[QUOTE="vieras";29013600]Mä en oikeastaan pidä lapsista. Jotkut ystävien lapset on ihania, ja heistä pidän mut muuten lapset on olleet/ovat musta lähinnä pelottavia/ärsyttäviä.
Mun ajattelumaailma lapsien hankkimisesta muuttui aika nuorena, kun isäni meinasi kuolla. Tajusin miten yksin olen maailmassa, mulla ei siis ole sisaruksia eikä oikeastaan sukuakaan (ei serkkuja). Silloin tajusin haluavani oman perheen ja siis niitä lapsia etenkin. Ja onneksi olen saanut monta lasta, rakastan omiani todella paljon, vaikka vieraista lapsista en edelleenkään erityisesti pidä.
Mutta kysymykseesi rehellinen vastaus: hankin lapsia itsekkäistä syistä, halusin oman perheen ja rakkaita ihmisiä ympärilleni, ystävät eivät tätä tarvetta täyttäneet, puoliso ja lapset täytti ja olen valmis heidän eteensä tekemään kaiken mahdollisen mitä voin.[/QUOTE]
Kiitos hyvästä vastauksesta. Tässä tapauksessa kaipasit siis läheistä yhteyttä muihin ihmisiin ja ajatusta omasta perheestä. Kauniisti kirjoitettu. Oliko sinulle aina selvää, että asiat, jotka ärsyttävät muissa lapsissa, eivät tulisi ärsyttämään omissa lapsissasi? Vai ajattelitko, että ärsyttävienkin asioiden kanssa oppisi elämään tai ne eivät enää tuntuisi oleelliselta, kun lapsi olisi itsellesi läheinen?