Blue
Ei mitään tietoa. Sun pitää sitä kysyä viisaammalta.Pahoittelen OT:ta, mutta:
Miksihän tämä toisilta sitten puuttuu? Esimerkiksi minulta? Itse olen pienestä pitäen jollakin tasolla tiennyt, etten halua lapsia. En esimerkiksi pikkutyttönä piitannut vauvanukkeleikeistä vaan kivempi oli leikkiä barbeilla tmv.
En silti ole koskaan ollut niitä jotka julistavat kovaan ääneen inhoaan lapsia tai uhoavat, etteivät tule koskaan hankkimaan niitä. Itse olen aina vain sanonut, että en ole _tähänastisen elämäni aikana_ koskaan tuntenut halua tai tarvetta suvunjatkamiseen mutta että en sulje pois sitä mahdollisuutta, että mieleni joskus muuttuisi. Nyt kun ikää on kohta 36 vuotta, voin varmaan hyvällä syyllä pitää sitä jo aika epätodennäköisenä.
Joskus tulee tunne, että olisi helpompaa olla ns. normaali ja haluta lapsia siinä missä muutkin. Se nyt vain ei ole mikään valinta, en ole valinnut olla tällainen. Ja jos joku nyt sanoo, että voihan niitä lapsia (yrittää) hankkia siitä huolimatta, niin voi miettiä miten hyvä idea se olisi...
Itse voi allekirjoittaa juuri tämän. Mutta ei ihmisille voi sanoa edes sitä, ettei pidä lapsista ilman, että leimautuu lasten inhoajaksi tai vihaajaksi. Etenkin lasten vanhempien on usein mahdoton suhtautua neutraalina asiana siihen, ettei joku pidä lapsista. Siksi en juuri koskaan kommentoi asiaa mitenkään.