Kertokaa kokemuksia lyricasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaa aloittaa lääke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ja ns. tavallista hyvää oloa voimakkaampi tunnetila. Leijuvainen. Ekstaattinen.

Saako lyrikoita helposti lääkäristä,pitääkö pyytää yksityiseltä?
Terveyskeskuksesta nyt tuskin ainakaan saa,vaikka pää olisi kainolassa ja selkä katki kahdesta kohtaa....

Oon lyrikoita joskus silloin tällöin syönyt,mutta ei ollut mulle määrätty,vaan äidilleni.

Pitääkö noita lyricoita syödä säännöllisesti, vai voiko ottaa sillon tällön jos esim. panacod tai burana ja panadol yhdistelma ei auta kipuun? Epilepsialääkkeenä tietysti pitää ottaa säännöllisesti.

Anteeksi, nyt poikkean vähän aiheesta. Mulla on tramal, cymbalta ja lääkitys diapam lääkitys, ärsyttää ku tramal ja cymbalta vie täysin diapamin tehon. Tänäänki oli ihan järkyttävä paniikkikohtaus ja pakollisia menoja. Jouduin ottamaan 40mg eikä sekään auttanu riittävästi. :( On määrätty vain 10mg päivässä, eli eli pakko ottaa enempi kun on määrätty. Yritän kamalista kohtauksista kuitenkin pysytellä 10mg:ssa. Entisenä kovana liikkujana tiiän, että reippaat kävelylenkit helpottaa pikkuseen, mutta nykyään en pysty muitten sairaukieni takia juurikaan liikkumaan.

Pitääkö noita lyricoita syödä säännöllisesti, vai voiko ottaa sillon tällön jos esim. panacod tai burana ja panadol yhdistelma ei auta kipuun? Epilepsialääkkeenä tietysti pitää ottaa säännöllisesti.

pitää syödä säännöllisesti,aloitetaan vähitellen nostamalla annostusta, ja samoin lopetus pitää tehdä useamman päivän aikana, vähentämällä annostusta.

itse söin hermosärkyyn, tai periaatteessa miranax auttoi niihin kipuihin, mut muut oireet, tikuttelu, tuntohäiriöt kädessä, kutina jne lähti vasta lyricalla.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29005694:
pitää syödä säännöllisesti,aloitetaan vähitellen nostamalla annostusta, ja samoin lopetus pitää tehdä useamman päivän aikana, vähentämällä annostusta.

itse söin hermosärkyyn, tai periaatteessa miranax auttoi niihin kipuihin, mut muut oireet, tikuttelu, tuntohäiriöt kädessä, kutina jne lähti vasta lyricalla.

Ajattelin vain kun yhdeltä tutulta jäi noita lyricoita, niin oisin voinu testata toimiiko mulla. Sitten oisin kysyny lääkäriltä, josko ois suostunu määräämään mulle, siis jos toimii... Eihän niitä toisten lääkkeitä kyllä saisi napsia...

Ajattelin vain kun yhdeltä tutulta jäi noita lyricoita, niin oisin voinu testata toimiiko mulla. Sitten oisin kysyny lääkäriltä, josko ois suostunu määräämään mulle, siis jos toimii... Eihän niitä toisten lääkkeitä kyllä saisi napsia...

no enpä suosittele.
jos tarvetta tuollaiseen lääkitykseen on, niin eiköhän se lääkäri niitä kirjoita.
ja ensin kannattaa kuitenkin muut vaihtoehdot kokeilla

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29005792:
no enpä suosittele.
jos tarvetta tuollaiseen lääkitykseen on, niin eiköhän se lääkäri niitä kirjoita.
ja ensin kannattaa kuitenkin muut vaihtoehdot kokeilla

Kyllä on todellinen tarve, hermo ja muutkin kovat kivut vaivaa. En usko, että kukaan lääkäri määrää mulle. Tk:ssa jossa käyn ollan tosi tarkkoja, ja buranaa ymv. määrätään vähän joka vaivaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29005866:
no mene ihmeessä yksityiselle lääkärille.
ja miten ne sen kokeilun jälkeen sitä sit määräis?

