksi porkkanasta, kukkakaalista ja sipulista, höystettynä koskenlaskijalla.

"Milli"
Siskonmakkarakeitto ilman perunaa, käytän suikalekasviksia ja liemi tomaattipohjainen.
Uunilohi, lisukkeena parsakaalia ja kukkakaalia keitettynä
Lihapullat, lisukkeena salaatti

Ruokatylsiö
Arkiruuat, siis työpäivän jälkeen:
Kana-currypastaa
Joku liha/kana + vihanneswok nuudeleilla
Kalaruoka (kalaleikkeitä riisillä, kalahampparit, uunilohi, kalapasta)

Miten te muusi-ihmiset, käytättekö valmismuuseja (pakaste/pussi) vai teettekö ihan perunoista? Mulla on aina niin kiire saada ruoka tehtyä että potut jää, vaikka pidänkin niistä tosi paljon :(.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruokatylsiö;29014169:
Arkiruuat, siis työpäivän jälkeen:
Kana-currypastaa
Joku liha/kana + vihanneswok nuudeleilla
Kalaruoka (kalaleikkeitä riisillä, kalahampparit, uunilohi, kalapasta)

Miten te muusi-ihmiset, käytättekö valmismuuseja (pakaste/pussi) vai teettekö ihan perunoista? Mulla on aina niin kiire saada ruoka tehtyä että potut jää, vaikka pidänkin niistä tosi paljon :(.
Meillä syödään aina välillä muusia, ja se on kyllä pakastemuusia, koska sen saa niin nopeasti ja Oolannin pakasteperunamuusista saa kyllä ihan hyvän makuista.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ruokatylsiö;29014169:
No HYI! Kerran elämässäni olen tuollaista valmismuusia maistanut ja toiste ei tarvitse. Kamalaa, syömättä jäi.

Nohh
Jotain kalasta varmaan on se yleisin. myös jauheliharuokia ja nakkeja menee melko usein. Tänään syötiin kuhaa ja muusia (teen aina itse muusin), eilen vietnamilaisia rullia joissa tuoreita rehuja, lohta ja katkarapuja, torstaina lohta ja riisiä, keskiviikkona sushia. Alkuviikosta oli nakkisoppaa.

Yhteistyössä