Menisin kyllä jos ois ylimäärästä rahaa. Saan just ja just pakolliset menot maksettua, enkä aina niitäkään. :(

Menisin kyllä jos ois ylimäärästä rahaa. Saan just ja just pakolliset menot maksettua, enkä aina niitäkään. :(

kuitenkaan ei kannata kokeilla kaverin lääkkeillä, et voi tietää sopivaa annostusta, ja tuskin silläkään niitä kovin paljoa ole, noita kun ei yleensä kirjoiteta isoja reseptejä kerralla, joka tapauksessa sun pitäis lääkäri vakuuttaa siitä et niistä reseptin saisit.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29005914:
kuitenkaan ei kannata kokeilla kaverin lääkkeillä, et voi tietää sopivaa annostusta, ja tuskin silläkään niitä kovin paljoa ole, noita kun ei yleensä kirjoiteta isoja reseptejä kerralla, joka tapauksessa sun pitäis lääkäri vakuuttaa siitä et niistä reseptin saisit.

Oikeassa oot.

Söin lyricaa pari kuukautta välilevyn pullistumaan ja hermokipuun. Auttoi muutaman päivän jälkeen hyvin. Tramal ei sopinut itselle ja panacod ei riittänyt yksistään... Pelkäsin haittavaikutuksia, mut ainut sivuvaikutus oli pirteämpi mieli. Selkäsairaus masensi aika pahasti, tulihan sekin samalla hoidettua ;). Lopetus onnistui annosta vähentämällä noin viikossa, eikä tullut mitÄn ongelmia.

Mä olen syönyt Lyricoita synnytyksen jälkeiseen masennukseen /ahdistukseen 2x225mg yli vuoden ajan. Tehosivat oikein hyvin. Sitä ennen kokeiltiin muitakin lääkeitä puolen vuoden ajan, mutta vasta tuo auttoi.. ja aika myös, kun vauva alkoi olla isompi. Lopettaminen ei tuotttanut mitään ongelmia. Vähensin annosta tosi hitaasti. Mitään haittavaikutuksiakaan ei ollut, tai kyllä taisin hiukan lihota. Mutta se oli niin pientä sen rinnalla että sai elämänilon takaisin, että en siitä niin välittänyt. Mitään huippaamista tai euforista oloakaan en kokenut, kun annostusta myös alussa nostettiin niin hitaasti.

Voisikohan lyrica auttaa fibromyalgiakipuihin? On kokeiltu esim. triptyl, neurontin, tramal, panacod, mutta mikään ei auta ku vähän tai ei ollenkaan. Tällä hetkellä lääkkeenä cymbalta, mutta sekin vaikuttaa aika turhalta.

Mulle lääkärit ei suostu määräämään lyricaa, tai mitään muutakaan lääkettä kipuun. Tai no määräähän ne parasetamolia ja tulehduskipulääkettä, jotka on yhtä tyhjän kans. Kovimmat kivut on jalan hermokipu, ja useamman kerran viikossa vaivaava migreeni. Molemmista on diagnoosit, mutta lääkärit ei noteeraa niitä. Oon ollu mielenterveystoimiston asiakas, ja kaikki kivut ja oireet johtuu lääkärien mukaan mielenterveysongelmista. Mielialalääkitys on käytössä, mutta eipä se kipuja poista. :( Oon käynyt yksityiselläkin, mutta sieltäkään ei määrätä mitään kunnon lääkettä. Oon harkinnut jo pitkään itsemurhaa, mutta en keksi miten sen toteuttaisin. Haluan kuolla kerralla, enkä jäädä kitumaan sängynpohjalle. Omistaisinpa jonkun näkösen aseen, niin sillä olisi helppo ottaa henki pois.

Mulle lääkärit ei suostu määräämään lyricaa, tai mitään muutakaan lääkettä kipuun. Tai no määräähän ne parasetamolia ja tulehduskipulääkettä, jotka on yhtä tyhjän kans. Kovimmat kivut on jalan hermokipu, ja useamman kerran viikossa vaivaava migreeni. Molemmista on diagnoosit, mutta lääkärit ei noteeraa niitä. Oon ollu mielenterveystoimiston asiakas, ja kaikki kivut ja oireet johtuu lääkärien mukaan mielenterveysongelmista. Mielialalääkitys on käytössä, mutta eipä se kipuja poista. :( Oon käynyt yksityiselläkin, mutta sieltäkään ei määrätä mitään kunnon lääkettä. Oon harkinnut jo pitkään itsemurhaa, mutta en keksi miten sen toteuttaisin. Haluan kuolla kerralla, enkä jäädä kitumaan sängynpohjalle. Omistaisinpa jonkun näkösen aseen, niin sillä olisi helppo ottaa henki pois.

Olisiko kenelläkään vinkkejä, miten saisin helpoiten toteutettua aikeeni? En oikeasti jaksa enää elää.

Yhteistyössä